Skocz do zawartości

[Zabawa] [Opis] Opisz zaklęcie!


Kirara

Recommended Posts

"Cisza" - Zaklęcie polegające na całkowitym wyciszeniu otoczenia w promieniu 100 metrów, wokół użytkownika zaklęcia, oraz znajdujących się w pobliżu gapiów. Wszystkie dotąd dźwięki wytwarzane przez naturę lub "sztucznie", zdają się być niesłyszalne przez wyżej wymienione osoby w czasie około 5 min. UWAGA WAŻNE! Zaklęcie jest o tyle niestabilne, że może wywołać u użytkownika zaklęcia, bądź jego towarzyszy trwały efekt głuchoty, co jest szczególnie niebezpieczne dla osób o słabych nerwach. Zalecane jest, nie używanie tego zaklęcia przez nie doświadczone jednorożce więcej niż 3 razy w ciągu dnia.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaklęcie "Cisza" można stosować zarówno na istotach żywych, jak i na materii nieożywionej. Efekt rzucenia czaru na istotę żywą, uczyni wydawane przez nią dźwięki niesłyszalnymi dla otoczenia. Sama ofiara natomiast, będzie doskonale słyszała to, co mówi. Z tego też względu będzie jeszcze bardziej zdziwiona, czemu nikt jej nie słyszy. Na domiar złego może nawet poczuć się ignorowana przez otoczenie. Czas działania zaklęcia w tym przypadku wynosi 20 minut. Rzucenie opisywanego zaklęcia na materię nieożywioną daje nieco inny, choć w gruncie rzeczy bardzo podobny efekt. Otóż taki na przykład kamień (potraktowany "ciszą" rzecz jasna), gdy upadnie na twardą posadzkę, nie wyda nawet najcichszego stuknięcia. Bardziej praktyczne może być użycie zaklęcia np. na skrzypiącym łóżku, albo drzwiach - nawet nie trzeba naoliwić! W przypadku używania "ciszy" na przedmiotach martwych, czas działania jest w zasadzie nieskończony (chyba że zostanie użyte adekwatne przeciwzaklęcie), gdyż natura korpuskularna (cząsteczkowa znaczy się xD) danego przedmiotu zostaje całkowicie zmieniona.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaklęcie "Cisza" jest jednym najtrudniejszych zaklęć. Zaklęcie działa zależnie od woli czarującego, koncentracji i skupienia przez co zaklęcie jest trudne do opanowania tak by nie występowały błędy. Mimo swoich dużych wymagań zaklęcie jest warte uwagi gdyż po opanowaniu go czarujący ma do dyspozycji wspaniałe narzędzie do manipulacji dźwiękiem w swojej okolicy poprzez wytwarzanie stref tłumiących lub antydźwiękowych. Jednymi z bardziej znanych zastosowań zaklęcia jest wytwarzania tłumiących stref wokół uszu, działających identycznie do zwykłych zatyczek ^^ wyciszających lub całkowicie zatrzymujących dźwięk. Drugim zastosowaniem tego samego zaklęcia jest utworzenie takiej bariery wokół rozmawiającej gromadki kucyków osłaniając ich rozmowę przed ciekawskimi. Bardziej złośliwym i zabawnym wykorzystaniem zaklęcia jest np. "odbieranie mowy" kucykowi poprzez utworzenie antydźwiękowej strefy wokół pyszczka.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisza - Jest to zaklęcie obszarowe powodujące czasowy zanik dźwięku w obszarze jego działań. Czas jest tutaj zależny od mocy magiczne , która została wytracona na nie wytracona. Jest to wyjątkowo trudne i niebezpieczne zaklęcie . Jego nieprawidłowe użycie może spowodować trwałą głuchotę u osoby rzucającej je. :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisza - Zaklęcie powodujące natychmiastową utratę słuchu u rzucającego, może być także użyte na kimś innym. Twilight często stosuje to zaklęcie aby nie musieć słuchać marudzenia Spike'a, zrzędenia Rarity lub gdy po prostu chce w spokoju przeczytać książkę. Efekt utrzymuje się w czasie według woli rzucającego.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Cisza to dość mocne zaklęcie, rzucane na jedno, wybrane stworzenie. Działa ono dość dziwnie - dane stworzenie nie ma prawa utworzyć ŻADNEGO dźwięku. Mowa tu o słowie mówionym, ale również np. o krokach czy dźwięku oddychania. Jeśli dane stworzenie dokona jakiejś czynności tworzącej interakcję wielu różnych ciał, to wtedy wszystkie oddziaływania ciał niezawierające stworzenia wydają dźwięki normalnie, a wszystkie zawierające nie wydają takowych.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisza - zaklęcie dematerializujące z grupy audytycznych (słuchowych). CAŁKOWICIE uodparnia obiekt, grupę obiektów tudzież obszar zaklęcia na percepcję za pomocą zmysłu słuchu, co działa obustronnie: -Obiekt sam w sobie nie wywołuje wrażeń słuchowych u osób będących poza efektem zaklęcia Ciszy (może natomiast wywoływać dźwięki w sposób pośredni) oraz -Obiekt nie jest w stanie odebrać żadnego dźwięku z zewnątrz Czas i obszar działania zależy od magicznej Mocy zużytej na zaklęcie, oraz woli rzucającego.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Cisza"-zaklęcie powodujące że wszystkie cele na jakiś czasz nie mogą mówić często używane do utrzymania porządku w sądzie(rzadko używany bo niema spraw w sądzie) albo spokoju na lekcji w szkolę (lecz w szkole zostało zakazane) niekiedy nadużywane w czasie kłótni albo do zrobienia psikusa

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Cisza"- zaklęcie które po trafieniu w jednorożca, blokuje jego magiczny róg ,uniemożliwiając mu posługiwanie się magia. Czar ten został stworzony w celu uniemożliwienia "magicznym kucykom" ucieczkę z winień, siania zniszczenie oraz aby "rozbroić" oszalałe jednorożce. Czar ten wymaga pełnego skupienia gdyż można go łatwo rozproszyć.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo, postaraliście się tym razem!

Dużo propozycji i ciekawych do tego. Oby tak dalej!

Wybór był ciężki, bo praktycznie każdy opis miał w sobie coś ciekawego. Ostatecznie zredukowałem liczbę do dwóch - Matiego i Entera, co wręcz pachnęło remisem. Ale jako że ten pierwszy wygrał ostatnio, zwycięzcą zostaje ENTER24! Brawa!

Hasło na dziś: VIVIANA. Nazwa mało mówiąca, ale... to właśnie popis dla Waszej wyobraźni! Pokaźcie nam, na co Was stać!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VIVIANA - Zaklęcie wskrzeszające, jedyne działające w czasie "walki" z innymi kucykami. Czarujący pozostaje jednak narażony na ataki innych, gdyż nie może w tym czasie prowadzić innych zajęć. Wymaga ogromnego skupienia i umiejętności "Mocna głowa". Nie może upłynąć więcej niż 2 godziny od utraty przytomności by zaklęcie podziałało prawidłowo, inaczej będzie krótkotrwałe, lub nie zadziała w ogóle. Zaklęcie może zadziałać całkowicie (przywraca pełną świadomość), częściowo (Pytania z serii "Kim, i gdzie jestem?") lub wcale ("Nie... jeszcze minutka..."). Niska odporność na przerywanie. Wymagania: - Zrozumienie przyjaźni - Tabletki na ból głowy Czas czarowania: 30 - 60 sekund

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

viviana-zaklęcie powoduje polepszenie zdrowia oraz zwiększa ochotę na przygody:) (co często oznacza również kłopoty;)) dlatego ponieważ osoba pod zaklęciem chce wykorzystawszy życie jak najlepiej wszelkie przyjemne odczucia są mocniej doznawane do tego nie odczuwa się bólu ani zmęczenia:D do czasu zniknięcia efektu zaklęcia :( UWAGA: duże ryzyko bólu wszystkich części ciała oraz brak sił to jakich kolwiek ruchów :( ZALECENIA: obecność przyjaciół których obecność może cie uratować po wyczerpaniu zaklęcia:) , zaleca również wrócić do domu przed skończeniem zaklęcia(które może się skończyć bez ostrzeżenia:exclamation:) , jeśli ma się przy sobie przyjaciół to zaleca się również wziąć apteczkę żeby mogli opatrzyć (prawdopodobnie tylko twoje)rany spowodowane przygodami (nazwa duszo mówi bo VIVIANA znaczy po łacińsku pełnia życia ) 4down@ nie no padłem

