Maklak2 Napisano Maj 1, 2015 Share Napisano Maj 1, 2015 (edytowany) Jakoś tak wpadłem na pomysł na grę, ale dla mnie to jest nie do napisania. Jeśli ktoś chce możemy pogdybać nad pomysłami, ale ta gra i tak nigdy nie powstanie. To tylko taka tam moja radosna twórczość. Intro: Grupa przyjaciółek była na wakacjach i płynęła statkiem, ale wybuchł na nim pożar. Każda złapała po jakiejś rzeczy, którą miały pod ręką (wybór dla gracza z chym chce zaczynać grę) i musiały uciekać szalupą. Dopłynęły do jakiejś tropikalnej wyspy i muszą tam przeżyć aż przybędzie pomoc mając to co zabrały ze sobą plus standardowe wyposażenie szalupy. Przede wszystkim koleżanki muszą nie umrzeć z pragnienia, głodu, zatrucia pokarmowego, zakażonych ran, ukąszeń węży, itp. Mogą w dowolnej lokacji założyć obóz budując tam schronienie. Jaskinia sama z siebie liczy się jako schronienie. Jest też najbezpieczniejsza, ale najsłabiej chroni przed hipotermią. Mają trochę zapasów jedzenia i wody z szalupy, ale generalnie muszą szybko się za wszystkim zakręcić. Na skale mogą zbudować stos liści palmowych i patyków który można szybko zapalić i wystawić tam warty. Koleżanki: Dashie: Najlepsza w eksploracji. Najszybszy ruch. Umie wspinać się na drzewa i skały. Najlepsza w polowaniu i łowieniu ryb. Najgorsza w badaniach, craftingu i obserwacji. Lubi Pinkie (bonus do morale jeśli obie są w tej samej lokacji). Nie lubi Jackie (kara do morale jeśli obie są w tej samej lokacji). Jako jedną z opcji do zabrania ma kask. Jackie: Najlepsza do ciężkich robót. Najlepsza w uprawie ogródka. Najrzadziej choruje. Może najwięcej unieść. Nie lubi Dashie i Belle. Na start może wziąść dodatkową maczetę. Flutters: Nie atakują jej zwierzęta. Może próbować oswajać i tresować małpy i inne zwierzaki. Dosyć dobra w Craftingu, ale nie tak dobra jak Belle. Dobra w medycynie. Może leczyć zwierzęta. Jest weganką. Nie może jeść mięsa (ale nie potrzebuje jedzenia z grupy białko). Ma minusy do morale za samo patrzenie na polowanie i łowienie ryb. Najgorsza w polowaniu i łowieniu ryb. Najgorsza w eksploracji. Ma najmniej ruchu. Kiepska w zbieractwie, chyba że ma oswojonego zwierzaka. Najszybciej sie męczy. Jako jedną z opcji na początku gry może wziąść dodatkową apteczkę. Lubi Belle. Pinkie: Naturally joyous: Morale zawsze na co najmniej na content. No chyba, że wszystkie inne koleżanki umrą, to popełnia samobójstwo i koniec gry. Cheerleader: Najlepsza w poprawianiu humoru innym. Energetic: Ma prawie tyle ruchu co Dashie. Lucky: Ma większe szanse na dokonanie przypadkowego odkrycia i inne losowe rzeczy. Najlepiej gotuje. Lubi Dashie. Nie lubi Sparks. Najszybciej spala kalorie. Jako opcję może wziąść piłkę do zabawy. Sparks: Najlepsza w badaniach. Leadership bonus: Prace w lokacji w której przebywa przebiegają 20% sprawniej. Dobry kombos z Belle, kiedy Sparks eksperymentuje, a Belle coś produkuje w tym samym obozie. Dobre też w parze z Jackie kiedy ta coś buduje. Nie lubi Pinkie. Jako opcję może wziąść książkę o survivalu. Wtedy szybciej idą jej badania. Inna opcja to lornetka, która zwiększa szansę na zauważenie samolotu, statku, itp. i ratunek po daniu sygnału. Belle: Nejlepsza w craftingu (dotyczy małych rzeczy, np. glinianych naczyń, czy kapeluszy z liści palmowych; budynki szybciej stawia Jackie). Zły humor: Permamentna kara do morale. Najbardziej brakuje jej wygód cywilizacji. Trochę jej się poprawia kiedy mieszka w chatce i ma różne wygody, np. gliniane naczynia i