Skocz do zawartości

Robienie animacji - pytania, temat zbiorczy


Foo

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Nie przeczytałam wszystkich komentarzy więc nie wiem czy ktoś to już napisał:

Paint tool sai w zasadzie jest darmowy, ale cała prawda polega na programie: Torrent.. Dzieki temu programowi ściągniesz wszystko co płatne, za darmo :) Nawet simsy,, Powiem Ci, że Torrent jest darmowy więc wszystko Free.. Mój brat kilka razy go używał i daje mu 10/10 :3

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minuty temu MlpNyx napisał:

Paint tool sai w zasadzie jest darmowy, ale cała prawda polega na programie: Torrent.. Dzieki temu programowi ściągniesz wszystko co płatne, za darmo :) Nawet simsy,, Powiem Ci, że Torrent jest darmowy więc wszystko Free.. Mój brat kilka razy go używał i daje mu 10/10 :3

Możliwe że Torrent jest darmowy i legalny ale rzeczy które z niego się ściąga już takie legalne nie są.

Kiedyś ściągało się z Emule, chomikuj.pl i podobnych ale to nie jest legalne.

Cały czas w necie można znaleźć całe płatne programy które ktoś udostępnił "za darmo" ale na pewno to nie jest legalne.

  • +1 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13.02.2016 at 19:19 turbo638 napisał:

Możliwe że Torrent jest darmowy i legalny ale rzeczy które z niego się ściąga już takie legalne nie są.

Kiedyś ściągało się z Emule, chomikuj.pl i podobnych ale to nie jest legalne.

Cały czas w necie można znaleźć całe płatne programy które ktoś udostępnił "za darmo" ale na pewno to nie jest legalne.

 

Aha no nie wiedziałam o tym zupełnie ale mój braciszek chyba nadal tego uzywa więc go powiadomie :) Dzięki za wiadomość ^^

Edytowano przez MlpNyx
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu MlpNyx napisał:

Nie przeczytałam wszystkich komentarzy więc nie wiem czy ktoś to już napisał:

Paint tool sai w zasadzie jest darmowy, ale cała prawda polega na programie: Torrent.. Dzieki temu programowi ściągniesz wszystko co płatne, za darmo :) Nawet simsy,, Powiem Ci, że Torrent jest darmowy więc wszy

 

Aha no nie wiedziałam o tym zupełnie ale mój braciszek chyba nadal tego uzywa więc go powiadomie :) Dzięki za wiadomość ^^

Ściągasz. I jesteś niewiele lepszy/a od pospolitego złodzieja.

 

Piracki SAI czy Photoshop nie uczynią z nikogo wielkiego artysty, a dla początkującego w 100% wystarczy darmowy GIMP. Jak zaczniesz zarabiać na pracach, możesz zainwestować w lepszy software.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Witam, jako osoba podchodząca już pod 20, bliska zakończenia szkoły technicznej, nagle olśniło mnie co być może chciałbym robić, wcześnie nie? Kilka tygodni temu napadło mnie, aby skierować się do szkoły animacji filmowej, aby w przyszłości pracować nad projektami typu kreskówki, bajki, animacje. Stwierdziłem więc, że muszę to dokładniej przemyśleć i po przemyśleniach i obejrzeniu kilku ofert szkół animacji wyciągnąłem kilka wnisoków:

1. Szkoła o profilu typowo animacji jest płatna - każda z nich, a w Warszawie jest ich sporo- oznacza to więc minimum rok zbierania pieniędzy.

2. Szkoły takie wymagają już nabytego doświadczenia i portfolio z bazowymi pracami, na podstawie tego zdecydują czy mnie przyjmą.

Ruszył mnie więc temat, czy naprawdę mam szanse w tej dziedzinie? Stwierdziłem, że teraz będzie to ostatni rok nauki w technikum, po czym napiszę maturę i będę mógł iść dalej. Skoro i tak potrzebny mi będzie rok czasu, aby zapracować na to studium, mógłbym go wykorzystać, aby nauczyć się podstaw i stworzyć kilka prac, przez co szansę na przyjęcie mnie pojawią się. I wtedy nasunęły się pytania na które być może któreś z was będzie mi w stanie odpowiedzieć.

Od czego powinienem zacząć? Tworzenia modeli? Animacji postaci?

W jakim programie powinienem pracować, abym dał radę od niego zacząć, bądź nie miał ogromnego problemu podczas przesiadki na profesjonalne?

