Skocz do zawartości

Królestwo Equestrii - talia do Mistrzów Przywołań(Summoner Wars)


Lyokoheros

Recommended Posts

(...nie ma to jak tworzyć nowy projekt, gdy ma się taki napięty grafik... ale lepiej przejdę już do rzeczy)

Otóż swego czasu mój młodszy brat poznał grę zwaną "Mistrzowie Przywołań"("Summoner Wars"), siłą rzeczy ja też się nieco wciągnąłem(no nie tak jak on, ale i tak) i zaczęliśmy czasem wymyślać nowe talie...a względnie niedawno wymyśłiłem i spisałem swoją koncepcję talli Equestriańskiej. Zarówno czempioni jak i mistrzyni przywołań to oczywiście postacie z serialu, czasem obecnie żyjące, czasem historyczne. Gdyby nie brak czasu dodałbym też pewnie fabularne opisy.

W zasadzie nawet częściowo wymyśliłem drugą talię frakcji(ale to dodam później... dodam, że druga talia nawiązuje do dwóch fanowskich historii z uniwersum kucyków... ciekawe kto zgadnie do jakich). 

Generalnie skład Talli to(karty poszczególnych typów ukryte w spoilerach): 

Mistrzyni Przywołań:

Spoiler

Księżniczka Celestia

Atak: 2

Życie: 5

strzelec

Zdolność: Troskliwa Władczyni - zamiast ataku może uleczyć dowolną jednostkę(także siebie) znajdującą się w promieniu dwóch pól od niej. Wykonuje w tym celu rzut dwoma kostkami, każdy wynik 4 i wyższy oznacza uleczenie jednego punktu obrażeń.

Czempioni:

Spoiler

Shining Armor

Atak: 2

Życie: 6

Koszt przywołania: 7

Zdolność: Magiczna Bariera - Podczas ataku na wszystkie jednostki znajdujące się w promieniu 2 pól od niego(włącznie z nim samym) odejmij 1 od wyniku na wszystkich kostkach przeciwnika. Ponadto są one niewrażliwe na ataki dystansowe jednostek znajdujących się poza tym obszarem.

 

Komandor Hurricane*

Atak: 4

Życie: 4

Koszt przywołania: 6

Zdolność: As Przestworzy - Jego zasięg ruchu jest większy o 2 punkty, ponadto może ignorować zajętość pól podczas ruchu(ale nadal musi go zakończyć na wolnym polu).

*wiem, że w oryginale było "dowódca", ale uznałem, że komandor będzie brzmieć lepiej

 

Discord

Atak: 3

Życie: 6

Koszt przywołania: 8

Zdolność: Magia Chaosu - W fazie ruchu może przenieść się na dowolne puste pole na planszy. Ponadto raz na turę możesz przekulnąć dowolną liczbę kostek w jednym ataku – swoim lub przeciwnika

Jednostki podstawowe(w nawiasach kwadratowych rasa kucyka)

Spoiler

Królewski Gwardzista[kuc ziemski]

Atak: 2

Życie: 2

Koszt przywołania: 2

Liczebność: 6

Zdolność: Żywa Tarcza - Raz na turę może przyjąć na siebie wszystkie obrażenia wycelowane w graniczącą z nim sojusznicą jednostkę. 

 

Mag Bitweny[jednorożec]

Atak: 1

Życie: 1

Koszt przywołania: 2

Liczebność: 4

strzelec

Zdolność: Tarcza Ochronna - Podczas ataku na wszystkie jednostki znajdujące się na obszarze 3 na 3 z nim w centrum(włącznie z nim samym) odejmij 1 od wyniku na wszystkich kostkach przeciwnika. Efekt kumuluje się(także ze zdolnością Shining Armora), ale nadal na 6 przeciwnik zawsze będzie zadawał obrażenia. 

 

Pegazi Zwiadowca[pegaz]

Atak: 1

Życie: 1

Koszt przywołania: 1

Liczebność: 8

Zdolność: Lot - jednostka ma zasięg ruchu większy o 1, ponadto może ignorować zajętość pól podczas ruchu(ale nadal musi go zakończyć na wolnym polu).

Wydarzenia Księżniczki Celestii

Spoiler

Magia Kryształowego Serca

Ilość: 2

działanie: W najbliższej turze wszystkie twoje jednostki znajdujące się na po twojej stronie pola bitwy staną się niewrażliwe na wszelkie obrażenia i zdolności wrogich jednostek oraz karty wydarzeń. Ponadto wróg nie będzie mógł w tej turze wkroczyć na twoją część pola bitwy(może jednak poruszać jednostkami już znajdującymi się po twojej stronie)

 

Święte Światło

Ilość: 3

działanie: Celestia zyskuje na jedną turę zdolność „Słoneczna Fala”, która pozwala jej zamiast ataku wydać jeden punkt magii, by zadać jedno obrażenie wszystkim przeciwnikom znajdującym się w promieniu 3 pól od niej i wyleczyć jedną ranę z siebie i sojuszników. Działa również na mury.

