Cipher 618 Napisano Wrzesień 4, 2017 Share Napisano Wrzesień 4, 2017 (edytowany) No Man's Sky to gra, która wprawiła w osłupienie wszystkich graczy dwa razy. Pierwszy raz gdy ją zapowiedziano, drugi gdy już wyszła. Jednym z najważniejszych elementów miał być multiplayer, który koniec końców był, ale tylko na pierwszej partii pudełek edycji specjalnej. Co zrobił wydawca żeby ukryć brak milti? Zakleił ikonkę Popatrzcie sami Spoiler Twórcy obiecali wiele: handel, walki w kosmosie, frakcje, hakowanie, wszechświat pełen życia, statki różniące się absolutnie wszystkim, możliwość ulepszania statku, miliardy zróżnicowanych, tworzonych "w locie" światów, multiplayer (CO-OP) i inne cuda na kiju. Efekt końcowy był... no cóż. Zamiast wymieniać błędy napiszę, że Hello Games sprzedawało nieukończoną, nudną, pełną błędów grę. Hejtowi nie było końca. Najlepszym porównaniem obietnic do efektu końcowego jest ten oto fanowski zwiastun Spoiler Swego czasu przez przypadek znalazłem zwiastun aktualizacji nazwanej "Atlas Rises". Pograłem w to trochę i muszę przyznać, że warto dać jej drugą szansę. Najważniejsze nowości: - lepsza grafika, dużo większy zasięg wyświetlania terenu, więcej roślin i zwierząt na powierzchni - budowanie baz - pojazdy - fabuła - więcej muzyki - szybka podróż pomiędzy planetami na których mamy bazy - frakcje - lepsze menu - wiele usprawnień (można "przywołać" statek, nie trzeba wracać się "z buta"). - podstawowe informacje o planecie wyświetlane są jeszcze w kosmosie. Wystarczy w nią wycelować. Koniec z loterią po wylądowaniu, tym bardziej, że dopalacz chłonie paliwo jak gąbka wodę. - niebezpieczne planety są faktycznie niebezpieczne (musiałem spierniczać przed watahą "niby-wilków"). - dwa nowe tryby gry: przetrwanie, gra swobodna (nieśmiertelność, wszystko odblokowane) Generowanie proceduralne ma swoje minusy. Musiałem zaczynać grę kilka razy ponieważ planeta startowa za każdym razem jest inna. Oczywiście jeśli ktoś lubi wyzwania może zacząć na planecie, na której w nocy temperatura w nocy spada poniżej -100 stopni. Filmik poniżej. Spoiler Póki co jestem pod ogromnym wrażeniem. Zobaczymy co będzie dalej, bo No Man's Sky wymaga mnóstwa czasu, a ja ledwie co wyrwałem się z planety startowej A wy graliście w NMS? Jak wrażenia? Edytowano Wrzesień 5, 2017 przez Niklas 1 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vezzie Napisano Wrzesień 4, 2017 Share Napisano Wrzesień 4, 2017 Dodam materiał z kanału TVGry na ten temat jak ktoś nie widział. Film został opublikowany jakieś dwa tygodnie temu. Spoiler 2 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cipher 618 Napisano Wrzesień 5, 2017 Autor Share Napisano Wrzesień 5, 2017 Widziałem ten film. To jeden z kilku, które zachęciły mnie do powrotu. Muszę przyznać, że to "opcjonalne ciągnięcie za rączkę" sprawdza się znakomicie. Dzięki niemu udało mi się znaleźć i naprawić nowy statek. Może i jest paskudny, ale ma dużo slotów na towar. Niestety je też trzeba naprawiać. Z jednej strony zachęca to do badania planet, ale z drugiej ceny są zbyt duże. Poza tym w polskiej wersji nie wszystko jest przetłumaczone (pojedyncze wyrazy), ale to drobnostka Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paplok Napisano Wrzesień 5, 2017 Share Napisano Wrzesień 5, 2017 (edytowany) Gram w NMS z przerwami od samego początku i muszę przyznać że rok temu byłem jednym z rozczarowanych. Teraz sytuacja jest inna. Gdzieś mam multiplayer (ogólnie jednak dobrze że wchodzi bo inni gracze się cieszą ^^), ale cieszę się dotychczasowymi