Skocz do zawartości

Kuce 3d (Work in progress)


Recommended Posts

Przezwyciężyłem lenistwo i wreście wziąłem się za coś co zapowiedziałem dawno temu.

Zakładam ten temat by się zmotywować i sukcesywnie dorabiać model/scene. Na start:

Dołączona grafika

Na razie główka, jak znajdę czas to dorobie reszte. Mam nadzieję że ktoś tu zajrzy i coś napisze :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 93
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Top Posters In This Topic

Tak na pierwszy rzut oka, to oczy i cały obszar wokół nich za bardzo wklęsły i płaski. Czoło i przejście do pyszczka wygląda na za bardzo wybrzuszone. Dawaj siatkę i widoki z boku i przodu to będzie można więcej powiedzieć i coś poradzić. Ogólnie dobry start. Blender?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie główka, jak znajdę czas to dorobie reszte. Mam nadzieję że ktoś tu zajrzy i coś napisze :P

Co to Blender? Jak tak to bardzo się cieszę.

Powiem tak, wygląd bardzo drapieżny(czoło nad nosem za wysokie), ale jakość wykonania absolutnie doskonała ;-]

Czeka cie jeszcze sporo roboty więc serdecznie życzę powodzenia ;-]

PS. Kiedyś też ja się naumiem... tak wiem lenistwo...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehehe, jeśli to blender to mam kolejną motywację by zabrać się za naukę bo książki kurzą się od jakiegoś czasu.

Model wygląda wspaniale, choć racja, pokaż screeny side i front. Jak robiłem na 3dsmax to wiele dawały takie rzuty.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze ci idzie. Ja znam blendera i uważam że jest 100 razy lepszy od 3dmaxa (chyba że robisz w 3dmaxie). Sam bym też pobawił się z kucykami w 3d ale nie mam zbyt wiele czasu (no dobra - lenistwo). Tak czy inaczej dobrze ci wychodzi - a te niedociągnięcia można poprawić. Jak ktoś kiedyś napisał "w modelowaniu robi się dwa kroki do przodu i jeden do tyłu" :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew. Faktycznie, muszę poprawić trochę kształtów w tej główce. Największą bolączką jest to, że nie ma człowiek za bardzo na czym się wzorować. Wersja kreskówkowa tak naprawdę oprócz kontórw nie zawiera wielu szczegółów, brak jakiegokolwiek cieniowania i innych wskazówek o kształcie danej "okolicy". Znowu większość figurek, zwłaszcza te oficjalnie przez hasbro wyglądają jak mutanty :/. Z pyska jestem zadowolony ale oczy to jednak po ponownym spojrzeniu wyglądają słabo. Bedę jeszcze przestawiał vertexy by uzyskać ciekawsze kształty.

Co do siatek:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Nic specjalnego, postać z tej kreskówki nie mają zbyt wielu detali, więc też nie mam zamiaru robić gęstej siaty jak przy modelowaniu ludzkiej głowy gdzie podbródek, nos, oczodoły, uszy są bardzo zarysowane.

EDIT: Wiedziałem że prędzej czy później stwierdzi że model robiony w blenderze. Niestety niefortunnie dobrałem światła i wyszedł efekt blenderowskiego defulotwego shadera. To jest ten zabugowany 3dsmax. Mam w planach przejśc na blendera bo ten darmowy progs bije pod wieloma względami komercyjne progsy. Poprostu jak zaczynałem zabawę z 3d to o blenderze nie było tak głośno jak teraz a może wtedy jeszce nie istniał. Gdy człowiek chciał coś dowiedzieć się o 3d to wszędzie była tylko Maya i MAX. Tak czy siak nie jest nigdy za późno na przerzucenie się na blenderka. Idea modelowania i narzędzia są podobne, tylko interfejs i skróty trzeba wkuć na nowo.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem i to nie raz, koleś też trochę improwizuje i nie trzyma się do końca orginału. U niego pyszczki są bardziej spiczaste, oczy zamiast "jajowatych" owalne itp itd. Wsumie jak to z fanartami, nie ma co kalki robić tylko zachować ogólne cechy danej postaci. Mam nadzieję że jutro będe miał czas i wezmę się za ciało, w międzyczasie poprawie też pewne okolice główki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiedziałem że prędzej czy później stwierdzi że model robiony w blenderze. Niestety niefortunnie dobrałem światła i wyszedł efekt blenderowskiego defulotwego shadera. To jest ten zabugowany 3dsmax. Mam w planach przejśc na blendera bo ten darmowy progs bije pod wieloma względami komercyjne progsy. Poprostu jak zaczynałem zabawę z 3d to o blenderze nie było tak głośno jak teraz a może wtedy jeszce nie istniał. Gdy człowiek chciał coś dowiedzieć się o 3d to wszędzie była tylko Maya i MAX. Tak czy siak nie jest nigdy za późno na przerzucenie się na blenderka. Idea modelowania i narzędzia są podobne, tylko interfejs i skróty trzeba wkuć na nowo.

