Skocz do zawartości

maratis, pluginy, c++


fallout152

Recommended Posts

Jakiś czas temu temu znalazłem darmowy program Maratis, służący do robienia gier w 3D. Wszystko zaczęło mi wychodzić pięknie, rzeczy takie jak wykrywanie kolizji, cienie, czy nawet fizykę ustawia się kilkoma kliknięciami, podczas gdy w Gamemakerze(niezależnie od pluginu) do tego trzeba było pisać całe strony kodu, a efekty rozczarowywały.

Mam już nawet prostą gierkę TPS, jednak żeby ręka mojego ludka namierzała cel, muszę ruszać jego kościami przez kod, a takiej funkcji już nie ma w Maratisie, więc muszę wykonać do niego plugin. O robieniu pluginów nie wiem nic, mogę pobrać example na podstawie którego powinno mi się to udać, ale wszystkie maratisowe example zawierające pluginy zwyczajnie wywalają mi błąd.

Pluginy w tych examplach składają się z trzech folderów i kilku plików tekstowych o rożnych rozszerzeniach, wszyscy piszą, że trzeba je kompilować do DLL, może wtedy by zadziałały. W tym celu pobrałem Visual Studio 2005(bo ta wersja powinna wystarczyć), otworzyłem ten niby plugin, wybrałem kompiluj, udało się, ale zamiast pliku DLL mam IDB i PDB.

W Polsce niestety nie ma społeczności Maratisa, może tutaj ktoś mądry mi napisze co mam robić.

Edytowano przez fallout152
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby utworzyć DLL'kę najpierw zrób nową klasę (nazwij np. example.vb) potem wklej do niej cały kod który potrzebujesz. Zapisz projekt, i w menu projektu (nie wiem jak to wygląda w VS2005, korzystam z VS2013) kliknij "Build". Potem sprawdź czy w folderze projektu nie ma tej DLL'ki. Jak nie ma, jutro bardziej poszukam sposobu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Utwórz nowe...