Triste Cordis

No Man's Sky

Recommended Posts

No Man's Sky to gra, która wprawiła w osłupienie wszystkich graczy dwa razy. Pierwszy raz gdy ją zapowiedziano, drugi gdy już wyszła. Jednym z najważniejszych elementów miał być multiplayer, który koniec końców był, ale tylko na pierwszej partii pudełek edycji specjalnej. Co zrobił wydawca żeby ukryć brak milti? Zakleił ikonkę :drurrp: Popatrzcie sami

Spoiler

gy4m3rd.jpg

 

Twórcy obiecali wiele: handel, walki w kosmosie, frakcje, hakowanie, wszechświat pełen życia, statki różniące się absolutnie wszystkim, możliwość ulepszania statku, miliardy zróżnicowanych, tworzonych "w locie" światów, multiplayer (CO-OP) i inne cuda na kiju. Efekt końcowy był... no cóż. Zamiast wymieniać błędy napiszę, że Hello Games sprzedawało nieukończoną, nudną, pełną błędów grę. Hejtowi nie było końca.

 

Najlepszym porównaniem obietnic do efektu końcowego jest ten oto fanowski zwiastun

Spoiler

 

 

Swego czasu przez przypadek znalazłem zwiastun aktualizacji nazwanej "Atlas Rises". Pograłem w to trochę i muszę przyznać, że warto dać jej drugą szansę. Najważniejsze nowości:

- lepsza grafika, dużo większy zasięg wyświetlania terenu, więcej roślin i zwierząt na powierzchni

- budowanie baz

- pojazdy

- fabuła 

- więcej muzyki

- szybka podróż pomiędzy planetami na których mamy bazy

- frakcje

- lepsze menu

- wiele usprawnień (można "przywołać" statek, nie trzeba wracać się "z buta").

- podstawowe informacje o planecie wyświetlane są jeszcze w kosmosie. Wystarczy w nią wycelować. Koniec z loterią po wylądowaniu, tym bardziej, że dopalacz chłonie paliwo jak gąbka wodę. 

- niebezpieczne planety są faktycznie niebezpieczne (musiałem spierniczać przed watahą "niby-wilków"). 

- dwa nowe tryby gry: przetrwanie, gra swobodna (nieśmiertelność, wszystko odblokowane)

 

Generowanie proceduralne ma swoje minusy. Musiałem zaczynać grę kilka razy ponieważ planeta startowa za każdym razem jest inna. Oczywiście jeśli ktoś lubi wyzwania może zacząć na planecie, na której w nocy temperatura w nocy spada poniżej -100 stopni. 

 

Filmik poniżej.

Spoiler

 

Póki co jestem pod ogromnym wrażeniem. Zobaczymy co będzie dalej, bo No Man's Sky wymaga mnóstwa czasu, a ja ledwie co wyrwałem się z planety startowej :) 

 

A wy graliście w NMS? Jak wrażenia? 

Edited by Niklas
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodam materiał z kanału TVGry na ten temat jak ktoś nie widział. Film został opublikowany jakieś dwa tygodnie temu. 

Spoiler

 

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widziałem ten film. To jeden z kilku, które zachęciły mnie do powrotu. Muszę przyznać, że to "opcjonalne ciągnięcie za rączkę" sprawdza się znakomicie. Dzięki niemu udało mi się znaleźć i naprawić nowy statek. Może i jest paskudny, ale ma dużo slotów na towar. Niestety je też trzeba naprawiać. Z jednej strony zachęca to do badania planet, ale z drugiej ceny są zbyt duże. Poza tym w polskiej wersji nie wszystko jest przetłumaczone (pojedyncze wyrazy), ale to drobnostka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gram w NMS z przerwami od samego początku i muszę przyznać że rok temu byłem jednym z rozczarowanych. Teraz sytuacja jest inna. Gdzieś mam multiplayer (ogólnie jednak dobrze że wchodzi bo inni gracze się cieszą ^^), ale cieszę się dotychczasowymi zmianami ekonomii, nowymi elementami rozgrywki, a także poprawkami graficznymi. Nie do końca odpowiadają one na moje własne życzenia i marzenia odnośnie gry, jednak dają nadzieję że któryś z kolejnych patchy weźmie je pod lupę <3 Co chciałbym zobaczyć?

