fallout152 Napisano Listopad 6, 2014 Share Napisano Listopad 6, 2014 (edytowany) Jakiś czas temu temu znalazłem darmowy program Maratis, służący do robienia gier w 3D. Wszystko zaczęło mi wychodzić pięknie, rzeczy takie jak wykrywanie kolizji, cienie, czy nawet fizykę ustawia się kilkoma kliknięciami, podczas gdy w Gamemakerze(niezależnie od pluginu) do tego trzeba było pisać całe strony kodu, a efekty rozczarowywały. Mam już nawet prostą gierkę TPS, jednak żeby ręka mojego ludka namierzała cel, muszę ruszać jego kościami przez kod, a takiej funkcji już nie ma w Maratisie, więc muszę wykonać do niego plugin. O robieniu pluginów nie wiem nic, mogę pobrać example na podstawie którego powinno mi się to udać, ale wszystkie maratisowe example zawierające pluginy zwyczajnie wywalają mi błąd. Pluginy w tych examplach składają się z trzech folderów i kilku plików tekstowych o rożnych rozszerzeniach, wszyscy piszą, że trzeba je kompilować do DLL, może wtedy by zadziałały. W tym celu pobrałem Visual Studio 2005(bo ta wersja powinna wystarczyć), otworzyłem ten niby plugin, wybrałem kompiluj, udało się, ale zamiast pliku DLL mam IDB i PDB. W Polsce niestety nie ma społeczności Maratisa, może tutaj ktoś mądry mi napisze co mam robić. Edytowano Listopad 6, 2014 przez fallout152 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camed Napisano Listopad 7, 2014 Share Napisano Listopad 7, 2014 Aby utworzyć DLL'kę najpierw zrób nową klasę (nazwij np. example.vb) potem wklej do niej cały kod który potrzebujesz. Zapisz projekt, i w menu projektu (nie wiem jak to wygląda w VS2005, korzystam z VS2013) kliknij "Build". Potem sprawdź czy w folderze projektu nie ma tej DLL'ki. Jak nie ma, jutro bardziej poszukam sposobu. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fallout152 Napisano Listopad 8, 2014 Autor Share Napisano Listopad 8, 2014 Kod w plikach CPP i H, oraz pliki SLN i VCPROJ pobrałem z dołu tej strony. Opcję Build znalazłem, niby wszystko się kompiluje, ale wyskakuje błąd: brak plików windows.h i MEngine.h, więc wygląda na to, że muszę tylko znaleźć te pliki, chyba sobie poradzę. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fallout152 Napisano Listopad 12, 2014 Autor Share Napisano Listopad 12, 2014 Już wszystko wiem, wszystko rozumiem. Mógłbym tu napisać coś mądrego, ale temat założyłem tak chaotycznie, że pewnie i tak nikomu by to nie pomogło. Można przenieść do archiwum. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts