Skocz do zawartości

[Archiwa Forum] Them's Fightin' Herds (duchowy spadkobierca FiM)


M.a.b

Recommended Posts

Kupiłam wczoraj. Czekałam na to tak długo, że zdążyłam o grze zapomnieć :wow: Ale jak tylko natrafiłam na info, że wyszła to chęć jej posiadania powróciła z tą samą siłą ^^ Jedyny problem jaki póki co widzę to, że nie ma nigdzie pokazanych kombosów dla klawiatury, a jedynie dla pada. Wolałabym grać na klawiaturze, ale sama to ja tych kombosów nie ogarnę, potrzebuję ściągi, której brak :c 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Uszatka napisał:

Jedyny problem jaki póki co widzę to, że nie ma nigdzie pokazanych kombosów dla klawiatury, a jedynie dla pada

To nawet nie jest dla pada :P To ich własne "przyciski", ale masz tu ściągę jeśli nie zmieniałaś sterowania:

A = A na klawiaturze

B = S

C = D

D = Z

  • +1 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz wynotować sobie movelist na kartkę (na zasadzie kierunki + przycisk ataku ABCD), dorzucić do tego przypisanie klawiszy i przerobić to na ściągawkę w stylu "dół-skos-przód + klawisz W = jakiś ruch". Potem to już kwestia praktyki i zapamiętywania sekwencji przycisków. Trochę jak gra na instrumencie.

 

Od siebie podrzucę przydatną ściągę odnośnie kierunków i ich bijatykowych nazw/skrótów:

Spoiler

sd183vkqsnd01.jpg

Dragon Punch jest także określany jako "z-motion" lub "shoryuken". W internecie możecie też znaleźć notację wyrażoną za pomocą samych strzałek (np. ↓ ↘ →) lub angielskich skrótów (DP, qcf, hcf itd.).

Mała wskazówka: nie zapamiętujcie kierunków jako "lewo" i "prawo", a jako "przód" i "tył". Kierunki w niektórych bijatykach (w tym TFH) sa względne - zmieniają się w zależności od tego, w którą stronę skierowana jest postać. Jeśli gramy jako gracz 1. (po lewej stronie ekranu, zwróceni twarzą na prawo), ćwiartka w przód (qcf) oznacza 236 (dół-prawy skos-prawo), kiedy jednak gramy jako gracz 2. lub zmienimy pozycję postaci (będziemy zwróceni twarzą na lewo), ten sam ruch wykonamy jako 214 (dół-lewy skos-lewo). Obrazki na przykładzie Oleander i jej Fel Spark:

Normalny Fel Spark z pozycji gracza 1.

"Odwrócony" Fel Spark z pozycji gracza 2. (EDYTOWANIE TEGO SCREENA NIE MIAŁO PRAWA BYĆ TAK UPIERDLIWE, AGRH)

 

Jeśli chodzi o grę na padzie: wykorzystujcie krzyżak (D-Pad, strzałki), nie analog (grzybek) - ten drugi jest mniej precyzyjny. Odradzam też granie na padzie od X360 (takie cudo i podobne) ze względu na to, jak wykonany jest krzyżak. To kawał jednolitego, twardego plastiku zamiast osobnych przycisków (jak w DualShock 3 lub DS4), który przy minimalnie dłuższym (rozumiem przez to 30 minut, co w bijatykach jest niczym) graniu pokaleczy wam palce. Dobrym wyborem może być kupienie tzw. arcade sticka (pudełka z ośmiokierunkowym drążkiem i zestawem przycisków), jednak to już naprawdę poważna inwestycja - najtańsze opcje przyzwoitej jakości (np. Hori Fighting Stick Mini) kosztują około 200 zł (60$), z kolei naprawdę dobry sprzęt (Hori Rap 4 i 5, sticki od MadCatz, Razera czy Qanba Obsidian) kosztuje od ok. 600 zł (180-200$) wzwyż. Zaznaczam przy tym, że posiadanie sticka absolutnie nie jest wymagane i są ludzie, którzy jeżdżą na turnieje z padem np. od pierwszego PlayStation... i wygrywają.