 

- większe zróżnicowanie fauny i flory (cała galaktyka trzęsie się ze strachu przed identycznymi, krabo-modliszkowymi drapieżnikami, od święta przed jakimś tyranozaurem)

- lepsze interakcje gracz-natura i natura-natura (zwierzęta obgryzające rośliny, wielkie bestie przewracające swoim chodem drzewa itp)

- obroty ciał niebieskich w miejsce iluzji, którą tworzy ruchomy skybox (stojąc na powierzchni planety chciałbym podziwiać wschody jej księżyców, a także ich ruch wokół własnej osi)

- na początku 10% planet miał mieć życie, z czego 10% miało być interesującym życiem; nie ograniczałbym tego do aż tak drastycznych procentów, jednak z pewnością chciałbym żeby fauna była rzadsza (planety jałowe bądź pokryte tylko roślinnością mogłyby wzbudzać zainteresowanie na inne sposoby, np fascynującym ukształtowaniem terenu)

- biorąc pod uwagę możliwości destrukcji otoczenia, która wymuszałaby zaawansowaną fizykę wody byłoby to dość trudne, ale chciałbym w grze zobaczyć rzeki, wodospady i inne cieki wodne 

- najmniej ważne - możliwość customizacji swoich pojazdów i broni, od przemalowania po dodanie najróżniejszych elementów (nieważne czy mających, czy nie mających wpływ na statystyki)

 

No Man's Sky przyciągnęło niegdyś moją uwagę obietnicą podróży, eksploracji, obserwowania coraz to wymyślniejszych światów i organizmów. Obecnie jest to dla mnie odskocznia od gier pełnych mordobicia, dobry chill przy niezłej muzyce, jednak póki życie planetarne nie zostanie bardziej zróżnicowane nie widzę siebie w end-game. Wlot wypasionym statkiem do równie wypasionego frachtowca w celu zebrania plonów ze szklarni pokładowej, przetworzenia ich i sprzedania za miliony, żeby... no właśnie, po co? Celem ostatecznym byłoby zwiedzanie i katalogowanie kosmosu, jednak przy obecnej powtarzalności zbyt szybko się to nudzi.

 

EDIT

Jeśli chodzi o postępy to latam sobie po galaktyce od Atlasa do Atlasa, niespieszno mi do środka. Niedługo przed 1.35 kupiłem pierwszy statek towarowy (hauler) o 48 slotach, niestety stare statki nie dostały slotów technologicznych, więc obecnie przerabiam bazę i próbuję wykminić co posadzić żeby natrzaskać sporo kasy na nowe latadełko, bo niestety ceny po patchu znacznie wzrosły ;_;

Edited by Paplok
  • Upvote 2
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam za sobą kilkadziesiąt godzin i nadal nie jest nudno. Dorobiłem się lepszego statku, trzech pojazdów, a teraz rozbudowuję bazę. Niestety planeta na której jestem, strasznie muli grę (dużo trawy) :/ Kilka razy przeleciałem przez powierzchnię i musiałem wczytywać save'a. Będę musiał znaleźć inne miejsce, coś bardziej pustego, najlepiej zimnego (żeby uprawiać kwiatki z których wytwarza się szkło). Czego mi w tej grze brakuje:

 

- zapisywania gry po wyjściu z pojazdu (właśnie tak jest w myśliwcu) lub zapisu w dowolnym momencie. 

- pojazdu podwodnego. (wiele planet składa się z niewielkich wysepek) 

- niższych cen, serio, to irytuje

- zróżnicowania drapieżników - najczęściej spotykam jakieś "kraby". Cała reszta jest niegroźna

- możliwości wyszukiwania "schronów" przez skaner znajdujący się w pojeździe - to budynki, w których znajdują się terminale pozwalające wykrywać np. sygnały SOS (rozbite statki, frachtowce)

- możliwości wykupienia dodatkowych slotów w "ładowni" pojazdów. Najmniejszy pojazd ma ich raptem kilka, jest bezużyteczny. 