Jakie umiejętności powinienem posiadać oraz wiedzę? Obsługę danych programów?

Istnieją jakieś tutoriale, bądź książki które były by w stanie poprowadzić mnie za rączkę od początku do końca?

Czy mam w ogóle szansę?

Co wy myślicie o takiej szkole, może macie jakieś inne propozycje, pomysły, uwagi?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi mega fajnymi kierunkami na studiach, uczelniach oraz szkołach wyższych jest jedno ale. Musisz być super, mega, olśniewająco być uzdolniony, aby się dostać na taki kierunek. Albo jeśli chodzi o szkoły wyższe to wystarczy, że dobrze im zapłacisz za naukę :NjdaT:. Przede wszystkim jeśli już myślisz o czymś takim jak animacja to będziesz musiał (oczywista oczywistość :grumpytwi:) nauczyć się tworzyć animacje. Czy 2D czy 3D to już inna sprawa, ale z 2D na pewno pójdzie ci szybciej. No i jeśli chodzi o taką dziedzinę to będziesz musiał właśnie ów teczkę pokazać ze swoimi pracami graficznymi, bo też musisz w tym wszystkim bardzo dobrze rysować. 

 

Zatem jeśli chcesz animować to grafika komputerowa i programy graficzne nie powinny być ci obce. Cóż, GIMP'a pewnie będziesz musiał znać w małym paluszku oraz znaleźć taki program graficzny, który ci będzie odpowiadał przy tworzeniu rysunków na komputerze oraz też taki do tworzenia modeli 3D. Takie programy jak Paint Tool Sai, Krita, Adobe Photoshop, itp. - jeden z nich warto dobrze znać i wiedzieć, który bardziej ci odpowiada. Sai jest najprostszy według mnie i bardzo intuicyjny, ale jeśli chcesz fajnie edytować i filtrować elementy prac to warto już takiego Photoshopa mieć, ale GIMP również powinien mieć podobne narzędzia edytorskie. Musiałbyś tylko operować między 2 programami. 

 

Możliwe, że nie będziesz musiał grafiki 3D znać, no chyba, że tam wymagają to wtedy należałoby poznać tworzenie modeli w Blenderze - darmowy, a tutoriale po polsku są. Jak już nauczysz się dobre rysunki robić (mimika, ruch, dynamika otoczenie) to mógłbyś przejść do animacji takiej jakiej w tej szkole oczekują, bo animacji z patyczakami raczej nie zaakceptują :yay:. Na dobry początek warto wiedzieć jak się animują takiego patyczaka, aby na nim przetestować jak wszystko działa i jak to opanujesz to wtedy warto swoje twory wprawić w ruch. Schemat według mnie wyglądałby tak:

 

W kwestii grafiki:

1) Naucz się dobrze rysować  ---> Opanuj chociaż jeden program do rysowania oraz jeden program edytorski -> Twórz swoje koncepty do portfolio (w kompie jak i na kartce)

 

W kwestii animacji 2D:

2) Animowanie prostych modeli ---> Animowanie własnych rysunków ---> Stworzenie pierwszej animacji (prostej, nie takiej jak Blizzard, ale na kształt MLP czy innej kreskówki, coś w stylu AnimatedJames)      

 

W kwestii animacji 3D (jak opanujesz 2D, bo 3D będzie z pewnością trudniejsze):

3) Opanuj program Blender ---> Po stworzeniu pierwszych modeli warto zacząć je animować (w Blenderze albo na jakimś silniku gry) ---> Jeśli tworzysz bardzo dobre modele to je też warto dać do portfolio

 

Jeśli chodzi o moje zdanie to branie takiego kierunku na 1 roku jest dość ryzykowne. Ja teraz jestem na ogólnej Informatyce na Polibudzie Śląskiej i tam po zdobyciu jako takiej wiedzy i inżyniera, pójdę na magisterkę ze specjalizacją, którą wybiorę na 5 semestrze (u mnie również grafika komputerowa). Niestety, ale trzeba być naprawdę wyjątkowym, aby się dostać na taki dość specjalistyczny kierunek już na samym początku, no chyba, że coś znów się pozmieniało. Fajnie to wszystko brzmi, ale w większości przypadków są to informacje i nauka w szkołach wyższych, a te są niestety płatne. Jak masz kasę i masz determinację do nauki animacji to szansę jakieś masz. Wpierw jednak pokaż, jak teraz rysujesz, bo musiałbym ocenić jak z tym stoisz, a nauka rysowanie to nie takie hop siup i w miesiąc nie zostaniesz Van Gogiem XXI wieku :MJTQO:. Czasem to zajmuje lata, aby rysować na zadowalającym poziomie, ale wszystko to zależy od tego jak bardzo jesteś też uzdolniony.