zmianami ekonomii, nowymi elementami rozgrywki, a także poprawkami graficznymi. Nie do końca odpowiadają one na moje własne życzenia i marzenia odnośnie gry, jednak dają nadzieję że któryś z kolejnych patchy weźmie je pod lupę Co chciałbym zobaczyć? - większe zróżnicowanie fauny i flory (cała galaktyka trzęsie się ze strachu przed identycznymi, krabo-modliszkowymi drapieżnikami, od święta przed jakimś tyranozaurem) - lepsze interakcje gracz-natura i natura-natura (zwierzęta obgryzające rośliny, wielkie bestie przewracające swoim chodem drzewa itp) - obroty ciał niebieskich w miejsce iluzji, którą tworzy ruchomy skybox (stojąc na powierzchni planety chciałbym podziwiać wschody jej księżyców, a także ich ruch wokół własnej osi) - na początku 10% planet miał mieć życie, z czego 10% miało być interesującym życiem; nie ograniczałbym tego do aż tak drastycznych procentów, jednak z pewnością chciałbym żeby fauna była rzadsza (planety jałowe bądź pokryte tylko roślinnością mogłyby wzbudzać zainteresowanie na inne sposoby, np fascynującym ukształtowaniem terenu) - biorąc pod uwagę możliwości destrukcji otoczenia, która wymuszałaby zaawansowaną fizykę wody byłoby to dość trudne, ale chciałbym w grze zobaczyć rzeki, wodospady i inne cieki wodne - najmniej ważne - możliwość customizacji swoich pojazdów i broni, od przemalowania po dodanie najróżniejszych elementów (nieważne czy mających, czy nie mających wpływ na statystyki) No Man's Sky przyciągnęło niegdyś moją uwagę obietnicą podróży, eksploracji, obserwowania coraz to wymyślniejszych światów i organizmów. Obecnie jest to dla mnie odskocznia od gier pełnych mordobicia, dobry chill przy niezłej muzyce, jednak póki życie planetarne nie zostanie bardziej zróżnicowane nie widzę siebie w end-game. Wlot wypasionym statkiem do równie wypasionego frachtowca w celu zebrania plonów ze szklarni pokładowej, przetworzenia ich i sprzedania za miliony, żeby... no właśnie, po co? Celem ostatecznym byłoby zwiedzanie i katalogowanie kosmosu, jednak przy obecnej powtarzalności zbyt szybko się to nudzi. EDIT Jeśli chodzi o postępy to latam sobie po galaktyce od Atlasa do Atlasa, niespieszno mi do środka. Niedługo przed 1.35 kupiłem pierwszy statek towarowy (hauler) o 48 slotach, niestety stare statki nie dostały slotów technologicznych, więc obecnie przerabiam bazę i próbuję wykminić co posadzić żeby natrzaskać sporo kasy na nowe latadełko, bo niestety ceny po patchu znacznie wzrosły ;_; Edytowano Wrzesień 5, 2017 przez Paplok 2 1 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cipher 618 Napisano Październik 2, 2017 Autor Share Napisano Październik 2, 2017 Mam za sobą kilkadziesiąt godzin i nadal nie jest nudno. Dorobiłem się lepszego statku, trzech pojazdów, a teraz rozbudowuję bazę. Niestety planeta na której jestem, strasznie muli grę (dużo trawy) :/ Kilka razy przeleciałem przez powierzchnię i musiałem wczytywać save'a. Będę musiał znaleźć inne miejsce, coś bardziej pustego, najlepiej zimnego (żeby uprawiać kwiatki z których wytwarza się szkło). Czego mi w tej grze brakuje: - zapisywania gry po wyjściu z pojazdu (właśnie tak jest w myśliwcu) lub zapisu w dowolnym momencie. - pojazdu podwodnego. (wiele planet składa się z niewielkich wysepek) - niższych cen, serio, to irytuje - zróżnicowania drapieżników - najczęściej spotykam jakieś "kraby". Cała reszta jest niegroźna - możliwości wyszukiwania "schronów" przez skaner znajdujący się w pojeździe - to budynki, w których znajdują się terminale pozwalające wykrywać np. sygnały SOS (rozbite