Skocz do zawartości

Najnowsze technologie


Sajback Gray

Recommended Posts

Uznałem, że ktoś powinien założyć taki temat.

W tym temacie można dyskutować odnośnie najnowszych i nowatorskich zdobyczy technologicznych. Jeśli ktoś słyszał o jakimś projekcie, który wszedł w życie lub po prostu lubi rozmawiać a takich sprawach związanych z ewolucją współczesnego świata to ten temat jest dla niego. Można przedstawiać każdą nowatorską rzecz, która jest w trakcie tworzenia. Dyskusja ma polegać na omówieniu tego jak ta rzecz wpłynie na nasze codzienne życie. Można też przedstawiać dobre i słabe strony projektu. Pierwszy projekt przedstawię ja:

 

 

Google Glass

800px-A_Google_Glass_wearer.jpg

Okulary rozszerzonej rzeczywistości stworzone przez firmę Google. Okulary te mają docelowo mieć funkcje standardowego smartfona, ale mają być obsługiwane głosem poprzez przetwarzanie języka naturalnego.
 
 

Rozwój projektu

W kwietniu 2012 Google ujawnił pierwsze szczegóły dotyczące Google Glass. Początkowo premiera zaplanowała była jeszcze na koniec roku 2012. Obecnie jednak wprowadzenie na rynek przełożono na koniec roku 2013 lub początek 2014. Na początku 2013 roku wersje testowe trafiły do wybranych deweloperów. Wiadomo, że okulary będą miały funkcję wysyłania dźwięku bezpośrednio do czaszki, z wykorzystaniem przewodnictwa kostnego i bez użycia słuchawek
 
Zapraszam do dyskusji.  :pinkie4:

Edytowano przez sajback
  • +1 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grafen

 

grafen2.jpg

Grafen jest płaską strukturą złożoną z atomów węgla, połączony w sześciokąty.

 

Właściwości:

-Bardzo dobry przewodnik ciepła oraz elektryczności

-Niewielka rezynstancja

-Jest prawie przezroczysty

-Jest ponad 100 razy mocniejszy niż stal

-Membrana z utlenionego grafenu nie przepuszcza gazów więc może będzie stosowany jako filtr

 

Zastosowanie:

-Materiał ten ma zastąpić krzem w procesorach dzięki czemu mogą osiągnąć do 100 GHz

-zwijane wyświetlacze dotykowe

-Energooszczędne źródła światła

-Czujniki

-Membrany do słuchawek itd.

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oculus Rift

http://derpy.me/XPhkl - to jest zdjęcie

Oculus Rift to gogle do wirtualnej rzeczywistości tzn. podłączasz do kompa ubierasz i widzisz to co twoja postać w grze :) Oculus Rift daje prawdziwe wrażenie wejścia do gry (według osób które to testowały). Daje to pole widzenia (chyba/coś koło tego) 110° więc jeśli tylko obrócimy oczami nadal czulibyśmy się jakbyśmy byli w grze. Na razie można kupić wersję deweloperską która wygląda zdecydowanie inaczej niż na zdjęciu, a data premiery jest planowana na 2014 na razie nie ma więcej informacji...

Niestety dużo nie mogę o tym napisać ale jest to coś na co warto czekać :)

Edytowano przez Gość
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grafen

 

grafen2.jpg

Grafen jest płaską strukturą złożoną z atomów węgla, połączony w sześciokąty.

 

Właściwości:

-Bardzo dobry przewodnik ciepła oraz elektryczności

-Niewielka rezynstancja

-Jest prawie przezroczysty

-Jest ponad 100 razy mocniejszy niż stal

-Membrana z utlenionego grafenu nie przepuszcza gazów więc może będzie stosowany jako filtr

 

Zastosowanie:

-Materiał ten ma zastąpić krzem w procesorach dzięki czemu mogą osiągnąć do 100 GHz

-zwijane wyświetlacze dotykowe

-Energooszczędne źródła światła

-Czujniki

-Membrany do słuchawek itd.

