Skocz do zawartości

Shynobi - konkurs na logo


Xinef

Recommended Posts

--- KONKURS NA LOGO ---
Klacze i ogiery, piszę do Was w imieniu Fluttershy, która ostatnimi czasy założyła własne studio zajmujące się tworzeniem gier. Studio Shynobi. Otóż pragniemy ogłosić konkurs na logo dla naszego studia.

  • Do wygrania 100 zł
  • Termin: 4 września
  • Oceniamy pomysł, nie wykonanie. Możecie nadsyłać odręczne szkice, a wybrany pomysł już po konkursie można będzie dopracować, zwektoryzować etc.
  • Wymagania: dyskretne nawiązanie do Fluttershy, nawiązanie do klimatów japońskich, najlepiej tradycyjnych/historycznych (ninja, samuraje, sztuki walki, bonsai, wedle uznania), opcjonalnie pomysł może również nawiązywać w jakiś sposób do gier komputerowych, informatyki etc.
  • Na ewentualność, gdyby Hasbro zażądało usunięcia ze stron internetowych studio wszelkich treści naruszających ich własności intelektualne, wymagamy również, aby logo było możliwie odporne na taką ewentualność. Stąd prośba o dyskretne nawiązanie do Flutter, a nie np. wrzucenie wektora z Jej uroczą mordką albo cutie markiem :P
  • Logo to przede wszystkim obrazek. Nazwa studia (Shynobi) może być albo zawarta jako fragment obrazka, albo po prostu umieszczona obok obrazka jakąś ciekawą czcionką. Ta druga opcja nawet jest lepsza, bo pozwala w zależności od sytuacji umieścić sam obrazek, sam tekst, albo obydwa.

Zgłoszenia możecie wysyłać tutaj przez prywatną wiadomość, na facebooku, ewentualnie na adres mailowy [email protected] . Ewentualne pytania (również dotyczące samego studio) możecie zadawać tu w temacie.
 

Tutaj przykład o jakie mniej więcej klimaty chodzi:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/7692130/gamedev/ShynobiLogo.jpg


#chińskiebajki

 

  • +1 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu Seluna napisał:

PYTANIE: Można zrezygnować z nagrody?

 

To tak na poważnie?

 

100 zł to może nie majątek ale piechotą nie chodzi... xD

 

Przyznaj się, że wygrałaś w totka i nie masz gdzie pieniędzy trzymać?

 

Wracając do tematu- Co do studia, jakie gry stworzyli do tej pory?

  • +1 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie gry stworzyliśmy do tej pory?

W 2014 zdarzyło nam się opublikować grę Battle Royale: Forward to the Past.
Poza tym w fandomie mogą mnie niektórzy kojarzyć z warsztatów/prelekcji odnośnie tworzenia gier które prezentowaliśmy na Balticonie, Fluttermeecie i MECu.

Nic ponad to nie publikowaliśmy, bo... studia, praca, doktorat, granty naukowe... ciężko znaleźć czas na tworzenie gier, za to sytuacja finansowa się poprawia, a co za tym idzie mogę zacząć komiszionować grafikę, muzykę, stronę internetową, czy chociażby logo. Innymi słowy doszedłem do wniosku, że nie ma co czekać z zakładaniem studio aż będę miał na to dużo wolnego czasu, bo się nigdy nie doczekam :P (no ok, na emeryturze)... więc robię to teraz.

Założenia studia są proste:
- Nasze cele: Tworzyć fajne gry, zgodne z Flutterkowymi ideami. Uczyć innych tworzenia gier. Stąd w planach mamy wiele warsztatów, prelekcji itp. Zarówno na ponymeetach, jak i w formie wideo, jak znajdę czas coś nagrać :P

- Głównym decydentem jest Flutter. Wszystkie pozostałe osoby w studiu pełnią funkcje doradcze, ale ostateczne decyzje podejmuje Flutti.
- Na razie nie działamy jako oficjalnie zarejestrowana firma, bo zanim zaczniemy robić gry komercyjne minie trochę czasu, a wcześniej nie ma powodów się rejestrować. Jeśli jednak kiedyś zdecydujemy się rejestrować, będzie to raczej firma jednoosobowa, a pozostali członkowie studia będą rozliczani indywidualnie na zasadzie zleceń/komiszów.

Co robimy w tej chwili?
- Stronę internetową, żeby jakoś "zaistnieć" i mieć gdzie odsyłać ludzi którzy chcą się dowiedzieć o co kaman.
- Spisujemy pomysły na gry... coś na zasadzie GDD (Game Design Document), ale w formie wiki.
- Prototypy. Trzeba w końcu sprawdzić które z tych pomysłów są faktycznie grywalne.

