Skocz do zawartości

Heroes of Might and Magic 3


Advilion

  

38 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Ulubiony zamek?

    • Zamek
      4
    • Bastion
      5
    • Inferno
      2
    • Nekropolia
      13
    • Forteca
      2
    • Loch
      6
    • Cytadela
      4
    • Twierdza
      1
    • Wrota żywiołów
      1


Recommended Posts

Gram Heroes III od ponad 10 lat. Aktualnie głównie multiplayer, czasami jednak gram z botami. Lubię też tworzyć własne mapy, na których potem się gra z kumplami. To jest świetne uczucie grać na zeedytowanej mapie z własną fabułą. Tworzenie map jak i samą grę opanowałem do poziomu eksperta, aktualnie jest to gra, w którą gram najlepiej.

Mimo swoich lat pozostaje ona klimatyczna, grywalna i oczywiście daje dużo frajdy. Posiadam gre ze wszystkim dodatkami- płyty są tak stare, że powstały wiek temu. Dosłownie :P Dostałem je w prezencie bo właścicielowi znudziła się gra.

 

Ulubiony zamek pod względem rozgrywki: Bastion

Znienawidzony zamek pod względem rozgrywki: Inferno

Ulubiony zamek pod względem klimatu: Zamek

Nielubiany zamek pod względem klimatu: Lochy

Ulubiony bohater: Kyrre

Nielubiany bohater: ---

Ulubiona jednostka: Srebrny Pegaz

Znienawidzona jednostka: Bezdyskusyjnie Lisze.

Ulubiona magia: Ognia

Ulubione zaklęcie: Precyzja

Edytowano przez FirstChoice
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ChrisEggII

Grywam w to raz po raz. Tak od 12 lat. Nadal jednak jestem straszliwym nubem w tej grze, który ma problemu z grą na poziomie normalnym. Nigdy nawet nie zagrałem przez internet, tylko z kolegą przy jednym komputerze :v

Ulubiony zamek? Zdecydowanie Bastion. Głównie ze względu na elfy, które są dość porządnymi jednostkami strzelającymi i szybkie centaury. Czasami zdarza mi się gra Zamkiem i Nekropolią. Kilka razy też Lochami. Wszystkie pozostałe to dla mnie czarna magia i każda próba grą nimi kończyła się fiaskiem.

Moja taktyka? Ograniczenie się do dwóch bohaterów. Jednym expię, drugim jedynie zdobywam surowce.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Nie będę czarował, słabo mi idzie gra w trójkę, nigdy nie byłem w tej grze dobry i próby przejścia kampanii kończył się sromotną klęską :derp: Ale mimo to grę samą w sobie uwielbiam, chociaż muszę w końcu się w niej podszkolić, by moja interakcją z nią nie kończyła się bezkresnym noobfestem. Ile ja bym dał za lepszego skilla w tej grze xD W każdym razie podepnę się pod pierwszy post z pytaniami:

 

 

 

Ulubiony zamek pod względem rozgrywki: Twierdza

Znienawidzony zamek pod względem rozgrywki: Inferno

Ulubiony zamek pod względem klimatu: Cytadela

Nielubiany zamek pod względem klimatu: Nekropolia (nie pytać czemu, nie wiem). 

Ulubiony bohater: Crag Hack

Nielubiany bohater: każdy z sokolim wzrokiem

Ulubiona jednostka: starożytne behemoty 

Znienawidzona jednostka: Ulepszona wersja gorgon, której nazwy nie pamiętam. Szlag mnie trafia, gdy wróg je ma :c

Ulubiona magia: brak zdania

Ulubione zaklęcie: oślepienie

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Przejrzałem mechanikę tej gry jeszcze raz i odkryłem pewną rzecz. Co do jednostek z cytadeli.

>duża obrona to prawie nieśmiertelność jednostek.

No dobra. Przy pakowaniu w płatnerstwo i obronę wychodzi faktycznie 65% dr(dla bohatera z tą specjalizacją) dla jednostki ale przy jednym założeniu.

Odejmij od sumarycznych punktów obrony jednostki sumaryczne punkty ataku wrogiej jednostki. Jeśli wyszło powyżej zera to na każdy punkt różnicy masz 2.5% redukcji obrażeń do maksymalnych 30%

Płatnerstwo działa niezależnie.

Podobnie działa atak. Na każdy punkt różnicy masz 5% zwiększone obrażenia bez limitu progowego. Tak samo, umiejętność drugorzędna "atak" działa niezależnie.