 

PS. "dziwne" oznaczenia i nazwy przycisków (ABCD, light-medium-heavy-magic) są po to, by ułatwić komunikację graczom - zamiast np. "wciskasz kółko" czy "wciskasz B", mówisz "wciskasz C" lub "wciskasz heavy". W końcu każdy gra na innym sprzęcie i ma różną konfigurację przycisków (zwłaszcza na stickach). Inna rzecz, że pomaga to wyrabiać pamięć mięśniową - zapamiętujesz położenie i funkcję przycisku, nie jego oznaczenie na kontrolerze, co jest trochę ważne przy dalszych etapach poznawania gry.

Edytowano przez Ylthin
  • +1 2
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ATIMKOS @Ylthin 

 

Dzięki za pomoc ^^ Byłam pewna, że te "przyciski" są tylko dla padów. Zmyliło mnie ABCD i strzałki na ukos. Czyli wygląda na to, że jest szansa, że opanuję granie na klawiaturze. Wydaje mi się wygodniejsze do bijatyk, ale pada też spróbuję, bo jednak większość osób, które widziałam jak się o bijatykach wypowiadają polecały pada. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Uszatka napisał:

@ATIMKOS @Ylthin 

 

Dzięki za pomoc ^^ Byłam pewna, że te "przyciski" są tylko dla padów. Zmyliło mnie ABCD i strzałki na ukos. Czyli wygląda na to, że jest szansa, że opanuję granie na klawiaturze. Wydaje mi się wygodniejsze do bijatyk, ale pada też spróbuję, bo jednak większość osób, które widziałam jak się o bijatykach wypowiadają polecały pada. 

Dobrze że w tej grze nie ma takich kombinacji - https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/186171449027302770/055A89DEE34747836BC408F6BDD9E81729ACA197/ bo spróbuj to zrobić na klawiaturze XD

  • Haha 2
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skosy najłatwiej wykonać przez przytrzymanie dwóch klawiszy/przycisków na raz - np. przy "ćwiartce" naciskasz dół, przytrzymując dodajesz do tego przód, potem puszczasz pierwszy klawisz i dodajesz atak. Podobna zasada jest z krzyżakiem pada - przytrzymujesz dwa kierunki dla skosów. Wymaga to więcej treningu i wyczucia, niż machanie drążkiem sticka, z drugiej strony jednak na klawiaturze czy padzie łatwiej jest grać postaciami podobnymi do Papriki (tzw. charge characters), u których należy przytrzymać jeden kierunek, a potem szybko wprowadzić kolejny (np. przytrzymać tył, po czym wcisnąć szybko przód i atak). Przesunięcie palca z przycisku na przycisk jest łatwiejsze, niż ruch nadgarstkiem w jednej linii.

 

I trzystasześćdziesiątki to zło. Zwłaszcza kilka trzystasześćdziesiątek pod rząd. Albo wyjątkowo niestandardowe sekwencje ("precle" chociażby - ↙→↘↓↙←↘, 1632143). Dobrze, że TFH nie wychodzi poza zwykłe ćwiartki i jedną czy dwie "zetki".

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę pograłam na klawiaturze i padzie. Idzie mi znacznie lepiej niż na początku, nawet już kilka walk udało mi się wygrać, ale póki co większość ruchów to trafia mi się losowo, heh. I ciekawa sprawa. Na klawiaturze użycie super zdolności nie sprawia mi jakiegoś większego problemu choć nie jest tak, że uda mi się jej użyć za pierwszym razem. Jednakże na padzie kompletnie nie potrafię tego zrobić. Niby robię co trzeba. Drążek w dół, skos, bok i dwa razy A (atak), a "ulta" jak nie ma tak nie ma. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Uszatka napisał:

Jednakże na padzie kompletnie nie potrafię tego zrobić. Niby robię co trzeba. Drążek w dół, skos, bok i dwa razy A (atak), a "ulta" jak nie ma tak nie ma. 