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Viviana-Zaklęcie powoduje iż każdy trafiony urokiem osobnik zaczyna zmieniać się w fana osoby żucajacej.Pierwsze objawy zaklecia powodują iż ofira myśli coraz bardziej o żucającym a następnie zaczyna go opserwować i na koniec Staje się fanem/fankom jego nazawsze.Można poznac że osoba została trafiona takim czarem bo w miejscu trafienia pojwia sie znaczek żucającego i zaczyna rosnoć wraz z potęgą zaklęcia.Przygotowanie do rzucenia zaklecia jest łatwe lecz trzeba zdobyć trzy ważne i cięszko dostępne składniki.1 Składnik ciała ofiary(Włos,paznokieć,Szpon.Itp) 2składnik ma oznaczać umysł ofiary(Wiedza,talent reprezentujacy) 3 najtrudniejszy Oznaki duszy (Trzeba zdobyć ofiary oddech) Następnie je wszystkie wtłoczyć do magicznej Manierki zamknąć a następnie Wymieszać intensywnie.Końcowym Etapem jest wylanie na siebie mikstury.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Viviana - wspaniałe zaklęcie którego nazwa pochodzi od słowa "wiwat" wypowiedzianego przez pierwszego który je wykorzystał oraz efektu jaki spowodował (oponent wiał jakby porwał go wiatr) Jest to gwałtowny podmuch powietrza, któremu towarzyszy niewidoczna tarcza rozchodząca się niezwykle szybko od rogu rzucającego w kierunku potencjalnego przedmiotu bądź celu. Z powodu szybko rozchodzącej się niewidocznej a zarazem twardej bariery powstaje wtedy charakterystyczny grzmot. Zaklęcie wykorzystywane jest obecnie do przesuwanie naprawdę ciężkich przedmiotów, choć w pierwotnej postaci służyło Aragusowi Staremu - twórcy zaklęcia, do skutecznego przekazywania natrętom informacji, ze nie chce się z nimi widzieć. Obecnie nie jest to zaklęcie trudne do opanowania, jest nawet popularne wśród jednorożców-budowlańców by zrekompensować swoją fizyczną słabość w porównaniu z kucem ziemnym oraz, co zaskakujące, wśród innych światów (w tym nasz, znane jest pod nazwą fus ro dah), gdzie przenikało w zmienionej postaci (co jest kolejnym argumentem mówiącym o niezwykłości starego maga) choć efekt jest niemal identyczny. nieudolna próba pod wglądem scenograficznym odtworzenia, pierwszego użycia zaklęcia przez młodego wtedy Aragusa na natrętach:

postacie trochę inne, ale efekt jest porównywalnie dobry.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Viviana - z hiszpańskiego napastnik. Daje kucykowi rzucającemu czar przez określony czas, (który zależy od umiejętności kuca) zdolność zwiększenia siły oraz prędkości. Najlepiej ten czar wykorzystuje się: w meczach hoofballu, na wojnie, na wyścigach... Czar ten da się opanować, chociaż nie każdy jednorożec to potrafi, trzeba mieć lekko przeciętne umiejętności magiczne, by rzucić czar na 5 minut. Jak na razie najwyższy czas trwania czaru wynosi 5 godzin, rzucony przez Starswirla Brodatego w 1615 roku. Wynaleziony w 982 roku, niestety odkrywca/czyni tego czaru jest nieznany/na.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaklęcie Viviana to przykład dość subtelnego dowcipu, jaki dokonuje się w akademiach jednorożców. Nauczane na 2 roku studiów magicznych jest pierwszym czarem z nazwą niesugerującą jego zastosowania (wcześniej studenci uczą się np. "Światła"). Po cichu sugeruje się uczniom, że teraz będą magami z prawdziwego zdarzenia - zaś gdy przychodzi "wielki" dzień, ku swojemu rozczarowaniu dowiadują się, że jest to zaklęcie zmiany koloru skóry na 24 godziny. Tak przynajmniej było dawniej - dziś, z powodu powszechności tej informacji nikogo nie da się oszukać. Naukę tego zaklęcia, jako bardzo prostego (zasadniczo jest to niewielkie załamanie światła tak, aby optycznie kuc miał inny kolor skóry - nie dokonuje się żadna zmiana wewnętrzna) prowadzi się obecnie pod koniec 2 roku studiów, kiedy nikomu już nic się nie chce. W związku z tradycją, zakończenie tejże klasy nazywa się Dniem Viviany i wtedy też odbywa się bal przebierańców, na którym większość kuców zmienia tym czarem kolor swojej skóry, by bardziej upodobnić się do postaci, za którą się przebrali/ły. Sama nazwa zaklęcia pochodzi od klaczy jednorożca o imieniu właśnie Viviana (czasami spotykana pisownia Wiwiana jest niepoprawna), nieudolnej magiczki, która przez przypadek odkryła to zaklęcie, próbując przekształcić się w naczelną piękność i zarabiać na życie będąc Miss Equestria.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Viviana- Rodzaj zaklęcia dzięki któremu jednorożec może się dogadać ze zwierzętami jednakże wymaga bardzo wielkiego skupienia. Mogą się pojawić ewekty uboczne: -Jednorożec zmienia kolor na nie określony czas. -Wszystkie wykonywane zaklęcia są wykonywane na odwrót przez jeden dzień -Nie oczekiwanie zmienia się w zwierzaka na tydzień -Chodzi na głowie ( :derpwalk: ) -Zamienia się ciałem z kucem przechodzącym obok na 1 dzień góra 3.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Viviana - Potężne i Skomplikowane zaklęcie, Wymagające od jednorożca sporych umiejętności magicznych. Skutek działania zależy od obiektu zaklęcia jak i jego stanu mentalno-fizycznego. np rzucone na nasiona drzew ( młode obiekty) przyśpiesza ich rozwój, ale już rzucenie na dojrzałe drzewo (obiekt) powoduje że drzewo (obiekt ) pięknieje. Zaś stare drzewo (obiekt) zyskuje dzięki niemu na sile i dostaje wigoru Oczywiście to zaklęcie ma swoje ograniczenia wynikające z Umiejętności użytkownika np Jeśli użytkownik jest niedoświadczony efekt zaklęcia może trwać krótko. Zaklęcie też nie może wywołać Piękna z niczego, gdyż wydobywa tylko na zewnątrz, piękno "wewnętrzne " obiektu. Zaś rzucone nie właściwe może spowodować zbytnie odmłodzenie obiektu lub jego postarzenie. W rzadkich przypadkach dochodzi do śmierci obiektu z powodu zbyt dużej siły zaklęcia