- zwiększenia limitu baz do jednej na układ planetarny, a nie jednej w ogóle. Tym bardziej, że nie ma zbyt wiele miejsca na budowanie

- naprawienia błędu przy nagrywaniu rozgrywki (PS4) - dźwięk trzeszczy :burned:

- możliwości ucieczki przed piratami - w trakcie ataku dopalacz jest blokowany, trochę lipa

- możliwości blokowania skanów - piraci przed atakiem skanują nasz myśliwiec. Z tego co wiem, to nie ma żadnego urządzenia, które mogło by je zablokować (oczywiście nie całkowicie)

- możliwości zbudowania np. lampki, czegoś, co pozwoliłoby znaczyć drogę w jaskiniach. Póki co używam "manipulatora terenu", żeby zmienić kolor sufitu. 

 

Ale, żeby nie było, gra jest fantastyczna, klimat jest po prostu rewelacyjny. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i mam problem natury technicznej. Co raz to przelatuję przez powierzchnię i ląduję w wodzie znajdującej się pod ziemią :/ Zauważyłem, że najczęściej dzieje się to w pobliżu bazy. Strasznie to irytuje. Miał ktoś taki problem? (PS4) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po kilku godzinach grania w NMS: Next jestem pewien jednego - to darmowe "No Man's Sky 2". Niektóre zmiany:

 

- dużo lepsza grafika (patrz - spoiler) - dynamiczne chmury, lepsze animacje, ulepszone cienie

- usprawnione generowanie wszystkiego - większa różnorodność, ładniejsze efekty końcowe

- widok TPP - bardzo przydatny w kosmosie (większe pole widzenia)

- większa swoboda w budowaniu baz - można ją postawić w dowolnym miejscu

- można mieć po jednej bazie na każdej planecie :sunburst2:

- pieniądze za odkrycia (skanowanie) są teraz przelewane od razu na konto (nie trzeba wchodzić do menu odkryć).

- wiele urządzeń można zabierać ze sobą (np. punkt zapisu, rafinator - taki tam piec)

- bardziej złożone tworzenie przedmiotów

- multiplayer - prawie zapomniałem :v

- lepsze menu

- i WIELE więcej

 

 

Tak zmieniało się NMS:

Spoiler

yEKnF43.jpg

 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niejaki zagrajnik znowu się popisał. Lubię jego materiały, ale ten to jakaś porażka. 

 

Oto najgłupsza, najbardziej żenująca i na siłę "zabawna" opinia, która ociera się o trolling. Nawet nie wiem jakich słów użyć, żeby opisać debilizm tego filmu. Rozumiem i szanuję to, że gra "X" nie musi podobać się każdemu, ale bez jaj... Szukać na siłę wad i wyolbrzymiać pierdoły? No, ale czego oczekiwać po kolesiu, który grał w NMS raptem 36 godzin... łącznie (wszystkie aktualizacje). To ile wypadło na NEXTa? Pięć? :rarity5: Na grę o takiej skali to zdecydowanie za mało. 

 

Żenujące jest też narzekanie na brak biegunów czy kanionów. Niby recenzent, ale najwidoczniej nie zna możliwości oraz ograniczeń proceduralnego generowania czegokolwiek. Biadoli też, że planety są mało zróżnicowane: "jak wszędzie płasko, to wszędzie płasko". No nie wiem... Jeden ze światów nazwałem "water, water everywhere :)" ponieważ myślałem, że to planeta oceaniczna, a tym czasem jest na niej swego rodzaju kontynent, jeziora, zalane jaskinie. 

 

Ale i tak nic nie przebije tego:

- 9:52 "gram w trybie kreatywnym, bo uważam, że cała reszta gry to jeszcze większe nudy..." - wiem, że to tylko jego zdanie, ale to takie narzucanie go innym :stare: Z resztą, popisał się też przy Cupheadzie. 