 

 

 

Ciekawe! Ten materiał z pewnością ma wiele zastosowań. Omówię je teraz w krótkich punktach:

 

- Zastąpienie krzemu w procesorach, to wiekopomny wynalazek! Pozwoli zwiększyć moc (jak już pisałeś) do 100 GHz! Takie coś z pewnością się przyda.

- zwijane wyświetlacze. Ciekawe zastosowanie materiału. Ale jakoś nie rozumiem jak miało by to działać.

- I to ja lubię! Świat potrzebuje energooszczędnych rzeczy. Jak dla mnie jest to największy plus.

- Czujniki? Rozumiem że to tak ogólnie.

- Membrany do słuchawek. Nowatorskie i interesujące wykorzystanie. Na twoim miejscu rozwinąłbym "itd".

 

Ogólnie ciekawa i przydatna rzecz, ale na przyszłość radziłbym ci pisać w jakiej fazie jest projekt i kiedy może wejść na rynek.

 

 

Oculus Rift

http://derpy.me/XPhkl - to jest zdjęcie

Oculus Rift to gogle do wirtualnej rzeczywistości tzn. podłączasz do kompa ubierasz i widzisz to co twoja postać w grze :) Oculus Rift daje prawdziwe wrażenie wejścia do gry (według osób które to testowały). Daje to pole widzenia (chyba/coś koło tego) 110° więc jeśli tylko obrócimy oczami nadal czulibyśmy się jakbyśmy byli w grze. Na razie można kupić wersję deweloperską która wygląda zdecydowanie inaczej niż na zdjęciu, a data premiery jest planowana na 2014 na razie nie ma więcej informacji...

Niestety dużo nie mogę o tym napisać ale jest to coś na co warto czekać :)

 

Słyszałem o tych goglach jakieś 2 lata temu. Widziałem nawet testy i to jaki jest widok osób które to testóją. One były okórat w takiej wielkiej plastikowej kuli, dostały broń, gogle i mogły spokojnie chodzić po wirtualnym świecie.

 

Ocena: Również nie mogę się doczekać wprowadzenia tych gogli na rynek (masz + że napisałeś rozwój projektu i sugerowaną premierę). Na pewno ta technologia zrewolucjonizuje świat gracza i nie tylko.

 

Dobra, teraz pszyrzedł czas na kolejny projekt ode mnie:

 

Metamateriał

 

metamaterial-superlens.jpg

Materiał, którego własności zależą od jego struktury w skali większej niż cząsteczkowa, a nie jedynie od struktury cząsteczkowej. Terminem tym w szczególności określa się materiały o własnościach nie występujących w naturalnie powstających materiałach, na przykład tzw. materiały lewoskrętne. Mają one szczególne znaczenie w optyce i fotonice, gdzie ich własności umożliwiają wytwarzanie nieklasycznych typów soczewek, anten, modulatorów i filtrów.

Aby wpływać na falę elektromagnetyczną, metamateriał musi zawierać struktury o wielkości porównywalnej z długością tej fali. Aby był dla tej fali jednorodny i wpływ na falę można było opisać za pomocą współczynnika załamania, struktury te muszą być znacznie mniejsze od długości fali. Dla światła widzialnego (o długościach fali rzędu 400-700 nm) używa się metamateriałów o strukturach wewnętrznych rozmiaru rzędu 250 nm. Dla mikrofal używa się struktur o rozmiarach centymetrów. Przykładem metamateriału dla światła widzialnego jest opal, w którym małe kulki krystobalitu wywołują charakterystyczną grę barw. Metamateriały dla mikrofal są wytwarzane sztucznie z drucianych pętli i kratownic o odpowiedniej indukcyjności i pojemności elektrycznej. Materiały w których warstwy o różnych współczynnikach załamania są rozmieszczone okresowo nazywa się kryształami fotonicznymi.

