Skocz do zawartości

Wektory kucyków by CherryGrove


CherryGrove

Recommended Posts

Jako, że od teraz zamierzam zająć się tworzeniem tylko i wyłącznie wektorów (przez mój brak talentu do rysowania porzucam ołówek i gumkę gdzieś w kącie ;3 ) wstawiam stworzone wcześniej wektory oraz jeden nowy, zrobiony dzisiaj. Zrobienie jednego zajmuje trochę czasu ale w wolnych chwilach na pewno powstaną nowe. Jeżeli ktoś chce wektor dowolnego kucyka z serialu to mówcie śmiało ^^ Jak na razie zamierzam skończyć CMC, czyli została mi tylko Apple Bloom. A więc do rzeczy:

Pierwszy wektor zrobiony przeze mnie (zajęło mi to 6 godzin :ming: )

Fluttershy

Dołączona grafika

http://fav.me/d5hl8e5

Drugi wektor zrobiony po 2 miesiącach od pierwszego (jakoś nie miałem weny ale przeszło mi xD )

Scootaloo

Dołączona grafika

http://fav.me/d5n58rw

Trzeci i najnowszy, zrobiony dzisiaj wektor (było trudno, Sweetie znajduje się dość daleko i jest rozmazana nawet w 1080p :ming: )

Sweetie Belle

Dołączona grafika

http://fav.me/d5nb8dx

Ogólnie tworzenie wektorów sprawia mi wielką frajdę xD Na pewno będę kontynuować, a Wy napiszcie co o nich myślicie. Nie obawiam się również krytyki. Piszcie :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Top Posters In This Topic

Gość CherryGrove
Pomijając zróżnicowaną grubość linii' date=' to Squeaky Belle ma jakiś dziwny prześwit między szyją a grzywą z tyłu... :pinkiederpy: :cGfSS:[/quote']

Noo bo jej grzywa jest zarzucona na bok, rośnie z tyłu szyi, której nie widać, w przypadku takich postaci ciężko jest oddać 3 wymiary (tak było w odcinku :giggle: )

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(tak było w odcinku )

Więc... nie pozostaje mi nic innego, jak tylko uwierzyć!

Looknąłem na większy rozmiar na Twoim dA, znalazłem trochę więcej kwiatków u Sweetie Belle:

-Dolna rzęsa jej prawego oka nachodzi na białko,

-Kontur pyszczka zdaje się być wycięty przez dół białka,

-Tylna dolna krawędź lewego tylnego kopytka jest kanciasta,

-"kolano" od tyłu w tej samej nodze jest zrobione bez uwzględnienia fałdy skórnej, czyli bez takiego małego cypelka skierowanego w dół, wiesz o co chodzi... :qKFPC:

-Prawa tylna noga jest niewyraźna, jakby pogięta,

-Dolna powieka lewego oka nie jest umieszczona NA oku, lecz trochę na lewo,

-Dolna krawędź ogona wchodząca pod nogę ucina się nagle w jej dolnej części.

To tyle, jeżeli to wygląda jak złośliwy hejt to przepraszam, ale wektory to strasznie precyzyjne bestie i jak mogę, tak pomagam. A przynajmniej tak mi się wydaje. Są to rzeczy których na pierwszy rzut oka nie widać, jednak gnębili mnie w MLP-Vector-Clubie to zwracam uwagę na takie coś.

Życzę więc miłego dalszego wektorowania. :rd7:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość CherryGrove

O, Vunlinur, podoba mi się takie "gdzie jest błąd" ^^ Dzięki temu mogę poprawić parę rzeczy, zaraz zabieram się za operację plastyczną Sweetie Belle xD, chociaż nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym kolanem :twilight3: Prawa tylna noga była taka w tej klatce, którą wektorowałem, więc niewiele mogę poprawić. Odnosząc się natomiast do tego, co napisałeś w moim poprzednim temacie o Scootaloo i jej kanciastym dzbanku - taka jest perspektywa, w tym miejscu jest denko (tak było w klatce z serialu) i wydaje mi się, że dlatego jest tam taki "kant". Jutro zrobię Apple Bloom i pewnie będzie mnóstwo błędów :giggle: Edit: Poprawiłem te kilka rzeczy, Vunlinur, dzięki, że je wychwyciłeś. Teraz powinno być ok, jak myślisz? ^^

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość CherryGrove
Ogólnie nie ma wiekszych błędów' date=' tylko linie nie mają równych grubości, więc wnioskuje ze składasz je z dwóch ścieżek, a to troche naokoło robota, w czym robisz wektory?[/quote']

Wektory robię w Photoshopie. Masz rację - linie są złożone z dwóch ścieżek, tak było podane w poradniku, który kiedyś oglądałem i tego się trzymam, nie znam innej metody :giggle:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość CherryGrove

No tak słyszałem o nim ale nie wiem czy sobie poradzę bo pewnie zupełnie inaczej się robi... Ludzie też polecają Inkscape... Kiedyś spróbuję :giggle:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Illustrator, zwłaszcza pierwsze wersje, ma wspólnego z fotoszopą tyle co piernik z wiatrakiem. Jak już zdecydujesz się zapoznać z programem, polecam CS6, zbudowanego praktycznie od początku. Wg mnie niższe wersje nie zasługują na uwagę, a to mianowicie dzięki beznadziejnym filtrom, zżeraniu ramu i nieintuicyjny interface. Oczywiście nie liczmy że CS6 będzie jadł mniej ramu niż CS3...