gotowane jedzenie. Najczęściej choruje. Mniej ruchu ma tylko Flutters. Nie lubi Jackie. Lubi Flutters. Na start może wziąść walizkę dodatkowych ubrań z zestawem do szycia. Inna opcja to duży zapas sznurka. Wyspa posiada zasoby (np. owoce, liście palmowe, strumień z wodą, rafę koralową, jadalne rośliny, glinę, itp.) oraz lokacje (kilka plaż, czasami jezioro, czasami wodospad, czasami jaskinię, wysoką skałę, itp.) Osoby można dzielić na drużyny i przydzielać im zadania, np. zbieranie owoców, łowienie ryb, budowa szałasu, itp. Przedmioty można przydzielać do osób, lub zadań (np. lornetka do tej która akurat jest na czatach), ewentualnie zostawiać w lokacjach (ale wtedy jest jakaś tam szansa, że ukradną je małpy, zwłaszcza jesli na lokacji nikogo nie ma). Może być kilka zakończeń: 1) Wszyscy umierają z głodu i chorób. 2) Pozostałe przy życiu przyjaciółki zostają uratowane. 3) Budują tratwę lub łódkę z wydrążonego pnia z pływakiem z boku i odpływają. Szalupę biorą na hol, bo jest za mała na nie wszystkie, oraz zapasy na drogę. Odpowiednik "zwycięstwa technologicznego" z gier 4X. 4) Dashie znajduje schron lub rozbity samolot z radiostacją i Sparks nadaje nią sygnał SOS, po czym przypływa statek i patrz punkt 2. 5) ??? Schronienia i budynki: 1) Szałas: Poziomy patyk przywiązany do dwóch drzew, na to kilka patyków po skosie i na górę liście palmowe. Pojemność na dwie koleżanki. Lepsze to niż spanie pod gołym niebem. Obok można rozpalić ognisko. Można zbudować już pierwszego dnia. 2) Jaskinia: Jej główna zaleta jest taka, że nie trzeba jej budować. 3) Chatka: Zbudowana pomiędzy czterema drzewami pół metra nad ziemią. ściany z patyków. Skośny dach z grubej warstwy liści palmowych. Buduje się to z miesiąc i wymaga ogromych ilości materiałów, ale ma niezłą pojemność, zabezpiecza przed deszczem i wężami. Opcjonalnie chatka z klepiskiem zamiast podłogi. Wtedy można tam rozpalić ognisko. Ktoś (Sparks lub Jackie) musi też wcześniej wpaść na to, jak taka konstrukcja ma wyglądać. Na wyposażeniu łóżka. Belle jest mniej markotna kiedy śpi w chatce. 4) Beacon: małe ognisko, które musi ktoś podtrzymywać i obok duży stos suchych patyków i liści palmowych, który po podpaleniu szybko zapłonie na kilka metrów w górę. W dzień jeszcze trochę świeżych liści do przykrycia, żeby był dym. Najlepiej zrobić to na wysokiej skale i przydzielić do tej lokacji koleżanki z zadaniem "obserwacja", rogiem z muszli, rakietnicą i zapalniczką. 5) Ogródek warzywny: po wykarczowaniu części dżungli można tutaj sadzić jadalne rośliny, zioła i przyprawy. Na dłuższą metę bardziej wydajny niż zbieractwo, ale zwierzęta mogą wejść w szkodę. Można go powiększać. Zapasy z szalupy: 50l wody, 50 kg jedzenia które się nie psuje (puszki, batoniki, suchary, itp.), pistolet sygnałowy i dwie race, dwa noże, apteczka, sznurek, 3 zapalniczki, 6 kamizelek ratunkowych, kilka m^2 brezentu, plastikowe butelki, puszki, latarka i inne rzeczy. Crafting: Rzeczy użytkowe to specjalność Belle. Budynki i zbieranie surowców oraz ogródek to specjalność Jackie. Gotowanie to specjalność Pinkie. Kapelusz z liści - chroni przed udarem słonecznym. Najpierw trzeba wpaść na to jak go zrobić. Koszyk z liści lub torba na ramię z brezentu. Zwiększają ilośc drobiazgów które można nosić (ale nie udźwig w kilogramach). Bardzo przydatne np. do zbierania owoców. Naczynia z gliny: garnek do gotowania (pojemniejszy niż puszki z szalupy, ale wolno się w nim gotuje), okrągłe naczynie na wodę, w