 

Wytwarzanie i zastosowanie:

 

Unikalne własności metamateriałów zostały zweryfikowane przez Caloza (2001). Pierwsze lewoskrętne materiały były jednak niepraktyczne z powodu dużego rozpraszania i wpływu na bardzo wąski zakres częstotliwości.

W 2004 roku zademonstrowano pierwsze supersoczewki dla mikrofal, zbudowane z materiałów o ujemnym współczynniku załamania. Pozwalały one uzyskać rozdzielczość trzykrotnie mniejszą od długości fali. W kwietniu 2005 przy pomocy innej metody (opartej o powierzchniowe plazmony) skonstruowano analogiczne supersoczewki dla światła widzialnego.

W 2006 roku opisano jak za pomocą metamateriałów można uzyskać optyczną niewidzialność. Przy pomocy odpowiednich metamateriałów fala elektromagnetyczna może zostać zakrzywiana tak żeby ominąć otaczany obiekt i wrócić na dotychczasowy tor. Układ taki zrealizowano dla mikrofal. W 2007 roku zaprezentowano materiał o ujemnym współczynniku załamania dla światła widzialnego. Do 2008 roku wszystkie tego typu struktury działały jedynie dla jednej, wybranej częstotliwości fal elektromagentycznych. W 2009 roku zaprezentowano pierwszą strukturę, która umożliwia ukrycie obiektu przed szerokim zakresem częstotliwości.

 

Modele teoretyczne:

Możliwość istnienia materiałów lewoskrętnych przewidział jako pierwszy Veselago w 1968 roku . W praktyce udało się je wytworzyć dopiero na przełomie XX i XXI wieku. John Pendry pokazał metodę uzyskiwania ujemnej przenikalności elektrycznej przez ułożenie przewodów wzdłuż kierunku rozchodzenia się fali i ujemnej przenikalności magnetycznej przez ułożenie przewodów w otwarte pierścienie (w kształcie litery 'C') prostopadłe do kierunku rozchodzenia się fali. Struktura złożona z okresowo ułożonych przewodów i pierścieni pozwoliła uzyskać ujemny współczynnik załamania dla mikrofal.

Działanie tej struktury można opisać przez następującą analogię: zwykłe materiały są zrobione z atomów będących dipolami. Pochłaniając i emitując falę elektromagnetyczną sprawiają, że jej faktyczna prędkość w ośrodku zmienia się o czynnik n (współczynnik załamania). Pierścienie i przewody odgrywają podobną rolę: przewody działają jak ferroelektryczne atomy, pierścienie jak cewki a przerwy w pierścieniach jak kondensatory. Każdy pierścień działa jak obwód rezonansowy, generujący pole magnetyczne prostopadłe do pola magnetycznego fali. Efektem jest ujemna przenikalność magnetyczna i w efekcie ujemny współczynnik załamania.

Edytowano przez sajback
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Co do Google Glass, smosh świetnie przedstawił na filmie moje przemyślenia na temat tego wynalazku:

http://www.youtube.com/watch?v=4_X6EyqXa2s

Nie jestem ich fanem, ale to im się akurat udało. Chociaż z drugiej strony, google podobno obiecał, że nie będzie wykorzystywał tych okularów do wyświetlania reklam i podobnego syfu. Przesyłanie dźwięku bezpośrednio do mózgu? No ja pie... nie mogę, większej głupoty nie mogę sobie wyobrazić. 

 

Oculus Rift, pierwszy raz zobaczyłem to cudo na kanale PewDiePie. Z tego co widziałem, lag jest na tyle mały, że nie przeszkadza w czerpaniu przyjemności z gry, chociaż mam wrażenie, że po godzinie korzystania z tego urządzenia szyja by mi odpadła. Ale nie powiem, pograłbym tak np. w Amnesie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Utwórz nowe...