Skocz do zawartości

[Event] Game of Ponies


Verlax

Recommended Posts

W grze o tron zwycięża się albo umiera. Nie ma ziemi niczyjej.

- Cersei Lannister



7aa97b3349a3c89581252754c0232f17.jpg?ito
 

Król Robert Baratheon nie żyje, a siedem królestw szykuje się do nadciągającej wojny. Ród Lannisterów, którego córka, Cersei, była żoną Roberta, zagarnia tron dla jej młodego syna, Joffreya. Ze swojej siedziby na wyspie Smoczej Skały Stannis Baratheon, młodszy brat Roberta, słusznie domaga się tronu dla siebie. Na Żelaznych Wyspach Ród Greyjoyów zamierza wzniecić drugą rebelię, tym razem ma jednak znacznie ambitniejsze cele. Na północy Ród Starków zbiera siły, by bronić tego, co słuszne. Na południu Ród Tyrellów z dawna żywi ambicje zagarnięcia Żelaznego Tronu, musi jednak mieć się na baczności, bowiem starożytny Ród Martellów wciąż krzewi dziedzictwo zemsty. Przez cały ten czas na dalekiej północy, hen za Murem, Dzicy stale rosną w siłę.

Ale scenariusz nie będzie pisał G.R.R. Martin, lecz Wy. Zresztą, Rainbow Dash uważa, że to nie fair, że Lannisterowie wygrali polityczną wojnę w drugiej książce cyklu. Hańba! Dlatego właśnie żąda ona rewanżu. Kto więc wygra Grę o Tron?

---------

Innymi słowy, ogłaszam event, w którym sześć osób, które się zgłosi będzie mogło poprowadzić rody Westeros w grze planszowej “Gra o Tron” (Edycja 2) granej przez forum. Będzie to wyglądało tak :

Najpierw, od dzisiaj (27.10) do soboty (01.11) odbędzie się rekrutacja, której zadaniem będzie wyłonienie sześciu graczy. W tej grze może wziąć udział każdy, ale musi spełnić jeden warunek, w dniu którym się zgłasza musi mieć przeczytane (najlepiej kilka razy) Instrukcję do Gry o Tron - (można ją za darmo przeczytać *tu*, opisy kart dowódców i innych pozostałych przepisałem *tu*). Szczególnie mili są weterani, którzy już grali w planszową Grę o Tron.
 

2ec29e64c1.jpg
Mapa (zmodyfikowana do GIMPa by można było przesuwać elementy).


Jeśli przed 1 listopada zgłosi się sześć osób, wtedy wylosuję kto będzie grał jakim rodem (ergo, nie ma wybierania kto kim będzie grał). A następnie zacznie się gra, dokładnie tak jak w planszowej wersji. Ja jak coś będę Mistrzem Gry, który będzie kontrolował planszę, przyjmował rozkazy i dowódców do bitew (wszystko będzie do mnie wysyłane na PM).
 

Obecny Status : 6/6 Graczy

 

RexCrusader

Gandzia

Halik

Arkane Whisper

PlaguePony

Neon :3

 

Gracze Rezerwowi : 0/0 Graczy

 

Celem gry jest przejęcie na mapie Westeros 7 zamków, ten kto dokona tego pierwszy wygrywa grę. A ten kto wygra Grę o Tron (tylko jeden zwycięzca) otrzyma nagrodę w postaci Odznaczenia - Władcy Westeros.

Życzę więc powodzenia!

- Regent
 
 
PS. Nie zapomnijcie o odprawie muzycznej!- *Click!*

Edytowano przez Verlax
  • +1 2
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ach, żeby nie było. Jestem cały czas dostępny jeśli chodzi o pytania, zarówno związane z samym eventem, jak i z mechaniką gry w GoT. Od razu również pocieszam tych, którzy się trochę boją dużej ilości zasad - to nie będzie tak, że wrzucę was na głęboką wodę, co turę będę mówił, jakie czynności każdy powinien wykonać i będę natychmiast interweniował, jeśli ktoś się w zasadach pogubi.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę różnice w mapie, co do wersji planszowej, ale chyba tylko kosmetyczne.

