kapi Napisano Sierpień 13, 2013 Share Napisano Sierpień 13, 2013 (edytowany) Tak regulamin, czyli coś czego większość osób nie lubi czytać, ale jest on potrzebny, zwłaszcza po zobaczeniu co się tutaj dzieję. Jakbyście mogli jednak przeczytać to wszystko to byłbym wdzięczny. Postaram się wszystko napisać przystępnie. 1. Najważniejszy punkt Każdy kto bierze udział w tej sesji ma się dobrze bawić, do niczego nie zmuszam, a jeśli coś tą zabawę ogranicza, to proszę o powiadomienie na PW, albo w dyskusjach dotyczących sesji razem omówimy problem i postaramy się go rozwiązać. 2. Czym jest tura. Zanim cokolwiek tu napiszę wypadałoby to pojęcie wyjaśnić, a zatem tura jest to czas od jednego mojego odpisu zawierającego różową czcionkę (czyli tą fabularną) do drugiego takiego posta. Chyba w miarę logiczne i przystępne 3. Liczba postów na turę. Wszystko zależy od tego jaka jest ta tura. Wyróżniamy dwa rodzaje tych przedziałów czasu. Są to tura walki i tura zwykła. Tura walki tyczy się sytuacji związanych właśnie z potyczkami, bądź takich, gdzie ma się bardzo mało czasu na reakcję. W takich sytuacjach graczowi przysługuje tylko jeden post na turę, odzwierciedla to fakt, iż nie można się zastanowić w takich sytuacjach, czy uzależnić decyzji od tego co powiedzą inni. W sytuacji drugiej, czyli takiej, gdy nie liczą się sekundy gracz ma prawo do nieograniczonej liczby postów, lecz tylko do jednej akcji. Za akcję uważa się coś, co wymaga testu umiejętności (czyli sprawdzenia, czy dana czynność powiodła się), lub czynność, która trwa stosunkowo długo i absorbuje umysł bohatera w znacznym stopniu. Czyli przejście z pokoju do pokoju przy otwartych drzwiach nie jest liczone jako akcja, lecz zapalenie świecy za pomocą magii już tak. Deklaracja wykonania akcji pozbawia nas możliwości wykonania drugiej, chyba że zrezygnujemy z tej pierwszej, jednak w dalszym ciągu możemy prowadzić dialogi i inne czynności nie wymagające zużycia akcji (oczywiście w granicach przyzwoitości, gdyż jeśli ktoś inkantuje czar podpalenia świecy, to nie może równocześnie jeść kanapki, co w teorii akcją nie jest). 4. Pisownia. Tak tutaj zaliczamy wszystko co tyczy się ortografii gramatyki itp. itd. Sprowadza się to do mojej prośby. Piszcie najlepiej jak potraficie, starajcie się nie popełniać błędów, ale nie jest tak, że jeśli ktoś nie umie pisać, to ma opuścić zabawę. Każdy ma prawo do błędu, każdy ma prawo do uprzejmego zwrócenia uwagi na takowe błędy 5. Forma wypowiedzi Wszystkie czynności należy zapisywać w formie umożliwiającej logiczne napisanie przeze mnie, że akcja się powiodła, bądź nie. Wszystkie czynności wymagające wykonywania testów umiejętności należy pisać w tej formie przykładowo: Zamachnął się mieczem próbując ciąć przeciwnika w szyję. (wyrażacie co chcecie osiągnąć, ale pozostawiacie MG możliwość opisania czy czynność się udała, czy nie) nie można natomiast pisać w ten sposób: Zamachnął się i szybkim cięciem odciął przeciwnikowi głowę (to nie daje MG żadnego pola manewru i pozbawia kontroli nad sytuacją) 6. Kara za przewinienia Przyjmuję, że każdemu może zdążyć się wpadka, więc najczęstszą karą za złamanie któregoś z punktów będzie po prostu powiadomienie o tym z prośbą, aby osoba na przyszłość starała się nie popełnić go ponownie. Jednakże, gdy będzie to nagminne łamanie zasad (zwłaszcza wymierzone w innych graczy, pozbawiające Ich zabawy) przyjdzie pora na cięższą artylerię, czyli minusowe PD, krytyczne niepowodzenia (patrz post poniżej) oraz w ostateczności wykluczenie z sesji, a już gdy ktoś naprawdę będzie czerpał zabawę z psucia zabawy innym to po prostu zakaz udziału w jakiejkolwiek sesji w moim skromnym poddziale. Mam jednak nadzieję, żę kary nigdy nie przekroczą poziomu słownego upomnienia. 7. Oczywiście dalej obowiązuje regulamin dotyczący wszystkich moich sesji oraz regulamin forum. 8. Zastrzeżenie Zastrzegam sobie prawo do zmian i dodawania nowych punktów w powyższym regulaminie, o których będę odpowiednio informować. Edycje: a) edytowano punkt 6 w sprawie krytycznych niepowodzeń Edytowano Sierpień 13, 2013 przez kapi 1 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ohmowe Ciastko Napisano Sierpień 13, 2013 Share Napisano Sierpień 13, 2013 (edytowany) Ja mam pomysł, choć w ogóle mnie ten regulamin nie dotyczy . W punkcie 6 można zmienić minusowe PD na "krytyczne niepowodzenia". Próbujesz otworzyć drzwi? Ups, wyrwałeś je razem z zawiasami i kawałkiem ściany, który cię przygniótł. Edytowano Sierpień 13, 2013 przez PiekielneCiastko Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kapi Napisano Sierpień 13, 2013 Autor Share Napisano Sierpień 13, 2013 Krytyczne niepowodzenia są wprowadzone tak czy siak, przy okazji rzutów kośćmi, choć pomysł na zwiększenie ich ilości podoba mi się, dzięki Ci wielkie Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts