Jump to content

Wampir: Maskarada


Recommended Posts

System narracyjny Wampir pozwala graczom wcielić się w (prawie) nieśmiertelnego krwiopijce, swoistego władcę nocy.

 

Gracz poprzez wcielenie się w przedstawiciela jednego z wielu klanów stara się przetrwać kolejne noce - czy krocząc pomiędzy śmiertelnikami stanie się kolejnym potworem? Czy otaczająca go ciemność stanie się jego zgubą? Czy żywy trup może wieść normalne życie?

Te i wiele innych pytań tworzą niezapomnianą przygodę zarówno dla graczy, jak i narratora.

 

Ale czym jest Wampir i czym jest Maskarada zapytacie?

 

Oczywistym jest, że wampirami jesteście wy, gracze. Maskarada zaś to status quo, zasady, przymusy i generalnie stan w jakim tkwi świat. Bo przecież wampiry nie istnieją, prawda?

I one też wolą, żeby większość tak myślała. Bo przecież na rękę jest Wilkowi gdy Owce w niego nie wierzą.

 

Poniżej zamieszczam kartę postaci do systemu i zapraszam zainteresowanych do dyskusji.

 

Wampir Karta.png

Link to comment
Share on other sites

Ah, Wampir Maskarada.
Gry White Wolfa mają tendencje do bycia bardziej RP niż G, co zdecydowanie jest plusem, jeśli ktoś chcę bardziej skupić się na intrydze, horrorze czy odgrywaniu interakcji społecznych niż budowaniu postaci. Jeśli ktoś poszukuje systemu do robienia mechanicznych potworów z tysiącem skilli i super statami, raczej się to nie uda.

Interakcje społeczne są zdecydowanie głównym plusem tej gry, bo mimo, że nowonarodzony Krewniak (bo jeśli dobrze pamiętam tak przetłumaczono Kindred w polskiej wersji językowej), mimo bycia Kainitą, wciąż jest w głębi duszy człowiekiem, po prostu takim który teraz piję krew. Każdy klan wampirów w jakiś sposób został zmieniony, ale to nie zatrzymało ich ambicji. Gracze muszą na ogół uważać, by nie zostać pionkami dla potężniejszych wampirów, a jeśli to się nie uda, znaleźć sposób aby tymi pionkami nie zostać do końca swego nie życia.

Więc cała otoczka ciemności i bycia potworem to materiał na kampanię z super intrygą, taką gdzie czasem musisz użyć magii krwi żeby pozbyć się wrogiej frakcji wampirów, a czasem nie dać się wplątać w plany wampira który widzi graczy jako debili od brudnej roboty.

Tylko uważajcie, żeby przypadkiem nie zagrać w piątą edycje, gdzie Nosferatu zamiast wyglądać jak potwory, wyglądają jak bezdomni.
No chyba, że White Wolf chciał coś przez to powiedzieć :lunathink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...