Skocz do zawartości

[Zabawa] [Opis] Opisz zaklęcie!


Kirara

Recommended Posts

Viviana- czar polegający na stworzeniu iskry elektrycznej. Siła oraz moc elektryczności zależy od siły woli oraz treningu jednorożca. Zazwyczaj zaklęcie przebiega w kilku fazach: Faza I- jednorożec skupia całą swoją energię w jednym miejscu ( głównie jest to róg), po czym miejsce skupienia zaczyna powoli świecić niebieskawym światłem (energia elektryczna zawarta w iskrze); Faza II- po odpowiednim skupieniu energii, zaczyna formować się iskra naładowana ładunkiem elektrycznym. Wielkość iskry zależy od siły użytkownika czaru; Faza III- gdy iskra urośnie do maksymalnych rozmiarów, jednorożec musi skupić się na swoim celu, po czym wystrzelić iskrę naładowaną elektrycznością; Faza IV (ostatnia)- po wystrzeleniu iskry, gdy cel zostanie trafiony, iskra rozpryskuje się, a zawarty w niej ładunek elektryczny rozchodzi się po ciele przeciwnika. Jeśli był to martwy cel (np. kamień), zazwyczaj wybucha, bądź roztrzaskuje się (siła rażenia również zależy od użytkownika czaru). Sam przebieg zaklęcia nie jest łatwy. Polega on na dużym skupieniu oraz sile jednorożca. Po wytrwałych treningach, czar uzyskuje o wiele lepszy efekt.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znów bardzo mi się podobały wszystkie Wasze propozycje. Znowu trudno było wybrać tę jedną zwycięską... Tym razem nagroda trafia do... Zethariela! Brawa!

Dziś albo jutro popołudniu dorzucę zwycięzców i ich opisy albo do pierwszego postu tego tematu, albo zrobię osobny, zamknięty temat "Księga Zaklęć", gdzie każdy będzie mógł poczytać najciekawsze propozycje zaklęć.

I myślę też o ustaleniu jakiegoś limitu czasowego, by jak najwięcej osób zdążyło skorzystać z zabawy... Dwa tygodnie chyba powinno być ok, prawda? Więc... pora na kolejne zaklęcie!

Dzisiaj pytamy Was o... PROMIEŃ JUTRZENKI.

I pamiętajcie: najciekawsza propozycja zostanie przez nas wyróżniona.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Promień Jutrzenki: Zaklęcie które działa tylko w nocy, nie działa w pomieszczeniach. Zaklęcie pozwala wyczarować kulę światła (przypominającą gwiazdę), która będzie świecić nad jednorożcem który rzuca czar, pozwala to na oświetlenie drogi, lub rozjaśnienia otoczenia. Im więcej wysiłku włoży się w czar, tym intensywniejsze będą promienie światła oraz dłużej utrzyma się zaklęcie. Czar nie jest skomplikowany, ale trzeba przeznaczyć na niego kilka dni, by się go wyuczyć.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Promień Jutrzenki - Czar baaaardzo trudny do opanowania, jak na razie tego czaru użyły dwie klacze: Celestia i Luna. Celestia użyła go raz, gdy go odkryła, ale wiedziała, że to nie jest dobry czar. Zaś Luna przemieniająca się w NMM zakochała się w tym czarze. O tym nikt nie wspomniał, ale to nie sama Luna spowodowała jedną z dłuższych nocy, ale przy pomocy Celestii i właśnie tego czaru. A sam czar pozwala przedłużyć dzień, ale za to słońce wstaje później, jakoś tak 2 razy dłużej niż zwykle i nie da się tego odwrócić. Czyli jeżeli Luna przedłużyła dzień o godzinę to noc trwała dwie godziny dłużej. Tego czaru można użyć tylko raz na jedną Uroczystość Letniego Słońca, czyli na 1000 lat, ale długość czaru zależy od mocy i siły przez rzucającego czar.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

By móc dobrze opisać czar Promienia Jutrzenki, skontaktowałem się z jednym z potomków twórcy tego zaklęcia. Kucyk ten pochodzi z zachodnich krain, z wielkiego i majestatycznego Imperium Ibex (które mogłem znaleźć dzięki uprzejmości panny Sparkle i jej mapy), które słynie z pięknej architektury i niesamowitej kultury... Na potrzeby tego artykułu, zamieszczę przetłumaczony transkrypt rozmowy z panem Sia No, praprapraprapra... I tak dalej... wnukiem Ju Tze No, autora zaklęcia.