Jednakże warto pakować w obronę, a nie atak, gdyż overkilling nie daje korzyści, a redukcja obrażeń może dać profit.

Dam jeszcze jeden mały protip.

Biblioteki normalnie można odwiedzić na 10 lvl, z dyplomacją na ekspercie można to robić na 4lvl.

Edytowano przez KochamChemie
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trójce najważniejsza i tak jest szybkość jednostek, od razu widać przewagę armii WŻ czy Zamku nad Cytadelą i Twierdzą. W tej drugiej zresztą zazwyczaj gra się na sześć jednostek, bez cyklopów, a jednostki są takie papierowe, że Zombie jest dla nich zabójczą jednostką. Still better than Inferno.

 


Biblioteki normalnie można odwiedzić na 10 lvl, z dyplomacją na ekspercie można to robić na 4lvl.

 

To akurat wiedziałem, podobnie jak z zapomnianą aurą antymagiczną jednorożca czy odpornością na oślepienie troglodyty. I jeszcze antydesantowym rozkopywaniem brzegów.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Doczekaliśmy się wersji HD HoMM3, przeznaczonej na PC, Android i iOS.

Wrażenia? Cóż... Cytując samą siebie (achtung, długi rant na grę i politykę Ubi wobec serii ogółem):

Nowe logo jest szkaradne, a "promowanie" M&M na zasadzie "zróbmy wszystkie nazwy na odwrót i wydajmy JEDNĄ, skrajnie BUDŻETOWĄ grę Might & Magic" jest posunięciem tak żałosnym, że aż brak mi słów.

Remaster na PC jest śmiechu warty - przemalowanie grafik w Photoshopie i podciągnięcie rozdziałki gry skwitować mogę co najwyżej wzruszeniem ramionami. Równie dobrze można pobrać HD Mod, który np. poszerza interfejs gry o dodatkowe przyciski i, co ważne, jest darmowy. Wersja na platformy mobilne - cóż, gdy ostatnio sprawdzałam, na Androidzie działało jedynie Free Heroes 2 (acz z pewną dozą bugów i małych problemów technicznych), zaś VCMI było koszmarnie zabugowaną, sypiącą się alfą wypuszczoną raczej jako ciekawostka. Tu może się to sprawdzić.

Jestem w stanie przyjąć gadkę Ubi o tym, że zamykane wraz z 3DO New World Computing uratowało jedynie kod źródłowy z RoE. Nie tłumaczy to jednak, dlaczego nie mogli poczekać z zapowiedzią wersji HD do momentu, gdy odzyskają/odtworzą pliki AB i SoD, by wyklarować sytuację: "nie mamy oryginalnego materiału, ale pracujemy nad tym, bądźcie cierpliwi"? Ach tak, faktycznie, rocznica dla serii, większość fanów na sam dźwięk słowa "Heroes trzy" sika w gacie, nie ma co robić remasterów jedynki i dwójki, o czwórce nie mówiąc - bo kto tam grał w te śmieci, chyba tylko te tępe nuby, co poszły potem grać w Hirołsy 5.

O farsie zwanej Might & Magic - "boimy się cokolwiek zrobić sami, więc na wszystko robimy głosowania dla fanów" - Heroes 7 nawet nie mówię, bo szkoda mi słów na nijaką grafikę, nijakie projekty, nijaki gameplay i ogólną nijakość, która dosłownie bije od tego nijakiego tytułu na odległość stukrotnie większą, niż w zabugowanym i - zgadliście - nijakim MM: H6.

tl;dr - trzymajcie dolce w kieszeni, grajcie w stare, nie-HD wydania.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 years later...

Odkopuję ten temat na równe nogi zgodnie z razem ze mną i Raxorosem i chyba Cahanem! :rdblink:Obecnie gram w tą grę lub robię mapy w edytorze. Ostatnio przypadła mi do głowy jedna kampania którą postanawiam zrobić z czterema mapami związana z postaciami/bohaterami takimi jak Solmyr czy Gavin Magnus. Polecam również do gry pobrać dodatek o nazwie "HotA" i mod Heroes 3 HD polecany przez Raxorosa!:trixie:

