Skocz do zawartości

Rytmiczna Księga Porad


Scarred

Recommended Posts

Rytmiczna Księga Porad

 

 

Witam.

Temat ten będzie "Zbiorem porad oraz miejscem do zadawania pytań" dla nowych graczy którzy rozpoczynają swoją przygodę z "osu!".
Porady będą w formie punktów, aby były czytelne. Na pytania odpowiadać będą zaawasowani gracze, którzy już trochę wiedzą na temat gry. Temat z czasem będzie wzbogacany o nowe porady.

 

    Podstawy:
Gdyż nie idzie mi opisywanie typu „na czym dana rzecz polega” zbyt dobrze, tutaj jest gotowy poradnik, choć są tu bardziej opisane podstawy. https://osu.ppy.sh/forum/t/68346
Lub też oficjalna wersja:
https://osu.ppy.sh/wiki/FAQ#How_do_I_play.3F
 
 
 

 

Uniwersalne wskazówki, które przydadzą się każdemu:

 

 

Legenda: Czerwonym kolorem będą zapisane najważniejsze wskazówki, zielonym warte uwagi, czarnym podstawowe.

 

 

1. Wsłuchaj się w rytm.  Nie osiągniesz za wiele, jeżeli skupisz się na wstukiwaniu rytmu nie słuchając piosenki. Pozwól ponieść się muzyce, a z czasem rytm wyłapiesz automatycznie.
2. Znajdź swój styl gry. Jedni lubią grać samą myszką, inni z pomocą klawiatury, a jeszcze inni tabletem. Odnajdź swój styl gry, z którym będziesz osiągał największe wyniki.
3. Nie bój się spróbować zagrać na wyższym poziomie trudności. Nie mam tu na myśli aby robić przeskoki Easy – Insane, ale stopniowe. Jeżeli nie czujesz się na siłach, poćwicz z modami utrudniającymi grę.
4. Nie ograniczaj się do jednego trybu gry.  osu! Ma cztery tryby gry, więc jeśli nie idzie ci najlepiej standardowy tryb, spróbuj Taiko (bębny) lub też Catch the Beat.
5. Znajdź skina, który umili ci rozgrywkę. Jedni wolą grać bez „zbędnych dodatków”, a inni z masą fikuśnych rzeczy. Na forum znajdziesz wiele skórek, z motywami z anime, jak i MLP:FiM,  a także te na których grają profesjonalni gracze (WubWoofWolf, Fartownik, itp…).
6. Pierwsze próby zacznij od poziomów Normal. Easy jest bardzo prosty, i wiele się nie nauczysz, możliwe jest też że ukończysz normalny poziom z lepszym wynikiem.
7.Nie zwracaj uwagi na ocenę którą otrzymałeś za wykonanie mapy. Często może być tak, że dostałeś "B", ponieważ miałeś nie najlepszą celność, ale jednak ukończyłeś beatmapę wykonując całe combo. Combo jest o wiele ważniejsze niż celność, gdyż to ono mnoży punkty przez swoją ilość.

8. W poziomach Hard/Insane rozpoczynają się streamy, czyli masa obiektów do trafienia w bardzo krótkim przedziale czasowym. Wykonanie tego za pomocą jednego klawisza może sprawiać problemy, więc nie zapominaj o drugim przycisku. Domyślnie przyciski to LPM/PPM, a na klawiaturze to Z/X.

9. Wraz ze wzrostem poziomu trudności pojawiać będą się krótkie, wiele razy zwrócone slidery. Pierwszy raz może być trudny, najważniejsze to trzymać go do końca.

10. Z życia wzięte: Grasz na myszce, chcesz przerzucić się na tablet a jesteś leworęczny? Kilka dni przed zakupem zacznij ćwiczyć tapping prawą ręką (najlepiej z modem "Autopilot"), bowiem bez "żyłki w ręce" streamy będą dla ciebie koszmarem.

11. Czasami może się zdarzyć, że niezależnie od tego, przez kilka dni, czy poprawisz wynik na mapie której grałeś, czy też ukończysz trudniejszą mapę, będziesz spadał w rankingu. Najważniejsze to nie zniechęcać się, oraz dalej czerpać radość z rozgrywki.