 

Zatem tu masz moje informacje - też myślę o podobnej przyszłości co ty, ale ja obieram drogę po której będę miał już doświadczenie i większego problemów z dostaniem się na magisterkę z grafiki komputerowej nie powinienem mieć. Nie należy jednak zapomnieć, że trzeba też swój wkład do tego włożyć. Na obecną chwilę tyle - no trochę tego jest, ale da się tego wszystkiego nauczyć. Jak jesteś zdeterminowany to ci się uda :twilight2:, ale zadaniem nie powiem masz ciężkie, Czekam na kilka twoich rysunków, aby ja oraz inne osoby mogły by to jakoś ocenić.          

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, czyli tak czy siak wszystko sprowadza się do nauki rysowania, z którym na pieńku trochę miałem... Ogółem celuję głównie w grafikę 3D, gdyż zauroczyła mnie jedna z bajek i pomyślałem, że kiedyś sam chciałbym tworzyć coś tego pokroju z czego byłbym zadowolony.

Z rysunkami będzie problem, bo nie ruszyłem kartki chyba od jakiegoś roku,a nawet więcej ( ot brak czasu na życie przez szkołę techniczną T_T) ale pokażę kilka ostwtnich i najlepszych ze swoich prac, na pewno trochę się cofnąłem,ale nadrobię to jakoś.

Daj mi chwilę zaraz wygrzebię coś z teczki.

 

Edit. Moje bazgołki. Rysowanie nigdy się mnie nie trzymało, a to nie było czasu, a to inne sprawy, albo mi po prostu nie szło, więc nie są to rysunki specjalnie dobrego sortu

Spoiler

zApNvNV.jpg

.

Spoiler

tf54nKm.jpg?1

Spoiler

WIZSLDT.jpg?1

Spoiler

KLGJfUp.jpg?1

Spoiler

nEx0t3R.jpg?1

 

Edytowano przez Cahan
Obrazki poszły w spoilery i usunęłam treść nieodpowiednią
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo słowo grafika już mówi, że trzeba będzie coś nieco wiedzieć o rysowaniu na kartce, a nie tylko w komputerze. A grafika 2D jest podstawą do poznania grafiki 3D. Szczerze to wpierw się rysuje postać na kartce, a potem się ją próbuje odwzorować w 3D, bo tak z pamięci to jest trochę mało możliwe do zrealizowania. No i nie dziwi Cię fakt, że idziesz i mówisz że umiesz tylko animować w 3D? Jak chcesz zrobić kreskówkę jeśli nie potrafisz 2D zrobić? Zrobisz serial animowany w technologii 3D, a nie kreskówkę, bo ta jest tylko w 2D (sama nazwa nawet na to wskazuje). Grafika zawsze i będzie związana z rysowaniem na kartce, w klasycznym sposób. To jest też jedna z tych rzeczy, którą chcą zobaczyć w twoim portfolio. Twoje rysunki. Modelowanie 3D jest podkategorią grafiki komputerowej i nie jest to najważniejsza rzecz, którą by ci oceniali. Btw. masz tablet graficzny? Jeśli serio myślisz o tworzeniu i animacji to POWINIENEŚ umieć rysować. Podstawowe kryterium, a tablet jest wymagany do grafiki komputerowej - tzw. digital art i tworzenie tekstur na modele. Bez tego się nie obędzie. 

 

Mam podobne pomysły, ale dobrze wiem, że porządne rysowanie, nauka proporcji, anatomia są rzeczami, które ułatwią mi pracę nad animacją. Fajnie jest zrobić animację, ale niej jest to droga łatwa. Można animować na gotowych obrazkach, wektorach, ale co z tego jeśli sam nie potrafisz jakieś pozy narysować i wymyślić. Stąd rysowanie to ta podstawa - portfolio powinno być bogate w różną tematykę - martwa natura, anatomia człowieka, operowanie kompozycją, dynamiką postaci .... to wszystko chcą zobaczyć i ocenić. Powtórzę się, ale jest to rzecz najważniejsza: Grafika zawsze będzie związana z rysowaniem i tego nie unikniesz, aby się dostać na takie studia. Niestety takie kryteria.          