Ulubiony zamek pod względem rozgrywki: Wrota Żywiołów

Znienawidzony zamek pod względem rozgrywki: Lochy

Ulubiony zamek pod względem klimatu: Cytadela

Nielubiany zamek pod względem klimatu: Nekropolia

Ulubiony bohater: Fiur

Nielubiany bohater: Korbac

Ulubiona jednostka: Ifryt Sułtański

Znienawidzona jednostka: Sylfida

Ulubiona magia: Ognia

Ulubione zaklęcie: Implozja

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Och, wow. Nie wiedziałem, że ta lista, którą stworzyłem przed cztery laty był taka dobra, by nawet dziś jej używać. Szczerze mówiąc, to nie spodziewałem się, że ktokolwiek ją powtórzy. Ale skoro ktoś tu już się wypowiedział, to może ja też coś powiem, by ten mój post nie pozostał bezwartościowy. O, wiem! Powiem co nieco o HotA, bo znam ten mod, który faktycznie sprawia wrażenie pasującego do pozostałych dwóch dodatków. Co prawda pewnie każdy, kto jeszcze gra w HoMM 3, go zna, ale...

 

Horn of the Abyss to dodatek, który dodaje kilka usprawnień oraz nowy zamek, nie sprawia jednak wrażenia przekombinowanego WoGa, który zupełnie zmienia grę. Nie, przynajmniej według mnie, HotA dodaje te funkcje, które powinny być w bazowej grze. Co dokładnie? Cóż, pewnie jest tego więcej, ale wypiszę to, co pamiętam, czyli:

- Namierzanie obszarowymi strzelcami obszaru. Dzięki temu już nie będzie więcej przypadkowych strzałów magogami we własne jednostki... Chyba że będzie się samemu chciało to robić. Nawet w przypadku produkcji demonów to jest usprawnione. Można strzelać we własne jednostki nawet, gdy nie sąsiadują z wrogiem.

- Kalkulowanie, ile przeciwników atak może zabić. Oczywiście, można to robić samemu, jednak zostawienie dzielenia komputerowi zdecydowanie przyspieszy taki proces.

- Feniksy nie mają większego przyrostu od innych jednostek siódmego poziomu, dopóki nie postawi się specjalnego budynku. Czyli naprawa tego, co powoduje, że Wrota Żywiołów mają opinię zbyt potężnego zamku, bez kompletnego zabierania tej wyróżniającej cechy.

- Różnice w wyglądzie zamku na mapie w zależności od poziomu fortyfikacji. To po prostu mała, jednak ciesząca gratka graficzna.

 

No i sama Przystań, czyli dodany zamek, którym też gramy podczas dodanych kampanii. Wypełniony piratami oraz morskimi stworzeniami. Pasujący graficznie i muzycznie, obydwie z tych rzeczy są wysokiej jakości. Na kwestiach balansu się nie znam, jednak wydaje się nie być mocniejszy od żadnego zamku z oficjalnych dziewięciu. Najciekawszymi rzeczami w nim są w mojej opinii armaty, czyli zdecydowanie potężniejsza wersja balisty oraz korsarze uzbrojeni w pistolet i... chyba rapier lub szpadę, jeśli dobrze pamiętam. Co jest w nich takiego ciekawego? Mają trzy poziomy, umiejętność walki wręcz bez kar, a ich strzały na najwyższym poziomie mają szansę na zabicie dodatkowych przeciwników.

 

Daleko mi do wyczerpania informacji o tym modzie, jednak to, co wypisałem, jest chyba najważniejsze, a w końcu trzeba jeszcze zostawić tym, którzy nie mieli styczności z nim, trochę przestrzeni do odkrywania samemu. W końcu to jest jedna z najprzyjemniejszych rzeczy, gdy ma się do czynienia z nowościami.

  • Mistrzostwo 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogłem zrobić pełnej kampanii z tego ponieważ Hota nie ma edytora kampanii a z normalnego mi wyskakuje błąd że nie mogę mapy importować dlatego wstawiam pojedyńcze mapy po kolei:applejack:

1.Lost Genie Lord.h3m

2A.Ring of the Magi.h3m

2B.Energy channel from Conflux.h3m

3.Fire on Lava.h3m

Edytowano przez Jakubas18
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Gram głównie w WoG'a, bo jest  znacznie ciekawszy niż zwykłe heroesy. 

 

Ulubiony zamek: Castle, bo Loynis.

Zamek za którym nie przepadam: Fortress, bo gildia do 3 poziomu i często bagno.

Nie przepadam za bohaterami z dyplomacją, chociaż czasem można trafić coś fajnego.

Ulubiona jednostka: Darkness Dragony. Ghost behy też spoko.

Najsilniejsza jest magia ziemi i powietrza, a ogień i woda są sytuacyjne, więc ciężko mi mówić o ulubionej. 

Ulubione zaklęcie: Mass Prayer. Armagedon + jednostki odporne na magie też spoko. 

