Jump to content

Strona Główna  |  Ogłoszenia  |  Lista Fanfików  |  Fanpage  |  Feedback
BiP

Elex

Recommended Posts

31 minut temu Triste Cordis napisał:

To że nie trzeba do nich dołączać to kolejny plus (chociaż i tak na końcu pewnie trzeba będzie opowiedzieć się po jednej ze stron).

Będzie trzeba, ale to dopiero po ok 10 godzinach gry.

 

18 godzin temu Religious Brony napisał:

 

CZEKAM :D 

Ja osobiście, to staram się unikać fanowskich modów, czy dodatków do gier. Zdecydowanie bardziej wolę grać w gry, które stworzyło dane studio, ale kto wie, może zagram w ten dodatek jeśli będzie dobry...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mody to jedna z najwspanialszych rzeczy w Gothicu! "Złote Wrota", "Czas Zapłaty" czy "Returning". Polecam nie unikać :D 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam koncept Elexa ciekawy, ale to zawsze w praniu wychodzi inaczej. Wyczytałem że system walki będzie zaczerpnięty z Risen'a plus jakieś akrobacje z jetpack'iem.

I tak pewnie kupię bo w końcu od twórców Gothic'a :v.

Edited by ChesterV2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystkich zainteresowanych tą grą zapraszam do najnowszego numeru CD-Action, z którego z grubsza wynika, że "Elex" będzie tak "Gothicowy" jak to tylko możliwe i że weterani 2 pierwszych części owej serii, poczują się jak w domu... Dla mnie jest to niewątpliwie wielki plus i już teraz wiem co kupię po powrocie z mojego urlopu :enjoy: Data premiery to 17 października tego roku, więc ju niebawem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brzydki, konsolowy interfejs widoczny na powyższym materiale jeszcze był przełknął, ale po katastrofalnym Gothicu 3 i kiepskiej Arcanii nie wierzę w jakikolwiek sukces następnej odsłony. Gothic skończył się na części drugiej z dodatkiem i naprawdę nie warto na siłę żerować na nostalgii graczy, zwłaszcza jak nie ma się co najmniej świetnego pomysłu na nowy kierunek serii. 

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy wiesz, ale G3 robiło już inne studio niż G1 i G2... A Elex jest robiony właśnie przez studio od G1 i G2 :v 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niby jakie inne? Piranha Bites wyprodukowało Gothica 1, 2 i 3 - trójka była katastrofalna, potem zrobili Risena 1, 2 i 3 - nie były zachwycające. Największy problem Piranhii jest taki, że oni bardzo upodobali sobie jeden typ gry, staroświecki cRPG, próbują wałkować go od lat, co od czasów Gothica 3 nie wychodzi im nawet przyzwoicie. Risen też miał być jak Gothic, taki duchowy następca - nie był.

 

Ech. Z Gothiciem i Gothickiem 2 jest tak, że nie są to ładne gry, nawet w dniu premiery nie były, są proste w założeniach, bez zmieniających branżę rozwiązań. Dlaczego więc ludzie wracają to tej serii tak chętnie? Bo lubią klimat. Górniczy, brudny świat zamiast kolorowego fantasy. Legendarny polski dubbing. Dla wielu to też gry dzieciństwa i po prostu mają sentyment. Ktoś, kto dzisiaj zagrałby w jakąkolwiek część serii po praz pierwszy w życiu prawdopodobnie nie zachwyciłby się, tylko narzekał na przestarzałe rozwiązania. I miałby rację.

 

Patrząc na Elexa nie widać ducha Gothica. Widać Risena 4 z połączeniem Horizon: Zero Dawn w lekkim dodatkiem Wiedźmina 3. Grę, która nie wie, czym chce być, której prawdopodobnie nikt nie chciał produkować po niezadowalającej sprzedaży trzeciego Risena, ale jakoś na chleb zarabiać trzeba. Nie wyjdzie z tego gra świetna, przy odrobinie wysiłku może nie będzie tragiczna, takie 6 na 10, ale po co marnować czas i pieniądze na popłuczyny Piranhii? Już nawet lepiej po raz 50 odpalić Gothica 2, wrażenia będą lepsze.   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jestem bardzo sceptycznie nastawiony do Elexa.

Gothica przegrałem po kilka razy, teraz już nawet tego nie tykam, bo przez grafikę poczułbym wstręt już, ale okey... Risen? Miał to być swego rodzaju następca Gothica... W Risena pograłem max 2 godziny, gra bez klimatu, zrobiona na siłe... Jeżeli Elex ma być bliżej Risena, to sorry, ale ja tego nawet nie dotknę. Z resztą nie rozumiem połączenia robotów i mieczy. Dziwne to jest...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurcze, kusi mnie ten Elex, ale mam mieszane uczucia. Z jednej strony świat tej gry jest niesamowity (romans fantasy i s/f), ale z drugiej w każdej recenzji piszą/mówią o "drewnianej" walce. Tłumaczenie, że "tak ma być, bo to taki Gothic" jest żenujące. Gothic wyszedł prawie 17 lat temu (sprawdziłem). Może pora usprawnić walkę? Nie liczę na płynność rodem z Horizon: Zero Dawn (nie ten budżet, mniejsza ekipa), ale są jakieś granice. Do tego niesprawiedliwy poziom trudności (ty padasz po 2 ciosach, wróg po 22). Niczego tak nie lubię jak sztucznie zawyżonego poziomu trudności (STALKER: Cień Czarnobyla, na ciebie patrzę). Jeśli będę miał szansę to się za niego wymienię, ale kupić nie kupię.  

 

Polecam ten materiał:

Spoiler

 

 

Edited by Triste Cordis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam zamiar po 10 go jednak kupić,  nie dla grafiki i dubingu ale dla fabuły i 3 różnych zakończeń.  Na FB ludzie chwalili właśnie najwięcej fabułę i polecali grę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, BiP napisał:

Ja mam zamiar po 10 go jednak kupić,  nie dla grafiki i dubingu ale dla fabuły i 3 różnych zakończeń.  Na FB ludzie chwalili właśnie najwięcej fabułę i polecali grę. 

 

Dla mnie grafika się podoba. Nie mam jej nic do zarzucenia. Pewnie, nie wygląda jak Wiedźmin 3 czy Horizon, ale nie jest znowu tragicznie :) Quaz też chwalił fabułę i zadania, ale dla mnie to trochę mało. Walka jest jednak ważna (nawet jeśli będziemy tylko się bronić). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem tak. Ja elexa przeszedłem. Nie jest tak dobry jak gothic. Miasta wydają się puste i żadna lokacja nie zapadła mi w pamięci. Animacja to drewno, dialogi są słabe, z przeciwników nie można zabierać broni, ni pancerzy. Mimo to gra wciąga jak bagno.

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minut temu, WhiteHood napisał:

Powiem tak. Ja elexa przeszedłem. Nie jest tak dobry jak gothic. Miasta wydają się puste i żadna lokacja nie zapadła mi w pamięci. Animacja to drewno, dialogi są słabe, z przeciwników nie można zabierać broni, ni pancerzy. Mimo to gra wciąga jak bagno.

No właśnie słowo "wciąga" niemal każdy to powtarzał na FB... A klimat jest niemal tak samo ważny jak super grafika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obejrzałem filmik jaki podesłałeś Triste i powiem, że wszystko to zasadniczo już wiedziałem, czyli to nowa gra w starym stylu. I chyba tylko fani Gothica, będą się dobrze przy niej bawić, ale nie dlatego, że to dobra gra, a dlatego, że przypomina starą serię RPG z przed lat, na której stracili całe tygodnie życia.

Dlatego też, mam zamiar nie tylko Elex kupić po 10.02.18, ale też Morrowind, który również przypomina serię Gothic, nawet widziałem porównanie obu tytułów i choć Morrowind wygrał nieznacznie tę walkę, to jednak jest podobny do serii Pirani.

 

Pozostaje jednak jedno "ale"...

Spoiler

 

 

Edited by BiP

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, BiP napisał:

Obejrzałem filmik jaki podesłałeś Triste i powiem, że wszystko to zasadniczo już wiedziałem, czyli to nowa gra w starym stylu. I chyba tylko fani Gothica, będą się dobrze przy niej bawić, ale nie dlatego, że to dobra gra, a dlatego, że przypomina starą serię RPG z przed lat, na której stracili całe tygodnie życia.

Dlatego też, mam zamiar nie tylko Elex kupić po 10.02.18, ale też Morrowind, który również przypomina serię Gothic, nawet widziałem porównanie obu tytułów i choć Morrowind wygrał nieznacznie tę walkę, to jednak jest podobny do serii Pirani.

 

Pozostaje jednak jedno "ale"...

  Odkryj ukrytą treść

 

 

 

Lata temu grałem w Morrowinda. Pomimo tego, że nie wiedziałem o co chodzi (słaba znajomość angielskiego, piracka wersja) bawiłem się świetnie. Kilka miesięcy temu chciałem wrócić do gry, ale się od niej odbiłem. Niestety, ale czas zrobił swoje. :/ I nie chodzi mi o grafikę, a samą rozgrywkę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No oryginalna wersja gry ze sklepu posiada napisy, więc dam se radę z fabułą. Nie mniej właśnie sterowanie i grafika, jak i nieprowadzenie za rączkę z tych nowych gier RPG, skłania mnie do kupna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, BiP napisał:

No oryginalna wersja gry ze sklepu posiada napisy, więc dam se radę z fabułą. Nie mniej właśnie sterowanie i grafika, jak i nieprowadzenie za rączkę z tych nowych gier RPG, skłania mnie do kupna.

 

Mnie odrzuciła że tak powiem "przestarzała strona techniczna" czyli np. mała odległość rysowania czy też walka. Gdy pograsz w takiego Skyrima gdzie teren wyświetlany jest po horyzont, trudno wrócić do tego co było wcześniej. To tak jak z FPSami. Kiedyś nie zwracałem uwagi na to, czy można celować przez przyrządy. Teraz ten brak przeszkadza mi w takim Half-Life 2. Wiem, że to tylko kosmetyka i nie ma to wpływu na celność, ale gra się po prostu lepiej :)  No, ale zaczynamy odbiegać od tematu. Jak już pisałem dam Elexowi szansę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pograłem sobie jakieś 10-12 godzin w Elexa i jestem bardzo zawiedziony. Zanim zacznę narzekać i trochę chwalić - seria Gothic jest mi kompletnie obojętna. 

 

Plusy:

+ realia - pomysł na miks fantasy i s/f w sosie post-apo jest super :YEtmX: 

+ trzy zróżnicowane frakcje

+ RPG pełną gębą

+ gra wynagradza eksplorację

+ jetpack jest super! Pozwala bezpiecznie spadać z dużych wysokości

 

Minusy:

- projekt świata, czyli mapa - świat gry jest niesamowicie chaotyczny i mało wiarygodny. Nie ma tu ani ładu, ani składu. Tak, wiem... widziałem niewielki wycinek, ale to co widziałem w zupełności wystarcza żeby wydać werdykt. Ot, takie: "tutaj damy domek, a tutaj wiatrak, a tutaj kawałek asfaltu i jakąś fabrykę". Koniec końców - całość wygląda jak twór generatora poziomów :burned:  

- system walki, który nie sprawia absolutnie żadnej frajdy. Jest wymagający nie dlatego, że przeciwnicy są wytrzymali, ale dlatego, że sterowanie jest po prostu beznadziejne (główny bohater to Pinokio)

- idiotyczne dialogi - pewien koleś powiedział do mnie: "nic ci nie powiem". A po chwili powiedział wszystko :facehoof:

- trudny, powolny i wkurzający start.

- irytujące odgłosy, które wydaje z siebie bohater w trakcie walk 

 

A do tego tragiczny dubbing... Mówiąc krótko - pieniądze wyrzucone w błoto. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

"system walki, który nie sprawia absolutnie żadnej frajdy. Jest wymagający nie dlatego, że przeciwnicy są wytrzymali, ale dlatego, że sterowanie jest po prostu beznadziejne "

 

No Gothic miał takie samo, lub gorsze a mimo to ludzie grali. Ja bardzo łatwo się dostosowałem i grało się fenomenalnie.