To mi przypomina jak z Mortal Kombat przesiadłem się na Street Fighter Alpha 3, hadoken'a nie umiałem nawet zrobić, a niby robiłem jak trzeba.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu gdy uruchamiam grę wyświetla mi się takie okno:

IMG_2710.JPG


Oraz jak chwilę czekam piszę że ,,Program przestał działać’’


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, ATIMKOS napisał:

Dobrze że w tej grze nie ma takich kombinacji - https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/186171449027302770/055A89DEE34747836BC408F6BDD9E81729ACA197/ bo spróbuj to zrobić na klawiaturze XD

dziwne nie padowe sterowanie wynika z historii gier mości panowie, bo kiedyś 40 lat temu vijatki wychodziły najpierw na tzw automaty a tam sterowanie wyglądało następująco: drążek poruszający się na zasadzie koła plos minimum 2 przyciski odpowiedzialne za kopanie i atak rękami (standardowo są to 4 przyciski)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@GlaceCordis - Włącz Steam, wybierz TFH, kliknij odnośnik "Dyskusje" (https://puu.sh/zEDTA/07aa9007c6.png). Kliknij "Rozpocznij nową dyskusję", opisz swój problem (po angielsku), załącz link do screena z okienkiem i konfigurację swojego komputera (procesor, karta graficzna, RAM, system operacyjny, program antywirusowy, aplikacje działające w tle), wybierz z rozwijanego menu opcję "opublikuj w Bug Reports", "Utwórz dyskusję", czekaj na odpowiedź developerów. Może gra nie lubi twojego sprzętu, może gryzie się z antywirusem lub jakimś programem działającym w tle.

@Uszatka - Odpaliłam grę i przetestowałam super Oleander. Na dole screena widać moje inputy - pierwszy lekko skopany, drugi już ładniejszy. Obydwa zadziałały. Wyświetlanie inputów można włączyć w trybie treningowym za pomocą opcji w menu pauzy (Training Options ---> Input Display lub coś podobnego) - być może gra nie uznaje wprowadzonej kombinacji kierunków i przycisków za poprawną.

 

@Zandi

Spoiler

DpQ9YJl.png

Inputy w bijatykach to złożona sprawa. Automaty Capcomu miały najczęściej po 6 przycisków, ale już NeoGeo MVS od SNK - tylko cztery. Tekken i MK operują na zupełnie innych systemach sterowania, niektóre gry zamiast ciosów i kopnięć mają light-medium-heavy-special (Marvel vs. Capcom 3, TFH), a tzw. anime fightery to zupełny kosmos.

Jeśli chodzi o drążek/joystick w automatach i arcade stickach - tzw. "brama" (ramka zamocowana wewnatrz kontrolera) może być kwadratowa, ośmiokątna lub romboidalna, zależnie od producenta sprzętu i regionu (USA i Japonia miały historycznie różne kształty "bram" i drążków w automatach). Nie kojarzę okrągłych. Inputy również nie są oparte na kole i równych kątach - specjalne "progi" wyznaczają z grubsza 1/8 koła, odpowiadającą kolejnym kierunkom. Przy obracaniu drążka można poczuć lekki opór i usłyszeć charakterystyczne kliknięcie przy przechodzeniu z jednego kierunku do następnego. Współczesne bijatyki korzystają zresztą z inputów cyfrowych i potrafią czasami wybaczać sporo błędów przy ich wprowadzaniu.

 

Zalinkuję zresztą bardzo fajny filmik na temat sticków:

Spoiler

 

 

  • Lubię to! 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Ylthin napisał:

@GlaceCordis - Włącz Steam, wybierz TFH, kliknij odnośnik "Dyskusje" (https://puu.sh/zEDTA/07aa9007c6.png). Kliknij "Rozpocznij nową dyskusję", opisz swój problem (po angielsku), załącz link do screena z okienkiem i konfigurację swojego komputera (procesor, karta graficzna, RAM, system operacyjny, program antywirusowy, aplikacje działające w tle), wybierz z rozwijanego menu opcję "opublikuj w Bug Reports", "Utwórz dyskusję", czekaj na odpowiedź developerów. Może gra nie lubi twojego sprzętu, może gryzie się z antywirusem lub jakimś programem działającym w tle.