 

Słowniczek słów niepojętych/skrótów (niepotrzebne skreślić)

FC - Full Combo, inaczej przejście mapy na "Perfect"

PP - Performance Points

acc. - Accuracy - Celność

(do uzupełnienia)

 

 
 
Przepraszam za małą ilość treści, robiłem to z lekka "na siłę" (od czegoś trzeba zacząć), jednak w najbliższym czasie postaram się uzupełnić braki.

Zapraszam do zadawania pytań, jak i pisania pomysłów na rozwinięcie tego tematu!  :pinkie:

Edytowano przez Scarred
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taiko to nie perkusja...

TAIKO.TO.BĘBEN!!!!!!!!!11!!oneone!1!!

Przepraszam ale nie mogłem

Prosiłbym o edycje tego drobnego błędu, strasznie on nerwi ;]

I przy okazji podrzucę kilka uwag (z góry przepraszam że nie trzymam się kolorystyki)

Odnośnie przeskoczenia easy:

Q:Omahgawd to za szybko to je impossibru nigdytegonieprzejdeRAGEQUIT!

A: Po prostu GRAJ!

Nikt nie zaczynał swojej historii w osu! od przejścia Big Blacka, umiejętności przyjdą z czasem. Nawet jeśli nie potrafisz przejść wyższych poziomów to przyzwyczajasz oko do większej prędkości oraz ucho do specyficznej rytmiki. Im dłużej zostaniesz na łatwych mapach tym większy problem będziesz miał w przyszłości z trudnymi ;B

I jeszcze kilka ciekawostek dla średnio/bardziej zaawansowanych:

Q: Pod sam koniec pewnej mapy jest cholernie trudny fragment którego za nic w świecie nie potrafię przejść. Jest jakąś możliwość przecwiczenia tylko tego fragmentu?

A:Tak jest. Edytor map pozwala na ich podglad przed wypuszczeniem, można to też wykorzystać do praktyki. Wystarczy otworzyć daną mapę w edytorze, przesunąć do danego punktu i wybrać podgląd ;]

Q: Chciałbym się nauczyć wyższego AR jednak jest dla mnie za szybki ;-;

A: Żaden problem, od czego w końcu są mody ^^

W spoilerze poniżej znajduje się tabelka przedstawiająca wpływ wszystkich modyfikatorów na predkość mapy

ARTable.png

Na ten moment to tyle, jak mi się coś przypomni to dodam :3

Edytowano przez JimJoy
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TAIKO.TO.BĘBEN!!!!!!!!!11!!oneone!1!!

 

Napisz to osobie która stworzyła poradnik na forum osu!, bo ona też tak napisała.  :pbft:

 

Edit: Z góry przepraszam za błąd w odmianie, a co do kolorystyki to chcę przynajmniej ją utrzymać w pierwszym poście.

Edytowano przez Scarred
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Approach Rate

Liczba określająca jak szybko pojawiają się kółka

Wszystkie tego typu wartości (jak AR,CS,HP etc.) są aktualnie widoczne w lewym górnym rogu po wybraniu mapy, tuż pod tytułem

W tym poscie pojawiły się też inne skróty:

CS - Counter-Strike Circle Size : Rozmiar pojawiających się kółek

HP (drain) : Jak bardzo pudła nas zabijają

etc - Et Cetera : "I tym podobne"

:drurrp:

Tapnięte z tej pieprzonej niedziałającej cegły jaką jest Xperia Tipo

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zaczynam moją przygodę z osu! i myślę że napisanie iż easy nie warto grać to złe stwierdzenie. Na easy wyrabiasz sobie rytm i uczysz się, a na normalu już wszystko zaczyna trochę przyśpieszać i bez doświadczenia na słabszych mapach nie idzie grać jeżeli nie ogarniesz co i jak.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tyle nie warto grać co nie warto zostawać na tym poziomie po zrozumieniu mechaniki gry.

Jeśli już dojdziesz do tego że osu to nie jest wciskanie losowych miejsc na ekranie bez żadnego ładu i skladu (tak, są tacy ludzie ale o tym kiedy indziej) a faktycznie granie do melodii... Wtedy najłatwiejsze mapy tracą sens przez to jak są zrobione. Może teraz niekoniecznie zrozumiesz o co mi chodzi, sam nie wiem jak to dobrze wyjaśnić...

