Skocz do zawartości

[1.6.4] [Techniczny/Fabularny/FB/RP] DerpCraft


Beton

Recommended Posts

W ostatnich dniach nadal były problemy z serwerem, wczoraj od południa aż do późnych godzin nocnych zupełnie nie było z nim kontaktu. Dziś otrzymaliśmy informację od hostingu, że przywrócili serwer do sprawności. Miejmy nadzieję, że nie będzie już z nim problemów.

 

Edytowaliśmy pierwszy post. Możecie w nim znaleźć nowy opis serwera, wstęp do fabuły, link do launchera, oraz inne przydatne informacje.

 

Serwer DerpCraft oficjalnie uważamy za otwarty!

 

Pozdrawiamy i życzymy miłej gry ;)

Administracja DerpCrafta

Link do komentarza

W ostatnich dniach mieliśmy pełne ręce roboty z poprawianiem bugów. Dziękujemy graczom za olbrzymią pomoc, jakiej nam udzielają, regularnie zgłaszając błędy.

Minęło ledwie parę dni od otwarcia serwera, a już można ujrzeć rozwój miasta wokół wieży. Poza domkami graczy, które są naprawdę pomysłowe, powstają również budynki publiczne. Kilka dni temu mieliśmy przyjemność otworzyć bank, który pełni rolę depozytu z enderchestami.

Dzisiaj otwarty zostanie kantor pozwalający wymieniać walutę serwerową na diamenty i na odwrót.

Dla przypomnienia - na serwerze znajduje się wirtualna waluta, w celu ułatwienia dokonywania regularnych transakcji między graczami. Dzisiaj postaramy się otworzyć targ, gdzie każdy będzie mógł otworzyć własny sklep za pomocą odpowiednio nazwanych tabliczek. Poradnik zamieścimy wraz z jego otwarciem.


W związku z paroma nieporozumieniami, jakie nastąpiły z powodu instalacji własnych modów, przypominamy, że instalacja takowych jest zabroniona. Przymykamy oko na NEI’a, którego jednak odradzamy, ze względu na obciążenie minecrafta. Za minimapę i wszelkie inne ułatwienia będziemy karać.


Niestety próby czasu nie przeszedł Mystcraft. Nowo utworzone światy potrafią crashować serwer. Gracz, który załadował wadliwego chunka, nie jest w stanie się zalogować, nie wyrzucając serwera i jedynym wyjściem jest przeniesienie jego postaci na inny świat.

W związku z tym będziemy zmuszeni zablokować Mystcrafta dla graczy. Podejrzewamy, że więcej będzie z tego korzyści dla serwera niż strat. Powinna wzrosnąć wydajność, gdy nie będzie na raz załadowanych wielu światów.


Jak pewnie część z was zauważyła, fabuła serwera jest chwilowo wstrzymana. Postanowiliśmy skupić się na rozwiązywaniu technicznych problemów z serwerem, nim wrócimy do prowadzenia jej dalej. W żadnym wypadku jej nie porzuciliśmy. To w końcu miał być główny atut serwera.

Edytowano przez Beton
Link do komentarza

Serwer coś ostatnio ladży. Długo się ładuje i z opóźnieniem się obrażenia otrzymuje.

 

Tego już za wiele! Wylogowałam się, a kiedy się zalogowałam, okazało się, że zginęłam przez zombie, który magicznym sposobem przedostał się przez ścianę! Proszę adminów by coś z tym zrobili.

Link do komentarza

Serwer coś ostatnio ladży. Długo się ładuje i z opóźnieniem się obrażenia otrzymuje.

 

Tego już za wiele! Wylogowałam się, a kiedy się zalogowałam, okazało się, że zginęłam przez zombie, który magicznym sposobem przedostał się przez ścianę! Proszę adminów by coś z tym zrobili.

 

Obecnie czekamy na odpowiedź hostingu w sprawie przeniesienia serwera na inną maszynę. Mamy nadzieję, że to rozwiąże problem lagów.