Osobiście gram w tę grę z przyjaciółmi od bardzo dawna, i do tej pory przegrałem tylko raz, na kilkadziesiąt gier :)

Chętnie bym rozegrał partyjkę. Tylko szybko zasady muszę sobie przypomnieć.

Mam pytanie: na jakich zasadach będzie się wykonywać działania. Chodzi o czas w jakim należy wysłać Ci info o działaniach podejmowanych w turze?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ho ho. Mamy już 5 osób, jeszcze jedna i wszystkie miejsca będą zajęte.

 

Oczywiście... to nie znaczy, że nie będzie można dalej deklarować chęci gry! Jeśli ktoś się zgłosi dodatkowo po zebraniu całej szóstki, po prostu będzie pierwszy w kolejce do objęcia miejsca po graczu, który zrezygnował (z jakiś przyczyn). 

 

---

 

 

Mam pytanie: na jakich zasadach będzie się wykonywać działania. Chodzi o czas w jakim należy wysłać Ci info o działaniach podejmowanych w turze?

 

 

Generalnie, będę deklarował, "w tej turze proszę o wykonanie tej i tej akcji" i jak gracze skończą będę mówił "proszę o wykonanie tej i tej akcji". Raczej nie zamierzam wprowadzać tzw. "Deadline'u", czyli ścisłego terminu do którego można wykonywać działania, po prostu będę cierpliwie czekał, a w razie opóźnień będę spamił do spóźnialskiego gracza.

 

Dla przykładu, "Tura II" :

 

1. Wyciągniecie kart wydarzeń. Co będzie zmianą w stosunku do oryginału, to fakt, że będzie się ciągnęło trzy naraz, a nie pojedyńczo (by przyśpieszyć grę).

 

2. Wykonywanie działań związanych z kartami wydarzeń (np. rekrutacja wojsk z karty "Mobilizacja").

a) Jeśli pojawi się karta "Starcie Królów" polegająca na ukrytej licytacji każdy gracz będzie do mnie pisał na PM ile punktów Władzy wykorzystuje na poszczególne licytacje.

b) Jeśli pojawi się Atak Dzikich polegająca na ukrytej licytacji każdy gracz będzie do mnie pisał na PM ile punktów Władzy wykorzystuje na powstrzymanie najazdu.

 

3. Wszyscy gracze rozdają Rozkazy do swoich armii (pisząc do mnie PM)

 

4. (Po tym jak wszyscy skończą) ujawniam te rozkazy na mapie.

 

5. Posiadacz Kruka Posłańca może go wykorzystać (by zmienić jeden już ujawniony rozkaz na inny albo by podejrzeć Kartę Dzikich

 

6. Każdy będzie w wątku (już publicznym) pisał jak wykonuje i wykorzystuje te rozkazy.

a) Jeśli pojawi się bitwa, będę żądał by obydwaj gracze wysłali swoje karty dowódców.

 

7. Koniec tury. Powrót do punktu pierwszego.

 

------------

 

Tylko w pierwszej turze nie ma wydarzeń, dlatego pierwsze dwa punkty wylecą. Będzie to najłatwiejsza tura, przy której mam nadzieję, wszyscy będą mogli na spokojnie ogarnąć jak działa system Rozkazów.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a) Należy dać Rozkaz Marszu. Tylko Rozkaz Marszu pozwala na przesuwanie armii z jednej prowincji do drugiej. Jeśli wydasz go na terenie prowincji X, możesz armią z prowincji X przesunąć tą armię na każdą sąsiednią prowincję. Możesz też ewentualnie przesunąć jednostki na prowincję za morzem, jeśli na nim znajduję się twój statek (odsyłam do "Transport Morski" w instrukcji).

 

Jeśli twoja armia stacjonuje w jakiejś prowincji, jest ona uznawana za twoją. Jeśli twoja armia opuści tą prowincję, przestaje być twoją, chyba że opuszczając tą prowincję zostawisz Żeton Władzy twojego Rodu. W ten sposób prowincja będzie twoja, mimo, że nie ma tam twojej armii. Żeton ten zostanie usunięty jeśli wkroczy tam wroga armia.

 

b) W sensie zajętego przez co? Armię wroga?