Blender od wersji 2.58 jest całkiem używalny. Zmieniono nieznacznie interface na lepsze. Niestety zrezygnowałem z nauki, bo próba uruchomienia pożyczonej myszki 3d, zakończyła się niepowodzeniem. Właściwie to taki joystick 6 osiowy, podobno w połączeniu z tabletem nadaje się znakomicie do sculptingu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę dzisiaj miałem czasu więc mały up:

Dołączona grafika

Głowy jeszce nie ruszyłem, ale wróce do niej.

Co do animacji, nie mam jej w planach. Chce poprostu zrobić statyczne ujęcie derpy z papierowym torbami (w tym jedną na głowie ^^). Dalej, to zobaczymy, może jakaś prosta animacja chodu z obracająca się kamerą czy coś. Za większe przedsięwzięcie się nie biorę bo czasochłonne to i doświadczenia brak w bardziej złożonej animacji. Wolę robić stille i z każdą nową pracę skill zwiększać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do animacji, nie mam jej w planach.

Do animacji to trzeba by zrobić najpierw szkielet kucyka, potem go posklejać (kupa roboty). Może znajde czas, a jak dał byś radę wyexportować do czegoś co mogę wczytać w blenderze to będzie mi bardzo miło i czymś się odwdzieńczę.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Szkielety" robię nawet jeśli nie bawię się w animacje, zawsze przydają się do pozowania. Rig, to nie problem, trudniej poprostu tworzyć same klucze animacji by wszystko wyglądało pięknie i pro.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak się zastanawiałem, Tem, ile już czasu zajmujesz się modelowaniem? Jak zacząłeś? jakieś kursy, książki? Sam chciałbym zacząć modelować, ale brak mi jakiś fundamentów na których bym zaczął.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsumie to już z parę ładnych lat będzie, tylko że, ja od czasu do czasu robiłęm wielkie przerwy, nawet na pół roku. Co do porad to: - wybierz sobie jakiś dowolny soft, wybór jest przeogromny a każdy progs ma możliwości zbliżone, nie ma najlepszego - przerabiaj tutoriale z wbudowanej dokumentacji programu... są bardzo dobrze opisane, często popierane screenami z danych kroków, ułożone tematycznie (tutoriale o modelowaniu, mapowaniu, oświetleniu, rigowaniu itd.) - książki można sobie darować jeśli zna się choć podstawy angielskiego, w necie bardzo łatwo znaleźć bardzo dobrze zrobione tutoriale dla najpopularniejszych softów - przerób najpier parę prostych tutoriali krok w krok a później staraj się robić coś własnego w oparciu o zdobytą już wiedzę - na początku skup się tylko na nauce modelowania, odpuść sobie oświetlenie, rendering czy nawet texturowanie - zainteresuj się takimi hasłami jak polymodeling, box modeling... najpopularniejsze techniki modelowania i chyba najwygodniejsze - gdy załapiesz już podstawy swojego programu, zacznij oglądać także tutoriale z modelowania w innych programach i analogie przenoś na swój, często się zdarza że znajdziesz jakiś fajny tutorial wykonany w innym sofcie a wiedzę i tak możesz przenieść. Nie raz oglądałem tutoriale modelowania np. głow ludzkich w blenderze a cała technikę i topologię modelu próbowałem wykorzystać w 3dsmaxie za pomocą dostępnych mi narzędzi, każy soft ma swój interfejs i inne nazwy narzędzi ale możliwości podobne, tak jak darmowy gimp po częsci pokrywa się z photoshopem - przy każdej nowej pracy staraj się nie popełniać starych błedów, ja wychodzę z założenia że lepiej skończyć jeden model średni a przy następnych dziesięciu robić o krok lepiej niż dłubać jeden model do żmużenia i wkurzać się że nie jest idealnie To tyle odemnie :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...

Temporal ty nie udzielałeś się na forum max3d.pl?

Kiedyś się udzielałem. Z czasem poziom forum tak drastycznie spadł, że sobie darowałem. Poziom samych prac oczywiście nadal stoi na wysokim poziomie, sam chciałbym kiedyś tworzyć takie cuda jak prace niektórych użytkowników, niestety forum to nie tylko prace. Dyskusji mertytorycznych tam już nie ma, są natomiast jakieś dziwne inwidua które wprowadzają tylko nowych w błąd, piszą rzeczy nie zgodne z prawdą, albo jacyś pseudo artyści którzy uważają się za Bogów, nie przyjmują krytyki i wywyższają się nad wszystkimi.

Jeśli mam wolny czas, to przeglądam zagraniczne comunnity. Ogólnie życie nie daje mi dużo czasu na graficzenie i traktuję to bardziej jak hobby. Wsumie to nie mam czasu by skończyć "głupiego" kucyka :P.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Discord Server

Partnerzy

  • For Glorious Equestria
  • Bronies Polska
  • Bronies na DeviantArcie
  • Klub Konesera Polskiego Fanfika
  • Kącik lektorski Bronies Corner
  • Lailyren Arts
×
×
  • Utwórz nowe...