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, czyli tak czy siak wszystko sprowadza się do umiejętności rysowania. Tabletu nie posiadam, jeśli jednak pomoże mi on czy to w nauce rysowania, czy tworzenia grafik komputerowych( które też mnie interesowały i zawsze przeszywała mnie myśl - jak oni to robią?) to co byś polecił dla osoby początkującej? 200-300 mógłbym wydać, aby zobaczyć jak się na tym pracuje i trochę potworzyć na tym.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż jedyną słuszną firmą w kwestii kupna tabletu graficznego jest firma Wacom. Każdy tablet jest porządnie wykonany. Jedyna rzecz na którą warto zwrócić uwagę to jak duży ma być obszar roboczy i czy potrzebujesz jakiś dodatkowych funkcji na tablecie. Rozmiar S to rozmiar kartki a6, M to a5, a dalej są rozmiary kartki a4, ale te już są za drogie. Na allegro widzę, że można dorwać fajne modele - poczytaj na necie opinie, specyfikacje i wybierz ten odpowiedni. Wszystkie tablety z tej firmy to po prostu perfekcyjna robota, więc na żadnym modelu się nie zawiedziesz i raczej zepsuć się nie powinien :twilight2::

 

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=d&string=wacom&bmatch=lm_v4_hou_sqm_sw-ele-1-1-0629   

Edytowano przez The Silver Cheese
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądam je od jakiś 20 minut i mam lekki mętlik w głowie XD . Wacom One ma fajny obszar roboczy, ale jest chyba lekko podstarzały technoligocznie, strasznie dużo jest intousów i innych, ale mają małe obszary i nie wiem w sumie czym się różni jeden od drugiego 0_0

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod względem działania niczym. Może lepiej weź Intousa, bo faktycznie model One jest już postarzały i sklepy masowo chcą się go pozbyć. Nic lepszego w tej cenie raczej nie dostaniesz, a zawsze od 300 zł były obszary robocze o rozmiarze kartki a6, od 500 zł były od a5, a powyżej 800 chyba a4. Taki intous na początek byłby dobry. Sprawdź też, czy dostaniesz kody do programów graficznych, bo zwykle Wacom dołącza i oszczędzasz czasem sporo pieniążków. Oczywiście im droższy tablet tym lepsze programy dołączają.     

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat mam Wacom Bamboo Fun Pen&Touch rozmiar roboczy a5 o ten:

Spoiler

33773062-2-1333-OVR-1.jpg

 

Szczerze polecam, ale na allegro już nie ma, bo generacja Bamboo już przeszła, ale i tak nadal jest to najbardziej udana seria od Wacoma. A tak to ciężko powiedzieć jeśli chodzi o obszar roboczy. Niektórym powierzchnia a6 starcza i nie narzekają, zresztą mam znajomych którzy mają tablety w tym rozmiarze i też sobie radzą i zachwalają. Zatem to kwestia przyzwyczajenia co do obszar. Oczywiście należy wyrobić sobie nawyk patrzenia się w ekran, a ręka pracuje przy tablecie. Początkowo jest trudno, ale to też kwestia przystosowania do tej metody - nie jest ona zła.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten 3 link to specjalizacja na studiach 1 stopnia, więc pewnie dopiero na 5/6 semestrze będzie mógł to wybrać - czyli podobnie jak ja i to ci polecam, bo tam zaczniesz tą specjalizację od zera. Najmniej wydasz, ale czeka cię programowanie, matematyka, elektronika i inne podobne przedmioty z infą związane. 

 

1 link - no cóż jakiś wielkich wymagań nie mają, bo to szkolenie :yay:. Jednak sporo pieniążków trzeba wydać na takie nauki. Jak masz to możesz iść, bo żadnej teczki czy tam wymagań nie stawiają dla początkujących.

 

2 link - też szkolenie, ale już szukają konkretnych ludzi właśnie z umiejętnościami. Oczywiście nic za darmo i też trzeba trochę kasy wydać. 