Chodzi mi o to że mapy easy nie są tworzone do melodii a do podstawowej rytmiki. Jeśli zostaniesz na nich za długo zaczniesz grać jak metronom i ciezej będzie ci wyczuć faktyczną muzykę...

(JJ i składnia epizod pierwszy :facehoof: )

Mam nadzieję że to co tu napisałem nie wyda ci się zbyt pogmatwane, naprawde nie wiem jak to przedstawić bez pokazania różnic między tymi mapami :/

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

I teraz o randomowym nawalaniu w klawisze:

Jakiś czas temu, na którejs że zbiórek nocnych (tzw. Filmowce/Sekcji) znajoma zauważyła jak cwiczylem AR 10.33. Standardowe: "Ale jak to? O_o", "Ale o co w tym chodzi?", "A daj zagrać"

Zostawiłem ja z pierwsza lepsza mapa, najłatwiejszą jaką miałem. Był to oppening Elfen Lied

Dla świętego spokoju wlaczylem NF i polazlem po coś do zarcia.

Jak wróciłem to ona napieprzala w klawisze jak głupia (dalej nie wiedziała wtf więc chyba robiła to co myślała że ja robię), przy okazji chwaląc mi się z dumą że zdobyła całe 6 (słownie: sześć) procent... na mapie która miała pół gwiazdki...

Dalej nie wiem jak zdobyła te 6%...

Musiała miec niezłego farta zeby cokolwiek trafić

Tapnięte z tej pieprzonej niedziałającej cegły jaką jest Xperia Tipo

Edytowano przez JimJoy
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Approach Rate

Liczba określająca jak szybko pojawiają się kółka

Wszystkie tego typu wartości (jak AR,CS,HP etc.) są aktualnie widoczne w lewym górnym rogu po wybraniu mapy, tuż pod tytułem

W tym poscie pojawiły się też inne skróty:

CS - Counter-Strike Circle Size : Rozmiar pojawiających się kółek

HP (drain) : Jak bardzo pudła nas zabijają

etc - Et Cetera : "I tym podobne"

:drurrp:

Tapnięte z tej pieprzonej niedziałającej cegły jaką jest Xperia Tipo

dzieki wielkie teraz kminie czemu na jednej mapie mam np cs:6,0 a na innej 4,0 xD

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

PORADY OD PANA MINISH:
 
- Według mnie na Easy lepiej by było gdybyś dał sobie Modyfikacje, ja wczoraj na "SID - Ranbu no Melody (TV Size)" na Easy + Hardrock zdobyłem SS, dzięki czemu mam pierwsze SS :)
 
- Liczby pojawiające się w kółkach pokazują kolejność które kiedy mają zostać wciśnięte. Przydaje się to głównie przy modyfikacji Hidden (patrz porada 6).
 
- Gdy "slider" jest bardzo mały, nie musisz ruszać kursorem za "piłką", wystarczy że nie wyjdziesz poza okrąg dookoła niej, ten trik ułatwia grę w niektórych Beatmaps, a gdy zaczynasz od Hard to ta wiedza jest ci bardzo potrzebna.
 
- Ucz się głównie samemu grając, wtedy sam dowiadujesz się potrzebnych informacji o grze, jak to niektórzy (chyba że tylko ja :forever_alone:) powiadają: "Człowiek nie zrobił ognia słuchając wskazówek.".
 
- Czym się różnią poziomy trudności? Dokładnie tym, że im łatwiejsze tym łatwiejsze wyczucie rytmu. "Wytłumacz lepiej, bo nie rozumiem." Dobra, tłumaczę: Na Easy/Medium musisz się głównie skupić na najważniejszych i najgłośniejszych dźwiękach, a trudniejsze mają dużo więcej kółek, są szybsze, wielkość kółek się zmniejsza, oraz wczucie rytmu... Tak jak wspomniałem, jest więcej kółek. Dlaczego? Gdyż wtedy musisz się jeszcze bardziej wczuć w rytm, na Insane każdy dźwięk oraz jego długość trwania jest ważna. Jest jeszcze więcej różnic, ale nie będę ich tutaj teraz wymieniał, poza tym to możesz sam/sama się o tym przekonać :) Praktyka czyni mistrza (pacz porada wyżej).
 