statki, frachtowce) - możliwości wykupienia dodatkowych slotów w "ładowni" pojazdów. Najmniejszy pojazd ma ich raptem kilka, jest bezużyteczny. - zwiększenia limitu baz do jednej na układ planetarny, a nie jednej w ogóle. Tym bardziej, że nie ma zbyt wiele miejsca na budowanie - naprawienia błędu przy nagrywaniu rozgrywki (PS4) - dźwięk trzeszczy - możliwości ucieczki przed piratami - w trakcie ataku dopalacz jest blokowany, trochę lipa - możliwości blokowania skanów - piraci przed atakiem skanują nasz myśliwiec. Z tego co wiem, to nie ma żadnego urządzenia, które mogło by je zablokować (oczywiście nie całkowicie) - możliwości zbudowania np. lampki, czegoś, co pozwoliłoby znaczyć drogę w jaskiniach. Póki co używam "manipulatora terenu", żeby zmienić kolor sufitu. Ale, żeby nie było, gra jest fantastyczna, klimat jest po prostu rewelacyjny. 1 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cipher 618 Napisano Październik 5, 2017 Autor Share Napisano Październik 5, 2017 No i mam problem natury technicznej. Co raz to przelatuję przez powierzchnię i ląduję w wodzie znajdującej się pod ziemią :/ Zauważyłem, że najczęściej dzieje się to w pobliżu bazy. Strasznie to irytuje. Miał ktoś taki problem? (PS4) Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cipher 618 Napisano Lipiec 28, 2018 Autor Share Napisano Lipiec 28, 2018 Po kilku godzinach grania w NMS: Next jestem pewien jednego - to darmowe "No Man's Sky 2". Niektóre zmiany: - dużo lepsza grafika (patrz - spoiler) - dynamiczne chmury, lepsze animacje, ulepszone cienie - usprawnione generowanie wszystkiego - większa różnorodność, ładniejsze efekty końcowe - widok TPP - bardzo przydatny w kosmosie (większe pole widzenia) - większa swoboda w budowaniu baz - można ją postawić w dowolnym miejscu - można mieć po jednej bazie na każdej planecie - pieniądze za odkrycia (skanowanie) są teraz przelewane od razu na konto (nie trzeba wchodzić do menu odkryć). - wiele urządzeń można zabierać ze sobą (np. punkt zapisu, rafinator - taki tam piec) - bardziej złożone tworzenie przedmiotów - multiplayer - prawie zapomniałem - lepsze menu - i WIELE więcej Tak zmieniało się NMS: Spoiler 3 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cipher 618 Napisano Sierpień 4, 2018 Autor Share Napisano Sierpień 4, 2018 (edytowany) Niejaki zagrajnik znowu się popisał. Lubię jego materiały, ale ten to jakaś porażka. Oto najgłupsza, najbardziej żenująca i na siłę "zabawna" opinia, która ociera się o trolling. Nawet nie wiem jakich słów użyć, żeby opisać debilizm tego filmu. Rozumiem i szanuję to, że gra "X" nie musi podobać się każdemu, ale bez jaj... Szukać na siłę wad i wyolbrzymiać pierdoły? No, ale czego oczekiwać po kolesiu, który grał w NMS raptem 36 godzin... łącznie (wszystkie aktualizacje). To ile wypadło na NEXTa? Pięć? Na grę o takiej skali to zdecydowanie za mało. Żenujące jest też narzekanie na brak biegunów czy kanionów. Niby recenzent, ale najwidoczniej nie zna możliwości oraz ograniczeń proceduralnego generowania czegokolwiek. Biadoli też, że planety są mało zróżnicowane: "jak wszędzie płasko, to wszędzie płasko". No nie wiem... Jeden ze światów nazwałem "water, water everywhere :)" ponieważ myślałem, że to planeta oceaniczna, a tym czasem jest na niej swego rodzaju kontynent, jeziora, zalane jaskinie. Ale i tak nic nie przebije tego: - 9:52 "gram w trybie kreatywnym, bo uważam, że cała reszta gry to jeszcze większe nudy..." - wiem, że to tylko jego zdanie, ale to takie narzucanie go innym Z resztą, popisał się też przy