Skocz do zawartości

Stowarzyszenie Żyjących Turlaczy Kostek


Zegarmistrz

Recommended Posts

Niedawno zacząłeś i nie wiesz co robić? Albo jak? To świetnie, wszak dobrze trafiłeś - w tym temacie postaramy się odpowiedzieć na wszystkie twoje pytania.

Każdy z MG ma możliwość wrzucenia swoich przemyśleń odnośnie wszystkiego, co związane z RPG - sposoby prowadzenia, oceny graczy, słowem, cokolwiek z tym związanego.

Zatem śmiało - kto pyta nie błądzi.

  • +1 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Widzę iż wszyscy nieśmiali.

Spokojnie. W gwoli wyjaśnienia, temat ten jest dla MG - to swoisty poradnik, który chcę stworzyć razem z wami. Możecie zadawać tu wszelakie, związane z RPG, pytania na które będziemy sobie wspólnie odpowiadać. Liczę w tej kwestii na was, bo ciężko odpowiadać na pytania których nie ma ;>

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile pierwsze jest proste, o tyle drugie już nie xD

Zacznę od pierwszego, zgoda? Sposób tu opisany stosuję sam, nie u wszystkich będzie on działał, ale kto wie, może akurat dla kogoś będzie tym dobrym?

1. Jak najefektywniej? Zrobić sobie listę z punktami. Bez rozdrabniania się, na początek. To może być cokolwiek, w dowolnej formie, ale warto zaznaczyć najważniejsze punkty:

a) Co ja chcę prowadzić - wybierz sobie świat, klimat, miejsce do którego chcesz zaprosić graczy.

b) Co oni mają tam zrobić - fabuła, na początku może być grubymi nićmi szyta, albo wręcz przeciwnie, może być dopracowana niczym mechanizm Zegarka ;>

c) Komu? Wypada z góry założyć ilu minimalnie chciałbyś graczy - bezpieczna liczba to 1-2 zazwyczaj choć ekipy 3-4 też dają sobie radę. Większe ciężej jest ogarnąć i częściej dochodzi w nich do wpadek - tutaj ostrożnie.

Pamiętaj,lepiej późno i dobrze niż szybko i kiepsko. Gracze zainteresowani grą potrafią swoje odczekać(ale bez przesady) byle by ich czekanie spotkała adekwatna nagroda.

 

Teraz to cięższe. Wbrew pozorom proste a tak bardzo skomplikowane, bo zakłada najtrudniejszy i najbardziej nieprzewidywalny czynnik - ludzi ;)

Najlepiej popytać - tak dobrze czytacie - popytać kto chciałby pograć, a jak znajdziesz chętnych, to zapytać na jaki temat. Często gracze ustalają z MG co chcieli by zobaczyć w grze. Jest nawet system RPG który oparty jest właśnie na decyzjach graczy co do tego, co chcą robić na sesji - to oni mówią MG co chcieli by mieć w fabule a jego zadaniem jest stworzenie świata który by ich zachcianki fabularne spełniał. Możesz też próbować coś po swojemu - nie od dziś wiadomo, że ludzie lubią być lepsi - światy które oferują ulepszenia, jakiś sposób podnoszenia wartości swojej postaci przyciągają, bo chcemy osiągnąć więcej. Skakać wyżej, biegać szybciej :D Niektórzy gracze oczekują mechaniki która będzie ich sposobem pojęcia świata, inni wolą opowiadanie miast liczb - tutaj trzeba być elastycznym, choć oczywiście do pewnego stopnia.

 

Mam nadzieję iż powyższe odpowiedzi komuś pomogą :D

  • +1 2
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 years later...

Zależy od MG.
Są osoby które prowadzą autorskie systemy a te mają różnorakie mechaniki.

Są tacy, co preferują utarte szlaki i mechaniki poprzez popularne podręczniki do sławnych systemów - D&D, Warhammer, World of Darkness itp.

A są i tacy, którzy nie używają mechaniki zdając się tylko na tkanie opowieści.
Mechanikę gry określa Mistrz Gry, prowadzący rozgrywkę. Zasady działu bardziej mówią o ogólnych zachowaniach, których trzeba się pilnować niezależnie od tego jaką masz mechanikę i o czym jest dana gra.

  • +1 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...