- Pewnie już zacząłeś/aś się bawić modyfikacjami. Pewnie zauważyliście modyfikację "Hidden"? Jest to modyfikacja, która nie pokazuje kiedy mamy nacisnąć w kółko oraz jak wąsko mamy obracać Spinner (na domyślnej skórce ciężko to zauważyć). Zatem jak sobie z tym radzić? Po pierwsze: Musisz umieć wczuć się w rytm danej piosenki. Każde uderzenie musi być zgodne z rytmem, a kółka powinny być naciskane po kolei (każde ma swoją liczbę), tylko uważajcie, bo po pewnym czasie ta liczba znika! Po drugie: Slider, slider i slider... Tylko skąd mam zacząć? Każde kółko jest oznaczone liczbą, od niego się zaczyna slider. Po trzecie: Jak już wspomniałem: Praktyka czyni mistrza! Trenuj a zostaniesz dobrym graczem i sobie z tym poradzisz  :)
 
- SS jest niczym więcej niż zwykłą oceną za mapę. Dostanie jej bez używania modyfikacji dla ułatwienia oznacza podniesienie twoich umiejętności. Jednak nie spędzajcie całego czasu na zdobycie jej, gdyż jest to bezcelowe. Według mnie samo S wystarczy całkowicie :)
 
- Umiejętności nie przychodzą od razu (tylko niektórym się tak dzieje), musisz spędzić trochę czasu przy grze, by ją zrozumieć w większym stopniu.
 
Pozdrawiam, Pan Minish.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzut okiem na porady Pana Minish:

 

Według mnie na Easy lepiej by było gdybyś dał sobie Modyfikacje,

Gdy już ogarniasz cokolwiek z hr nie ma sensu zostawać na tym poziomie trudności tylko zabierać się za kolejny. HardRock zwiększa AR,HP i CS (szybsze pojawianie się kółek, większa strata życia za miss i mniejszy obszar kliknięcia - kółko), i przy okazji obraca beatmapę w osi X (co było na górze będzie na dole etc.). Tak jak na łatwych mapach nie są te przyśpieszenia za bardzo odczuwalne tak przy AR=7 skoczy już praktycznie do samej dyszki (szczegóły na samej górze. W drugim poście znajduje się tabelka z dokładnymi wartościami). Może da to więcej rankingu jeśli przejdziesz easy na HR/HD/DT/FL ale i tak za chwilę ugrasz trudniejszą mapę która da ci więcej PP

 

Ucz się głównie samemu grając, wtedy sam dowiadujesz się potrzebnych informacji o grze

True, nic nie uczy człowieka lepiej niż popełnianie błędów... ale można odpalić ogień mając same wskazówki... najlepiej na papierze :ming:

 

Czym się różnią poziomy trudności? Dokładnie tym, że im łatwiejsze tym łatwiejsze wyczucie rytmu

No i tutaj się zaczynają schody bo wcale tak nie jest

To jak będzie wyglądał poziom trudności zależy tylko i wyłącznie (no dobra, przechodzi to potem przez ludzi z BAT i QAT ale o tym nie dzisiaj) od osoby która ją tworzy. W większości przypadków z podstawową rytmiką będzie to miało niewiele niewiele do czynienia... Dlatego właśnie wcześniej napisałem żeby starać się nie zostawać na tych poziomach bo można mieć potem problem z przyzwyczajeniem się do właściwej rytmiki

 

[...]oraz jak wąsko mamy obracać Spinner (na domyślnej skórce ciężko to zauważyć)

Jak wąsko? WTF? :rainderp:

To zmniejszające się kółko w spinnerze nie informuje cię że masz w nim zmieścić kursor tylko ile czasu ci zostało do końca spinnera na jego wykręcenie :drurrp:

 

SS

[...]

Jednak nie spędzajcie całego czasu na zdobycie jej, gdyż jest to bezcelowe

Na takim poziomie rozgrywki jest to prawda ale już wyżej...