 

Jeśli tak po prostu dochodzi do Bitwy. Zasady co do Bitew są dosyć szerokie więc nie będę tego przepisywał. Odsyłam tutaj do instrukcji do rozdziału "Bitwy". Natomiast zależnie od jej wyniku :

- Jeśli atakujący wygrywa bitwę, przejmuje prowincję wroga, a wroga armia się wycofuje.

- Jeśli atakujący przegra bitwę, musi się wycofać tam skąd przybył, a prowincja jest wciąż w rękach wroga.

 

c) Dzieje się dokładnie to samo co w przykładzie b), tylko inaczej są rozłożone bonusy. W takim wypadku obydwie armie spotykają się na prowincji neutralnej, czyli obydwie musiały użyć Rozkazu Marszu. Bonus z Rozkazu Marszu (np. "-1, +0 czy +1") otrzymuje ta armia, która ruszy się tam jako druga.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nagle wyskoczy event Zaopatrzenie i w wyniku tego jakaś armia (armia = minimum 2 jednostki na polu) przekroczy ci limit, musisz usunąć jednostki nadprogramowe. Usunięte jednostki są usunięte i nie będą się bronić. O ile dobrze zrozumiałem, jeśli w 1 provie stacjonuje 1 jednostka, nie pobiera ona zaopatrzenia.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, wyjaśnienie Gandzii jest poprawne.

 

Za Armię uznaję się zgrupowania jednostek na tej samej prowincji, większe od 1. Może to być np. 2 Rycerzy, 2 Piechurów, 1 Rycerz i 1 Piechur. Może to też być 2 Statki na prowincji morskiej.

 

Z tego wynika wniosek, że można mieć nieskończenie wiele jednostek dopóki jest tylko jedna na jednej prowincji. Jeśli jednak jest już więcej na tej samej prowincji, są uznawane za Armie i podlegają zaopatrzeniu.

 

Jeśli mamy zaopatrzenie np. 3/2/2, to znaczy, że możemy mieć jedną armię 3 Jednostkową (dajmy na to - 3 Statki na jednym morzu), dwie armie po dwie jednostki (powiedzmy w jednej prowincji będzie Rycerz i Piechur a w drugiej będzie 2 piechurów), oraz możemy mieć nieskończenie wiele pojedyńczych jednostek. Jeśli z jakiegoś powodu nie możemy się zmieścić w limicie zaopatrzenia, usuwamy jednostki tak by się zmieścić.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto nadszedł ten czas! Mamy już sześciu graczy, tak więc dokonałem losowania Rodów pomiędzy wami. Pierwszą Turę zaczniemy w tę sobotę (1 listopada) 30 października bo święto na wypadek, gdyby ktoś jeszcze chciał ogarnąć instrukcję. To jest również potencjalnie czas dla was na knucie (tak, tak, można się zmawiać przeciwko innym graczom. Szkoda tylko, że takie sojusze kończą się turę później sztyletem w plecy).

Dobra, do rzeczy. O panowanie nad całym Westeros będzie walczyło 6 Rodów!
 

RexCrusader, poprowadzi Ród Starków!
 


250px-House_Stark.PNG
"Nadchodzi zima!"

 

 

Gandzia, poprowadzi Ród Baratheonów!

 

250px-House_Baratheon.PNG

"Nasza jest furia!"

 

Halik, poprowadzi Ród Tyrellów!

 

250px-House_Tyrell.PNG

"Zbieramy siły"

 

Arkane Whisper, poprowadzi Ród Lannisterów!

 

250px-House_Lannister.png

"Słuchajcie mojego ryku!"

 

PlaguePony, poprowadzi Ród Martellów!

 

250px-MartellCoA.png

"Niezachwiani, nieugięci, niezłomni"

 

Neon :3, poprowadzi Ród Greyjoy'ów!

 

250px-Greyjoy_coat_sigil.png

"My nie siejemy"

 


Edit. Przypominam jak coś, że wciąż można się zapisywać jako gracze rezerwowi!

 

Edit2. Przepraszam, ale jednak zmienię na 30 października. Teraz spostrzegłem, że święto. Trochę wpadka.

Edytowano przez Verlax
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Utwórz nowe...