Jump to content

Recommended Posts

Znacie jakieś ciekawe prototypy które w niedalekiej przyszłości mogą pojawić się na polu bitwy :D?

Na innych armiach świata się nie znam, więc podam kilka interesujących projektów które być może trafią kiedyś do naszego wojska.

1. MSBS 5.56 (produkcja seryjna ma się zacząć jeszcze w tym roku)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Karabinek_MSBS

_MSBS_05_zpsc4a96e11.jpg

 

2. Projekt Tytan

http://pl.wikipedia.org/wiki/Projekt_TYTAN

 

__b_MS1_9197.JPG

3.PL-01 (jak dla mnie to nie ma szans, żeby coś takiego do wojska polskiego weszło, ale wygląda świetnie :D)

http://pl.wikipedia.org/wiki/PL-01

20130903_MSPO_2624cropped.jpg

 

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Miałem do czynienia z tą bronią... W jakieś grze xb

To jest dopiero ciekawe http://m.youtube.com/watch?v=Kld3TuqsMkE

Podobnież karabin który napiernicza jakomś elektro plazmą, powstał rok temu, ale wprowadzenie do armii jest jak narazie mało możliwe, bo karabin ma z 3 sek energi na wystrzał xc

Porównują go do electro gun'a z Quake :3

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Wielozadaniowa Platforma Bojowa „Anders”

anders.jpg 

Pojazd zaprojektowany przez Gliwickie zakłady OBRUM we współpracy z Bumarem. sakładano budowe różnych opcji zabudowy np. BWP, Mobilna Artyleria P-lot,Transporter Piechoty, Lekki czołg itp. Projekt Przywłaszczony przez Bumar i ogłoszony demonstrantem technologi. Prezes Byłego Bumaru Krzysztof Krystowski Twierdzi że  ,,Cała filozofia Andersa bazuje na postradzieckich rozwiązaniach.,, co jest jawnym kłamstwem gdyż w Pojedzie została zamontowana przekładnia typu HMUN z powodu braku w zakładzie montarzowym przekładna hydrodynamicznej Allison X300 przewidzianej w projekcie, Projekt Andersa miał Wysokie szanse na nowoczesny w pełni polski Pojazd bojowy. 

Edited by narol
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 1 month later...

Równać się z nimi nie ma szans, to czołg lekki. Ale działo 122mm i jego kamuflaż pozwalają na wiele opcji taktycznych, np zajechanie wroga od tyłu w nocy, a on w noktowizji nic nie będzie widział :)


 

HMUN z powodu braku w zakładzie montarzowym przekładna hydrodynamicznej Allison X300 przewidzianej w projekcie, Projekt Andersa miał Wysokie szanse na nowoczesny w pełni polski Pojazd bojowy. 

"Miał" czyli nie będzie on realizowany w Polskiej armii?

Link to comment
Share on other sites

"Miał" czyli nie będzie on realizowany w Polskiej armii?

 

 

Miał. Projekt Anders został zamknięty. dziś służy jako ,,demonstrator technologi,, i nie trafi do masowej produkcji. Ale nie wszystko stracone ponieważ PGZ podobno rozpoczyna prace nad nowym ,,pływającym,, BWP oraz KTO w układzie 6x6. może się z Andersa coś odratuje :(

 

a co do PL-01..... bajka jakich wiele.... taka mała ciekawostka. byłem na tamtych pamiętnych targach kiedy go pierwszy raz pokazano..... i wiecie co? tyle w tym czołgu co nic. to tak naprawdę był odpowiednio ,,ucharakteryzowany,, CV90

kiedyś coś takiego zbudują, ale kiedy....

 

 

 

Równać się z nimi nie ma szans, to czołg lekki. Ale działo 122mm i jego kamuflaż pozwalają na wiele opcji taktycznych, np zajechanie wroga od tyłu w nocy, a on w noktowizji nic nie będzie widział

 

 

dwie uwagi co do stwierdzenia że jest to czołg lekki. pierwsze samo założenie pojazdu wsparcia bezpośredniego nie zakłada walki z MBT przeciwnika. pojazdy tego typu mają za zadanie wspieranie oddziałów piechoty podczas ataku i tym podobnym. ewentualnie ograniczone wsparcie głównym jednostkom pancernym. podobne założenia można zaobserwować na podstawie pojazdu M1128 MGS ,,Stryker,,

 

Co do działa kal. 120. to zakładam (o ile powstanie w pełni sprawny pojazd) najpewniej umieszczenie armaty tej samej produkcji co w naszych Leopach, oraz w najbardziej znanych M1 Abrams

 

Dodam do tego że bronią pancerną zajmuję się od prawie 19 lat.

Edited by narol
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

W wersji kołowej jest ona zbudowana na podwoziu słynnego rosomaka który jest w stanie przeżyć eksplozje bomby na którą najedzie no dobrze kombinują tylko żeby sporo tego wyprodukowali,wymaga ono tylko 2 żołnierzy do obsługi więc w razie czego moglibyśmy natłuc rusków :D

Link to comment
Share on other sites

Tylko skąd wytrzaśniesz tak dużo Raków, by każda para miała swojego własnego?

Ale dlaczego myślisz że każdy z 90tyś żołnierzy ma mieć własną artylerię? Ona ma tylko wzmocnić wojska artyleryjskie, a nowe produkowane są po to, by była większa różnorodność i można ich było użyć w każdych warunkach. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Przenieśmy tematy bardziej w przeszłość, można więcej znaleźć.

1. Panzerkampfwagen VIII Maus

https://pl.wikipedia.org/wiki/Panzerkampfwagen_VIII_Maus

Porównanie mausa z T34

maust34.jpg

Eksperymentalny, superciężki niemiecki czołg. Chyba najcięższy czołg w historii. Ważył 188 ton.

 

2. Sturmtiger

1280px-Germany06_086.jpg

https://pl.wikipedia.org/wiki/Sturmtiger

Niby robili produkcję seryjną, no ale co to jest 18 egzemplarzy. Samobieżne działo pancerne, które strzelało pociskami rakietowymi o masie 350 kg (przebijały ze 2,5 m żelazobetonu)

 

3. Landkreuzer P-1000 Ratte
https://pl.wikipedia.org/wiki/Landkreuzer_P-1000_Ratte

 

 

Comparison_of_Landkreuzer_P_1000_Ratte%2

Prototyp w cholerę ciężkiego czołgu (1000 ton) .Powstała tylko wieża.

4.  Landkreuzer P-1500 Monster (popuś czy to ty?)

https://pl.wikipedia.org/wiki/Landkreuzer_P._1500_Monster

P1500macedon.jpg

 

Miało być to samobieżna wersja dory (walące pociskami 800 mm)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

a że temat zastał się lekko. to podam coś co nawet nie powstało. Czyli Niemieckie pancerniki klasy H 

 

 

Typ H – seria projektów niemieckich pancerników przeznaczonych dla Kriegsmarine. Miały wypełnić założenia planu Z pod koniec lat 30. i na początku lat 40. XX wieku. Pierwszy wariant, H-39, zakładał budowę sześciu okrętów, które były powiększoną wersją pancerników typu Bismarck uzbrojonych tym razem w działa kalibru 406 mm. Projekt H-41 zakładał powstanie jednostek z działami kal. 420 mm. Dwa kolejne plany: H-42 i H-43, przewidywały dla okrętów działa artylerii głównej kalibru 480 mm. Ostatni projekt, H-44 miał być wyposażony w działa kal. 508 mm. Wielkość jednostek wahała się od 277,8 metrów długości i wyporności ponad 56 000 ton w przypadku projektu H-39 do 345 m długości i wyporności 131 000 ton w przypadku projektu H-44. Prędkość maksymalna projektowanych okrętów miała w większości projektów przekraczać 30 węzłów.

Po wybuchu 2 wojny świtowej zarzucono prace nad budową wielkich artyleryjskich okrętów nawodnych dla Kriegsmarine. Położono jedynie stępki pierwszych dwóch jednostek typu H-39. Prace zostały jednak wstrzymane, a zbudowane fragmenty jednostek znajdowały się na pochylniach do listopada 1941, gdy Oberkommando der Marine nakazało złomowanie konstrukcji. Przyznano też kontrakty na kolejne cztery jednostki typu H-39, ale nie rozpoczęto prac nad żadnym z nich do czasu ich anulowania. Żaden z kolejnych projektów nie wyszedł poza fazę planowania.

H39.jpg?rdrts=119142451

Projekty : H-39,H-41,H-42,H-43 i H-44

planowane wymiary jedonstek H-39 i H-44

H-39

Wyporność - 56 444 t

Długość - 277,8 m

Szerokość - 37 m

Zanurzenie - 10 m

 

H-44

Wyporność - 131 000 t

Długość -  345 m

Szerokość -  51,5 m

Zanurzenie - 12,7 m

 

Innymi słowy poprosty podkoksowane pancerniki typu Bismarc ;)

zdjęcia są trudno dostępne i wyszukałem jedynie ten szkic.