Zethariel: Czcigodny panie Sia No, witam w moich skromnych progach! Dziękuję za pański czas i chęć udzielenia mi tego wywiadu.

Sia No: To zaszczyt dzielić pokój z kimś równie bystrym, co dobrze wychowanym, Zethariel-sian (notka od tłumacza -- końcówka "-sian" jest używana do adresowania osób o podobnym statusie społecznym)

Dziękuję. Pański starożytny ród jest odpowiedzialny za wiele czarów, które przyczyniły się do wzrostu potęgi Imperium na zachodzie. Wśród takich dzieł jak Rwący Strumień lub Stąd I Znikąd, największym dziełem wspaniałego rodu No był czar Promienia Jutrzenki -- zgadza się?

Twe usta prawdę rzeczą, młody Zethariel-sian. Moi przodkowie swymi zdolnościami i oddaniem dla Imperium wynieśli je z mroku ku ścieżce świetności i doskonałości, którą to drogą dumnie kroczy tak naród, jak i moje dzieci i ich potomkowie. Promień Jutrzenki zaiste jest najbardziej znaną kreacją mego czcigodnego przodka *Pan Sia umilkł na chwilę, zapewne by po cichu oddać cześć duchom swoich praojców*.

Czy byłby czcigodny w stanie opowiedzieć historię powstania tego czaru?

Tak, z wielką chęcią opowiem tę historię. Jak już rzekłem, Imperium dawno temu pogrzebało siebie i swych sąsiadów w odmętach mroku, którego nawet słońce krążące po niebie nie było w stanie rozgonić. Ród No był wierny swemu Imperatorowi, lecz nasze serca zawsze przedewszystkim należały do ziemi i jej mieszkańców, a nie do konkretnego kuca siedzącego na tronie. W swej wspaniałomyślności i geniuszu, czcigodny Ju Tze No poświęcił wiele lat na badanie słońca i odkrycia, dlaczego jego blask nie był w stanie rozgonić cieni z serca kucyków. Poprzez medytację pod lodowatymi wodospadami i dumaniem w skwarze pustyń, mój przodek doznał objawienia -- ujrzał on sens życia, światło które mogło poprowadzić nasz lud ku świetności. Ten promień nadziei zyskał nazwę Promienia Jutrzenki, na cześć obietnicy nowego, lepszego dnia.

Czcigodny Sia, w jaki sposób ktoś taki jak ja byłby w stanie poznać tajniki tego zaklęcia? Jak ono działa?

Zethariel-sian, kucyk taki jak Ty lub ja musiałby ćwiczyć swe ciało i umysł przez wiele pokoleń by osiągnąć stan ducha potrzebny do rzucenia czystego Promienia Jutrzenki. Jego prawdziwa moc tkwi w harmonii -- tak jak po nocy nastaje dzień, tak też w kucu musi nastąpić zmiana, takie jakby oświecenie. Bo widzisz, każdy z nas ma w sobie pewien rodzaj przepaski na oczy -- widzimy tylko to, co chcemy, a rozumiemy niewiele więcej. By móc poprawnie wywołać zaklęcie, należy zdjąć taką opaskę, doświadczyć tego świata z nowym umysłem i zmienionym sercem. Koncentrując uczucia i zrozumienie płynące z tego doświadczenia, rzucający zaklęcie dzieli się swoją wizją świata z tymi, których umysły są otwarte i prawe. W obecnej erze, głównie mnisi i nauczyciele wykorzystują ten czar -- jego moc nie jest równie potężna, jak ta z przed wieków, jednakże każdy, nawet najmniejszy promień który uderza w niegodziwą zasłonę czerni i ignoracji daje nam szansę na jeszcze lepsze jutro.