 

 

Dzisiaj otwarty został targ, na którym można tworzyć własne sklepy. Stoiska przy ścianach będą do późniejszego wynajęcia, teraz zaś można ustawiać własne tabliczki na całym placu między stoiskami.

 

Poradnik jak tworzyć sklepy:

Tabliczka składa się z 3 linijek:

[Trade]

Co chcemy otrzymać

Co oferujemy

 

Kupno (właściciel tabliczki kupuje przedmiot):

[Trade]

X przedmiot

$Y:Z

 

X - liczba przedmiotów, która zabrana będzie z ekwipunku klienta po jednym kliknięciu na tabliczkę.

Y - kwota, jaką klient otrzyma za X przedmiotów.

Z - cała kwota, jaka jest wystawiona. Jeśli wynosi 0, to sklep jest już pusty.

 

Przykład:

M27IcNC.png

Po wystawieniu tabliczki, automatycznie zostanie dodany w 2 linijce dwukropek, po którym znajdzie się liczba ofert zakupionych:

nK49LkH.png

Jeżeli oferta zostanie napisana poprawnie, napis [Trade] przyjmie kolor niebieski. W przypadku błędu, kolor napisu będzie czerwony.

 

Gracz 1 wystawia tabliczkę chcąc kupić dwa diamenty za $5 każdy. Gracz 2 po kliknięciu na tabliczkę kupi 1 diament za $5.

Po zakupie jednego diamentu wygląd tabliczki zmieni się następująco:

4fngsGq.png

Jak widać, liczba całkowitej kwoty jaka została, zmieniła się z 10 na 5. Gracz 2 otrzymał $5. Gdy gracz 1 zniszczy tabliczkę, otrzyma przedmioty, jakie zostały zakupione.

 

Sprzedaż (właściciel tabliczki sprzedaje przedmiot):

[Trade]

$X

Y przedmiot:Z

 

X - kwota, która zabrana będzie z konta klienta po zakupie.

Y - ilość przedmiotów, które zakupione będą po jednym kliknięciu na tabliczkę.

Z - całkowita ilość przedmiotów pozostałych w sklepie.

 

Przykład:

Csh3HQh.png

Podobnie jak w przypadku kupna, w 2 linijce zostanie dodany dwukropek i kwota oznaczająca ilość transakcji:

MZT2JtS.png

 

Gracz 1 wystawia 3 dirty w cenie $5 za każdy. Graczowi 2, po kliknięciu na tabliczkę, zostanie odjęte z konta $5, za kupno 1 dirta.

Przedmioty z modów oraz te, których nazwa jest za długa, wystawia się za pomocą ID przedmiotu, wg schematu:

1. Bierzemy przedmiot do ręki i wpisujemy komendę “/itemdb”. Naszym oczom ukaże się taki efekt:

rOnacNg.png

2. Używamy ID zamiast nazwy przedmiotu. Jeżeli przedmiot posiada ID z dwukropkiem, to używamy zamiast niego przecinka:

wuoZZr5.png

 

W przypadku wystawiania przedmiotu po ID, należy dołączyć tabliczkę z nazwą przedmiotu, stojącą bezpośrednio na tabliczce sklepu!

Zachęcamy kupujących do podglądania komendą “/itemdb <ID przedmiotu>”, czy przedmiot odpowiada opisywanemu. Za oszustwa będziemy karać.

 

Na koniec kilka nowych screenów z serwera:

 

Bank:

ZpRNatg.png

 

Rynek:

WIWTMGX.png

 

RQ9zoG0.png

 

Miasto o zachodzie słońca:

bEzc8JL.png

 

 

Link do komentarza

Minimapa pozwala zbyt łatwo wykrywać ukryte przejścia. Została zakazana ze względów fabularnych. Dodatkowo zabija ten dreszczyk emocji przy wychodzeniu z pomieszczenia, czy przemierzaniu lochów, gdy słyszy się odgłosy potworów bez pewności gdzie się znajdują.

Link do komentarza

Jakie ukryte przejścia? Przecież Rei's minimap nie ma HD, więc nie pokaże nam np. dziury w ziemi.

