Skocz do zawartości

Half - Life (seria)


Cipher 618

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 55
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Top Posters In This Topic

Wiem, niestety. Ale jak już mówiłem: nie planowałem w to grać. Zagrałem z nudów bo brakowało mi takiego dobrego FPShooter'a i mnie wciągnęło...

Poza tym, dużo nie straciłem, mogę w każdej chwili sobie kupić HL2 i zagrać od początku: potrafię wyrzucić z głowy prawie wszystko co tylko chcę :P

Za to pamiętam, że zepsułem sobie zabawę oglądając let's playa z Portala 2 przed graniem. Nie planowałem wtedy grać. Dlatego teraz nie zamierzam powtórzyć błędu i zatykam uszy za każdym razem jak mi chce kolega zaspoilerować GTA 5 :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, gdy mam zamiar grać w coś z dobrą fabułą to nie czytam nic, nie wchodzę na żadne strony etc. Doskonałym przykładem jest gra Heavy Rain gdzie debile pisali w temacie zakazującym spoilerów: "mordercą jest Ferdynand Kiepski". Zanim administracja wywaliła post takiego trolla, setki osób zmarnowały sobie grę. No bardzo zabawne  :burned:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Uniwersum HL jest moim drugim ulubionym po Elder Scrolls. Gordon to urzekająca i charyzmatyczna postać ;) Ze wszystkich nie nie zaliczyłem tylko tego dodatku do jedynki wydanego tylko na konsole - Decay i tej całej Black Mesy. No i Portala 2. Osobiście preferuję dwójkę nad jedynkę, bo bardziej celuje w klimaty rewolucji i post-apo. W dodatku ma dosyć swojski posmak dzięki tym rosyjskim blokowiskom. No i te naukowe gadki, których to kocham słuchać <3 Nie, żeby jedynka była jakaś słaba - to nadal zajefajna gra, jedna z lepszych, jakie w życiu grałem. W zasadzie nie ma w tej serii słabego tytułu, a "tylko dobry" jest jedynie Blue Shift, bo w porównaniu do Opposing Force wydawał m się pod każdym względem gorszy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Rok temu miałem nadzieję, że wraz z prezentacją nowych konsol Valve wyskoczy i powie: "Elo, mamy Half-Life 3!" A tu pupa... No nic. W sumie, po co pokazywać grę na czymś, co jeszcze raczkuje? Byłem niemal pewien, że na tegorocznych targach E3 W KOŃCU powiedzą cokolwiek o HL3. Nic. Moim zdaniem ta gra nie istniała, nie istnieje i nigdy nie będzie istnieć.

Zarabiają krocie na Steamie, nie robiąc nic. Po co wydawać miliony na gry skoro mogą walnąć wakacyjną wyprzedaż i patrzeć jak napaleńcy kupują coś, czego wcześniej kijem przez ścierkę by nie tknęli? A gdy wprowadzili jakieś odznaki... To dopiero interes. Ludzie kupują coś, czego nie potrzebują tylko po to by mieć wirtualną odznakę, dzięki której BYĆ może wygrają grę. Valve jest genialne.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...
Gość PervKapitan

Myślę, że od kiedy Valve już skończyło swoje prace nas silnikiem Source 2 (od kiedy wyszło Workshop tools do Doty 2, które właśnie działa na owym silniku, daje to ogromne możliwości modowania tej popularnej już dość gierki) to powoli, ale możemy liczyć, że kiedyśtam wyjdzie HL3 ^^

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Zacząłem grać w HL2 (i epizody) z tzw. "Cinematic Mod 13". Wprowadza on DUŻO zmian. Przede wszystkim:

 

- grafika - będziecie potrzebowali potwora, a nie PC żeby zagrać na najwyższych detalach. Spójrzcie na screen i zwiastun.

Porównanie grafiki. HL2 na max vs Cinematic Mod 13. Po zmniejszeniu detali, gra może od czasu do czasu wywalić nas do pulpitu, ale to drobnostka. Gra zapisuje się dość często, także nie trzeba wiele powtarzać.

cm_13_29.jpg

 

Gameplay (SPOILERY!!!)