Panie Sia, chcąc lepiej zrozumieć czar i jego impakt na życie w Imperium, dowiedziałem się, iż są kuce które uważają Promień Jutrzenki za czar piorący kucykom umysły -- że za jego pomocą można przekonać innych do swojej racji. Czy to prawda?

Ten czar może wyprać kuce z ignorancji oraz ciemności w której same nie wiedzą, że siedzą. Tylko ci, którzy wolą patrzeć na smutek i cierpienie mogą przypisywać temu wspaniałemu zaklęciu tak niehonorowe właściwości. Moi ojcowie nie splamiliby rodu No tworząc czar, który mógłby dać jakiemukolwiek kucowi władzę nad innymi. Prawdziwa władza płynie ze zrozumienia siebie -- i to właśnie robi Promień Jutrzenki. Daje władzę nad samym sobą, otwiera oczy, by kuce nie musiały krzywdzić się w ciemnościach.

Czcigodny Panie No, serdecznie dziękuję za pańską niesamowitą historię. Na pewno wiele kuców teraz lepiej będzie mogło zrozumieć jak ważny był ród No oraz jak wspaniałe jest Imperium Ibex.

Twe słowa sprawiają mi radość, a moi przodkowie są dumni, że nie zawiodłem Twoich oczekiwań, Zethariel-sian. Jeśli twe kopyta kiedykolwiek staną na ziemi Imperium, wiedz, że Ród No z wielką chęcią przyjmie Cię w swoje skromne progi, udzieli swej strawy i leża. Bądź zdrów Zethariel-sian, i niechaj twoi potomkowie będą równie honorowi i mądrzy co Ty.

Bibliografia:

* Transkrypt z rozmowy z szanownym Sia No z Imperium Ibex

Opracowanie:

Zethariel

(OOC: Święta Celestio, przepraszam za dłużyznę :twiblush: )

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

promień jutrzenki-zaklęcie powoduje zwiększenie pewności siebie oraz szczęścia na cele, siła zaklęcia zawsze jest taka sama ale im więcej mocy się użyje i lepiej wykona zaklęcie to dłużej działa często używane przed występami żeby likwidować zmniejszenie pewność siebie wywołane tremą, zaklęcie mało skomplikowane lecz wymaga dużo mocy i nadużywanie zaklęcia może wywołać śpiączkę u osoby rzucającej (jeśli osoba jest silna to się skończy tylko na śnie który trwa około tygodnia),po każdym użyciu zaklęcia zaleca się krótką drzemkę

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Promień Jutrzenki- jest to czar średnio zaawansowany. Polega on na wykorzystaniu energii wschodzącego słońca. Czaru można użyć jedynie podczas wschodu. Zazwyczaj jest on wykorzystywany do regeneracji, uzdrawiania, leczenia groźnych chorób oraz ran. Leczyć może się zarówno użytkownik, jak i również innego kucyka. Siła leczenia zależy od doświadczenia użytkownika. Czar często wykorzystywany w szpitalach i innych punktach medycznych w Equestrii. Skutkami ubocznymi są jedynie napady swędzenia, lub/i zwiększenie temperatury ciała. Sam przebieg zaklęcia jest przyjemny zarówno dla użytkownika, jak i leczonego zaklęciem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Promień Jutrzenki - Zaklęcie magii światła, może być użyte wyłącznie podczas wschodu słońca. Jest to czar wpływajacy na żywe istoty, posiada bardzo dużą moc leczenia, potrafi uleczyć nawet złamaną kość w kilka sekund. Poprawia on samopoczucie, wyzwala pozytywne emocje, i niweluje niemal wszytskie znane choroby. Zaklęcie to wymaga tak specyficznych warunków do jego rzucenia, ponieważ jest to czar bardzo wszechstronny, wykorzystujący słoneczną moc w swojej początkowej fazie wschodu, gdy jeszcze można nad nią panować. Ujarzmiając moc wschodzącego słońca użytkownik może wykorzystać ją do wzmocnienia naturalnego procesu zdrowienia żywych tkanek i regeneracji uszkodzonych. Wymaga to od użytkownika wielkiej koncentracji, i idealnego wyczucia czasu. Czar trzeba rzucać gdy tylko pierwsze promienie słońca wyjrzą zza horyzontu. Jeśli zrobimy to za wcześnie zaklęcie nie zadziała. Jeśli będziemy zwlekać, moc wschodzących promieni będzie za duża by móc ją kontrolować, i może dojsć do przeładowania mocy u rzucajacego zaklęcie, co może mieć naprawdę fatalne skutki. Dlatego choć to jedno z najbardziej pożytecznych zaklęć, używa się go tylko w wyjątkowych przypadkach, przez doświadczonych magów. Nawet Alicorny potrzebują wielu lat treningu aby móc rzucać ten czar. Moc Słońca jest naprawdę potężna i trudna do kontroli, tylko nieliczni potrafią ją okiełznać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Promień Jutrzenki