 

"trudny, powolny i wkurzający start" 

 

Cóż to nie Wiedźmin gdzie jesteśmy napakowani na starcie i rozwalamy każdego. I ponownie, kto grał w Gothic pokocha to, bo tam było identycznie. Na starcie nawet szczury były śmiertelnym zagrozeniem.

 

Fakt gra ma wady i błędy, ale ile ja się nasłuchałem o tym "mitycznym" trudnym poziomie trudności walki i sterowaniu, uruchamiam grę i zaskoczenie ...

Edited by BiP
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, BiP napisał:

No Gothic miał takie samo, lub gorsze a mimo to ludzie grali. Ja bardzo łatwo się dostosowałem i grało się fenomenalnie.

No właśnie... A przecież od premiery Gothica minęło jakieś 17 lat. Może warto pomyśleć nad... bo ja wiem? Konkretnym postępem? :rarity5:

 

Cytat

Cóż to nie Wiedźmin gdzie jesteśmy napakowani na starcie i rozwalamy każdego. I ponownie, kto grał w Gothic pokocha to, bo tam było identycznie. Na starcie nawet szczury były śmiertelnym zagrozeniem.

Podobnie jest w Horizon: Zero Dawn na najwyższym poziomie trudności. Większość maszyn zabija gracza dosłownie jednym ciosem. Różnica jest jednak taka, że w H:ZD sterowanie nie jest takie drewniane, a co za tym idzie winny jest jedynie brak umiejętności. W Elexie różnie z tym bywa :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przed chwilą, Triste Cordis napisał:

No właśnie... A przecież od premiery Gothica minęło jakieś 17 lat. Może warto pomyśleć nad... bo ja wiem? Konkretnym postępem? 

Tylko czy gracze tego chcą? Są tacy co wolą stare gry, bo te nowe przechodzą się same i brak tam wyzwania, ale mają też zalety, ładnie wyglądają w 4K, są też gracze, co lubią gry retro. Fakt, że postacie poruszają się drętwo, animacja ruchu tak samo, ale jak wspomniałem wyżej, nic mi to nie przeszkadzało w pozytywnym odbiorze gry.

 

3 minuty temu, Triste Cordis napisał:

Różnica jest jednak taka, że w H:ZD sterowanie nie jest takie drewniane, a co za tym idzie winny jest jedynie brak umiejętności. W Elexie różnie z tym bywa

No mi na padzie szło tam koszmarnie, więc może tu faktycznie winny był mój skill na konsoli, a w Elex gram na PC i faktycznie czasem utknąłem w drzwiach, lub na jakimś kamieniu, ledwo wystającym z ziemi, ale dla mnie to były detale mimo wszystko.

A wracając do świata...

To hmm, jest tak samo zróżnicowany co świat G3, gdzie też były 3 zupełnie różne krainy, porośnięta drzewami, skuta lodem i przeryta kanionami i pustynna, Elex ma podobne krainy, lasy, pustynia, wulkany (moim zdaniem najgorsze właśnie one są).

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, BiP napisał:

No mi na padzie szło tam koszmarnie, więc może tu faktycznie winny był mój skill na konsoli, a w Elex gram na PC i faktycznie czasem utknąłem w drzwiach, lub na jakimś kamieniu, ledwo wystającym z ziemi, ale dla mnie to były detale mimo wszystko.

No cóż, w Horizonie uniki to podstawa. Albo nauczysz się je robić i przestać chaotycznie biegać w kółko (tak jak ja na początku), albo sobie nie poradzisz :) 

 

Cytat

A wracając do świata...

To hmm, jest tak samo zróżnicowany co świat G3, gdzie też były 3 zupełnie różne krainy, porośnięta drzewami, skuta lodem i przeryta kanionami i pustynna, Elex ma podobne krainy, lasy, pustynia, wulkany (moim zdaniem najgorsze właśnie one są).

Bardziej chodziło mi o rozmieszczenie budynków, które jest zbyt chaotyczne i nie ma sensu - pojedyncze budynki ustawione byle gdzie (a mogły to być małe miasteczka). W grach z otwartym światem ciężko znaleźć płynne przejścia pomiędzy różnymi krainami, a raczej biomami. Przykładowo w Horizonie deszcz mógł ot tak, w ułamku sekundy przerodzić się w śnieg :) To normalne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...