Skocz do zawartości

Patch of Exile


Panda Hippis

Recommended Posts

Sieeeeeemano!

Pewnie tęskniliście za kochaną Pandą i jej opisami gier, co? Nie? I'm sexy and I know it! Znaczy.. Wiedziałem! No, ale znowu MUSZĘ opisać Wam tą gierkę!

Patch of Exile

Suche fakty:

Jest to gra z gatunku RPG akcji osadzona w mrocznych klimatach. Gra została stworzona przez nowozelandzkie studio Grinding Gear Games i jest przeznaczona wyłącznie do rozgrywki w sieci.

Fabuła (fragment):

Wcielamy się w bohatera, który został wygnany ze swojej ojczyzny na straszny i nieprzyjemny kontynent Wraeclast. Tak w skrócie zapowiada się fabuła, reszta to już nasza robota.

Rozgrywka:

Na początku oczywiście musimy wybrać postać. Tak, dobrze widzicie, wybrać, a nie stworzyć. To jest największy minus gry - płeć postaci jest przypisana do klasy i nie da rady nic customizować. Ale raczej nie będzie nam to przeszkadzać (przynajmniej mi), bo gdy się założy hełm twarzy nie widać. Inaczej niż np. w Metinie, tutaj gdy założymy hełm pojawia się on na naszej postaci, a nie pozostaje "w domyśle".

Ale przejdźmy do klas, a jest ich sześć:

Marauder – czyli dobrze wszystkim znany barbarzyńca, który swoim nieokrzesaniem i siłą przeraża wszystkie inne istoty. Jest typową klasą walczącą w zwarciu.

Ranger – to oczywiście łucznik. Dzięki wieloletniemu treningowi do perfekcji poznał tajniki zabijania oraz najsłabsze punkty w ciałach swoich przeciwników. Używać broni dystansowych.

Witch – klasa używająca najpotężniejszych czarów opartych o naturalne żywioły. Niektóre czarodziejki posiadły tajemną wiedzę, umożliwiającą im przyzywanie nieumarłych sług oraz przeklinanie wrogów.

Duelist – hybryda maraudera i rangera. Śmiertelnie niebezpieczny i skuteczny wojownik potrafiący korzystać z prawie każdego rodzaju oręża.

Templar – święty wojownik, paladyn, szkolony zarówno w walce wręcz oraz magii, dzięki której znakomicie odnajduje się w każdej sytuacji na polu bitwy.

Shadow – assasin, przebiegły złodziejaszek, który dzięki niebywałej zręczności doskonale opanował tajniki walki bronią naręczną jak wszelkiego rodzaju szpony, czy sztylety. Dzięki fascynacji magią, opanował także tajniki rozstawiania pułapek.

Każda z nich ma przypisane umiejętności, które potem możemy rozwijać, nieważne jak:

Marauder - Siła

Ranger - Zręczność

Witch - Inteligencja

Duelist - Siła/Zręczność

Templar - Siła/Inteligencja

Shadow - Inteligencja/Zręczność

Dodatkowo developerzy zrezygnowali z drzewka umiejętności na rzecz "Skill Gems", czyli kamieni umiejętności, których level wzrasta wraz z zabijaniem przeciwników. Umieszczane są one w ekwipunku, dzięki czemu możemy mieć kilka umiejętności nieadekwatnych do naszej postaci.

A oto "drzewko" skilli pasywnych (Dla każdej postaci takie samo):

screen_4.jpg

Teren jest podzielony na instancje. Do tego dla każdego gracza jest ona generowana losowo (prócz miast), dzięki czemu mogą na niej wystąpić unikalne stwory, które po zabiciu wyrzucą coś cennego. Minusem jest, że nie możemy expić z kolegami.

A gdy mówimy o miastach, twórcy zrezygnowali z waluty i gdy chcemy coś kupić musimy się wymieniać. Czyli... "Dam Ci miecz, za kosę". Teraz to bardziej uprościli i w wymianie z NPC-tami, "płacimy" zwojami, które wypadają Nam z mobów. Całkiem ciekawe rozwiązanie i wyklucza oszustwo.

Gdy tworzymy postać można wybrać ligę w której będziemy grać. Obecnie są dwie - Default, czyli zwykła (jak zginiemy, odradzamy się w mieści i znowu na mobki...); Hardcore, czyli gra dla wprawionych. Jeśli zginiemy tam raz, nasza postać zostaje przeniesiona na ligę Default i już żadna z postaci (albo ta jedna, nie wiem-nie grałem) ani razu nie może zagrać w tej lidze.

Grafika w grze jest naprawdę ładna. Trudno się do niej przyczepić, mnie osobiście się podoba. Nie ma ona wygórowanych wymagań i tak łatwo nie podda się upływowi czasu.

Audio też jest miłe dla ucha. Co prawda nie będę go słuchał "po godzinach", ale podczas gry muzyka sprawia przyjemność.

Item Shop nie ma żadnego wpływu na rozgrywkę. Twórcy wykonali taki myk, że Ci, którzy zdecydują się sięgnąć do portfela będą mogli kupić TYLKO dodatkowe animacje do postaci (no wiecie taniec i te sprawy..), zwierzątko, które w żaden sposób nie ułatwia gry, tylko dotrzymuje towarzystwa etc. Nic, co można by podpiąć pod "regułę" Pay for Win.

Nie wiem, co jeszcze mogę powiedzieć, więc może przejdę do podsumowania...

+ Głęboki, mroczny klimat

+ Bardzo udany RPG "diablopodobny"

+ Ładna grafika i miłe dla ucha audio

+ Dwie ligi do wyboru, co urozmaica rozgrywkę

+ Świetnie zaprojektowane lokacje

+ Sprawiedliwy Item Shop

+ Ekonomia, która wyklucza prawdopodobieństwo oszustwa

+ 6 całkiem ciekawych klas postaci

- Kiedyś może znudzić

- U mnie trochę długo się pobiera

- Po angielsku (Mi nie przeszkadza, ale innym..)

- Questy niczym się nie wyróżniają

Gra nie wymaga Steam, tylko Internetu.

Mój nick w grze: HippisPL

Gram oczywiście klasą: Duelist

Gra jest w fazie Open-Beta, ale bez trudu można ją pobrać ze strony producentów: http://www.pathofexile.com

Zapraszam do wspólnej zabawy!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Gra nudna jak jasna cholera. Grałem parę dni po wyjściu otwartej bety. Ciągłe crashe (czyli np. 30 minut czyszczenia jaskini w plecy, bo nie zdążyłem dowlec się do teleportera przed crashem), TRAGICZNE animacje zarówno postaci gracza, jak i mobów. No i moby - ciągle te same. Co z tego, że zmieniają się modele, skoro moby ciągle robią to samo (z BARDZO drobnymi wariacjami)?

No, crashe już pewnie nie są problemem, bo serwery nie są tak obciążone, ale pozostałe wady na pewno pozostały.

Jedyną zaletą tej gry jest system rozwoju postaci, który jest naprawdę unikalny.

Ale i tak nie polecam, bo nudą wieje po kilometr. Nie wiem, jak wytrzymałem tam kilka dni.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Gram i jest świetne. Ja tam nie wiem, mnie siępodoba, pewne rzeczy można by zmienić oc prawda ale i tak, coś w sobie ma ta gra, że wciąga. W Diablo 2 ciągle grają mimo, że ma swoje lata ale ona także ma swój urok przyciągający graczy. Trzeba po prostu dać się porwać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Utwórz nowe...