Tu w grę wchodzą przeliczniki wartości wyniku.... ale może o tym tutaj w ogóle nie będę wspominał bo wam zrobię sieczkę z mózgu

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ale dobrze że ruszyłeś temat modów.Zaraz się zabiorę za przełożenie informacji z osu!wiki na bardziej zrozumiałe (i polskie) i zamieszczę gdzieś w tym dziale. Raczej nie będzie to w tym temacie bo nikt nie przebrnie przez ta ścianę tekstu

Dobra, jestem leniwy a materiału jest naprawdę dużo. Będę to robił jakiś czas w pliku a potem wrzucę to na forum, możliwe nawet że ugadam się z Marcinem by pojawiło się to jako karta na wiki

Edytowano przez JimJoy
  • +1 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jesteśmy przy wskazówkach, to mam poradę dla osób grających myszką. Sprawą oczywistą jest WYŁĄCZENIE/ODZNACZENIE opcji "Zwiększ precyzję wskaźnika" w ustawieniach myszy. (tutaj):

8ebb572c72.png

 

Za co owa opcja odpowiada? Jeśli jest ZAZNACZONA - gdy przejedziemy myszą określony dystans powoli, to kursor na ekranie pokona mniejszą odległość. Jeśli przejedziemy myszką ten sam dystans co wcześniej, ale szybko - kursor pokona o wiele większą odległość na ekranie. Jeśli opcja jest ODZNACZONA - nie ma znaczenia prędkość poruszania myszą, zawsze pokonamy na ekranie monitora tę samą odległość.

 

Wymaga to trochę przyzwyczajenia, ale przy ODZNACZONEJ opcji dopiero zyskujemy precyzję, bo prędkość poruszania gryzoniem nie wpływa na celność. :) Czasem to widać na spinnerach, jeśli ktoś ma włączoną opcję "Zwiększ precyzję wskaźnika" , to przy kręceniu spinnerów miota wręcz kursorem po całym ekranie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jesteśmy przy wskazówkach, to mam poradę dla osób grających myszką. Sprawą oczywistą jest WYŁĄCZENIE/ODZNACZENIE opcji "Zwiększ precyzję wskaźnika" w ustawieniach myszy. (tutaj):

8ebb572c72.png

 

Za co owa opcja odpowiada? Jeśli jest ZAZNACZONA - gdy przejedziemy myszą określony dystans powoli, to kursor na ekranie pokona mniejszą odległość. Jeśli przejedziemy myszką ten sam dystans co wcześniej, ale szybko - kursor pokona o wiele większą odległość na ekranie. Jeśli opcja jest ODZNACZONA - nie ma znaczenia prędkość poruszania myszą, zawsze pokonamy na ekranie monitora tę samą odległość.

 

Wymaga to trochę przyzwyczajenia, ale przy ODZNACZONEJ opcji dopiero zyskujemy precyzję, bo prędkość poruszania gryzoniem nie wpływa na celność. :) Czasem to widać na spinnerach, jeśli ktoś ma włączoną opcję "Zwiększ precyzję wskaźnika" , to przy kręceniu spinnerów miota wręcz kursorem po całym ekranie.

Hmmm, o tym to nie wiedziałem... Będę musiał spróbować, jak przetestuję to powiem jak się grało (i tak mam tablet graficzny xd)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yup, to jest sprawdzona i prawdziwa porada. Tak samo jak 6/11 i x1.0 :rainderp:

6/11 oznacza tutaj 6 kreskę w windowsowym menu (tum które jest na screenie miśka) a x1.0 to ustawienia czułości myszy w samym osu!. Przy okazji powinno się włączać direct input (PL: Użyj sygnału bezpośredniego)

Jeżeli mysz jest dla ciebie za szybka/wolna najlepiej jest zmienić wartość dpi w ustawieniach myszy

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Kilka porad odnośnie catch the beat. Może akurat się komuś przydadzą.

 

1. Staraj się "czytać" kilka ruchów do przodu i na bieżąco uzupełniać kopiec. - Trudniejsze mapy, czyli wszelkiego rodzaju rain i overdose nierzadko mają fragmenty wymagające szybkich decyzji, takie coś pomoże to wam zautomatyzować. Dodatkowo gdy macie zaplanowany tylko jeden ruch nie zawsze zdążysz ogarnąc gdzie jest następny owoc, a co dopiero mówiąc o złapaniu go.

 

2. Przerwa to dobry moment na dogrzanie palcy.  - Przynajmniej ja nie lubię czekać w przerwie nic nie klikając. (patrz powtórki)

 

3. Czasami lepiej nie puszczać "turbo" - Może oczywista oczywistość, ale warto wspomnieć.

 

4. Mody - czyli co i jak

 

a) Hard rock - najtrudniejszy mod w catch the beat. Z AR7 robi się AR9.8 co może stanowić problem, w połączeniu z CS większym od 6 może dla niektórych okazać się niegrywalne, sam jeszcze nie umiem dobrze grać HR. Możecie zaczynać od ar 6, ale tylko do oswojenia się z rozmiarem owoców.