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Viviana -- jest to zaklęcie z grupy inkantacji polimorficznych -- czyli takich, które dla każdego użytkownika działa nieco inaczej. Wiele zależy od nastroju oraz talentu użytkownika, jednakże generalne działanie czaru powoduje ożywienie i radość.

Czar ten pierwszy raz został zformułowany przed założeniem państwa Equestrii, jako próba odwrócenia uwagi jednorożców od pogarszających się warunków klimatycznych. Najlepiej efekt czaru opisuje w swojej księdze Vivi Starlight, twórczyni zaklęcia: "Przy pomocy uśmiechu i radosnych myśli wielu, odpędzisz swój smutek i zmęczenie, przyjacielu!". Jako ciekawostka, w jednym z późniejszych wydań tej księgi ktoś w ramach żartu dopisał "Rymować nie umię, ale się nie przejmuję!", które to słowa są po dziś dzień kopiowane w każdym nowym wydaniu jako (ponoć) część inkantacji.

By czar zadziałał poprawnie, ważne jest, by użytkownik był pogodny, najlepiej szczęśliwy. Uprzednie zjedzenie tabliczki czekolady lub kilku cukierków jest zalecane. Koncentrując się na radości i miłych wspomnieniach, użytkownik powinien szukać ciepłego miejsca pod sercem i starać się wyciągnąć to ciepło, rozprzestrzeniając je dokładnie po całym ciele, poczynając od kopyt a na rogu kończąc. Jeżeli na celu mamy rozweselenie kogoś innego niż siebie, potrzebny jest kontakt fizyczny, najlepiej mocny i szczery uścisk -- używając tej bliskości, rzucający zaklęcie powinien potraktować ciało drugiego kucyka jak swoje i podzielić się ciepłem w taki sam sposób jak poprzednio. W ramach efektownego wykończenia możliwe jest prywołanie kilku radosnych i wzruszających wspomnień -- nie należy się obawiać dreszczy przechodzących po całym ciele towarzyszących procesowi.

Efekt zaklęcia kucyki opisują jako rześki i przyjemny. Wszelkie czarne myśli zostają natychmiast odpędzone, a zaczarowane kuce mogą się cieszyć pełnią życia. Efektem ubocznym inkantacji jest nieco wyższa temperatura ciała przez kilka minut, więc zaklęcie może służyć rozgrzaniu się w trakcie wyjątkowo zimnego wiatru lub deszczu. Moc oraz długość trwania zaklęcia różnią się i są unikalne dla każdego użytkownika -- mogą również występować inne efekty uboczne związane z charakterem lub naturą rzucającego czar. Według historycznych przekazów, Viviana rzucana przez Vivi Starlight zostawiała w ustach posmak słodkich pomarańczy i powodowała chęć pląsania w rytm muzyki country.

Bibliografia:

* Dzieła i Twórczość Vivi Starlight, wydanie XVII, Główna Biblioteka Ponyville

Opracowanie:

Zethariel

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...