Jump to content

Rekonstrukcja Historyczna

Kinro
 Share

Recommended Posts

Hej! 

Zastanawiam się jak wielu z nas zajmuje się rekonstrukcją historyczną jakiegoś okresu w dziejach człowieka.

Według definicji moich psorów, drów i mgrów, historyk nie może ODTWORZYĆ ani STWORZYĆ przeszłych realiów. Może najwyżej zaproponować wygląd poszczególnych aspektów przeszłości. Taka ciekawostka. Zatem czy rekonstruktor rekonstruuje przeszłość?

Nah. To po prostu ktoś, kto zachowuje się jak nie z tej epoki. Tak bym zdefiniował rekonstruktora żeby było poprawnie naukowo :I

Sam jestem łucznikiem Bractwa Rycerskiego Zamku Będzin, posiadam łuk krymsko-tatarski (jest koszer, pojawiały się takowe w późnym) o imieniu Puppysmiles, trzy setki z pewnością wyciągnie przy niewielkim naciągu 23 kg.

Rekonstruktorzy? Zapraszam.

Rekonstruktorem (mam nadzieję, że jeszcze) nie jestem, ale jest to coś, za co bardzo chciałbym się w najbliższym czasie zabrać - przypadku moich zainteresowań byłaby to rekonstrukcja II- wojenna (choć co do konkretnej strony konfliktu i grupy nie jestem zdecydowany). Niestety, jedyne co mnie na ten moment powstrzymuje to kwestia braku budżetu :fluttersad:

Do tej pory na rekonstrukcjach uczestniczyłem tylko jako widz, ale przyznaję, że to bardzo fajna atrakcja i może w przyszłości chciałbym wziąć w czymś podobnym udział.

Chciałbym, żeby zorganizowano kiedyś coś z tematyką czasów wypraw krzyżowych ale niestety nic takiego do tej pory nie spotkałem.

Przede wszystkim musisz szukać bractw zajmujących się wczesnym etapem późnego średniowiecza, do których mógłbyś dołączyć i brać udział razem z nimi w czymś takim. Bractwem typowo krucjatowym jest na przykład bractwo Bożogrobców w Chorzowie. Z pewnością w innych miejscach, na pewno na północy Polski częściej, również będzie sporo takich bractw i GRH.

P.S.

Nie wstępuj do amerykańskich krzyżowców. Zaufaj mi, rycerze nie chodzili w jeansach.

Edited by Kinro
  • Upvote 1

26 minuty temu Kinro napisał: