Skocz do zawartości

Mercedes-Benz klasy G


Dybson

Recommended Posts

Dołączona grafika

Trochę Historii(tekst z Wikipedii):

Mercedes G rozpoczął swoją historię jako pojazd przeznaczony do

18-letniej służby wojskowej.

Dołączona grafika

Pierwsza wersja Mercedesa Klasy G oznaczona symbolem W460, została wprowadzona na rynek masowy w 1979r. Auto było oferowane w dwóch wersjach rozstawu osi (krótkiej i długiej) oraz w trzech wersjach nadwoziowych (trzy- i pięcio-drzwiowe nadwozie zamknięte oraz dwu-drzwiowy kabriolet).

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

W 1991 roku rozpoczęto produkcję zmodernizowanej wersji W461. Jest ona produkowana do dziś, choć oficjalnie jej produkcja została zakończona w 2002 roku. Nie jest dostępna jednak dla masowych klientów, a jedynie dla klientów rządowych i militarnych.

W 1990 roku, aby rozszerzyć gamę klasy G, wprowadzono bardziej luksusową wersję oznaczoną symbolem W463. Auto w przeciwieństwie do poprzednich modeli W460 i W461, które były tylnonapędowe z dołączanym napędem przednim i manualnie blokowanymi dyferencjałami, zostało wyposażone w stały napęd na cztery koła z elektronicznie blokowanymi wszystkimi dyferencjałami (przednim, centralnym i tylnym). Seria W463 odróżnia się od serii W460 i W461 także wykończeniem wnętrza, które jest całkowicie zmienione, wykończone skórą i drewnem. Z zewnątrz zmiany były niewielkie. Klasa G W463 przechodziła przez lata wiele modyfikacji i jest produkowana do dziś w zakładach, w Austrii.

Dołączona grafika

Warto wspomnieć, że Mercedes G był wykorzystywany jako Papamobil dla Jana Pawła II

Dołączona grafika

Geländewagen zyskał szacunek u wielu nabywców swoją praktycznością, niezawodnością, wygodą, świetnymi właściwościami jezdnymi oraz przede wszystkim możliwością poruszania się w trudnym terenie. Tam gdzie takie auta jak Audii Q7, VW Touareg, BMW X5 zostają pokonane przez naturę, Mercedes G jedzie dalej. Jednymi z nie wielu aut terenowych, które moga mu dorównać są Jeep Rubicon oraz Wrangler, Range Rover i Toyota Land Cruiser. Tutaj wrzucam kilka filmów ukazujących możliwości tego auta.

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=9oJfS6nsOMo

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=cgAFyreoY8s

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=Xh3KzCgC9Ng

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=hK4py4qhp1c

Obecnie Mercedes G jest dostępny w wielu wersjach silnikowych, które zadowolą każdego. Godnym uwagi jednak jest to co zrobili z tej terenówki specjaliści AMG. W 2012 roku zaprezentowano G 63 AMG i G 65 AMG. Pierwsza z wersji jest wyposażona w potężne V8 z doładowaniem o pojemności 5,5l i mocy 544KM! Maksymalny moment obrotowy tego potwora wynosi 760 Nm, ale najlepsze jest to, że osiągany jest już od 2 tysięcy obrotów. Jednak to wszystko jest niczym w porównaniu do osiągów G 65 AMG. Tutaj Mercedes nie miał już pohamowań. AMG zamontowało V12 biturbo o pojemności 6.0l i mocy 612KM! To pozwala rozpędzić ważące 2,5 tony auto 0-100km/h w 5,4 s. Oznacza to, że jest najszybszą terenówką (nie SUV-em,proszę zauważyć różnicę) na świecie. Co najważniejsze mimo tych wszystkich modyfikacji, "Gelenda" nadal świetnie spisuje się w terenie.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=ExYtchlwi5Y

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=swikenA1U3o

To już wszystko z mojej strony. Zapraszam do komentowania i informowania, jeżeli coś przeoczyłem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 years later...

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...