Silny atak na wroga pozwala jednocześnie Zautakować dowolną mocą(To jednorożec/alikorn decyduje) jak i go zniszczyć za jednym zamchem.Zaklęcie trudne do opanowania, kiedy jednorożec używa go za pierwszym razem strzelając we wszystkie strony powodując nie lada poblrmy np.: z nie winnego kamyka stworzyć potwora itp. Młodym nie zaleca się go urzywać ponieważ może być źródłem nie bezpiecznych chorób, ADHD, skurczenia itd. co oznacza, iż zaklęcie jest niebezbieczne(...)

Z pradawnych księg magii

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy wykazaliście się dużą inwencją twórczą, lecz to Spromultis stworzył najciekawszy - moim zdaniem - opis zaklęcia! Gratulacje!

Jeszcze dziś nowa formuła pojawi się w Księdze Zaklęć, którą dostała Twilight!

No, Moi Kochani Adepci Magii... Pora na nowe wyzwanie!

Tym razem proszę Was o szczególne wyczucie... Zaklęcie które macie opisać nie należy do łatwych.

Iskra Emocji.

Do piór!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Iskra Emocji" Po rzuceniu na kuca ujawnia jego prawdziwe emocje tzn. jeśli kuc jest smutny lecą z niego niebieskie iskierki, jeśli zadowolony to żółte, jeśli się przejmuje to szare [...] (pełny opis iskierek w księdze "coś na oszusta tom 19"). Oczywiście iskierki widzi tylko ten, który zaklęcie rzucił. Trwa równe pół godziny a próba jakiegokolwiek przyśpieszenia zaklęcie powoduje, że "obiekt", na którym ma być użyte zaklęcie po prostu płonie. Zaklęcie bardzo przydatne na randki, wyjście z przyjaciółką oraz wizyty u teściowej.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iskra Emocji. Zaklęcie z działu zaklęć psionicznych, wpływające na każdą emocję. Powoduje ono nagły i natychmiastowy wzrost wybranej emocji przez rzucającego zaklęcie na obiekt. Rzucając ten czar możesz sprawić że inna osoba, w jednej chwili spokojna i stateczna, zamieni się w skaczącego z radości i szaleńczo śmiejącego się klauna. Dzieje się tak dlatego że czar generuje w mózgu sztuczny bardzo mocny bodziec do odczuwania radości, i potrzeby radosnego jej wyrażenia. Podobnie w ten sposób można kogoś wprawić w nagłą i niepohamowaną złość, gniew, smutek, melancholię, depresję czy nawet stan katatonii. To zaklęcie z pozoru dość proste i banalne jest jednak niebezpieczne dla osoby na którą rzucono czar, ponieważ wpływa ono na mózg tejże osoby. Ładunek magii z zaklęcia jest dość mocny że może uszkodzić tkanki mózgowe i szare komórki, a te jak wiadomo nie mogą się regenerować. Jeśli rzucjacy czar włoży w czar za dużo mocy, to osoba na którą czar rzucono, może skończyć jako roślina. Dlatego to zaklęcie, zostało uznane za zakazanie i szkodliwe, pomimo prostoty w jego rzuceniu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iskra Emocji Zaklęcie psychiczne które wpływa na nastrój danego kuca wywołując tą emocję którą sobie zażyczy rzucający. Dobre w stosunku co do postaci agresywnych którą z rozzłoszczenia można przestroić na radosną i przyjazną. Zaklęcie świetnie nadaje się też w perswazji bo można łatwo przekonać kogoś do swoich racji.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iskra Emocji Powoduje zwiększenie odczuwanych w danej chwili emocji zaklęcie może być niebezpieczne jeśli cel czuje nienawiść i miłość (do tych samych osób obydwie emocje) może doprowadzić do morderstwa (nienawiść) a potem smutek po utraceniu bliskiej osoby również zaklęcie może być niebezpieczne kiedy cel czuje do pewnej osoby tylko miłość to może być gotowa zabić innych dla tej osoby albo jak czuje nienawiść to tamta osoba prawdopodobnie będzie wąchać kwiatki od spodu może również spowodować rozdwojenie osobowości (co jest stałym skutkiem ubocznym) zaklęcie mało przydatne chyba że do robienia chaosu