Ale wektory w Photoshopie to nic nowego, prawdę powiedziawszy nie jest to droga naokoło, bo, primo, we flashu kuce są również stworzone z dwuścieżkowych konturów, secundo, nie można uzyskać takiej płynności przejść i precyzji pojedynczą ścieżką, co jest według mnie chodzeniem na łatwiznę. Inkscape to genialny program, jedyną jego wadą, przynajmniej wg mnie jest powolność działania. Co nie zmienia faktu, że to, co zrobisz w Ilustratorze w godzinę w Inkscapie zrobisz w pół.

I faktycznie, nie znasz innej metody bo jej nie ma. Przynajmniej nie jest na tyle rozwinięta. Photoshop CS6 pozwala użytkownikowi posługiwać się 'strokami' podobnie jak Illustrator - stawiasz wektor, automatycznie program generuje linię podanej grubości. Jeden mały szkopuł... linia nie jest na środku wektora, lecz po prawej lub lewej jego stronie.:fluttershy5:

chociaż nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym kolanem :twilight3:

Ależ ja wiem, że genialnie tłumaczę. :qKFPC:

Odnosząc się natomiast do tego, co napisałeś w moim poprzednim temacie o Scootaloo i jej kanciastym dzbanku - taka jest perspektywa, w tym miejscu jest denko (tak było w klatce z serialu) i wydaje mi się, że dlatego jest tam taki "kant".

Edit: Poprawiłem te kilka rzeczy, Vunlinur, dzięki, że je wychwyciłeś. Teraz powinno być ok, jak myślisz? ^^

A propos dzbanka, spojrzałem jeszcze raz na scenkę, mnie wydawał się on lekko kanciasty z obu stron.

Dobrześ poprawił. Powieka - technicznie nie mam się do czego przyczepić, ale jakoś tak dziwnie z oka schodzi... Ale nie słuchaj tego, to było zbyt subiektywne! :djTyy:

Lewe przednie kopyto i jego dolna linia, zgrubiały w jednym miejscu. Pomyślałem sobie, że jeżeli tylko linie grzywy są nierówne, to zadbajmy o korpus!:twilight2:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość CherryGrove

Dzięki Vulinur, zaraz sprawdzę gdzie jest błąd a tymczasem, mój nowy wektor, zrobiony dzisiaj (uff koniec z CMC):

Apple Bloom

Dołączona grafika

http://fav.me/d5nee5v

Jak zwykle jeśli są jakieś błędy to proszę napiszcie a ja postaram się poprawić :giggle:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ nie mówię nie, możliwe, że współpracują. Jednak miałem okazję pracować na AI CS3, 4 oraz 5, 6 jeszcze nie, ale może coś im w końcu wyszło (kiedyś spróbuję), i od tamtej pory trójeczki unikam jak ognia. Głównie przez UI.

Wracając do tego, o czym powinniśmy tu pisać:

-Kontur prawej strony kokardki krzyżuje się i przechodzi na drugą stronę konturu lewej strony,

-Przy połączeniu ucha i szyi jest rządek pikseli w kolorze wypełnienia zamiast w kolorze konturu (takie rzeczy dobrze jest robić na zakładkę),*

--Najgorzej jest z jej lewym okiem:

-Czarna obwódka schodzi z białka na wypełnienie,

-Wokół odblasku na oku, od strony konturu biegnie rząd czarnych pikseli*

-Środkowa rzęsa nie jest 'przyczepiona' do reszty,

-natomiast z dolną rzęsą jest taki sam problem jak w poprzednim wektorze - lewituje.

-Podobnie z nachodzeniem białka na nosek.

Większości błędów z okiem możesz uniknąć robiąc je na warstwie znajdującej się pod wypełnieniem głowy. W takim wypadku na warstwę z wypełnieniem wrzucasz ścieżkę w kształcie białka oka, zaznaczasz ją i ustawiasz "odejmuj" (czy jakoś tak) w menu na górze.

Następnie tworzysz dodatkowe warstwy na dole i już nic nie będzie się przenikać. Nawet kontur nosa. :twilight2:

*Ale to już naprawdę pedantyzm i perfekcjonizm z mojej strony... xD

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość CherryGrove
Nie przyglądałem sie dokładnie' date=' jesli są błedy to pewnie nie wielkie, nie ma co zbytnio doszukiwać sie minimalnych błędów, też tak na początku robiłem, ale dałem sobie spokój, i tak nikt tego normalnie nie zauważa nawet.[/quote']

Tylko właśnie fajne jest poprawianie nawet tych najdrobniejszych błędów :giggle:

Tak, jestem perfekcjonistą :ming: Zaraz poprawię obrazek i wrzucę ponownie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość CherryGrove
Cherry - w miejscu' date=' gdzie krzyżują się kontury dwóch połówek kokardki, przyjrzyj się.[/quote']

Aaa... Faktycznie! Wow Vunlinur, masz niezłe oko jak dostrzegasz takie szczegóły :giggle:

Już poprawione, teraz powinno być si :3 Dzięki raz jeszcze.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Discord Server

Partnerzy

  • For Glorious Equestria
  • Bronies Polska
  • Bronies na DeviantArcie
  • Klub Konesera Polskiego Fanfika
  • Kącik lektorski Bronies Corner
  • Lailyren Arts
×
×
  • Utwórz nowe...