 

b) Double Time - Po mojemu drugi z najtrudniejszych modów. Nauczenie się go może być nieprzyjemne ze względu na przyspieszenie łapacza, ale po kilku grach da się przyzwyczaić. Można się go uczyć na AR7, ale później na AR8 to standard.

 

c) Hidden - Paradoksalnie nierzadko ułatwia grę ludziom o "większym skillu". Dodatkowo na niższych AR jest trudny do grania. Najlepiej się uczyć Hiddena na AR8 lub 9, AR10 mało kto ogarnia, więc nie polecam. Jest to najłatwiejszy do ogarnięcia mod na CTB, wystarczą dosłownie 3 może 4 gry, żeby załapać o co chodzi i najwyżej 10 żeby już dojść do jako-takiej wprawy.

 

d) Flashlight - Latarka, mod którego nie trawię w żadnym trybie, a w CTB szczególnie, dlaczego wiec nie ten jest najtrudniejszy? Bo tak :rainderp: Czasami gram jakiś normal dla beki na FL, ale nie jest to często ogrywany mod, dodatkowo na tyle utrudnia grę, że jakieś 99% insane'ów jest najzwyczajniej niegrywalne.

 

5. Nie zwracaj uwagi na ACC - Wiem, że to jest w poradach ogólnych, ale w ctb to szczególnie się wyróżnia. Granie na SS (IMO) w ctb to głupota totalna, gdyż nawet mając wysokie combo nie zbijesz kokosów. Jedyny przypadek kiedy dobrze jest się przyłożyć do celności to gdy mapka nie ma spinnerów (banany). Dowód

 

6. Nie bój się rzucać na bardzo trudne mapki. Może to brzmi oczywiście z ust kogoś kto ma nienajniższy rank, ale tak poprostu jest. Kiedy ktoś cię rzuca na głęboką wodę to albo nauczysz się pływać, albo utoniesz :rainderp:

 

7. Staraj się nie grać maniakalnie tej samej mapki. Lepiej się uczyć elementów niż mapek. - Miałem taki epizod, że nie cholernie męczyłem jedną mapkę. Wychodziło ze 20 podejść dziennie i co? Po kilku dniach dałem sobie z nią spokój, nie mogłem przejść nawet połowy... Pograłem inne mapki i teraz przechodzę jakieś 3/4 :rainderp:

Edytowano przez Kuoth
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bój się rzucać na bardzo trudne mapki. Może to brzmi oczywiście z ust kogoś kto ma nienajniższy rank, ale tak poprostu jest. Kiedy ktoś cię rzuca na głęboką wodę to albo nauczysz się pływać, albo utoniesz

 

Potwierdzam. Tylko trudne mapki nauczą cię jumpów które na wyższym poziomie będą się pojawiać, a jeśli ci się uda to możesz zarobić nawet i 100 pp (Oparte na faktach), szczególnie polecam mapki ztrota - nauczysz się wyczuwania zmiany kierunku podczas dashowania, a także jumpów w stylu "Lewy kraniec - prawy kraniec" i wieelu innych.

 

Co do HR, na AR 7/8 to jedna wielka pamięciówka w mojej opinii, na CtB ciężko się czasem połapać co gdzie spada, tak samo jest w przypadku FL, a do DT trzeba się przyzwyczaić.

Edytowano przez Scarred
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 szczególnie polecam mapki ztrota - nauczysz się wyczuwania zmiany kierunku podczas dashowania, a także jumpów w stylu "Lewy kraniec - prawy kraniec" i wieelu innych.

 

Co do HR, na AR 7/8 to jedna wielka pamięciówka w mojej opinii, na CtB ciężko się czasem połapać co gdzie spada, tak samo jest w przypadku FL,

 

1. Ściągasz mappool z CWC i tryhardujesz wszystko jak leci :v

 

2. FL gra się z podświetleniem trafień, w ctb pokazuje (pi razy oko) gdzie owoc ma spaść, jednak jak już mówiłem. FL nie gram, bo jumpy są niemal niemożliwe.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 years later...

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...