Skocz do zawartości

Original War


Vanadiss

Recommended Posts

Original War to gra będąca połączeniem strategii czasu rzeczywistego oraz programu cRPG. Autorem tytułu jest firma Altar Interactive, która postanowiła graczom zafundować niebanalną fabułę, bardzo dobrą grafikę oraz mnóstwo ciekawych misji do wypełnienia. Historia którą przelecimy podczas zabawy zaprowadzi nas do 2010 roku. W czasach tych Rosja niestety ponownie wkroczyła w Nacjonalizm. Tylko krok dzieli państwo od całkowitego kryzysu. Amerykanie postanawiają oczywiście pomóc. Wysyłają na Syberię specjalną grupę, której zadaniem jest odnalezienie nowych źródeł ropy naftowej. Zamiast tego odnajdują całkowicie nowe, niewyczerpanle źródło energii które ukrywa siępod postacią nieznanego wcześniej minerału.

Oczywiście natychmiast widzą w minerale potencjalne źródło zysku i postanawiają zgarnąć go jeszcze zanim Rosjanie zorientują się w sytuacji. Aby to osiągnąć wysyłają specjalne grupy wydobywcze w przeszłość. Sytuacja komplikuje się kiedy rządy arabskie, z obawy o straty zysków na sprzedaży ropy naftowej, wysyłają w przeszłość grupy których zadaniem jest zniszczenie złóż. Minęło kilka lat i Rosjanie również zoreintowali się, że na ich ziemiach leży niezwykle cenny minerał nazwany EON. Złoża zostały jednak do połowy wyczerpane, a w ich pobliżu znajdowały się pozostałości Amerykańskiej i Arabskiej ekspedycji. W obliczu zaistniałej sytuacji Rosja również decyduje się na wysłanie swoich oddziałów w przeszłość aby niedopuścić do grabierzy.

Jak widać fabuła jest dość konkretnie zakręcona, ale przez to jest tak ciekawa i wciągająca. Dorzucając do niej świetną oprawę audio wizualną oraz niezwykle wciągającą rozgrywkę otrzymujemy produkcję która przyciągnie do ekranu monitora każdego fana dobrej zabawy!

Tak więc zapraszam do omawiania dość specyficznego RTS'a. Czemuż specyficzny? To nie jest Warcraft, bądź inna strategia, w której po stracie żołnierza postawisz baraki i już nie musisz się bać. Tutaj strata chociażby jednego człowieka może odbić się potem negatywnie, albowiem śmierć jednej osoby jest aktualna do końca gry, rodem z Jagged Aliance. Tak, nie przeczytaliście źle. Strata najlepszego żołnierza jest nieodwracalna. Tutaj też do wszystkiego potrzeba surowców. By stworzyć pojazd potrzebujesz kilku skrzyń i większej ich ilości, tudzież syberytu lub ropy jako paliwa. Tutaj, by mieć jedno, trzeba to opracować w laboratorium. Tutaj, by mieć rakietnicę na wieżyczce, musisz mieć Fabrykę z odpowiednik rozbudowaniem. Tutaj, by fabryka, wieżyczka lub laboratorium działały, potrzebujesz elektrowni. Ten RTS ma też aspekty RPG. Z każdą sekundą działania danej osoby w danej dziedzinie będzie ona dostawała punkty doświadczenia, które z czasem zmieniają się w szybsze/lepsze działanie w danej dziedzinie. Takowych mamy tu aż cztery:

- Naukowiec (medyk, opracowuje technologie w laboratorium)

- Mechanik (Mechanik, naprawia pojazdy, montuje broń w wieżyczkach i konstruuje wehikuły)

- Inżynier (Buduje, naprawia, nosi surowce, rozkłada budynki, przejmuje konstrukcje)

- Żołnierz (spec od ostrzału, może się rozwinąć na snajpera(Amerykańskie koszary), Bazookiera (Rosyjskie koszary) lub Operatora moździerza (Arabskie koszary)

Zaś rozwijanie się w danych dziedzinach jest następujące:

- Inżynierię rozwijamy budując, transportując surowce lub pomagając w budowie (tak, tutaj KAŻDA klasa może pomóc w budowie)

- Umiejętności naukowe rozwijamy lecząc bądź opracowując technologie w laboratorium)

- Mechanikę rozwijamy jeżdżąc pojazdami, montując broń, naprawiając pojazdy lub konstruując je.

- Umiejętności walki rozwijamy strzelając czymkolwiek w zwierzęta, pojazdy, ludzi lub budynki, strzelając z koszar i bunkrów, przebywając w wieżyczkach

Oprócz tego posiadamy możliwość oswojenia małpoludów i Mastodontów*, które można rozwinąć jako:

- Małpolud-Inżynier może jedynie naprawiać budowle i pomagać w konstrukcji. Oprócz tego jest w stanie transportować surowce. Do tej opcji dostęp mają jedynie Rosjanie i Amerykanie.

- Małpolud-Żołnierz pełni całkowite funkcje żołnierza, z wyjątkiem możliwości czołgania. Dostęp do tej opcji mają jedynie Rosjanie i Arabowie.