- muzyka - chyba Incepcja + inne filmy

- audio - broń brzmi genialnie

- wyłączenie celownika i strzelanie przez przyrządy :yay:

- latarka nie zużywa już energii kombinezonu

- nowe elementy w lokacjach

- i masa drobnostek

 

- postaci w HD oraz możliwość podmiany skórki. Chcecie (do bólu przesadzoną) seksowną Alyx? A proszę was bardzo.

Na dobrą sprawę, Valve mogłoby wydać to jako całość na PC i nowe konsole, z podtytułem "Remastered" czy cokolwiek. Chciałbym takiego HL2 na PS4.

Mod działa tylko na oryginalnym HL2(steam). Przykro mi drodzy piraci. To nie dla was :P Mod wymaga: HL2 oraz epizodów (trzeba je uruchomić przynajmniej raz!), Source SDK2007 oraz dobrego PC. Byłbym zapomniał. Przyda się "odrobina" cierpliwości. Musimy pobrać +/- 20GB! Aż trudno uwierzyć, że ten mod odmładza grę z 2004r do tego stopnia, że zawstydza nie jedną nowość.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli... polecasz tego moda?
Ja się zastanawiałem przez jakiś czas po czym zdecydowałem że nie warto. Chyba głównym problemem było zbytnia podmianka niektórych rzeczy (przymusowa), kiedy ja chciałem tylko i wyłącznie lepsze tekstury i ogólnie efekty graficzne (nie wliczając modeli i map, chyba że różniłyby się tylko poziomem detali, bez "dodatków").

 

Ogólnie w internetach krąży przekonanie że mod jest seksistowski i rasistowski. Głównie przez przesadzone modele Alyx i jej ojca Eli'a (napisałem Eli'a a nie Eli'ego bo "Eli" czyta się "ilaj", a bardziej mi pasowała taka końcówka). Cóż, zawsze można je wyłączyć...

Ciekawostka, odpowiedzią twórców na pytanie (chyba w oficjalnym FAQ), które brzmi "Czemu modele kobiet są <over sexualized>?(przesadnie... useksualizowane?)" było:

"Jeśli nie podoba ci się to, jak wygląda ciało kobiety, powinieneś rozważyć swoją orientację seksualną" - a co jeśli pytałaby kobieta? :D
 

Chciałbym też zauważyć, że animacje twarzy tych "ulepszonych" modeli są mega dziwne i nienaturalne (a silnik source był swego czasu dość znanym ze swoich możliwości w animacji twarzy, nadal jest świetnie w porównaniu z np. Battlefield 3), co mnie jeszcze bardziej zniechęciło.

 

Czekam na jakąś przecenę (bida, bida z nendzom) żeby sobie kupić EP1, przez co będę mógł poznać całą historię (brakuje mi tylko tej części) i czekać na Half Life 3 xD

 

Łał... miał być krótki komentarz... a ile nawiasów...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak... CM sprawia wrażenie, że HL2 wyszedł rok, dwa lata temu, a nie ponad 10. Bądźmy szczerzy - kto zwraca uwagę na takie, za przeproszeniem pierdoły jak animacja twarzy? To odpowiednik narzekania na paskudne otoczenia w wyścigach. Alyx nie chodzi już twarzą do Gordona - nawet jeśli musi iść tyłem - tak było w oryginale, co było idiotyczne, w jednej z map nuci piosenkę, która sugeruje, że "polubiła" Gordona. Początkowo, widząc zmiany byłem w ogromnym szoku. Po kilkunastu minutach przestałem zwracać uwagę na tekstury i inne drobnostki. A co do nowych modeli Alyx - gracze dostają to, czego chcą. Ja chcę normalny model, więc taki instaluję. To samo tyczy się wszystkich postaci. 

 

PS. Wiem, że macie PCty za 2000+, ale ja laptopa. To dla mnie nowość. Dopiero na nowym mogę w to zagrać. 

