Jump to content

Strona Główna  |  Ogłoszenia  |  Lista Fanfików  |  Fanpage  |  Feedback
Cipher 618

LEGO "seria"

Recommended Posts

Po prawie 40 godzinach gry i zdobyciu najwyższej rangi "architekta" mogę to i owo powiedzieć. 

Narzekałem na opóźnienie, ale teraz narzekam na zbyt szybkie wydanie gry :oops: Po kolei:

 

Plusy:

- gra jako całość - wciąga, jest zabawna, lekka i przyjemna

- o dziwo zbieranie złotych klocków wciąga. To świetny sposób na wprowadzenie gracza w co raz to większe światy

- syndrom "co tym razem jest w tej skrzyni?" Ot takie otwieranie "boxów" z CSa, FIFY czy Rocket League. Tyle, że darmowe :) 

- różnorodność biomów: las, tundra, kraina słodyczy, wulkan, dziki zachód...

- miasta - póki co trafiłem na trzy typy: współczesne, zamek, western

- lochy pełne pułapek, bossów(!) i skarbów 

- gotowe budowle i przedmioty (drzewa, domy, fontanny...) - nie trzeba stawiać wszystkiego od zera

- mnóstwo "narzędzi": miecze, pistolety, kilofy, bomby, broń usypiająca, wyrzutnie ciast czy marchewek  Dlaczego w multi może grać tylko dwóch graczy? Przy 8 czy 16 gra zamieniłaby się w "Lego: Brick Tournament" :rainderp:

- pojazdy i rumaki - terenówka, motor, rower, samolot, smok, krowa, koń, orzeł, goryl a nawet pies (i masa innych). Na wszystkich można jeździć

- kamera FPP, która ułatwia przeszukiwanie pomieszczeń

- tysiące gratów, które można później wykorzystać w budowie

- mnóstwo klocków do swobodnej budowy (choć mogłoby być ich więcej)

- dopracowane budowanie (w becie bardziej irytowało niż bawiło)

- setki postaci, których elementy można ze sobą łączyć - powrót do dzieciństwa i tworzenia "hybryd"

- różne umiejętności "ludzików" - szkielet chodzi po dnie, wampir "lewituje", policjant przywołuje zwierzęta gwizdem (np. psy) 

- dinozaury i smoki (jest też jednorożec, którego trudno znaleźć) :sweetiebelle: 

- grafika

- światy żyją - postaci szwędają się, jeżdżą na koniach czy w autach, zombie atakują kogo popadnie

- "tresura" zwierząt - daj coś do zjedzenia, a pójdzie za tobą w ogień ;) 

- muzyka

- fajne osiągnięcia (miej armię wiewiórek, "plaśnij" lecącą mewę z pistoletu do paintballa, przejedź się na borsuku)

- handlarka, która ma mniej lub bardziej przydatne przedmioty. Aha. Można jej sprzedawać zbędne graty, ale w instrukcji czy samej grze słowem o tym nie wspomnieli (trójkąt na PS4) :facehoof: 

- DESTRUKCJA!!! :enjoy:

- cena - konsole 100zł, PC 70zł. 

 

Minusy:

- optymalizacja - momentami animacja spada poniżej 24 klatek. A ludzie narzekają, że w grach jest tylko 30. 

- (nie)stabilność - wersja 1.0 wywalała się co kilkanaście minut. Obecna 1.03 działa lepiej, ale daleko jej od ideału

- skandalicznie mała odległość rysowania terenu - gra wyświetla +/- 200m! Reszta "wyskakuje" przed nosem. Ba, gra nie nadąża z wczytywaniem terenu gdy lecisz/jedziesz. Łatka 1.03 poprawiła to, ale można porównać to do sklejenia taśmą rozbitego talerza. Rozwiązanie tymczasowe. Mam nadzieję, że Tt pracuje nad czymś co to naprawi. 

- beznadziejna mapa pozbawiona legendy - nie wiadomo co oznaczają "słupy" światła, ani gdzie jest gracz. Cenega mogła to opisać w instrukcji, ale ma na to wywalone. A skoro o instrukcji mowa. To chyba jakiś żart. Gra jest rozbudowana, dziecko będzie miało problem z połapaniem się "co i jak". 

- brak jakiegokolwiek podziału znalezionych przedmiotów. Masz ich ponad 200. Znajdź czerwony kwiatek :facehoof:

- zadania ze złotymi klockami pojawiają się z opóźnieniem. Trzeba krążyć po okolicy i cierpliwie czekać. Powodzenia przy zebraniu ostatnich 10 (trzeba mieć 100 żeby odblokować tworzenie światów)

- pomniejsze błędy takie jak: niemożliwość schowania narzędzia, głupiejące sterowanie, lampa, która przestaje działać, cholernie wolne pokazywanie podglądu mapy

- (początkowo) zbyt silni przeciwnicy - dopóki nie wykupiłem dodatkowych serc (max 16) nie miałem najmniejszych szans 

- klocki do budowy trzeba odblokować łapiąc pojawiające się co kilka minut "psotniki". Irytują jak cholera. Znalazłem niezawodny sposób, ale i tak denerwują. 

- za każdym razem gdy wręczysz komuś przedmiot lektor powie: "w trakcie wykonywania zadań...". Kuźwa. WIEM!!!

- "skrzyniocepcja" - skrzynia w skrzyni w skrzyni. Innymi słowy ten sam skarb można otworzyć nawet kilkanaście razy. Ten błąd może zostać :) 

 

Gra została wydana zbyt wcześnie. Powinni nad nią popracować do wakacji. Wydali ją w trakcie premiery nowej Zeldy, tuż przed Mass Efectem. Gratuluję pomysłu i życzę powodzenia w sprzedawaniu. Na chwilę obecną oceniam ją na:

 

Ocena: 7/10 (jeśli naprawią wczytywanie się terenu i poprawią stabilność zwiększę ją do 9/10). 

 

Mimo wszystko polecam :) 

Edited by Triste Cordis

Share this post


Link to post
Share on other sites

W dzieciństwie grałem w LEGO Indiana jones i LEGO star wars nie pamiętam jakie części ale mi się bardzo podobało, i chciałbym zagrać bo w sklepie jest kilka części z LEGO tylko że gry są oparte na filmach a granie w grę, bez obejrzenia filmu takie bez sensu, więc się teraz zastanawiam nad oglądanieciem jurassic world a potem kupnie gry LEGO na PS3

 

Aha i czy gry lagują na PS3 kto coś wie na ten temat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hi, I'm Uzi, Wanna Play?

Lego Worlds to póki co jedyna (oby ostatnia) tak niedopracowana gra z serii. Lego Jurrasic World działa perfekcyjnie. Na +/- 40 godzin (moja pierwsza platyna :derptongue:) nie było ani jednego zwisu, spadku animacji czy głupiejącego sterowania. Gra zawiera w sobie wszystkie części "Parków" rozłożonych na dwie wyspy (Isla Nublar i Isla Sorna). To moja ulubiona część: klimatyczna, dopracowana, z możliwością gry dinozaurem. Te większe tylko na "wybiegu", ale trudno żeby t-rex łaził w budynkach ;) A z  resztą - chamska autoreklama:

 

Recenzja

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od czwartku w biedronce będzie można kupić kilka gier z serii Lego: 

 Lego Jurassic World (PC)
 Lego Marvel Super Heroes (PC)
 Lego Marvel's Avengers (PC)
 Lego Przygoda gra wideo (PC)
 Lego The Hobbit (PC)
 Lego Worlds (PC)

 

Cena - 50zł. (za sztukę)

Polecam Lego "Worlds". Tt wzięło się do roboty i kilka dni temu wydało wielką łatkę 1.1, która wprowadza tryb "sandbox" (nareszcie!). Niestety, póki co nie ma jej na PS4 :madtwilight:

Edited by Triste Cordis

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu ATIMKOS napisał:

Za wszystko czy jedną?