 

Obejrzyjcie sami. 

Spoiler

 

 

Edited by Triste Cordis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po obejrzeniu całego filmiku stwierdzam, że... koleś ma rację.

 

Jestem fanem NMS, kibicuję tej grze od kiedy się o niej dowiedziałem po jakimś E3. Nie przeszkadza mi to jednak w zauważeniu wad, które toczą ją od właściwie początku. Czy można mimo nim grać i czerpać radość z gry? Tak, jak najbardziej. Czy zakazuję innym czerpania tej radości? Broń boże. Czy NMS ma jeszcze daleką drogę przed sobą? Yup!

 

Może i koleś ma tylko 37h w grze, z czego jak słusznie Triste zauważyłeś na NEXT przypadałby marny tego ułamek, ale to co on mówi mogę na spokojnie przekalkować na swoje doświadczenia. Ja mam godzin 188, byłoby więcej gdyby zaraz przed wyjściem NEXT nie spaliła mi się karta graficzna. Dotychczasowe doświadczenia potwierdzają słowa gościa z filmiku. Przez mały zestaw fragmentów, z których składane są wszystkie rzeczy widoczne na ekranie + przez "niebiomowość" planet gracz szybko poznaje większość możliwych kombinacji. Później nie ma znaczenia czy jednemu zwierzakowi o ciele XYZ dopasowało czułki A, a drugiemu XYZ czułki B, takie szczegóły są praktycznie niezauważalne. Zachowania tak samo - zwierzaki albo kręcą się na przestrzeni 10m2, albo uciekają przed graczem/drapieżnikiem. Mógłbym pisać więcej, ale powtarzałbym zwyczajnie to co Zagrajnik powiedział, więc raczej nie ma to sensu :D Pozostaje mi (kiedy komp pozwoli) grać w to co jest, cieszyć się tym i trzymać kciuki, że kolejny patch zaadresuje różnorodność świata ^^

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po ponad 37 godzinach gry w trybie "fabularnym" postanowiłem przesiąść się do kreatywnego. Wkurzyło mnie poszukiwanie pewnego przedmiotu, który jest niezbędny do kontynuowania misji związanych z budową bazy. Mówiąc krótko, strzeliłem focha i postanowiłem ułatwić sobie życie. Oto kolejne etapy budowy.

 

1. Czy może być lepsze miejsce niż w pobliżu portalu? :suspicious:  Dzięki niemu będę mógł podróżować do losowych światów.

Spoiler

oy6KFeG.jpg

 

2. Miałem kilka różnych pomysłów. Skromne początki:

Spoiler

FEdOm3T.jpg

 

3. Przez przypadek wyszedł mi kościół :flutterbad:

Spoiler

lytNAG1.jpg

 

4. Efekt końcowy (póki co). Pod ziemią mam piwnicę, w której na razie nic nie ma.

Spoiler

FAmCpAD.jpg

 

Roślin jest tak dużo, że gra zaczęła "głupieć"

Spoiler

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowy save w trybie kreatywnym, nowe budowle. Tym razem...

 

Podwodna baza, która jest prawie ukończona.

Spoiler

buaohzc.jpg

 

Okazało się, że mogę budować w pobliskiej podwodnej jaskini. Dałem kilka świateł... 

Spoiler

... i jest kurna pięknie :YEtmX:

 

8CU4C9x.jpg

 

A to dziwna baza w dziwnym świecie. Dopiero co zacząłem ją stawiać.

Spoiler

ZDDNoTs.jpg

 

  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już niedługo NMS: Next dostanie kolejną łatkę. Nie licząc licznych poprawek (większa ładownia w pojazdach, nareszcie!), aktualizacja wprowadzi swego rodzaju motocykl :YEtmX:  

Spoiler

 

 

Niestety nadal nie ma widoku z kokpitu pojazdów, ani czegoś podwodnego. Może przy okazji łatki 1.7? 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now