 

Elementy Harmonii

Ilość: 1

działanie: Pozwala zapieczętować wybranego czempiona przeciwnika, znajdującego się w linii prostej od Celestii na 6 tur(licząc od tej w której użyto wydarzenia), na drodze nie może stać żadna jednostka ani mur. Nie może się on wtedy ruszać, atakować ani używać zdolności. Nie może też być atakowany.

 

Ponadto 

2 razy Kradzież Many

1 raz Narodziny Bohatera

Ustawienie początkowe

Spoiler

Wersja z jednym Królewskim Gwardzistą: 

a99f6107d5d17b37.png

Wersja z dwoma(jak na razie tą graliśmy, ale uznałem, że chyba jednak należy je osłabić)

3e0b22e37df39201gen.png

Zestaw jak na razie był już kilkakrotnie testowany(w walce z Górskimi Wargatami, Elfami Cienia i Władcami Umysłu). Raz Eqestrią grałem ja raz mój brat. W zasadzie talia przegrała tylko raz, gdy ja grałem przeciwko niej elfami cienia... i to paradoksalnie przed osłabieniem pewnych kart. 

 

Ponadto stworzyłem też dodatkowy zestaw, który nazwałem "Świt i Zmierzch", z alternatywnym mistrzem przywołań - księżniczką Luną. Choć nie jest jeszcze w 100% gotowy. Oczywiście zestawy można mieszać

Spoiler

Mistrz Przywołań

Spoiler

Luna, Księżniczka Nocy

Atak: 3

Życie: 5

Zdolność: Pani Nocy - Zmniejsza wyniki na kostkach przeciwnika o 1 punkt[tu na dobrą sprawę nie bardzo wiedziałem co można dać, więc to może się zmieni

Czempioni 

Spoiler

Derpy Hooves, Rycerz Świtu

Życie: 5

Atak: 2

Kosz przywołania: 5

Zdolność: Potęga Złotego Zeza - może zaatakować dwie jednostki na raz, jedna z nich może znajdować się po skosie od niej.

 

Vinyl Scratch, Wampirza Wojowniczka

Życie: 4

Atak: 3

Kosz przywołania: 5

Zdolność: Krwiopijca - za każdym razem, gdy zniszczy jednostkę może zaatakować kolejny cel lub wyleczyć się z jednego trafienia

 

[pomysłu na 3 czempiona na razie brak... choć myślałem o daniu Sunset, ale jeszcze nie wiem jakie jej dać statystyki i zdolności, pewnie byłaby strzelcem. I występowałaby jako alikorn]

Jednostki podstawowe(jak w wypadku zestawu głównego - rasa w nawiasie):

Spoiler

Lunarny Gwardzista[kucykoperz]

Życie: 2

Atak: 2

Kosz przywołania: 2

Liczebność: 7

Zdolność: Obrońca Nocy - jego zasięg ruchu jest większy o 1 punkt, ponadto może ignorować zajętość pól podczas ruchu(ale nadal musi go zakończyć na wolnym polu). Jeśli znajduje się w odległości do trzech pól od Luny zyskuje +1 do wyników na kostkach.

 

Sztormownik[pegaz/kucykoperz]

Życie: 1

Atak: 2

Kosz przywołania: 2

Liczebność: 6

Zdolność: Bomby Burzowe - Ma zasięg ruchu zwiększony o jeden i może ignorować zajętość pól podczas ruchu(ale nadal musi go zakończyć na wolnym polu), ponadto jeśli przelatuje nad wrogą jednostką możesz wykonać dodatkowy rzut jedną kostką. Wynik 4 i wyższy oznacza zadanie 1 obrażenia. W wypadku murów obrażenie przydzielane jest automatycznie.

 

Shadowbolt[pegaz/kucykoperz]

Życie: 1

Atak: 2

Kosz przywołania: 2

Liczebność: 5

Zdolność: Cienisty Atak - ma zasięg ruchu zwiększony o jeden i może ignorować zajętość pól podczas ruchu(ale nadal musi go zakończyć na wolnym polu), zyskuje +1 do ataku za każde pole przebyte przed atakiem(nie licząc pierwszego)

Wydarzenia Księżniczki Luny

Spoiler

"Mojego Michała Atakujecie!?"

Ilość: 1

Działanie: Pozwala zaatakować obszar o wymiarach 3 na 3 według następującej zasady: za centralne pole kula się 5 kostkami, za graniczące z nim 4, a za narożne 3.

 

Pozostałe jeszcze niewymyślone, możliwe, że część będzie taka sama jak w zestawie Celestii(ale oczywiście Świętego Światła nie będzie)

 

 

Generalnie to w czym potrzebuje pomocy to kwestia grafiki - oczywiście jaki obrazki postaci nadadzą się w większości wypadków i kadry z serialu, ale zostaje jeszcze kwestia umieszczenia ich na karcie, do czego bazowe grafiki i tak trzeba wykonać(przykładowe karty wyglądają tak).

Oczywiście jak najbardziej przydatne byłyby też uwagi w kwestii balansu. 

 

Edytowano przez Lyokoheros
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...