Skocz do zawartości

Fiat 126p


Rapid

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Jadąc ostatnio autem (bynajmniej nie małym) wpadłem na jeszcze jedną alternatywę dotyczącą układu napędowego malucha. Można by albo zastosować gotową jednostkę napędową ze Smarta (a nawet cały układ napędowy) co powinno ułatwić nieco sprawę. Inna opcja to wzięcie, jak było mówione wcześniej, chłodzonego cieczą silnika motocyklowego i zamontowanie go z przodu w celu uzyskania przedniego napędu. (aż szkoda, że nie da się 2 cylindrowego boxera zamontować centralnie i puścić napęd na tylną oś)

No i oczywiście opcja, która byłaby najkorzystniejsza czyli zaprojektowanie nowego silnika lub przeprojektowanie istniejącego.

 

Przejdźmy jednak do kwestii wystroju wnętrza. Tu myślałbym szczerze pozostawić możliwie maluchowy. Prosta deska z jednym okrągłym zegarem, zwykłe radio (no bo czemu nie), okrągła kierownica bez bajerów(niestety poduszka chyba już jest obowiązkowa). Nawet fotele można zrobić jak te stare (przynajmniej z wyglądu). Oczywiście nie zaszkodzi odrobina elektroniki, która nie będzie rzucać się w oczy. Można też rozważyć klimę w opcji (o ile wejdzie). Co myślicie?

Wszystko ok,tylko z jakiego konkretnego modelu Smarta ten układ? Nie wszystkie pasują bo tych modeli smartów jest sporo :P

Chyba że chodzi ci o Smart'a Fortwo

Edytowano przez Rapid
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o Fortwo (nie dopisałem). A biorąc pod uwagę, że nasz maluch powinien być nieco lżejszy (a jeśli użyć odpowiednich materiałów to na pewno będzie lżejszy) to uzyskamy sensowny stosunek masy do mocy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o Fortwo (nie dopisałem). A biorąc pod uwagę, że nasz maluch powinien być nieco lżejszy (a jeśli użyć odpowiednich materiałów to na pewno będzie lżejszy) to uzyskamy sensowny stosunek masy do mocy.

A jeżeli chodzi o masę jest w maluchu coś ciężkiego i zbytecznego co można by było wywalić?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnego przedniego napędu. W przednim napędzie przeguby idą jak woda. Tylny napęd jest mniej skomplikowany i wytrzymalszy (mogę zrobić sztywne półosie ) a w przednim z racji zwrotnic są obrotowe przez co bardziej narażone na zużycie. Po za tym dzięki temu auto jest bardziej zwarte ( w przypadku wiertarki silniczka od smarta trzeba by było przedłożyć przód po za tym był taki prototyp FSM 126 NP ). Po za tym maluch stracił by swój największy atut ( w zimie Idze przez zaspy jak czołg, właśnie z racji tylnego napędu)

Edytowano przez KamilPL 94
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze można zastosować aluminiową ramę zamiast tradycyjnej (choć to droższe), ewentualnie stopy lub nawet włókno (dobra, to już przegięcie). Dalej można zastosować lżejszy silnik (motocyklowy będzie lżejszy od maluchowego chyba, a smartowy powinien ważyć mniej więcej tyle samo) do tego może mniejszy zbiornik (który i tak zredukuje gazowanie) alufelgi (względnie stopy), dalej mamy jeszcze nadwozie z tworzywa sztucznego (odporne na korozję i możliwe, że lżejsze od blachy). W efekcie mamy pojazd gdzie kierowca będzie ważył 10-20% tego co samochód. W połączeniu z mocnym silnikiem mamy ostrą maszynkę.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...