Skocz do zawartości

Kącik Pseudoartystyczny


Gość Maniek

Recommended Posts

Gość Maniek

Cześć, ostatnio zainteresowałem się rysowaniem na komputerze. Zaznaczam, że jestem totalnie początkującym i ostatnio rysowałem coś może z 10 lat temu na marginesach zeszytów w szkole. Zakładam temat bo zależy mi na konstruktywnej krytyce i radach co poprawić i jak dalej się rozwijać. Do rysowania używam aktualnie gimpa + inkscape. Rysunki mogą wydać się wam podobne do już istniejących ale dopiero zaczynam i wzoruję się na innych rysunkach w anatomii. Moje najnowsze prace :

 

Spoiler

flitter_by_maniek116-d9rq2ep.png

 

Spoiler

TvkgqvP.png

 

Tak jak wspomniałem, konstruktywna krytyka bardzo mile widziana, byle nie "brzydko, utop się" bo jakie by to nie było to poświęciłem na każdy z nich sporo czasu.

 

Edytowano przez Maniek
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyliczę szybko w punktach, co mógłbyś poprawić :3

 

>kształt pyszczka

>kopyta - a dokładnie grubość i proporcje

>wielkość łba

>oraz skrzydeł

 

Reszta jest bardzo ładna, :muffin: za kolorowe kontury i oczy ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać, że kobiety cię uwielbiają (popatrz powyżej) :interesting:

Tak trzymaj! Może kiedyś użyję twojego obrazka jako avatar (na dłuższy czas) na steamie  :yay:

 

Ps. Twilight też wstaw -> daj się pośmiać ludziom ... a nie czekaj, poprawiłeś :D Ale też wstaw.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maniek

@MasterOfRainbows Oj ta Twilight dla Gronka przekreśliła by moją karierę :D

 

Dzięki wszystkim za rady, zacząłem szkicować następnego kuca, postaram się zastosować do tego co napisaliście i pewnie w przyszłym tygodniu wrzucę to co z tego wyjdzie ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoiler

Skeleton_with_outline_of_a_horse.png

Idąc od góry w kończynie piersiowej ("ręce"): A - łopatka, I - kość ramienna, K - kość promieniowa i łokciowa (zrośnięte w jedną całość!), L - kości nadgarstwa, M - kość śródręcza III + tzw. kości rysikowe (zredukowane kości śródręcza II i IV), O - kości palca III (człon bliższy, środkowy, dalszy).

Idąc od góry w kończynie miednicznej ("nodze"): B - miednica, C - kość udowa, D - kość strzałkowa i piszczelowa, E - rzepka, F - kości stępu ("pięta"), G - kość śródstopia III + kości rysikowe (śródstopia II i IV), H - kości palca III.

Końskie łokcie i kolana znajdują się mniej więcej na linii klatki piersiowej. Pięty i nadgarstki są z grubsza na tej samej wysokości. Koń jest tzw. palcochodem (ciężar ciała opiera się na palcach, a nie na całych stopach czy dłoniach jak u np. człowieka czy niedźwiedzia).

Konie (jak większość ssaków czworonożnych) nie mają obojczyków w postaci kości - jedynie wstawkę z tkanki łącznej ("smugę") w jednym z mięśni. Koński ogon to stosunkowo krótki odcinek ogonowy kręgosłupa, włosie ogona nie wyrasta bezpośrednio z zadu!

  • +1 2
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od zobaczenia pierwszej Twi do obecnych rysunków zrobiłeś super postęp, chętnie zobaczę więcej. :giggle:

Ps. mam jeszcze twój rysunek, który mi narysowałeś. Mogę go tu pokazać? :rainderp:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maniek
godzinę temu Skaza napisał:

Od zobaczenia pierwszej Twi do obecnych rysunków zrobiłeś super postęp, chętnie zobaczę więcej. :giggle:

Ps. mam jeszcze twój rysunek, który mi narysowałeś. Mogę go tu pokazać? :rainderp:

 

O niee, tylko nie człowiek sznurówka ! :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maniek

A tu już nie kwestia rysowania prostych linii ;) Szkicuję to w gimpie, niestety myszką bo tabletu nie mam, a potem w programie inkscape ( ja używam wersji zmodyfikowanej o nazwie ponyscape ) zamieniam rysunek na wektorowy. Tutaj masz poradnik jak to robić :

 

Spoiler

 

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>używanie konturów (Stroke) + "meter limit" do lineartu

Jak ktoś robi szybkie, proste wektory serialowe i zależy mu na jednolitych liniach, to se tak może. Ja używam wypełnionych ścieżek, a kontury (+ ołówek) służą mi tylko do robienia patyczakowych szkiców... Cholera, nawet elipsy i prostokąty zmieniam na ścieżki ("Object to Path"). Większa kontrola nad kształtem, mniej kiksów z eksportem do bitmapy czy wyświetlaniem wektora.

Edytowano przez Ylthin
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maniek

No wiesz, ja dopiero zaczynam, więc staram się ogarnąć pierw najprostsze metody i powoli się oswajać z digital artami. Aktualnie staram się ogarnąć rysowanie w photoshopie ( normalne, nie wektorowe ), ale coś średnio mi to idzie. Chyba poszukam w internecie poradników, może to coś pomoże.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Znalazłem ostatnio trochę czasu i skończyłem jeden z moich projektów :

Spoiler

Ei4Skki.png

To pierwsza praca przy której użyłem gradientów do oczu, jeszcze nie do końca tą metodę ogarniam więc myślę, że przy kolejnych rysunkach będzie lepiej. Planuję przejść teraz do bardziej dynamicznych pozycji kuców bo jak do tej pory wszystkie z nich mają bardzo podobne pozy bo co by nie mówić takie mi najlepiej wychodzą ;) No ale trzeba w końcu coś nowego spróbować.

 

Edytowano przez Maniek
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ostatnio wenę i skończyłem projekt OC'ka robiony dla koleżanki @kikiz ;)

Spoiler

wpLBLHX.png

A teraz pracuję nad Echo, tym razem zupełnie w zupełnie odmiennej pozie kuca ( kucoperza? :D ) niż dotychczas.

 

Edytowano przez Maniek
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...