Skocz do zawartości

"Zapisy" "eksperymentalna gra" Wojna o Świętego Graala


Ohmowe Ciastko

Recommended Posts

Wprowadzenie dla szaleńców nie znających anime z „Fate/” w tytule, a chcących rozważyć grę.

Wojna o Świętego Graala zakończyła się niespodziewanie, tak samo jak poprzednia. Magia, którą Graal zbierał przez lata, ponownie nie została użyta. Tym razem Graal jednak został zniszczony.

Jednak po dwóch latach od tego wydarzenia budzicie się, mając na dłoniach po trzy Zaklęcia Rozkazu. Są to potężne czary, zmuszające waszego Sługę do zrealizowania danego rozkazu.

Sługi – są to potężne postaci z opowiadań, legend bądź historii, które stąpały po ziemi i zachowały się w pamięci ludzi po wsze czasy. Każdy sługa posiada swoje Szlachetne Widmo. Jest to rdzeń, na którym powstała jego legenda bądź coś, co nasuwało się na myśl, gdy o nim mówiono. Tak jak król Artur ( a raczej król Arturia) miała swój Excalibur, Aleksander Wielki ludzi zdolnych za niego zginąć, a Thor miał Mjolnira. W każdej Wojnie uczestniczyło siedmiu Mistrzów. Każdy z nich, przy pomocy katalizatora, którym był przedmiot powiązany z Bohaterem, przywoływał swojego Sługę, który musiał przynależeć do jednej z siedmiu klas:

-Saber, którzy byli niezrównanymi szermierzami

-Lancer, którzy tańczyli dookoła przeciwników na odległości włóczni

-Archer, którzy miotali w przeciwników pociski

-Caster, którzy używali potężnych magii, jak na magów z przeszłości przystało

-Assasin, których celem było jak najszybsze zabicie przeciwnika, nie pokazując mu się na oczy

-Rider, którzy zapisali się na kartach historii jako niezrównani jeźdźcy

-Berseker, którzy w czasie walki wpadali w szał, stając się zagrożeniem nawet dla swych mistrzów

Wiedzieliście też, gdzie będzie miała miejsce Wojna.  Było to portowe miasto Orlog nad morzem Bałtyckim . Dla części z was było to daleko, dla części bliżej. Graal zadbał, żeby zmiana miejsca Wojny nie wpłynęła na jej efekt – na jej czas uzyskaliście dar do języków, z jakimi mogliście się tam spotkać.

Ta wiedza, nawet jeśli dopiero wtedy dowiedzieliście się o Wojnie o Świętego Graala, przyszła do was razem z Zaklęciami Rozkazu. Pozostało wam tylko ruszyć waszymi kontaktami, by zdobyć jak najpotężniejszego sługę, oraz udać się do Orlog.

Wybór Sługi

W Fate Sługami byli bohaterowie do XVIII wieku, czyli do upowszechnienia broni palnej ( pomijam wyjątek Shirou, który w ostateczności walczył w przeszłości i używał broni białej/łuku ). Miało to niemały sens fabularny, jednak jeśli ktoś będzie chciał, nie zabronię. Jednak jeśli jako Sługę wybierzecie postać posługującą się nią, to będzie on albo musiał należeć do klasy Archer, albo będzie ograniczony dystansem skutecznego ataku ( tym większy, im bardziej świadomy i przygotowany do obrony/uniku jest przeciwnik ). Ponadto broń palna będzie miała ataki silniejsze o dwie klasy, niżby to wynikało z kart, jednak będzie ona musiała przebijać 75% sumy odporności fizycznej oraz odporności na magię celu.

Mechanika

Jako, że gra rozgrywa się w uniwersum z anime Fate/, mam zamiar stosować system Fate. Taki mój żarcik, który całkowicie zdefiniuje sposób prowadzenia rozgrywki. Jeśli ktoś jest obcykany w systemach rozgrywki – będzie średnio Fateowo. Nie bawiłem się jeszcze cyferkami w grze i to będzie pierwsze podejście, takie średnio mechaniczne.

W grze główną rolę będzie miała narracja, jednak chcę uniknąć sytuacji, w której coś będzie pewne. Dlatego dla części akcji ( np. w trakcie walki ) będę rzucał  kośćmi. 1 lub 2 = -1, 3 lub 4 = 0, a 5 i 6 =1. Rzutów będzie zwykle sześć, ponadto będą zmiany wynikające z współczynników. 

Ponadto każda postać będzie musiała posiadać Aspekty. Czym więcej... nie wiem co powiedzieć. To jest niejednoznaczne. Pozwólcie, że wytłumaczę. Aspekt będzie to kilka słów, które będzie definiowało bohatera. Może to być „blaszana konserwa” dla rycerza albo „pedant” dla pedanta. W ogólnym zamyśle są to cechy, które są jak Miecz Przeznaczenia – tną także właściciela. Odgrywając jednak zgodnie z nimi w sytuacjach, gdzie będziecie mogli kontrolować postać, nawet z niekorzyścią dla was, będzie na was czekała przyszła korzyść.  Blaszana konserwa będzie miał ruchy uniemożliwiające mu tańczenie w Jeziorze Łabędzim, jednak jak będzie trzeba, to utrzyma samochód na swoich barkach.

Sposób gry

To będzie eksperyment.

W Fate dużą rolę gra zachowanie tożsamości swojego Sługi tylko dla siebie. Taki Sługa zawsze jest herosem pamiętanym przez historię. Sprawia to, że przy znajomości jego tożsamości można łatwo poznać wszystkie jego wady i słabości.  By uniknąć sytuacji, w której gracze będą znali postacie innych, czyli moim zdaniem spłycenia gry, mam zamiar przeprowadzić ją przez PW. W najlepszej sytuacji będzie to znaczyło, że będę prowadził siedem sesji bez żadnej widocznej w profilu aktywności.

 

Karta postaci Mistrza ( przesyłać na PW )

Imię i nazwisko:

Wiek:

Wygląd: ( może być i obrazek, ale musi być dodatkowo opis słowny )

Relikt:

Umiejętności ( podajecie wartość w skali 1 – 5 z plusami i minusami; wartość 1 to zwykły, niewyćwiczony człowiek, a 5+ dla potężnego sługi w czymś, co doskonalił całe życie )

Ich lista: walka wybranym rodzajem broni ( może być nawet scyzoryk ), mana ( od tej umiejętności jest zależna zdolność do regenerowania sług oraz siła czarów, z jakich będzie korzystał mag ), odporność fizyczna, odporność na magię,  zdolności magiczne,

Aspekty:

Historia: ( nie będę chciał charakteru postaci, więc stąd będę wiedział, czy postać jest kierowana poprawnie )

Karta postaci Sługi ( tak samo – PW )

Imię i nazwisko:

Klasa:

Wiek: ( na ile lat fizycznie wygląda )

Wygląd: ( jak poprzednio )

Szlachetne Widmo: ( opis )

Umiejętności: otwieranie słoików, walka bronią klasową, kierowanie pojazdami/bestiami, mana ( zdolność do walki, używania Szlachetnego Widma oraz pozostawania bez wsparcia many mistrza – Archer może pozostać dłużej, niżby wynikało to z jego zasobów, co jest zdolnością klasową ), odporność fizyczna, odporność magiczna ( w przypadku Sługi 5+ pozwala nawet na opieranie się Zaklęciom Rozkazu )

Aspekty: ( wysilcie się – może Gilgamesz nie lubił kotów, a Arturia nie mogła się oprzeć szczeniaczkom? )

Historia: ( wersja historii, jaką uznajecie dla postaci )

Prosiłbym was, byście po zdecydowaniu się na pisanie karty, wiedząc już co będziecie pisać, poinformowali mnie o tym przez PW. Będzie to swoista rezerwacja. Według mnie jest to uczciwszy sposób niż wybieranie przeze mnie jednej z kart albo pozwolenie, by osoba, która wcześniej wymyśliła swoją postać i zaczęła pisać wielkie KP odpadła, bo inny chętny szybciej zdołał napisać swoje KP.

 

Co na koniec? Postacie emo mogą być, ale mają być prowadzone logicznie. OP i wszelkie pochodne będę na bieżąco starał się wyłapywać, ale starajcie się ich unikać. Jeśli jakaś moja decyzja nie będzie wam pasowała możecie prosić o jakieś wyjaśnienie oraz próbować wskazać rzeczy, które pominąłem.

 

Lista wolnych klas

Saber

Lancer

Archer

Rider

Caster

Assasin

Berseker

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka osób zajrzało w temat więc się zapytam - czy jest tu osoba zainteresowana uczestnictwem w sesji, jakiej pomysł przedstawiłem? A może ktoś chciałby, ale jakiś element bardzo mu nie pasuje?

Jak na razie nie wpłynęło żadne zgłoszenie. Jeśli na prawdę nikt nie będzie chciał zagrać, to w czwartek dowiaduję się, jak zdjąć temat w zgodzie z Zegarmistrzem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.
×
×
  • Utwórz nowe...