@Uszatka - Odpaliłam grę i przetestowałam super Oleander. Na dole screena widać moje inputy - pierwszy lekko skopany, drugi już ładniejszy. Obydwa zadziałały. Wyświetlanie inputów można włączyć w trybie treningowym za pomocą opcji w menu pauzy (Training Options ---> Input Display lub coś podobnego) - być może gra nie uznaje wprowadzonej kombinacji kierunków i przycisków za poprawną.

 

@Zandi

  Odkryj ukrytą treść

DpQ9YJl.png

Inputy w bijatykach to złożona sprawa. Automaty Capcomu miały najczęściej po 6 przycisków, ale już NeoGeo MVS od SNK - tylko cztery. Tekken i MK operują na zupełnie innych systemach sterowania, niektóre gry zamiast ciosów i kopnięć mają light-medium-heavy-special (Marvel vs. Capcom 3, TFH), a tzw. anime fightery to zupełny kosmos.

Jeśli chodzi o drążek/joystick w automatach i arcade stickach - tzw. "brama" (ramka zamocowana wewnatrz kontrolera) może być kwadratowa, ośmiokątna lub romboidalna, zależnie od producenta sprzętu i regionu (USA i Japonia miały historycznie różne kształty "bram" i drążków w automatach). Nie kojarzę okrągłych. Inputy również nie są oparte na kole i równych kątach - specjalne "progi" wyznaczają z grubsza 1/8 koła, odpowiadającą kolejnym kierunkom. Przy obracaniu drążka można poczuć lekki opór i usłyszeć charakterystyczne kliknięcie przy przechodzeniu z jednego kierunku do następnego. Współczesne bijatyki korzystają zresztą z inputów cyfrowych i potrafią czasami wybaczać sporo błędów przy ich wprowadzaniu.

 

Zalinkuję zresztą bardzo fajny filmik na temat sticków:

  Ukryj treść

 

 

chodziło mi własnie o samą płasczyżne ruchu panie Maruda, wiem zę podstawy mogą być rózne ale płaszczyzna ruchu stara się naśladować koło

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Czemu gdy uruchamiam grę wyświetla mi się takie okno:IMG_2710.JPG.e8ebf2fbb807825e0e8979ac39b04ee8.JPG 

Oraz jak chwilę czekam piszę że ,,Program przestał działać’’

 

 

  

 

[mention=12894]GlaceCordis[/mention] - Włącz Steam, wybierz TFH, kliknij odnośnik "Dyskusje"       

 

No niestety twórcy nie pomogli utworzyłem wątek na dyskusjach steam kazali mi na forum gry bardziej opisać problem,zrobiłem to i dostałem odpowiedź aby to napisać na dyskusjach steam.Więc może ktoś z was mi pomoże?
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz system, antywirus, bebechy (procesor, RAM, karta graficzna)? Programy działające w tle? Próbowałeś sprawdzić spójność plików lokalnych (Steam, ppm na grze, Właściwości, Pliki Lokalne, Sprawdź spójność plików lokalnych) lub usunąć grę z dysku i ściągnąć ponownie ze Steam?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, GlaceCordis napisał:

  No niestety twórcy nie pomogli utworzyłem wątek na dyskusjach steam kazali mi na forum gry bardziej opisać problem,zrobiłem to i dostałem odpowiedź aby to napisać na dyskusjach steam. Więc może ktoś z was mi pomoże?

Tak jak napisała Ylthin, podaj więcej informacji o systemie. Bez tego nikt ci nie pomoże. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz system, antywirus, bebechy (procesor, RAM, karta graficzna)? Programy działające w tle? Próbowałeś sprawdzić spójność plików lokalnych (Steam, ppm na grze, Właściwości, Pliki Lokalne, Sprawdź spójność plików lokalnych) lub usunąć grę z dysku i ściągnąć ponownie ze Steam?

Antywirus:Avast
Ram:6 GB
Procesor:Intel Core i5
Karta graficzna:Radeon HD 6850 Sapphire
Odinstalowałem i zainstalowałem nie zadziałało
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 years later...
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.
×
×
  • Utwórz nowe...