 

PS2 Odpowiedź autorów była taka, a nie inna ponieważ przez te wszystkie lata pracy nad modem, mieli serdecznie dość takiego biadolenia. Fakt, powinni po raz 123456789 wytłumaczyć, że podmiana postaci jest OPCJONALNA! Ale nie... narzekanie, narzekanie, narzekanie. Może i przesadzili z taką wypowiedzią, ale też miałbym tego serdecznie dość. Pomijam fakt, że na stronie, w FAQ i readme o tym wspominają. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z autorami, ale uznałem tę odpowiedź po prostu za zabawny fakt.

Poza tym, to jest ICH mod. Nie każą go instalować. Zachęcają, bo włożyli w to pracę, ale jeśli komuś się nie podoba - trudno!

 

Żałuję tylko że nie ma modów które wyłącznie trochę "ulepszają" - oświetlenie, tekstury, ewentualnie ilość poligonów na modelach i jigglebones (do włosów oczywiście). Zamysł autorów CinematicMod był taki jak nazwa wskazuje - Cinematic, przypominający filmy, a że najwyraźniej lubią hollywoodzką sieczkę, (która jest fajna, jeśli chcesz się pośmiać albo popatrzeć na wybuchy) to podobnego efektu dodali Half-Life'owi. Wcale nie oznacza to, że sama rozgrywka też będzie pogorszona, w sumie Gordon może przyjąć na klatę magazynek SMG i jeszcze będzie żył bez modów.

 

Chyba jednak dam modowi szansę... przeszedłem już HL2 i zapoznałem się z oryginalnym wyglądem świata, więc mogę wypróbować "odświeżoną" wersję.

Dzięki, Triste  :fluttershy5:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę sobie pograłem. Jadę do więzienia i powiem tyle:

 

- po raz kolejny jestem w szoku. To praktycznie zupełnie nowa lokacja, bardziej wiarygodna. Ukończyłem HL2 "naście razy", a kilka razy zgubiłem się. 

- niestety autor ma jakieś kompleksy, nigdy nie miał dziewczyny lub zbyt często ogląda "kolorowe YT". Na ścianach pojawiają się kalendarze, zdjęcia i... no właśnie. Rysunki 18+ Na etapie pod mostem, widziałem te rysunki w każdym budynku... są jakieś granice.

- przydałaby się (opcjonalna) podmiana kuszy na karabin snajperski 

- mod ma sprawić, że HL2 ma być bardziej filmowy. I tak też jest, co nie każdemu musi przypaść do gustu. Ja jestem zachwycony. Ostre wymiany ognia z "filmową" muzyką w tle pompują adrenalinę.

- dla mnie, największą zaletą jest dodanie nowych obiektów na mapach. A jest tego trochę. 

 

Nie mogę się doczekać więzienia, a przede wszystkim tego co jest po jego opuszczeniu. Mogę się tylko domyślać, że "będzie się działo". STRIDER!!!

 

EDIT. Poza tym, w opcjach można zadecydować o wielu rzeczach: nowości w grafice, nowa broń, poziom trudności, muzyka, celownik... 

Edytowano przez Triste Cordis
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Ukończyłem Nova Prospekt i sami wiecie co dzieje się dalej. O dziwo w samym więzieniu nie zauważyłem praktycznie, żadnych zmian (pomijam grafikę i muzykę). Ot drobnostki. Ale następny poziom... jasny gwint! :wat:  Wcześniej grałem "z automatu", na pamięć, znając położenie przeciwników. Teraz było podobnie, ale... inaczej (sprawdzanie każdego narożnika, celując przez przyrządy - walenie na pałę = marnowanie amunicji) Niby to drobnostki, ale dodatkowe zniszczenia, nowe ruiny w tle czy przeciwnicy w nowych miejscach, dodanie nowych... No i ten dźwięk! Wymiany ognia są po prostu ogłuszające. A prawdziwym mistrzostwem, jest dodanie IDEALNEJ muzyki, gdy w pewnym momencie pojawia się Alyx. Najlepszy mod do H-L2. Dodatkowe plakaty są fajne, ale te erotyczne graffiti... ech. Lekka przesada. Co druga ściana, to... no, "akt" lub scena miłosna. Ale to drobnostka.