Za jedną oczywiście. Edytuję, żeby nie było wątpliwości :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli ktoś by chciał dla porównania po ile chodzą te gry na Steam

Lego Jurassic World - 19,99€

Lego Marvel Super Heroes - 19,99€

Lego Marvel's Avengers - 29,99€

 Lego Przygoda gra wideo - 19,99€

Lego The Hobbit - 19,99€

Lego Worlds - 29,99€

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak w LEGO Jurasic World da się Spielbergiem, to i John Williams by się przydał :) (równie dobrze mógłby być i w SW, lub w Harrym Potterze)

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu Pixelator napisał:

Jak w LEGO Jurasic World da się Spielbergiem, to i John Williams by się przydał :) (równie dobrze mógłby być i w SW, lub w Harrym Potterze)

Tego drugiego niestety nie ma, ale Spielberg rzucający Oscarami to przydatna postać. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cenega tak ma. Zawsze wypisują głupoty na okładkach. Na pudełku - polska wersja językowa (napisy), a tym czasem jest dubbing. Lepiej sprawdzić wymagania na steamie. Aha, gra działa na DX9. Wystarczy zmienić w opcjach

Share this post


Link to post
Share on other sites

W końcu na PS4 pojawiła się łatka 1.1. Nowości/poprawki:

+ tryb sandbox :sweetiebelle:

+ w trybie "piaskownicy" nie ma tzw. Psotników (małe, zielone, wkur#iające pokemony)

+ w sandboxie wszystko jest odblokowane

+ lepsza wydajność 

+ można "odbudować" zbudowany budynek (to te z gotowców np ratusz)

+ możliwość powrotu do rakiety po wybraniu odpowiedniej opcji w menu

+ kopiowanie/wklejanie obiektów bez wchodzenia do menu

+ i inne drobnostki

 

- niestety kwiaty, grzyby etc. nadal wyrastają np na asfalcie

- nadal gra nie nadąża z wyświetlaniem terenu w trakcie lotu :burned:

- brak "super płaskich" map. Trzeba wygładzić teren samemu, ale to drobnostka

 

Poza tym w końcu naprawiono grę. Tteraz moja ocena to 8+/10. Polecam dla każdego kto chciałby wrócić do czasów dzieciństwa i budowania z Lego :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W końcu załatwiłem sobie Lego City Undercover. Pograłem kilka godzin i póki co jest naprawdę fajnie. Miasto jest dość duże, zróżnicowane, pełne atrakcji, nie świeci pustkami, a dzięki dobrym ambientom (odgłosy tła) i NPCom "żyje". Tak w skrócie: 

 

Plusy:

- połączenie typowej gry Lego i GTA sprawdza się znakomicie (póki co)

- model jazdy - szału nie ma, ale gdyby był taki jak w innych, gra byłaby praktycznie niegrywalna 

- nawiązania - nie spodziewałem się, że będzie ich aż tyle. Ot chociażby scena pościgu ("tańczące" auta) z Mission Impossible 2 czy Titanic. 

 - mogę się mylić, ale chyba część budynków to wirtualne wersje zestawów Lego. 

- dużo zróżnicowanych pojazdów

- tym razem w grze jest tylko jeden bohater, ale w zamian ma dziesiątki przebrań, także na jedno wychodzi.  

- humor - momentami można się nieźle uśmiać... 

 

Minusy:

- ...a momentami spojrzeć na ekran z politowaniem. Rozumiem, że główny bohater miał być fajtłapą, ale są pewne granice.

- fabuła nawiązuje do prequela wydanego na 3DSa. Czasami nie wiadomo o czym mówią postaci (np. dlaczego główny bohater został wysłany za miasto)

- brak muzyki w trakcie gry swobodnej :rarity3:Nie liczę na GTA z setkami utworów i dziesiątkami stacji radiowych, ale niech będzie cokolwiek. Na szczęście da to się naprawić. Na PC wystarczy winamp, a na PS4 media player. Nie wiem jak jest z Xbox One.  