Edited by narol
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Jako że temat podpada pod moją sferę zainteresowań to pozwolę sobie go odkopać - zapewniam, że kwalifikacje na Operatora Koparki Ręcznej Posiadam ;)

 

To na początek: Do 335 Pfeil, czyli ponoć najszybszy tłokowiec w historii, z nietypowym układem pchająco-ciągnącym śmigieł (każde miało swój własny silnik) - jak na myśliwiec prawdziwa bestia, zwłaszcza pod względem wymiarów:

do335-1.jpg

 

Co ciekawe przetrwał również film z prób:

 

 

 

Reasumując - jedna z ciekawszych maszyn śmigłowych wszech czasów ;)

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Świetny temat, szkoda by umarł. Coś z tym trzeba zrobić ;)

 

Na pierwszy plan idzie prototyp niemieckiego bombowca taktycznego "Blohm & Voss P-188" 

Spoiler

bvp188.jpg

Maszyna miała mieć rozpiętość 27 metrów i długość 17 metrów. Rozpędzałby się do 820km/h na wysokości 10 kilometrów, przez co bombowiec byłby nie do przechwycenia przez alianckie bądź rosyjskie lotnictwo, z powodu że żaden ówczesny samolot nie byłby w stanie choćby dorównać mu prędkością. Udźwig tego potwora wynosiłby 2 Tony, co może nie jest jakimś zachwycającym wynikiem, lecz byłby on w stanie zabierać ze sobą kilka bomb sterowanych radiowo "Fritz-X" bądź "Hs-293", dzięki czemu jego ataki byłby by niezwykle precyzyjne bez względu na wysokość. Z oczywistych powodów projektańci nie przewidzieli żadnego uzbrojenia defensywnego :v 

-------------------------------------------
 

Kolejny do odstrzału jest znowu prototyp od firmy BV, dokładnie "BV 238" czyli największy samolot transportowy z okresu drugiej wojny. 

Spoiler

%D0%A1%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D1%

W tym przypadku powstał latający prototyp. Rozpiętość skrzydeł wynosiła aż 60 metrów (długość tylko mierne 43 metry :v) Samolot potwór miał rozpędzać się do zawrotnej prędkości 350km/h. Uzbrojenie defensywne miało stanowić 5 działek "MG 151" bądź "MG-FF" kalibru 20mm umiejscowionych w trzech wieżyczkach (jedna nad kokpitem, dwie w/na skrzydłach) oraz 6 karabinów maszynowych kalibru 7,62mm lub 13mm przymocowanych do stanowisk w oknach. (choć co do uzbrojenia nie ma żadnego pewnego źródła, różne strony podają różne informacje. Ja wypisałem te które poznałem jako pierwsze :)) W 1944 roku oblatany został pierwszy prototyp, a konstrukcja mimo wad - została okrzyknięta sukcesem, lecz ze względu na klęske niemiec w bitwie o atlantyk konstrukcja nie otrzymała aprobaty przez co projekt musiał zostać zamknięty.

 

-------------------------------------------

 

Na koniec zostawiłem jeden z najciekawszych projektów jakie znam, mianowicie Project MBT/KPZ-70

Spoiler

full

MBT-70 to powstały w wyniku współpracy Niemiecko-Amerykańskiej czołg podstawowy zaprojektowany w oparciu o bardzo zaawansowane, niektóre aż za bardzo wyprzedzające swoją ere rozwiązania. Pierwszym z nich jest hydropneumatyczne zawieszenie, dzięki któremu pojazd jest w stanie osiągać bardzo duże prędkości (do nawet 70km/h w terenie) jak i dającą bardzo przyzwoitą stabilność na nierównym terenie. Armata pojazdu miała wbudowany stabilizator komputerowy, dzięki któremu możliwe było precyzyjne strzelanie nawet przy pełnej prędkości. Kadłub i wieża były chronione dwuwarstwowym pancerzem kompozytowym, który zapewniał doskonałą ochrone przeciwko amunicji kumulacyjnej (gorzej z standardową amunicją). Najciekawszym rozwiązaniem w tym projekcie był bezzałogowy kadłub - otóż cała załoga siedziała w wieży, co pozwoliło obniżyć jego sylwetkę jak i lepiej dopasować opancerzenie. Kierowca był umieszczony w ruchomym koszu, który niezależnie od tego w którą stronę była skierowana wieża - siedział przodem do kierunku jazdy. Uzbrojenie czołgu stanowiła(w wersji amerykańskiej) armato-wyrzutnia XM150, która była przedłużoną wersją działa z czołgu M551, lub gładkolufowym działem Rheinmetall 120mm(w wersji niemieckiej). Dodatkowo oba pojazdy posiadały 20 milimetrowe działko przeciwlotnicze, chowane w specjalnie zaprojektowanej "puszce" :

Spoiler

800px-MBT-70_secondary_cannon_1.JPG

Niestety, Bardzo wysoki koszt produkcji jak i również niezwykle skomplikowana konstrukcja sprawiła że zarówno Niemcy jak i Amerykanie wycofali się z projektu, co przyczyniło się do powstania czołgów "Leopard 2" i "XM815"(przyszłego Abramsa)

Edited by PainChillerPL
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...