 

Moim zdaniem opcja 1 oraz 3 (opcja dla początkujących bez prac) będzie dla ciebie odpowiednia. Co wybierzesz, zależy od ciebie. Jednak tak czy siak warto już się zaznajamiać z grafiką komputerową, a nie zbierać na ten kurs z linka 1. Jeśli jednak nie umiesz programować, liczyć matematyki to nie radzę ci brać studiów z 3 linka, bo powiesz, że to nie to. Po prostu wiedza ogólna a dopiero potem dana specjalizacja dla studenta. Chociaż lepiej takiego inżyniera mieć, bo widzą, że nie tylko ci modelowanie 3D w głowie i potrafisz zrobić coś więcej. Mimo to sam wybierz. Link 2 oraz 1 z opcją zaawansowaną raczej nie dla ciebie skoro mówisz, że z grafiką jest u ciebie słabo :twiblush2:.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu The Silver Cheese napisał:

Ten 3 link to specjalizacja na studiach 1 stopnia, więc pewnie dopiero na 5/6 semestrze będzie mógł to wybrać - czyli podobnie jak ja i to ci polecam, bo tam zaczniesz tą specjalizację od zera. Najmniej wydasz, ale czeka cię programowanie, matematyka, elektronika i inne podobne przedmioty z infą związane. 

 

1 link - no cóż jakiś wielkich wymagań nie mają, bo to szkolenie :yay:. Jednak sporo pieniążków trzeba wydać na takie nauki. Jak masz to możesz iść, bo żadnej teczki czy tam wymagań nie stawiają dla początkujących.

 

2 link - też szkolenie, ale już szukają konkretnych ludzi właśnie z umiejętnościami. Oczywiście nic za darmo i też trzeba trochę kasy wydać. 

 

Moim zdaniem opcja 1 oraz 3 (opcja dla początkujących bez prac) będzie dla ciebie odpowiednia. Co wybierzesz, zależy od ciebie. Jednak tak czy siak warto już się zaznajamiać z grafiką komputerową, a nie zbierać na ten kurs z linka 1. Jeśli jednak nie umiesz programować, liczyć matematyki to nie radzę ci brać studiów z 3 linka, bo powiesz, że to nie to. Po prostu wiedza ogólna a dopiero potem dana specjalizacja dla studenta. Chociaż lepiej takiego inżyniera mieć, bo widzą, że nie tylko ci modelowanie 3D w głowie i potrafisz zrobić coś więcej. Mimo to sam wybierz. Link 2 oraz 1 z opcją zaawansowaną raczej nie dla ciebie skoro mówisz, że z grafiką jest u ciebie słabo :twiblush2:.

 

Przez słabo z grafiką masz na myśli rysunek,czy rozeznanie w grafice komputerowej/animacji? Ja startuję z nauką szkicu od dzisiaj, codziennie minimum godzinka dwie, jak już trochę to opanuję, to będę celował w animację 2D i z czasem pewnie 3D. Celuję mimo wszystko w 1 zaawansowaną, jeśli zdążę nauczyć się wystarczająco dużo przez ten czas. Początkujący nie wchodzi zbytnio w grę, gdyż, aby przejść na zaawansowany potrzebowałbym nie 15, a 31 kawałków. Poziom początkującego jest ostatecznością.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu Flippyn napisał:

Przez słabo z grafiką masz na myśli rysunek,czy rozeznanie w grafice komputerowej/animacji? 

 

W sumie i to i to, bo jak napisałeś temat, gdzie nie znasz za bardzo programów graficznych i chciałbyś aby ci ktoś coś polecił, to wtedy podejrzewałem, że krucho u ciebie z grafiką. Trenuj, bo to jedyna droga do osiągnięcia dobrego poziomu w rysowaniu. Jak będziesz szukał porad to posyłaj swoje prace na Bronies Radosna Twórczość na faecebook'u. Ludzie ci powiedzą co dobrze, a co źle robisz oraz wystawią konstruktywną opinię:

 

https://www.facebook.com/groups/422108261161793/

 

No i szczerze załatw sobie ten tablet graficzny, bo dzięki niemu zaoszczędzisz trochę grosza zamiast kupować narzędzia malarskie typu kredki akwarelowe, markery alkoholowe, lepsze farby/akwarele - można nimi robić świetne efekty na kartce, ale są to już imprezy koło czy nawet powyżej 100 zł, aby porządnie pracować na kartce. A tak tablet da ci podobne efekty, oczywiście w programie graficznym (na początek najlepszy będzie Paint Tool Sai). Chyba tyle i życzę powodzenia :twilight2:.  

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...