 

Do tego czasami jst ona niezbędna dla graczy ze słabszym PCetem. Ustawiają oni na Tiny Render Distance i nie widzą praktycznie niczego. Gdy wyglądam z obojątnie którego okna w moim domku (tym drzewie) nie widzę zamku, mimo, że jest kilka klocków ode mnie. Jak w ten sposób żyć? Nawet 2 punkt fabuły odnalazłam dzięki fartowi. Idę gdzie trzeba i nic nie widzę. Noc mnie zatrzymała, więc wlazłam na wzgórze by zbudować lepiankę i o świcie wrócić do zamku. Co mi przeszkodziło? Znalazłam 2 punkt fabuły.

Link do komentarza

Minimapa pozwala zbyt łatwo wykrywać ukryte przejścia. Została zakazana ze względów fabularnych. Dodatkowo zabija ten dreszczyk emocji przy wychodzeniu z pomieszczenia, czy przemierzaniu lochów, gdy słyszy się odgłosy potworów bez pewności gdzie się znajdują.

 

Jeśli chodzi ci o to, że można włączyć podgląd jaskini, to ta opcja jest domyślnie wyłączona w trybie multiplayer. A żeby ją zmienić, trzeba się bawić z plikami sanego moda, czego ludziom nie będzie chciało się robić.

Link do komentarza

Hmm... ja nie mam jakiegoś dobrego komputera i mam ustawione na tiny, a na początku radziłem spisując koordynaty na kartce :D. Potem jakoś sobie spamiętałem gdzie mam iść, ale to trochę denerwujące gdy idę gdzieś dalej i jak wracam (jeśli oczywiście nie zginę w tej podróży) to uciążliwe było patrzyć co chwilę pod F3 żeby sprawdzić czy dobrze idę. Właściwie to gdyby można było to moglibyście dodać jakiś mod który dodawał by tylko opcje zaznaczania sobie miejsc, nawet bez minimapy. Albo już przynajmniej darmową mapę na sam początek gry :|. Cokolwiek byle by się gracze nie gubili (łącznie ze mną)...

Link do komentarza

Zrobienie mapy w MC nie jest trudne, a jeżeli ktoś nie ma surowców do jej stworzenia to zawsze może poprosić któregoś z graczy, żeby dał albo sprzedał potrzebne materiały.

Jeżeli chodzi o waypointy to mam wrażenie, że większość osób nie wie o istnieniu takiego przedmiotu jak „Waypoint Compass”. Możemy w nim w prosty sposób ustawić pozycję, do której ma on nas prowadzić, a do jego zrobienia potrzebny jest zwykły kompas i 4 sztuki złota. Używając go naprawdę trudno jest się zgubić.

Co do wykrywania, że ktoś używa minimapy, to mamy swoje sposoby.

Link do komentarza

Jutro około godziny 12:00 serwer będzie wyłączony z powodu przenoszenia na inną maszynę.

Zmieni się z tego powodu adres IP serwera, w związku z tym przez pewien czas adres s1.derpcraft.pl:25605 będzie prowadził na stary serwer. Po przeniesieniu podamy w tym wątku tymczasowy adres IP nowego serwera. Przez 24 godziny od momentu zmiany maszyny, będą aktywne 2 serwery naraz, jednak zalecamy grać na nowym, ponieważ wszelkie osiągnięcia w grze na starym serwerze po przenieniesieniu, zostaną utracone.

Link do komentarza

Niestety serwer jeszcze trochę poleży, ponieważ hosting nie potrafi nawet skutecznie przekopiować plików między własnymi serwerami. W związku z tym wszystkie pliki będę musiał przenieść sam, za pośrednictwem swojego komputera, a wysyłanie wszystkich plików przy prędkości uploadu 1Mb/s niestety trochę potrwa.

 

 

Widze, ze Derpy czuwa nad waszym serwerem. To jak, kiedy superior Humanitee.pl?

 

Możliwe, że na nowy hosting przeniesiemy się już na początku lutego, bo naprawdę nie mam już cierpliwości do obecnego hostingu.

 

 

Link do komentarza
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.
×
×
  • Utwórz nowe...