- Małpolud-samobójca jest żywą bombą zadającą spore sumy obrażeń. Może zginąć na dwa sposoby, czyli ginąc od ostrzału, lub w końcu zdetonować się przy jednostce/wehikule/budynku. Do tej opcji mają dostęp jedynie Arabowie.

- Małpolud-kierowca pojazdu może prowadzić pojazdy, lecz nie może z nich wysiąść. Dostęp do tej opcji mają jedynie Arabowie.

* - Mastodonty mogą zostać oswojone jedynie przez Arabskich szejków.

Oprócz tego jeśli jest ktoś chętny, to zapraszam na Multiplayer, gdy tylko ogarnę GameSpy'a lub MasterServer. Wtedy będziemy mogli sobie wszyscy zagrać. Moi Arabowie was ZNISZCZOM.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boże... ile to lat minęło od kiedy to przeszedłem D:. Jeszcze gdzieś mam płytki po domu. Gra była świetna. Trzeba było dbać o wojaków, bo strata doświadczonego kolesia jest praktycznie nie do odrobienia. Fajnie się kombinowało, małpy z karabinami miażdżyły system xD... Pomysł na wojnę ciekawy i oryginalny ( jak zresztą w tytule ). Po necie nie grałem w to nigdy i chyba nie prędko będę miał okazję. Niemniej samą grę polecam każdemu. EDIT: Coraz ciekawsze gry tu wyciągacie na światło dzienne. Nawet bym się nie spodziewał.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co się dziwić, mój aktualny komp nie wyrabia przy nowszych grach :P


OGŁOSZENIE PARAFIALNE:

Mam sposób na multiplayer! jedyne czego potrzebujecie to Hamachi w wersji max. 1.2 i najnowszego patcha! Róbcie co konieczne i jakoś zagramy.


Założyłem sieć! możemy wreszcie grać!

Dane sieci:

Nazwa sieci Hamachi: OriginalWarMPPL

Hasło: MLP

Dane gry:

Grywamy o: Pora do uzgodnienia

Mapy: Do uzgodnienia, aczkolwiek ja najbardziej preferuję Bazę Obcych, Flagi, Tereny lesiste, Krwawą Dolinę, Rzekę Zagubionych Dusz i Góry Stołowe.

Tryby: Clan Base, Clan War, Soldier War, brak zasad, Economy war i "własne" tryby.

WYMAGANY PATCH 1.12.7!!!

Zasady:

1. Nie mówimy na czacie ogólnym o poczynaniach sojusznika.

7. Jeśli wiemy, że możemy wpłynąć na wydajność gry - uprzedzamy o tym.

3. Bedąc Obserwatorem, NIGDY nie mówimy co ktoś robi. Dopuszczanie jest powiedzenie tego, gdy omawiana czynność stanie się max. 8 sekund po powiedzeniu.

4. Nie kradniemy surowców przyjaciela, chyba, iż na to pozwoli.

5. Nie campimy koło przeciwnika.

6. Zabrania się brania pojazdów sprzymierzeńca bez zgody.

7. Odbywając swoją "karę", ZABRANIA się przychodzenia pod innym nickiem.

Banometr, czyli co się stanie gdy złamiesz regulamin:

Powiedzenie o poczynaniach sojusznika - 40% ostrzeżeń.

Nieuprzedzenie o możliwości lagów ze swej strony - wyrzucenie z gry.

Powiedzenie o poczynaniach, które staną się później niż osiem sekund - 50% ostrzeżeń.

Kradzież surowców - 20% ostrzeżeń.

Campienie - 30% ostrzeżeń.

Kradzież pojazdu sprzymierzeńca - 40% ostrzeżeń.

Przyjście pod innym nickiem będąc zbanowanym - ban na tydzień.

System warnów będzie zapisywany w notatniku, 100% = Ban. Zależny jest on od rodzaju złamań, częstotliwości i powtórzeń. Gdy po banie gracz będzie nadal robił to samo, warny zostaną podwojone, a ban również. Tutaj nie do końca znam system banowania, po prostu będzie wyrzucany z gry. Jeśli gracz będzie wyjątkowo upierdliwy, będzie wyrzucany z sieci Hamachi.. Jeśli nie będzie dawał za wygraną nawet wtedy, zmieni się hasło, jemu nie zostanie ono podane.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Original War... Yay! Tej gry chyba do końca życia nie zapomnę, bardzo prosta, a jednak chyba najlepsza strategia w jaką grałem :P. Kiedyś pykałem nawet trochę na multi, jak mnie znów złapie ochota to chętnie wbiję :D.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Ach... OW. o tym niedocenionym wręcz dziele dowiedziałem się ponad 2 lata temu, dzięki przeróbkom Stalina. Ciekawe czy ktoś jeszcze gra w multi? Bo gdy próbowałem wejść i pograć, to nikogo nie było. Max tylko kilka osób. A pograł bym z kimś.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Original War? oh bloody hell, to dopiero była gierka :D miałem kiedyś płytę z oryginałem (PL!) ale jak to zwykle bywa jakieś dobre wróżki mi ją podwędziły ... kampania była dość ciekawie zrobiona (osobiście preferowałem Rosyjską) a multi to była jatka że hoho! najbardziej lubiłem grać Arabami ze względu że grało się nimi najtrudniej i najciekawiej ;]

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Utwórz nowe...