Co mamy w planach na najbliższą przyszłość?
- Malutkie gierki. Błędem jest zaczynanie od dużych projektów, bo jak ludzie nie mają doświadczenia w tworzeniu gier, ani w pracy grupowej, czy chociażby w publikowaniu gier, późniejszym ich wspieraniu itp. to później duży projekt ciągnie się latami, nigdy nie zostaje ukończony, a popełnia się w nim pełno nawet podstawowych błędów. Dlatego nie ogłaszamy się na zasadzie "robimy taką a taką grę", jak to czyniło wiele innych studiów (Mane6 z Fighting is Magic, grupa od Legends of Equestria, czy The Overmare Studios twórcy Fallout Equestria), bo jak widać są to grupy których gra jest lepiej znana niż oni sami. U nas... mamy w planach WIELE gier, ale zaczniemy od tych najprostszych i najmniejszych.
- Kursy programowania, ogólnie tworzenia gier itp.

Technologie:
- Aktualnie Unity, bo w tym się pracuje w miarę szybko i powinno dać się nauczyć ludzi bez większych problemów. Poza tym licencja wygodna dla studiów z niskim budżetem jak nasze ;)
- Osobiście preferuję jednak Scala+libGDX, czyli niskopoziomową zabawę z OpenGL, w połączeniu z nowoczesnymi językami wysokiego poziomu i korzystanie ze świetnej maszyny wirtualnej Java, bez babrania się z przestarzałym językiem który do gier się słabo nadaje... choć biblioteki są dobre. No, ale tutaj najchętniej napisałbym własny silnik do gier, a to zajmie duuużo czasu... dlatego odkładam to na później.

A i na koniec istotna kwestia:
- Zaczynamy od projektów niekomercyjnych, gier "fanowskich" czyli z postaciami, lokacjami itp. kanonicznymi.
Później przejdziemy do projektów komercyjnych, z samymi OC, oryginalnymi lokacjami itp. (hint: kucyki ninja!). Gry nadal będą open source, dostępne dla graczy za darmo, ale już fundusze będą zbierane np. przez crowd funding, czy będzie możliwość np. zapłacić nam, aby nasz OCek wylądował w grze. Ogólnie model biznesowy będzie bazować na komercyjnym open source znanym z business2business, tylko odpowiednio dostosowany do realiów gamedev.

No dobra, to czemu konkurs na logo?
Bo to wszystko co tutaj napisałem, byłoby na naszej stronie internetowej. Ale chciałbym, aby na tej stronie jak najszybciej pojawiło się jakieś fajne logo, żeby już ludzie zaczęli nas jakoś rozpoznawać/identyfikować :P Dlatego w tej chwili skupiamy się na zrobieniu stronki (już jakieś osoby do tego mamy zwerbowane).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie teraz Ylthin Maruda napisał:

A w jakie gatunki czy style rozgrywki celujecie? Zręcznościówki, gry przygodowe lub logiczne, RPGi...?

 

Osobiście lubię strategie, erpegi, symulacje ekonomiczne... zwłaszcza turowe. Inspiruję się chociażby takimi grami jak X-Com, Cywilizacja, czy Heroes of Might and Magic.

Ale pierwsze gry będą podchodziły bardziej pod arcade :P

A i lubię zabawy fizyką... pisywałem własne silniki fizyczne i jak idzie zauważyć w chociażby Battle Royale, fajne rzeczy można uzyskać jak się użyje realistyczną grawitację i fizykę newtonowską w grze typu death match / bullet hell :P
Więc staram się wciskać realistyczną fizykę gdzie się da. Nawet jakbym robił grę inspirowaną X-Comem, to używałaby silnika fizyki do wyliczenia trajektorii pocisków itp.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może po postu wypiszę parę pomysłów jakie mam w planach na najbliższe lata:

Luna Lander - gra inspirowana flashowymi grami typu "launcher", głównie tym http://www.kongregate.com/games/BarbarianGames/into-space-2

 

Battle Royale 2.0 - sequel dodający wreszcie sieciowy multiplayer, więcej postaci itp. Poza tym pierwsza gra miała mało intuicyjny interfejs (np. wybieranie pomiędzy single player a local-multiplayer w opcjach skonfundowało wielu graczy)... więc należałoby to poprawić.

