Skocz do zawartości

Recommended Posts

Company-of-Heroes-2-640.jpg

 

Wygląda na to, że już niedługo doczekamy się sequela najlepiej ocenianego RTSa wszechczasów, stworzonego przez legendarne studiu Relic Entertainment. To samo studio które dostarczyło nam wszystkie części Dawn of War oraz Homeworlda. Dwa dni temu wystartowała otwarta beta tej produkcji.

 

Podobnie jak pierwsza część, Company of Heroes 2 jest to RTS dziejący się w czasach drugiej wojny światowej. Pierwsza część jednak działa się we Francji, pokazywała ona następstwa operacji D-Day. Natomiast Company of Heroes 2 dzieje się na froncie wschodnim. Niemcy rozpoczynają operację Barbadossa i z zaskoczenia atakują zupełnie do tego nieprzygotowane armie radzieckie. Rosjanie teraz muszą walczyć nie tylko z błyskawicznie nacierającą i doskonale wyposażoną armią niemiecką, ale muszą się też zmierzyć z brutalnymi i nieracjonalnymi decyzjami podejmowanych przez dowódców oraz z najzimniejszą zimą dwudziestego wieku.

 

Jako, że już zdążyłem się nieco zapoznać z betą, skrótowa relacja. O ile główna mechanika gry pozostała niezmieniona w stosunku do oryginału, o tyle wiele małych elementów uległo zmianie. Teraz czołgi można uszkodzić na około 12 sposobów, znacznie ulepszono system widzenia jednostek ( widać to zwłaszcza przy niszczycielach czołgów ), mapy zawierają teraz znacznie więcej "trudnego terenu", wprowadzono zamiecie na mapach zimowych oraz związany z tym system ciepła, można teraz atakować przez zamarznięte rzeki ( licząc się z możliwością utraty wszystkiego po pęknięciu lodu ), inaczej rozwiązano system przejmowania punktów oraz oczywiście mamy dwie frakcje, zupełnie nowych Rosjan oraz bardzo przemodelowanych Niemców. 

 

To była mechanika. Grafika zaś nie zmieniła się bardzo, największe różnice można zauważyć gdy dojdzie do zamieci i niemalże cały ekran jest zawalony śniegiem. Wybuchy, modele postaci i czołgi zostały tylko delikatnie wyretuszowane. Natomiast to co zasługuje na wielkie uznanie jest dźwięk, a szczególnie głosy postaci. Moment w którym szturmujesz okopane MG42 na wzgórzu a twoje trzy oddziały poborowych wrzeszczą "Urra!" do utraty sił jest po prostu piękny. Zdarzają się również fragmenty humoru, kiedy np. Rosjanie narzekają na transportery przywiezione z Land-Leas. Mam również wrażenie, że muzyka również się poprawiła od oryginału.

 

W każdym razie, głęboko polecam wam zapoznać się z darmową otwartą betą, która jest dostępna na Steamie do ściągnięcia.

 

 

 

Link do komentarza

Company-of-Heroes-2-640.jpg

 

Wygląda na to, że już niedługo doczekamy się sequela najlepiej ocenianego RTSa wszechczasów, stworzonego przez legendarne studiu Relic Entertainment. To samo studio które dostarczyło nam wszystkie części Dawn of War oraz Homeworlda. Dwa dni temu wystartowała otwarta beta tej produkcji.

 

Podobnie jak pierwsza część, Company of Heroes 2 jest to RTS dziejący się w czasach drugiej wojny światowej. Pierwsza część jednak działa się we Francji, pokazywała ona następstwa operacji D-Day. Natomiast Company of Heroes 2 dzieje się na froncie wschodnim. Niemcy rozpoczynają operację Barbadossa i z zaskoczenia atakują zupełnie do tego nieprzygotowane armie radzieckie. Rosjanie teraz muszą walczyć nie tylko z błyskawicznie nacierającą i doskonale wyposażoną armią niemiecką, ale muszą się też zmierzyć z brutalnymi i nieracjonalnymi decyzjami podejmowanych przez dowódców oraz z najzimniejszą zimą dwudziestego wieku.

 

Jako, że już zdążyłem się nieco zapoznać z betą, skrótowa relacja. O ile główna mechanika gry pozostała niezmieniona w stosunku do oryginału, o tyle wiele małych elementów uległo zmianie. Teraz czołgi można uszkodzić na około 12 sposobów, znacznie ulepszono system widzenia jednostek ( widać to zwłaszcza przy niszczycielach czołgów ), mapy zawierają teraz znacznie więcej "trudnego terenu", wprowadzono zamiecie na mapach zimowych oraz związany z tym system ciepła, można teraz atakować przez zamarznięte rzeki ( licząc się z możliwością utraty wszystkiego po pęknięciu lodu ), inaczej rozwiązano system przejmowania punktów oraz oczywiście mamy dwie frakcje, zupełnie nowych Rosjan oraz bardzo przemodelowanych Niemców. 

 

To była mechanika. Grafika zaś nie zmieniła się bardzo, największe różnice można zauważyć gdy dojdzie do zamieci i niemalże cały ekran jest zawalony śniegiem. Wybuchy, modele postaci i czołgi zostały tylko delikatnie wyretuszowane. Natomiast to co zasługuje na wielkie uznanie jest dźwięk, a szczególnie głosy postaci. Moment w którym szturmujesz okopane MG42 na wzgórzu a twoje trzy oddziały poborowych wrzeszczą "Urra!" do utraty sił jest po prostu piękny. Zdarzają się również fragmenty humoru, kiedy np. Rosjanie narzekają na transportery przywiezione z Land-Leas. Mam również wrażenie, że muzyka również się poprawiła od oryginału.

 

W każdym razie, głęboko polecam wam zapoznać się z darmową otwartą betą, która jest dostępna na Steamie do ściągnięcia.

 

CoH to zdecydowanie najlepsza strategia w jaką grałem, z tym że bez moda o nazwie Blitzkrieg jest hmm... zbyt statyczna. W betę dwójki już grałem i podoba mi się ( nareszcie front wschodni ! ); z tym że jest ten sam problem co z jedynką - walki są  zbyt statyczne. Przede wszystkim chodzi o walki pomiędzy czołgami.

Gdyby był  ktoś zainteresowany to jestem chętny aby pograć na multi w CoH ( jedynka ) jak go przeinstaluję na steama.

 

Link do Blitzkrieg mod'a:

http://www.moddb.com/mods/blitzkrieg

Jak ktoś nie zna to warto spróbować.

 

Pozdrawiam.

Link do komentarza
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.
×
×
  • Utwórz nowe...