 

Dnia 12.02.2018 o 16:04, Advilion napisał:

Horn of the Abyss to dodatek, który dodaje kilka usprawnień oraz nowy zamek, nie sprawia jednak wrażenia przekombinowanego WoGa, który zupełnie zmienia grę.

 

Nie jest przekombinowany, tylko daje ciekawe możliwości. Wszystko zależy od ustawień. 

Edytowano przez Salto
  • Lubię to! 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Salto napisał:

Gram głównie w WoG'a, bo jest  znacznie ciekawszy niż zwykłe heroesy. 

Ja kiedyś grałem w niego, najlepsze co w nim było to te jednostki z 8 poziomu oczywiście jeśli się też posiada do tego "Alternative Upgrades" gdzie np. ifryt po ulepszeniu jest ifrytem sułtańskim a po kolejnym ulepszeniu go jest ifrytem radża lub też może być np. pikinier po ulepszeniu jest halabardnikiem a po kolejnym ulepszeniu go jest nomadem(który jeździ konno).:twilight3::flutterbad:Ech...brak słów mi już na to co wymyślą.:twilight6:Ale ogólnie jest to fajny mod ale raczej wolę już HotA bo przynajmniej ma zamek nowy i rozwój fortyfikacyjny wyglądu zamków.:soawesome:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Jakubas18 napisał:

wolę już HotA bo przynajmniej ma zamek nowy 

 

Miały być trzy z tego co kiedyś słyszałem, ale jeden to i tak wielkie osiągnięcie. Będę musiał ogarnąć tego moda, bo na nim są grane mistrzostwa.  

  • +1 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...

Oh yeah!:rdhug:W następnej aktualizacji Hota pojawi się kolejny zamek, Faktoria bazowany na dzikim zachodzie. To jest już drugi zamek w Hotcie, ciekaw jestem...jaki będzie ostatni(trzeci chyba)?:twilight3:

Oto moje 3 propozycje na ostatni zamek:

- Warownia, miasto krasnoludów z AvLee którzy osiedlili się w górach na północy w Bracadzie.

- Iglica, miasto śnieżnych elfów którzy zamieszkują ośnieżoną wyspę Vori.

- ???, miasto mrocznych elfów, to elfy które się zbuntowały i zamieszkują podziemia.

Na nazwę zamku mrocznych elfów nie mam pomysłu.:applesad:

A co do krasnoludów..to w Bastionie mogli by nimi zastąpić hippogryfy albo tygrysy? Hm..

Edytowano przez Jakubas18
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam ile już lat minęło, odkąd zobaczyłem pierwsze zapowiedzi hoty. Jednak nie tak łatwo dodać zamek, więc wielki szacunek dla twórców. Co do trzeciego miasta, to chyba miało być jakieś śnieżne, z tego co pamiętam. 

  • +1 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Salto napisał:

Nie pamiętam ile już lat minęło, odkąd zobaczyłem pierwsze zapowiedzi hoty. Jednak nie tak łatwo dodać zamek, więc wielki szacunek dla twórców. Co do trzeciego miasta, to chyba miało być jakieś śnieżne, z tego co pamiętam. 

Śnieżne, masz na myśli "Kronverk" chyba.:twilight7: Myślę że ostatni zamek będzie napewno śnieżny, ale to jeszcze się zobaczy co tam twórcy wymyślą.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Jeśli ktoś jest chętny spróbować swoich sił w PvP, to jest ku temu świetna okazji. Ruszyły zapisy do mistrzostw Polski 2019 ( link poniżej ). 

 

Podstawowy wymóg to posiadanie Horn of the Abyss oraz HD moda, które można pobrać za darmo. Oczywiście wypada poćwiczyć wybrane przez organizatorów mapki, ale nie ma żadnych ograniczeń dotyczących ilości punktów czy poziomu gry. Jeśli ktoś chce pograć, lub ma jakieś pytania, to chętnie pomogę :D

  • Mistrzostwo 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...
3 godziny temu, Jakubas18 napisał:

Yhm..fajnie że wrzuciłeś i nawet podoba mi się to ale...czy tylko Heroes 3 będzie?:rd6:

 

To kanał o tematyce Heroes 3 i raczej nie planuje wrzucać na niego innych rzeczy ( może coś z lola sporadycznie ). Mam jeszcze inny kanał, na którym skaczę jak małpa. Jakby Cię to interesowało, to pod spodem zamieszczam link. 

 

Spoiler

 

 

  • +1 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...