Jakaś karcianka kolekcjonerska... na razie brak pomysłu na nazwę. - wymyśliłem zasady gry, trzeba by to przetestować w praktyce. W zasadzie nadawałoby się i na grę IRL, jak i na komputerową, ale komputerową łatwiej będzie aktualizować i balansować :P

Ninja Pillow Fight/Snowball Fight - taktyczna gra turowa... inspirowana bitwą na poduszki z odcinka Look before you sleep. Yup, X-Com na poduszki! Duży nacisk na zwiad/ukrywanie się i walkę drużynową. Jedna postać może być świetnym zwiadowcą/sabotażystą, inna świetnym szturmowcem, jeszcze inna świetnym supportem. Współdziałając uzyskają dużo lepszy efekt niż w pojedynkę.... wniosek? Friendship is Magic! Pomysł łatwo też przerobić na bitwę na śnieżki, więc Snowball Fight zaplanowany jako sequel. Gra raczej planowana jako komercyjna z kucykami ninja, ale może ktoś zmoduje na Mane6... ale jak coś to nie my, żeby Hasbro się nie czepiało, że robimy komercyjną grę z kanonicznymi postaciami.

Island of Solitude - miną pewnie lata zanim się za to zabiorę, ale pomysł to połączenie strategii/symulacji ekonomicznej, z zarządzaniem kucami (psychologia), elementami przygodowymi/RPG, a może i tower defence... ogólnie dowodzisz osadą założoną przez grupę wysłaną w celu eksploracji tajemniczej wyspy. Eksploracja wyspy może zająć lata, więc... musicie się zabudować, bronić przed atakami różnych rzeczy/istot/żywiołów, kawałek po kawałku odkrywać tajemnicę wyspy... a wszystko z perspektywy pierwszoosobowej jako przywódca, który musi wchodzić w interakcje z podwładnymi, aby lepiej zrozumieć ich potrzeby, silne i słabe strony, etc. Nie masz podanych na tacy parametrów. Od tego czy potrafisz dobrze pokierować innych będzie zależało czy nie zechcą ... zmienić przywódcy na nowego :P

Tyle z moich pomysłów... pominąłem minigierki, bo to będą głównie klony arcade'ów typu Space Invaders, Pong, czy cokolwiek innego co nadaje się do zrobienia prostego tutoriala.

Z pomysłów jakie rzucili inni ludkowie w studiu, to były np. mody do gier, czy np. SQLek zabrał się za jakiegoś ... action rpg z robotami? Ciężko mi określić co, ale coś tam sobie zaczął robić i chce to podpiąć pod studio :P Więc na razie pomysłów jest dużo...

Edytowano przez Xinef
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu Zexel napisał:

Może coś wiecej o studiu i o samej grze, a nie "założyliśmy studio, robimy gre, róbcie logo". Chcę dowiedzieć się czegoś więcej.

Ja na przykład weszłam tu tylko dlatego, że przeczytałam ,,Shinobi" 

A tutaj chyba chodzi o to, że flutter shy nobi

Edytowano przez Cassidy
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu Cassidy napisał:

Ja na przykład weszłam tu tylko dlatego, że przeczytałam ,,Shinobi" 

A tutaj chyba chodzi o to, że flutter shy nobi


Z konwentem Shinobi nie mamy nic wspólnego... poza zainteresowaniami i lokalizacją :P

A Shynobi chyba brzmi lepiej niż Flutterninja, albo Ninjashy, albo Shynoichi...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

=== WYNIKI KONKURSU ===

W konkursie udział wzięło 14 osób. Kilka osób wysłało więcej niż jedno zgłoszenie (co było dopuszczalne), zatem otrzymaliśmy ~20 zgłoszeń. Zdecydowaliśmy nagrody (w pełnej wysokości 100 zł) przyznać kilku osobom, gdyż każdy pomysł który trafi do ostatecznej wersji logo wypadałoby nagrodzić. Nagrody zdobywają:

 

Aiko - drzewko bonsai będzie stanowić główny element logo, nad kształtem i szczegółowością jeszcze popracujemy.

 

Dobrusia Kot - zgłoszenie pełne ciekawych pomysłów - krój pisma przypominający hiraganę, shuriken jako "o", Flutterkowo-ninjaśne "S"... na pewno wykorzystamy część z nich.

 

DayanDey - piękne połączenie motyla z shurikenem, pomysł można połączyć z powyższymi.

 

=========

Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział!

Zwycięskie pomysły przedstawiamy poniżej.

Konkurs.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...