 - momentami niestabilna

 

Póki co, polecam. Muszę tylko "kupić" ścieżkę dźwiękową z Vice City. :rariderp: 

Edited by Triste Cordis

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przed chwilą, ATIMKOS napisał:

Jak na grę Lego to wersja PC ma spore wymagania, skoro mi się tnie, a czasami wywala mnie z gry :/

No cóż, tym razem to port z WiiU, może ekipa Tt nie ma doświadczenia w robieniu portów? Z drugiej strony Lego Wolds w wersji 1.0 działało koszmarnie na każdej platformie. Całkiem możliwe, że nie starają się tak jak kiedyś (Jurassic World działało perfekcyjnie, Przebudzenie Mocy już nie)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukończyłem tryb fabularny. Zajęło mi to nieco ponad 15h. Moim zdaniem to najlepsza odsłona serii od lat. Dlaczego?

 

1. Gra nie odzwierciedla żadnego filmu. W tych wszystkich "Lego [nazwa filmu]" wiedzieliśmy co się stanie. Tutaj to jedna wielka niewiadoma. A zapewniam, że zadania są bardzo zróżnicowane (jedno z nich mogło by znaleźć się w Saint's Row).

2. Fabuła i klimat komedii kryminalnych. Można go "wzmocnić", "spotęgować" puszczając w tle muzykę z lat 80-tych w tle (Spotify na PS4, winamp na PC). Może to tylko ja, ale pachniało filmami takimi jak "Zabójcza Broń". Polecam :) 

3. Dość duży, otwarty świat pełen atrakcji (wyścigi, parkour).  

4. Humor. Autorzy przygotowali coś także dla starszych graczy. Oprócz typowego dla serii humoru są nie tylko nawiązania (Mission Impossible 2, Terminator, Batman, Obcy), ale i inspiracje (Matrix, Skazani na Shawshank :twilightconfused:)

5. Rozwałka jest nagradzana monetami

 

Największe wady to:

1. Brak muzyki w trakcie gry swobodnej. Ta w trakcie misji jest słaba i szybko się zapętla. 

2. System walki wymusza kontrataki, przez co momentami tempo akcji spada. 

3. Kilka razy się zawiesiła. 

 

Za tryb fabularny - 8/10

 

Filmik z gry swobodnej

Spoiler

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wróciłem do LEGO Worlds, tym razem na Switchu i... "Ło matko boska, ile tu dobrych zmian:wat: W wielkim skrócie:

 

1. Wprowadzono płaski biom pozbawiony NPCów - no W KOŃCU. Na zwykłej mapie byle koń czy inny matoł mógł rozwalić np. ogródek, który budowaliśmy przez godzinę. Teraz można spać budować spokojnie. 

2. Złote "psotniki" - to takie małe wkurzające stworki, które trzeba łapać. Do tej pory były tylko zielone i miały przy sobie różne mniej lub bardziej przydatne rzeczy. Dodano złote, które noszą ze sobą złote klocki. Wystarczy go złapać i element jest nasz :) Przydatne jedynie w trybie "fabularnym"

3. Podział setek przedmiotów na kategorie (ukazane jako pudełka z klockami)

4. Możliwość stawiania całych ścian - działa tak, jak zaznaczanie w Windowsie (przytrzymać guzik, ciągnąć kursor). 

5. Możliwość kopiowania koloru oraz kształtu klocka - nie trzeba za każdym razem wchodzić do menu

6. MNÓSTWO darmowych rzeczy - jest ich więcej niż płatnych DLC :ohmy: Podobno ludzie z EA wysyłają im namiary na najlepszych psychiatrów na świecie. No bo jak tak można? Za darmo? 

7. Wiele innych poprawek (lepsze cienie, bardziej dopracowane zadania, mniej bugów etc.)

 

Niestety, ale nadal:

1. Zadania zlecane przez NPCów pojawiają się z opóźnieniem i trzeba ich długo szukać. Ale nie oszukujmy się... Tryb "fabularny" to teraz co najwyżej rozbudowany samouczek. Zabawa zaczyna się w "piaskownicy"

2. Gra nadal nie nadąża z wczytywaniem terenu w trakcie lotu 

 

Teraz to naprawdę warto kupić tę grę :YEtmX: Każdy, kto chciałby zbudować coś z klocków Lego powinien się nią zainteresować. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...