Cupheadzie. Obejrzyjcie sami. Spoiler Edytowano Sierpień 4, 2018 przez Triste Cordis Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paplok Napisano Sierpień 4, 2018 Share Napisano Sierpień 4, 2018 Po obejrzeniu całego filmiku stwierdzam, że... koleś ma rację. Jestem fanem NMS, kibicuję tej grze od kiedy się o niej dowiedziałem po jakimś E3. Nie przeszkadza mi to jednak w zauważeniu wad, które toczą ją od właściwie początku. Czy można mimo nim grać i czerpać radość z gry? Tak, jak najbardziej. Czy zakazuję innym czerpania tej radości? Broń boże. Czy NMS ma jeszcze daleką drogę przed sobą? Yup! Może i koleś ma tylko 37h w grze, z czego jak słusznie Triste zauważyłeś na NEXT przypadałby marny tego ułamek, ale to co on mówi mogę na spokojnie przekalkować na swoje doświadczenia. Ja mam godzin 188, byłoby więcej gdyby zaraz przed wyjściem NEXT nie spaliła mi się karta graficzna. Dotychczasowe doświadczenia potwierdzają słowa gościa z filmiku. Przez mały zestaw fragmentów, z których składane są wszystkie rzeczy widoczne na ekranie + przez "niebiomowość" planet gracz szybko poznaje większość możliwych kombinacji. Później nie ma znaczenia czy jednemu zwierzakowi o ciele XYZ dopasowało czułki A, a drugiemu XYZ czułki B, takie szczegóły są praktycznie niezauważalne. Zachowania tak samo - zwierzaki albo kręcą się na przestrzeni 10m2, albo uciekają przed graczem/drapieżnikiem. Mógłbym pisać więcej, ale powtarzałbym zwyczajnie to co Zagrajnik powiedział, więc raczej nie ma to sensu Pozostaje mi (kiedy komp pozwoli) grać w to co jest, cieszyć się tym i trzymać kciuki, że kolejny patch zaadresuje różnorodność świata ^^ 2 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cipher 618 Napisano Sierpień 17, 2018 Autor Share Napisano Sierpień 17, 2018 Po ponad 37 godzinach gry w trybie "fabularnym" postanowiłem przesiąść się do kreatywnego. Wkurzyło mnie poszukiwanie pewnego przedmiotu, który jest niezbędny do kontynuowania misji związanych z budową bazy. Mówiąc krótko, strzeliłem focha i postanowiłem ułatwić sobie życie. Oto kolejne etapy budowy. 1. Czy może być lepsze miejsce niż w pobliżu portalu? Dzięki niemu będę mógł podróżować do losowych światów. Spoiler 2. Miałem kilka różnych pomysłów. Skromne początki: Spoiler 3. Przez przypadek wyszedł mi kościół Spoiler 4. Efekt końcowy (póki co). Pod ziemią mam piwnicę, w której na razie nic nie ma. Spoiler Roślin jest tak dużo, że gra zaczęła "głupieć" Spoiler Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cipher 618 Napisano Wrzesień 28, 2018 Autor Share Napisano Wrzesień 28, 2018 Nowy save w trybie kreatywnym, nowe budowle. Tym razem... Podwodna baza, która jest prawie ukończona. Spoiler Okazało się, że mogę budować w pobliskiej podwodnej jaskini. Dałem kilka świateł... Spoiler ... i jest kurna pięknie A to dziwna baza w dziwnym świecie. Dopiero co zacząłem ją stawiać. Spoiler 1 1 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cipher 618 Napisano Październik 3, 2018 Autor Share Napisano Październik 3, 2018 Już niedługo NMS: Next dostanie kolejną łatkę. Nie licząc licznych poprawek (większa ładownia w pojazdach, nareszcie!), aktualizacja wprowadzi swego rodzaju motocykl Spoiler Niestety nadal nie ma widoku z kokpitu pojazdów, ani czegoś podwodnego. Może przy okazji łatki 1.7? 