którym mieści się 20l i woda sie nie psuje. Włócznia z rozwidlonym końcem. Dobra do łowienia ryb. Trzeba wpaść na to, jak ją zrobić. Róg z muszli: trzeba wpaść na to jak go zrobić. Po dostrzeżeniu statku nieco zwiększa szanse na uratowanie. "Butelka" z kawałka rury bambusowej i sznurka do przenoszenia wody. Sznurek i lina, np. z włókna kokosowego. Nie umywa sie do paracordu z szalupy. Uprząż do wspinaczki dla Dashie. Badania: Zaplatanie liści palmwych, budowa chatki, wypalanie gliny, dzida z zadziorami, wnyki, suszenie ryb, budowa tratwy, budowa pirogi i tym podobne survivalowe rzeczy. Sparks specjalizuje się w odblokowywaniu technologii. Zadania: Nie wszystkie zadania zajmują cały dzień i można je łączyć. Niektóre ślamazarzą się bez odpowiednich narzędzi, lub wręcz ich wymagają. Można je przydzielić przyjaciółce, lub grupie przyjaciółek. Bezpieczniej i rażniej jest w grupach po dwie osoby. Zadania można kolejkować osobno dla kazdej grupy, co pozwala na wydajniejsze zarządzanie czasem. Np. można dać Pinkie i Flutters do jednej grupy, wysłać je do obozu na skale, dać wypatrywanie 24h (po 12h na każdą) i w kilka (2*4) pozostałych godzin upchnąć "uzupełnij wodę", "przynieś jedzenie z głównego obozu na cały dzień dla dwóch osób" i resztę czasu zostawic na odpoczynek lub zabawę. 1) Eksploracja - znajduje lokacje, zasoby i potencjalne zagrożenia. Dashie ma bonus. 2) Wypatrywanie - pilnowanie ogniska i czekanie na ratunek. Zwiększa szansę na uratowanie. Żeby działało całą dobę w tym obozie są potrzebne dwie przyjaciółki i wtedy zosteje im jeszcze trochę wolnego czasu np. na uzupełnienie jedzenia i wody. Pinkie ma bonus. 3) Uzupełnianie zapasów wody. Generalnie branie pustych pojemników i napełnianie wodą w strumieniu. Ewentualnie jeszcze gotowanie i napełnianie glinianych naczyń. Wody potrzeba dużo, więc najlepiej mieć główny obóz blisko strumienia lub wodospadu. 4) Opieka nad chorym. Flutters i Sparks mają bonus. Zajmuje około godziny dziennie. 5) Zbieranie owoców. 6) Polowanie za pomocą wnyków. 7) Łowienie ryb i innych zwierząt z morza. 8) Gotowanie. Pinkie ma bonus. Większość jedzenia z wyspy szybko sie psuje, ale można np. suszyć ryby i część owoców. Jedzenie z szalupy nigdy się nie psuje. Można też zrobić alkohol z owoców, który poprawia morale, ale daje karę do wszystkich zadań poza zabawą. 9) Zbieranie kokosów i daktyli z palm. Może to robić tylko Dashie (najlepiej w kasku i uprzęży) lub Flutters z tresowaną małpą. 10) Crafting. Specjalność Belle. 11) Spacer po plaży. Czasem można znaleźć śmieci które ocean wyrzucił na brzeg i niektóre z nich są przydatne. Najlepsza jest w tym Pinkie ze swoim szczęściem. 12) Zabawa - poprawia nastrój i kiedy ma się już zaspokojone podstawowe potrzeby niewiele zostaje do zrobienia. Najlepsza w tym jest Pinkie. 13) Budowa szałasu, chatki, ogniska, itp. Specjalność Jackie. 14) Zbieranie surowców: gałęzi, liści palmowych, gliny, bambusa, patyków, itp. Też specjalność Jackie. 15) Oswajanie zwierzaka (złapanego w klatce, lub biegającego luzem). Tylko Flutters ma sensowną szansę na sukces. Zwierzęta potrafią szukać wody, jedzenia i ostrzegać przed niebezpieczeństwem. Potrzeby: 1) 2-4 litrów wody dziennie. Zależy od zadań. 2) 2-4 Mcal dziennie. (Postacie zaczynają z 20 Mcal każda, choć 100 Mcal byłoby bardziej realistyczne) Jedzenie oprócz kcal ma różne grupy i dla dobrego zdrowia należy jeść wszystkiego potrochu: {mięso, ryby, orzechy (dla Flutters)}, owoce, warzywa. Zużycie kcal zależy od zadań. Pinkie zawsze potrzebuje więcej. 