 

PS. Nie każdy mógł sobie na niego pozwolić w dniu premiery :burned:  

 

PS2. Fajna drobnostka (to +/- średnie detale. Fajnym motywem są odbicia na szybie kombinezonu):

 

WnmHfe6.jpg

Edytowano przez Triste Cordis
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dobra, odpalam to w Garry's Modzie, respię sobie Lamborghini i jadę do Warszawy xD

By the way, kupiłem i przeszedłem Epizod 1. Krótszy niż mi się zdawało, ale już wiem skąd bierzemy się w Epizodzie 2.

Pierwszą rzeczą jaką zrobię jak ogarnę sobie swojego "domowego" oculusa będzie powtórka "przejażdżki" (spoiler alert, zaznacz aby przeczytać) z powrotem do Nova Prospekt z początku gry. Epic! ^^

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, rozumiem, popełniłem błąd, już mi o tym trułeś xD
Ogólnie to Gwiezdne Wojny też nie wychodziły od pierwszego epizodu...

Teraz przechodzę całość od początku z Cinematic Modem, jestem w Ravenholm, znienawidzonej części gry :rainderp:  Już nie mogę się doczekać powrotu do walk z kombinatem :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwiezdne Wojny to zły przykład. 

 

Lucas miał OGROMNE problemy, ze znalezieniem wytwórni, która sfinansuje jego film. W tamtych czasach, modni byli wredni bohaterowie, istni "ze złej matki syny". A tu przychodzi gość i ma scenariusz z bohaterem, który jest bez skazy.  :burned:  Na szczęście, znalazł się ktoś, kto zauważył potencjał nie tyle filmu, co reżysera. Finanse przeznaczone na film, były minimalne (Gwiazda Śmierci strzelała do planety z kartonu xD ). Gwiezdne Wojny były spisane na straty do tego stopnia, że warunkiem powstania filmu było: wytwórnia bierze kasę za film, Lucas za gadżety. Film nie wypali = nie kupią zabawek = Lucas zarobi centy. 

 

Po ogromnym sukcesie GW, kontynuacja była pewniakiem. Każdy czekał na Gwiezdne Wojny 2. Aż tu nagle... "GW Ep 5: Imperium Kontratakuje", a "jedynka" zamieniła się w czwórkę ("Nowa Nadzieja") WTF? Po "Powrocie Jedi" każdy zadawał sobie pytanie - "ok, ale co z 1-3?" Lucas miał wobec nich plany. Jego odpowiedź brzmiała mniej więcej tak: "Chcę pokazać prawdziwych rycerzy Jedi oraz prawdziwe walki na miecze świetlne. Póki co mieliśmy "pół człowieka-pół robota", staruszka z mieczem i małolata". Musimy poczekać na nowsze komputery. Właśnie dlatego Ep1-3 pojawiły się po Ep4-6. 

 

PS. Lucas to dobry troll. Gdy padła zapowiedź szóstej części o tytule: "Zemsta Jedi", "fani" kupili podróbki z takim właśnie logo. Aż tu nagle zdziwienie... nie "Zemsta", a "Powrót". Prawdziwy fan, wiedział że Jedi nie mszczą się xD

 

Edit. Co do Ravenholm - ja zawsze używam broni palnej w ostateczności. Używam GG (piła... rewelacja), pułapek, łomu. Robię wyjątek dla tych przeklętych "grubasów", oblepionych czarnymi "headcrabami". Walę do takiego z czego popadnie.  

Edytowano przez Triste Cordis
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko przykład dałem na to, że prequel to nie zło, geez xD

Tak na prawdę ja zagrałem najpierw tylko EP2, potem od początku całą serię (HL1, HL2, EP1), więc to jakbym obejrzał Nową Nadzieję a potem Mroczne Widmo, Atak Klonów i Zemstę Sithów. (Na Imperium Kontratakuje czekam aż GeorgeL wreszcie wypuści) to przenośnia jeśli ktoś nie zauważył GabeN

 

Przeszedłem Ravenholm i lecę Autostradą 17.