1 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cipher 618 Napisano Sierpień 14, 2019 Autor Share Napisano Sierpień 14, 2019 (edytowany) Do sieci trafiła właśnie aktualizacja Beyond, czyli łatka 2.0. Nie liczyłem na wiele, dlatego moje zaskoczenie było ogromne (ogromny jest też rozmiar - nieco ponad 11GB). Po około 30 minutach grania mogę powiedzieć tyle: - grafika wygląda obłędnie! Gdyby ktoś powiedział mi, że NMS zachwyci mnie po raz drugi, to spojrzałbym na niego/nią o tak i odpowiedział: "tja... jasne". A tym czasem po rozpoczęciu gry wyglądałem tak Wnętrza (kokpity) statków pełne są najdrobniejszych detali, chmury są jeszcze piękniejsze niż były, a całość wygląda po prostu lepiej (zamarznięte kałuże odbijają promienie słońca!). Nie mogę doczekać się wycieczki na egzotyczną planetę - NPCe nauczyły się chodzić dzięki czemu stacja kosmiczna przestała być poczekalnią u lekarza. Niby nic, ale różnica jest bardzo duża - dużo lepsza, bardziej przejrzysta lista odwiedzonych planet - koniec z automatycznym skanowaniem flory, fauny i minerałów (na PS4 trzeba przytrzymać R2) - można... gotować! Edytowano Sierpień 14, 2019 przez Triste Cordis 1 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cipher 618 Napisano Sierpień 17, 2019 Autor Share Napisano Sierpień 17, 2019 Kolejne godziny, kolejne nowości: - bazy trzeba zasilić prądem, co jest bardzo miłym "utrudnieniem" - bardzo fajnym dodatkiem są proste "mechanizmy" (przełączniki, czujniki ruchu itp). Na razie jeszcze tego nie ogarnąłem, bo intuicyjnością to to nie grzeszy (za cholerę nie potrafię uruchomić teleporterów krótkiego zasięgu... czy jakoś tak) - teren budowy jest jeszcze większy, co daje ogromne możliwości - nowe animacje zwierząt, które można oswoić (te większe można dosiadać) Ale żeby nie było zbyt kolorowo: - tekstury na pokładzie frachtowca lubią sobie "pomigać" - wróciło wpadanie "do wnętrza planety" - lądowiska nie działają tak jak trzeba: nie "kleją się" do korytarzy, a do tego czasami nie da się przejść przez drzwi - w trybie VR auta mają widok "zza kierownicy", ale tylko w trybie VR Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BiP Napisano Sierpień 18, 2019 Share Napisano Sierpień 18, 2019 Spoiler 1 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cipher 618 Napisano Wrzesień 1, 2019 Autor Share Napisano Wrzesień 1, 2019 No Man's Sky Beyond w wersji na PS4 już wkrótce (11 września) otrzyma swoje pudełkowe wydanie. Zamówiłem z miejsca, ponieważ ekipa Hello Games najzwyczajniej w świecie zasłużyła na moje pieniądze (mam "używkę" z włoską okładką, nic na mnie nie zarobili). Poza tym, oszczędzę sobie pobierania dużych plików. Jeśli ktoś nie ma tej gry, to gorąco polecam. Jest po prostu wspaniała Spoiler Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Killer Poke Napisano Wrzesień 2, 2019 Share Napisano Wrzesień 2, 2019 także i ja dziś zamówiłem - zobaczymy czy było warto Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cipher 618 Napisano Wrzesień 3, 2019 Autor Share Napisano Wrzesień 3, 2019 Dnia 2.09.2019 o 14:46, Chip napisał: także i ja dziś zamówiłem - zobaczymy czy było warto Warto, warto Ostrzegę tylko, że początek może być dość trudny, a nawet upierdliwy. Tak się bowiem składa, że zaczynasz na losowej planecie z uszkodzonymi systemami. Jeśli trafisz do ekstremalnego świata, to będzie bardzo ciężko. Ja zaczynałem cztery czy pięć razy zanim trafił mi się znośny biom. Zawsze możesz też pograć w trybie kreatywnym (nieśmiertelność, wszystkie surowce), co w sumie polecam. Poza tym, to złożona produkcja, a co za tym idzie wymaga "odrobiny" cierpliwości (lub czytania poradników). Tak czy inaczej, mam nadzieję, że ci się spodoba. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Posiadasz własne konto? Użyj go!
Zaloguj się