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iskra Emocji Zaklęcie powodujące nadmierne odczuwanie różnych uczuć . Przydaje się dla kuców o kamiennym sercu , jednakże kucyk nie może rzucić owego zaklęcia sam na siebie . Działa przez ok . tydzień . Objawia się iskrzeniem serca . Jeżeli kucyk , który rzucił zaklęcie nie zechce go zdjąć , uczucia doprowadzają kucyka zaczarowanego do obłędu , co prowadzi do zgonu .

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iskra Emocji - Czar ten można rzucić na siebie, jak i na każde inne żywe stworzenie. Powoduje on zanik obecnych emocji i wytworzeniem z owej postaci magicznej iskry. Emocje można zwrócić dopóki iskra nie wygaśnie Zaklęcie przydatne dla kucyków z: nerwicą, duszeniem w sobie uczuć itp. Można też używać do uspokajania sytuacji na kilku osobach. Trudność czaru wzrasta z: ilością usuwanych emocji i ilością zaczarowanych stworzeń UWAGA: We wspomnieniach zaczarowanej postaci emocje będą odczuwane. PS. Czar jest dobry do: wycinania wrednych kawałów, naśmiewania się itp. by później poszkodowany/na nie złościła się na nas.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iskra Emocji Średniozaawansowane zaklęcie o działaniu psychologicznym. Posiada 2 inkantacje prostą "scintilla affectus!!" i złożoną"adolebit! Iste affectus quod ex cor tua potentia fatiscit lapidem murum". Prosta inkantacja nie wymaga sporych umiejętności i wywołuje napływ emocji u kucyka ,ale rodzaj emocji musi być dokładnie określony przez użytkownika, w przeciwnym wypadku zaklęcie wywoła pierwszą emocję jaką znajdzie w sercu kucyka. Złożona inkantacja wymaga dużej siły woli, bowiem wywołuje najgłębiej skrywane emocje, które trudno kontrolować, pozwala też na transfer emocji między kucykami, a w krytycznych przypadkach pozwala na manifestację emocji w postaci tarczy, którą można użyć do ataku wymaga to jednak sporej siły i doświadczenia od użytkownika. Wywołane niewłaściwie może doprowadzić do Nadwrażliwości emocjonalnej lub nawet szaleństwa użytkownika. Znane są również przypadki, gdy nieprawidłowa inkantacja wywoływała efekt "dzikiej telepatii" u kucyków na których to zaklęcie stosowano

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iskra Emocji - zaklęcie polegające na tworzeniu iskry, wywołującej u osoby, na którą rzucono zaklęcie emocje i uczucia przeciwne do obecnych. Radość zostaje zamieniona w smutek, nienawiść w miłość itd... Zaklęcie znajduje doskonałe zastosowanie w: - pocieszaniu innych, - zmiany emocji wroga podczas walki, - rozwiązywanie/tworzenie kłótni. Uwaga: - Zaklęcie nie może być rzucone na samego siebie. - Brak skupienia lub inne trudności podczas rzucania zaklęcia mogą spowodować nieodwracalną zmianę emocji.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, ładnie, ładnie - znów nas nie zawiedliście swoimi propozycjami! Jednak zwycięzca mógł być tylko jeden i tym razem jest to... Ares Prime! Brawo!

