-
Zawartość
380 -
Rejestracja
-
Ostatnio
-
Wygrane dni
1
Silicius's Achievements
Nastoletni kucyk (5/17)
374
Reputacja
Aktualizacja statusu
Zobacz wszystkie aktualizacje Silicius
-
SPECJALNY UPDATE GRY
Nagrałem demo gameplay'u za pomocą programu o nazwie "Screen to Gif".
Zwykle gra chodzi w 60 FPS (górna granica) ale z powodu nagrywania framerate strasznie spadł.
Jak widać, postać ładnie skacze kiedy się porusza, potrafi skoczyć wyżej kiedy chce i strzelać. Pierwszy strzał ma gwarancję polecenia prosto przed postać, ale jeśli będziemy dalej trzymać przycisk strzału, to broń będzie odskakiwać od 1 do 7 stopni w górę - broni zajmie dokładnie pół sekundy zanim wróci do pozycji wyjściowej, więc, podczas serii, kolejne strzały będą różnić się kątem. Dodatkowo broń odskakuje do tyłu - też w ramach odrzutu, ale już bez randomizacji (nie chciało mi się już).
Następne czym się zajmę, to dodanie broni jakieś bezwładności i wtedy dopiero zrobię przeciwnika (ta kulka schowana po prawej stronie), który będzie się poruszał i reagował na obrażenia.
- Pokaż poprzednie komentarze [1 więcej]
-
Ja ogólnie, ( o ile można nazwać to programowaniem) próbuję swoich sił w c++, chociaż zastanawiałem się czy nie zacząć programować jako tako na androida, chociaż pewnie nie będę miał czasu
dlatego chciałem poznać twoje zdanie @Silicius.
-
@Immo C++ może być trudne dla początkującego, ale warto ogarnąć jego podstawy, żeby mieć jakieś pojęcie o programowaniu. Potem polecam przerzucić się na Pythona aby poznać język wyższego poziomu - pisze się w nim inaczej. Wtedy będziesz mniej więcej znał dwie strony medalu.
Do androida będzie ci potrzebna java, ale na android nie jest taki łatwy. Zajmie ci trochę czasu zanim nauczysz się nie tylko javy, ale też ogólnie pisania apek a potem gier. Dlatego polecam na kompa pisanie albo w c++ (trudniej się pisze, ale masz praktycznie całkowitą kontrolę nad tym, co się dzieje) albo w silniku - np Godot Engine.
Jak chcesz robić gry to Godot Engine będzie jak dla mnie najlepszym wyborem... masz łatwy język oparty na pythonie (nauczenie się go to najwyżej kilka dni) i nieźle zaprojektowany engine do gier 2D (3D odrobinę gorzej). Na pewno dużo szybciej zaczniesz coś robić w Godot niż unity, albo Unreal.