3) Ochrona przed udarem słonecznym. 4) Ochrona przed deszczem. 5) Ochrona przed zimnem (np. szałas + ognisko + koc z liści. Oprócz naturalnych zagrożeń, jak węże, duże koty, rekiny czy skręcenie sobie kostki jako opcja mogłaby by się dziać jakieś cuda, np. takie jak w Lost. Dżungla może trochę przypominać Everfree i nie być przyjaznym miejscem. Może kryć w sobie jakieś ruiny. Wyspa może być kryjówką piratów. Może ktoś inny jest na tej wyspie. Może nie wszystkie wyspy oferują ten sam zestaw "atrakcji". Pomysły na utrudnianie można mnożyć. Mechanika eksploracji: Lokacje mają miejsca i rzeczy o różnym stopniu ukrycia (0-999 promili). Generalnie stopień ukrycia jest losowany, ale np. bunkier zawsze ma 800+, a jezioro 100-. Drzew owocowych może być dużo o róznym stopniu kurycia, więc wraz z eksploracją danej lokacji "pojawia" ich się tam coraz więcej. Za wejście po raz pierwszy na dany obszar, jest on zbadany w 50 promilach, a po wyjsciu w innym kierunku niż ten z którego się przyszło, dodatkowo 20. Przechodząc przez obszar można go odkryć maksymalnie w 300 promilach. Zakładając gdzieś obóz i przebywając tam można dojechać do 40 promili. Więcej można nabić aktywnym zadaniem badania obszaru (najlepiej dla Dashie) i przyrost jest co godzinę, ale im lepiej zbadany obszar, tym wolniej się eksploruje to co jeszcze zostało. Edytowano Maj 1, 2015 przez Maklak2 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Salto Napisano Maj 2, 2015 Share Napisano Maj 2, 2015 Pomysł fajny, ale gdyby ktokolwiek kiedyś go realizował, to koniecznie z jakimś dodatkowym motywem. Samo bieganie po lesie za jedzeniem i budowanie chatki z patyków mogło by się okazać zwyczajnie nudne (zwłaszcza, ze fabuła nie jest zbyt oryginalna). Co innego w fanfiku, tam wystarczy bieganie po lesie (tym bardziej, jeśli występowałby dokładny opis emocji i otoczenia). Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maklak2 Napisano Maj 2, 2015 Autor Share Napisano Maj 2, 2015 Jak dla mnie nacisk powinien być na edukację: Dokładnie wytłumaczone jak zaplatać te liście palmowe, jak działa konstrukcja nośna chatki, w jakich proporcjach mieszać glinę z innymi rzeczami żeby było dobrze, itp. Trochę jak "cultural insights" z gry "Never Alone" o eskimosach z Alaski, ale o prymitywnych technologiach. Cejrowski nieźle to tłumaczy. > Pomysł fajny, ale gdyby ktokolwiek kiedyś go realizował, to koniecznie z jakimś dodatkowym motywem. Tak, powinny być jakieś dodatkowe atrakcje na tej wyspie. Do tego od czasu do czasu fragemnty które wyglądają jak wizualna nowela, tzn. jest jakiś problem i dyskutuje się jego rozwiązanie. Dobry przykład takiej mechaniki jest w "Dead State", grze o zombiach. Tam co rano ktoś dostał sraczki i chce dzień wolny, ktoś narzeka na swój przydział pracy, ktoś domaga się żeby coś zbudować w dwa tygodnie, ktoś inny ma fajny pomysł, komuś przeszkadza ten wielko koleś z zakrwawioną siekierą, który cały dzień gapi się na ścianę, ewentualnie okazuje się, że trzeba coś naprawić. > Samo bieganie po lesie za jedzeniem i budowanie chatki z patyków mogło by się okazać zwyczajnie nudne. Tak, wiem. Grałem w takie gry. W takim "Don't Starve" można zbudować sobie ogródek i parę przydatnych rzeczy i sobie żyć, ale to by dość szybko było nudne, więc są agresywne zwierzęta, cienie i inne problemy. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Posiadasz własne konto? Użyj go!
Zaloguj się