Czar zostanie za chwilę dodany do Księgi.

Tymczasem mamy dla Was nowe zaklęcie - Opętanie. I jak zwykle liczymy na Waszą inwencję twórczą!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opętanie - zaklęcie zakazane. Wywodzi się ono z "korzeni" czarnej magii, z działu klątw, dlatego też jest tak bardzo niebezpieczne, nie tylko dla "celu" jak i rzucającego zaklęcie. Polega ono na objęciu kontroli nad ciałem i umysłem wybranego osobnika. Powoduje ono stan umysłu, w którym poszczególna osoba zostaje ubezwłasnowolniona wewnętrzną formą magicznej ingerencji. Nie jest w stanie wtedy samodzielnie myśleć, ani wykonywać żadnych ruchów. Zaklęcie to wymaga ogromnej precyzji oraz koncentracji ze strony rzucającego. Najmniejszy błąd w obliczeniach może doprowadzić do katastrofy. Zaklęcie od dziesiątek lat było domeną wszystkich czarnoksiężników oraz nekromantów. Dla kogoś kto para się czarną magią od lat, użycie tegoż zaklęcia nie sprawia większych problemów, jednak osoba, która z tą że magią styczności nie miała, może być szczególnie podatna na jej niszczycielskie działanie. Niedoświadczony mag, może sam stać się ofiarą własnego zaklęcia. W momencie nie stabilizacji rzucanego Opętania, w najgorszym wypadku może dojść do natychmiastowej śmierci rzucającego zaklęcie, oraz trwałego uszczerbku na ciele i umyśle "celu" rzucającego. Gdy rozwiązano ostatnie stowarzyszenia nekromantów, czar to trafił na półkę "Zaklęć zakazanych". Użycie któregokolwiek z nich grozi więzieniem lub wysoką grzywną. W najgorszym wypadku banicją.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opętanie Sądzi się że tylko duchy mogą wnikać w czyjeś ciało, i w ten sposób kontrolować je poprzez opętanie. Nic bardziej mylnego. Istnieje bowiem zaklęcie, dzięki któremu można opętac inną istotę. Opętanie jest zaklęciem bardzo skomplikowanym, i trudnym w rzuceniu. To zaklęcie pochodzi z rodzaju Czarnej Magii. Tu nie wystarcz sama moc magiczna. Wymagane są rzadkie naturalne ingrediencje czyli mantykory, łza smoka i krew changelina. Gdy zbierze się te składniki, trzeba wydestylować z nich eliksir, który już sam w sobie jest niezwykle silną trucizną. Następnym krokiem do rzucenia czaru jest ogromna dawka mocy magicznej, i wypicie eliksiru. Dzięki mocy eliksiru i magi dochodzi do niezwykłej przemiany metafizycznej w ciele użytkownika - dusza zostaje oddzielona od ciała, i może egzystować jako duch. W takiej postaci czarodziej jest niewykrywalny w żaden sposób, ale daje mu to też możliwość zawładnięcia inną osobą - poprostu wchodzi w jej ciało, i żeruje na jej silach witalnych. Wtedy zachodzi Opętanie. Czarodziej siedzący w ciele opętanego, ma pełen dostęp do jego umysłu - wspomnienia, tajemnice, sekrety, zachowania danej osoby... można w nich czytać jak w otwartej księdze. Można zdobyć każdą tajemnicę, dostęp do każdej twierdzy. Jak każdy czar z rodzaju Czarnej Magii ma jednak wysoką cenę - ciało bez duszy umiera z wyczerpania w ciągu 6 godzin. Nie reaguje na żadne bodźce, nie można takiego ciała nakramić, ani napoić. Jeśli oryginalne ciało maga umrze, zanim zdoła do niego powrócić, wtedy jego dusza stanie się prawdziwym upiorem znanym jako ''Ta-falish'' - oszalałą istotą żerującą na duszach innych. Dlatego nawet najbardziej potężni czarnoksiężnicy unikają tego zaklęcia. Bo choć umożliwia całkowitą kontrolę nad każdym opętanym przez siebie celem, to wystarczy krótkie zapomnienie w badanych sekretach, aby stać się zwykłą potępięńczą zjawą do końca świata. To niezwykle skomplikowany, i trudny do rzucenia czar. Wymaga on od użytkownika wielkiej mocy magicznej.