Skocz do zawartości

Steam OS, Steam Machines, kontroler Steam


Cipher 618

Recommended Posts

Mówiąc krótko - kto czeka na HL3 niech sobie czeka...

W międzyczasie Valve postanowiło wejść na rynek... sam nie wiem czy to konsol czy PCtów. Tak czy inaczej zapowiedzieli Steam OS, Steam Machines, Steam Controller. Mój szacunek dla Valve właśnie wyparował.
 
A tutaj materiał wideo

 

źródło: GOL

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...] Mój szacunek dla Valve właśnie wyparował.

A mój właśnie zdobył. Bardzo dobrze postąpili.

Steam OS to nic innego jak Linux z platformą Steam.

BIG PICTURE jest po to aby przypominać środowisko konsoli.

Twierdzą że Steam OS można będzie sobie modyfikować więc na pewno będzie to duży plus i mam nadzieje będzie się rozwijał.

Co do Steam Machines to się nie wypowiadam do póki nie udostępnią pełnej specyfikacji.

Ale prawda jest taka ze NVidia i Intel przegrało batalię z AMD jeśli chodzi o konsole, więc mam nadzieje że tutaj pokażą się.

Twierdzą też że nie będą go blokować i będzie można sobie na nim zainstalować normalny system, nawet i Windowna.

Co do kontrolera to nie wiem co myśleć. Pisze że wykrywa pozycje palca i siłę nacisku więc powinno całkiem nieźle oddawać analogowego joysticka. Czytając wypowiedzi można odnieść wrażenie że nie będzie zły. Podobno jest bardzo czuły i spokojnie zastępuje myszkę, a raczej kotka(trackbala). W każdym bądź razie podobno da się na nim grać (po tym jak mu go poprawnie skonfigurowali), tak przynajmniej stwiedził twórca MeetBoya, która jest dość trudną grą.

Aha i ten dotykowy ekranik na środku będzie można hakować, więc powinny się pojawić ciekawe pomysły na wykorzystanie.

 

  • +1 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pad to moim zdaniem nieporozumienie. Już widzę te błędnie odczytane klawisze. Dla mnie przypomina to walenie pięścią w klawiaturę z nadzieją, że wciśniemy WSAD. A komputery na linuksie? Co raptem przerzucą całą bibliotekę na ten system? Wątpię. Steam Big Picture - jeden kabel i mamy Big Picture z byle komputera. Także rewolucja na siłę. 

 

"Nie ma Half-Life 3, nie ma imprezy" Gabe, go home. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Mój szacunek dla Valve właśnie wyparował.

A u mnie wręcz przeciwnie, Valve właśnie zasadziło solidnego kopa w dupę Microsoftowi, który może stracić bardzo dużo użytkowników Windowsa. Argument "Na linuksa nie ma gier" zniknie.

 

 


Mówiąc krótko - kto czeka na HL3 niech sobie czeka...

PpimlpI.png

Oraz: http://www.valvetime.net/threads/valve-jira-database-accessed-once-more-hl3-l4d3-source-2-groups-expand.243965/

 

W sumie byłoby ciekawie gdyby wyszedł Half-Life 3 jako exclusive tylko na Linuksa (albo chociaż wcześniejsza premiera) :>

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Valve ostatnio szaleje i to wyraźnie widać.

Steam OS może być sukcesem, aczkolwiek będzie miało ogromną konkurencję i cóż... Linuks nie każdego zachęci.

A co do kontrolera, to moim zdaniem jest dziwnym pomysłem, który nie jest jakiś wspaniały ani ciekawy.

 

HL3 to tylko znak towarowy, a więc równie dobrze może wyjść za wieeele lat.

 

W sumie byłoby ciekawie gdyby wyszedł Half-Life 3 jako exclusive tylko na Linuksa (albo chociaż wcześniejsza premiera) :>

Obyś się mylił, Siper. To wygląda na marny plan. Kilka dni po premierze Steam OS: "Wypuścimy Half Life'a 3, tylko na Linuxy."  Takie zagranie pozwoliłoby na większe szanse sukcesu nowego systemu, ale teoretycznie, bo coś takiego tylko zdenerwuje graczy i zmniejszy zainteresowanie nową odsłoną HL'a. I oczywiście wszystkie obelgi leciałby w stronę firmy i jej współzałożyciela.

 

Trochę chaotycznie napisana ta wypowiedź jest, ale co poradzić, gdy człowiek już prawie śpi...

Edytowano przez Dat
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę chaotycznie napisana ta wypowiedź jest, ale co poradzić, gdy człowiek już prawie śpi...

Ja właśnie znalazłem chwile wolnego czasu i przeczytałem swoją... i wiem już że dzisiaj miałem zbyt ciężki dzień.

 

Steam OS może być sukcesem, aczkolwiek będzie miało ogromną konkurencję i cóż... Linuks nie każdego zachęci.

A czym to będzie się różnić od PlayStation? Będą gry to ludzie będą grali, a jak nie to będzie bida. To nie Linux będzie zachęcał, a Steam.

A ja się na razie cieszę, bo to może oznaczać wygraną OpenGL'a. Chociaż AMD chce zasadzić kopniaka NVidii i wypuścić “Mantle” ich własne API, lecz mam bardzo złe odczucia co do tego. Póki nie zobaczę referencji to nie chce śmiać się głośno, ale faktycznie może być tak że to AMD zasadzi sobie problem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie jest to dość intrygujący pomysł. Od zawsze byłem optymistycznie nastawiony do radykalnych i zrywających z wszelkimi normami idei. Cóż.. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Ja mimo wszystko na SteamOS się nie przesiądę, ale kontroler budzi we mnie bardzo dużą ciekawość. Jeżeli wypuszczą taki w wersji dla PC to oczywiście kupię, aby przetestować takie cacko. Mhm... MeetBoy... Na takim kontrolerze... To może być niezła zabawa :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Valve nie są aż tak głupi, nie wiele wiemy na temat tego wszystkiego i nie sądze żeby było aż tak źle jak mówicie. Kontrolera nie wypuszczą nie przetestowanego, nie wiem czemu ale im wierzę że będzie można na nim grać w RTS, i zwiększyć czułość w celownika w FPS. Nowy system wibracji mnie bardzo interesuje, jeżeli pozwoli na wyczucie ogulnej faktury obiektu będe w niebo wzięty. Może będą jakieś problemy z konfiguracją klawiszy, ale i tak przetestują go, zrobią co mogą żeby takich nieprzyjemności było jak najmniej.

Steam OS jest dość ciekawy, granie w salonie w gry na PC takie jak: S.T.A.L.K.E.R, Supreme Commander, Team Fortress 2 i Cortex Command(tu szczegulnie z powodu split-screen'a). Pomyślcie, zamiast konsoli, ze stałym, nie zmiennymi parametrami, komputer podłączony do dużego monitora w salonie. Może wymierający split-screen na PC zacznie się odradzać. Steam Machines to dla mnie zagadka, może to zastąpi konsole, PS4 i Xbox One mają płatny multiplayer więc może być ciekawie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie jest to dość intrygujący pomysł. Od zawsze byłem optymistycznie nastawiony do radykalnych i zrywających z wszelkimi normami idei. Cóż.. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Ja mimo wszystko na SteamOS się nie przesiądę, ale kontroler budzi we mnie bardzo dużą ciekawość. Jeżeli wypuszczą taki w wersji dla PC to oczywiście kupię, aby przetestować takie cacko. Mhm... MeetBoy... Na takim kontrolerze... To może być niezła zabawa :D

Kontroler podobno będzie można dostać odzienie i będzie chodził pod Windowsem.

 

 

 

Steam Machines to dla mnie zagadka, może to zastąpi konsole, PS4 i Xbox One mają płatny multiplayer więc może być ciekawie.

Dla każdego jest to zagadka, pewnie dla Valve też patrząc na ich pomysły.

 

Czytałem gdzieś że prototypy chcą skonstruować z mniej więcej takich podzespołów:

  • GPU: some units with NVidia Titan, some GTX780, some GTX760, and some GTX660
  • CPU: some boxes with Intel i7-4770, some i5-4570, and some i3
  • RAM: 16GB DDR3-1600 (CPU), 3GB GDDR5 (GPU)
  • Storage: 1TB/8GB Hybrid SSHD
  • Power Supply: Internal 450w 80Plus Gold
  • Dimensions: approx. 12 x 12.4 x 2.9 in high

Podobno 300 sztuk będzie rozesłanych do wybranych ludzi z Steama którzy zarejestrowali się aby testować do 25 października.

Czyli wartość najlepsza skrzynki na pewno przekroczy $2000, a najtańsza wątpię żeby spadła poniżej $500 więc sprzęt będzie droższy niż PS4 czy Xbox One.

Ale oficjalna wersja się oczywiście będzie różnić od tych konfiguracji, co ciekawe chodzą pogłoski że najtańsza ma kosztować $100 i umożliwiać jedyne streaming z innej maszyny ;-P

Edytowano przez Arpegius
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za taką cenę nikt tego nie kupi i Valve chyba też to wie.

Zobaczymy. Może NVidia i Intel okażą się hojni i mocno zejdą z ceny, bo te ceny są wydedukowane z aktualnych orientacyjnych cen rynkowych podobnego sprzętu, bardziej tu chodzi mi o to ile wydali na promocję ;-D

Produkcja seryjna na wielką skalę na pewno jest tańsza.

Poza tym gry na Steamie są tanie, więc się może opłacać.

Edytowano przez Arpegius
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Ciekawy temat, na pewno SteamOS z tym kontrolerem i big picture będzie poważnym konkurentem dla obecnych konsol. Ludzie będą mogli grać w zasadzie w ten sam sposób jak na konsoli (pad w rękę, przed tv i na fotelik) przy czym nie będą narzekać że konsola przestarzała, taką grafikę to miały pecety 5 lat temu itp (swoją drogą, jak mnie takie argumenty zawsze wpieniają).

A nawet jeżeli pad nie będzie za dobrze spełniał swojej funkcji to na pewno zapoczątkuje on coś nowego, może w przyszłości będzie to miało inną formę niż to co teraz przedstawiają. Kiedyś przecież pady nawet analogów nie miały, a na początku też pewnie mnóstwo graczy sceptycznie do nich podchodziło.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary news, ale na Steam powstała grupa odnośnie domowego streamowania gier w celu wybrania kolejnych 300 beta testerów. Ogółem to znajduje swoje zastosowanie gdy nasz komputer jest zbyt daleko telewizora i nie chcemy go przenosić. Chętnie bym to przetestował muszę przerobić trochę komputerek odbierający sygnał dobrze by się prezentował malutki Raspberry Pi gdyby Valve przesortowało SteamOS na ARM.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy. Może NVidia i Intel okażą się hojni i mocno zejdą z ceny, [...]

No i nie zeszli... AMD wygrało.

Za $499 oferują  APU z Radeon R9 270 oraz kontroler Steam. 

Oznacza to że będzie miał więcej potoków (1280) renderujących niż konkurenci (PS4 ma 1152, a M$ 768) ale i tak wydajność będzie głównie zależeć od przepustowości  pamięci i sterowników.

http://pclab.pl/news55624.html

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Utwórz nowe...