Ogólnie to klimat w tym "wymarłym"(bo nie do końca) miasteczku jest kompletnie inny, bardziej przerażający. Pokoje z ciałami ludzi, którzy nie przypominali w niczym zombie przyprawiały mnie o dreszcze. Wszystko zostało zrujnowane, gdy spojrzałem przez to okno, gdzie za Ojcem Grigori niespodzianka dla fanów "kolorowych" kalendarzy  :burned:

Przy okazji - podoba mi się reskin AR2. Miły dla oka, nieco zmienia futurystyczny koncept Valve, ale i tak fajny.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę miał w co grać po Cinematic Modzie.

Dzisiaj zauważyłem jak znajomy gra w Half Life 2: Update.

Jak się okazuje, mod używa jeszcze bardziej możliwości silnika Source, poprawia błędy, dodaje świetne efekty i detaliczne cienie. To odświeżona wersja tej samej gry, przy czym trzeba zauważyć, że Cinematic Mod zmienia tę grę na bardziej filmową.

Już nie mogę się doczekać, by zobaczyć "aktualizację" w akcji ^^

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę miał w co grać po Cinematic Modzie.

Dzisiaj zauważyłem jak znajomy gra w Half Life 2: Update.

Jak się okazuje, mod używa jeszcze bardziej możliwości silnika Source, poprawia błędy, dodaje świetne efekty i detaliczne cienie. To odświeżona wersja tej samej gry, przy czym trzeba zauważyć, że Cinematic Mod zmienia tę grę na bardziej filmową.

Już nie mogę się doczekać, by zobaczyć "aktualizację" w akcji ^^

Porównałem screeny CM i HL2: Update. Moim zdaniem ten pierwszy rozkłada "update" na łopatki. "Update" to taki Half-Life: Source. CM podmienia (opcjonalnie!) wiele rzeczy, poprawia grafikę etc. Szczerze wątpię, aby Update zmienił AŻ tak wiele. Ot ta sama gra... na dobrą sprawę patch. Przy EP1 lub EP2 (nie pamiętam) też poprawiono grę. Również dodano lepsze cienie i takie tam. Dla mnie, cała ta aktualizacja to nic wielkiego.

Edytowano przez Triste Cordis
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nikt jeszcze o tym nie wspominał, ale niedawno natknąłem się na ciekawy mod do HL2: Transmissions: Element 120. Autorzy twierdzą, że poprawili kilka rzeczy, coby mod był jeszcze lepszy od podstawki, a ponadto, akcja ma dziać się po wydarzeniach z Half Life 2: Episode Two, w lokacji podobnej klimatem do Ravenholm. Czyli coś, jakby grać we wstępniak do HL3 :rainderp:

 

Mają swoją stronkę z której można pobrać mod: http://www.transmissions-element120.com/

 

Trochę info zerżnięte z moddb.com:

A short single player experience set in the Half-Life Universe featuring a unique gravity defying weapon that allows you to jump buildings and sustain large falls. The story takes place at a mysterious date & location after the events of Half-Life : Episode 2. Where are you? Why have you been sent?

TE120 is the result of over 2 years of nights & weekends creating custom levels, code, models, sounds, and more by a single developer.
To help bring the Source Engine up to date several new features are included:

  • Enhanced dynamic lighting
  • Integrated Source Shader Editor 0.5 for enhanced post processing & lighting
  • Improved support for complex physics structure
  • Support for super massive physics objects
  • Pre-processed AO
  • Improved AI and group behavior on multiple AI types

 

Oraz oficjalny trailerek:

 

Niestety, sam nie mogę go ograć, ponieważ mój komputer nie jest w stanie ogarnąć tego moda :C Granie na 5 fps to już wyższa forma masochizmu...

Edytowano przez Draques
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Discord Server

Partnerzy

  • For Glorious Equestria
  • Bronies Polska
  • Bronies na DeviantArcie
  • Klub Konesera Polskiego Fanfika
  • Kącik lektorski Bronies Corner
  • Lailyren Arts
×
×
  • Utwórz nowe...