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opętanie to jedno z Zaklęć Zakazanych, jego moc nie należy do Elementów Harmonii. Prawdopodobnie stworzone przez Discorda. Jego działanie jest nie tylko podłe, ale i niezwykle brutalne. Jest podzielone na 3 etapy - pierwszy, trwający około 5-10 minut (w zależności od odporności fizycznej, psychicznej i magicznej kuca) to niewyobrażalny ból przeszywający całe ciało. Różne osobowości różnie na ten ból reagują - część po prostu stoi i zaciska wszystkie mięśnie, część wpada w ślepy szał i niszczy wszystko wokół, a część próbuje zabić czarownika. Istnieje na to jednak zabezpieczenie - gdy opętany próbuje się zwrócić przeciwko opętującemu, jego ból powiększa się jeszcze bardziej. Nieliczne przypadki, którym udało się choćby dotknąć czarownika, po prostu umierały z przeciążenia cierpieniem. Następny etap trwa 24 godziny i jest "częścią właściwą" Opętania - w tym obrębie czasowym zaczarowany kuc jest bezmyślnym niewolnikiem rzucającego. Potrafi on zrobić to i tylko to,co potrafił mając czysty umysł - szewc będzie szył tak samo dobrze, ale już ktoś, kto nigdy nie szył, nic nie uszyje. Kuce w stanie opętania nie czują zmęczenia, głodu, senności i tym podobnych - mogą pracować całe 24 godziny bez przerwy, będąc cały czas tak samo efektywnymi. Jeśli istnieje taka potrzeba, można opętanego nauczyć wykonywania jakiejś czynności - jednak trzeba pamiętać, że po 24 godzinach wszystkie umiejętności są zapomniane. Ostatni etap to wyjście z czaru. Po upływie rzeczonych 24 godzin kuc automatycznie pada na bok i zasypia. Długość snu zależy od wielu czynników, jak np. ciężkość pracy wykonywanej jako opętany albo ból przyjęty w 1 etapie. Z tego snu nie można opętanego wybudzić nawet magicznie. Po wybudzeniu były opętany pamięta o tym, że był pod urokiem, ale nie pamięta niczego od momentu rozpoczęcia 2 etapu oraz, kto na niego to Opętanie rzucił. Czarowi mogą się oprzeć tylko niezwykle potężne, nasycone magią istoty - a i to nie jest konieczne. Obecnie rzucenie tego zaklęcia podlega karze wiecznej banicji z Equestrii.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opętanie - zaklęcie to ma dwa rodzaje. Jeden z nich opiera się na czarnej magii. Pozwala ono wysłać ducha w konkretny cel i przejąć nad nim kontrolę. Trzeba jednak zachować ostrożność. Niedoświadczony mag, może popełnić błąd i w momencie opętania celu, duch jest niekontrolowany. Może wtedy opuścić przejęte ciało i zacząć niszczyć wszystko w różny sposób. Potrafi wtedy sam opętać następny cel bez pomocy maga. Drugi rodzaj jest bardziej bezpieczny, ale trudniejszy w wykonaniu. Nie opiera się on już na czarnej magii, tylko na sile umysłu. Mag może opuścić swoje ciało i przejąć inne. Jest to bardzo przydatne podczas szpiegowania. Zaklęcie to wymaga niesamowicie dużej koncentracji. Niedoświadczony mag... po prostu nie wykona tego zaklęcia. Wadą tego czaru jest to, że gdy mag opuszcza swoje ciało, pozostawia je "puste". Staje się ono jak pomnik. Nie jest w stanie się poruszać ani bronić. Więc wykonując to zaklęcie należy pamiętać o zapewnieniu bezpieczeństwa swojemu ciału. Jeżeli zostanie ono zniszczone, mag nie ma gdzie wrócić. Błądzi wtedy jako duch - nikt go nie widzi ani nie słyszy. Nie ma on też wpływu na żadne zdarzenia. Można powiedzieć, że jest, ale go nie ma.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...