Jump to content

Strona Główna  |  Ogłoszenia  |  Lista Fanfików  |  Fanpage  |  Feedback
Cipher 618

Proste mody do gier Triste Cordisa

Recommended Posts

AKTUALIZACJA 24 Stycznia 2014 roku

Tym razem będę grzebał w różnych (starszych) grach skupiając się nie tylko na kucykach  :)


Stary temat

Witajcie. Starsi gracze zapewne pamiętają gry takie jak:


 
Serious Sam: The First Encounter
Serious Sam: The Second Encounter
 
Mowa tu o starszych wersjach, nie HD. 
 
Kupiłem je ostatnio na wyprzedaży G.O.G.Pogrzebałem w grze i znalazłem kilka ciekawych rzeczy. Zawartość gry jest oparta o pliki z rozszerzeniem .gro, które o dziwo da się otworzyć winrarem. A co więcej wszystkie pliki dźwiękowe mają rozszerzenie wav. I nagle...
 


 

http://www.youtube.com/watch?v=VlJoID1xo-w

 
 
Mówiąc krótko. Mam zamiar:
 
NIEAKTUALNE
-Dodać spolszczenie w wersji kinowej. Spróbuje w nim pogrzebać, tak aby w opisać dodać coś z MLP.
-Podmienić wszystkie komentarze Sama na teksty kucyków (już widzę zamiast AAAAAAAAAAAAAAA! Fluttershy "krzyczącą" "aaaaa!", a po chwili "oh my,,,")
-Ulepszyć część efektów (rzeka, burza...)
-Ewentualnie, ale to EWENTUALNIE podmienić muzykę. Zobaczymy
-Na bank zamienię wystrzał armaty na armatę Pinkie (o ile się da) i lasery na wystrzały Twilight

Jeśli je znajdę /będę miał chęci:
-Podmiana odgłosu potworów

Czego NIE zrobię:

-Nowych modeli czegokolwiek
-Map
-Tekstur...

Efekt końcowy:

-6 modów dla 6 postaci.
-Jeśli całość przypadnie Wam do gustu może zrobię inne wersje. Na bank 6 wersji dla mane6. Chcecie innych? Piszcie. (Co powiecie na Big Maca... tak dla żartu)
-Całość będzie zajmować ok 260MB... dla jednej postaci. Ale taki urok plików wav.
-Żeby nie było... załączę instrukcję instalacji.

Wasza (ewentualna) pomoc, sugestie

-Chcecie jakiegoś kucyka? Dajcie znać w wątku. Mane6 i BigMac (dla żartu) to pewniak. CMC... może. Inne zależą od waszych sugestii oraz tego co znajdę w sieci (jakie odgłosy - "gotowce")

Przerobione napisy z Intro:


Pewnego dnia kucyki z Ponyville
dokonali wstrząsającego odkrycia.

Na polanie, W lesie Everfree
znaleziono szczątki obcej cywilizacji.
Starszej, zaawansowanej technicznie.

Przez setki lat skrywany głęboko w ziemi
portal z nieznanych powodów uaktywnił się.
Miasto zostało zaatakowane przez hordy
przerażających bestii. Wkrótce okazało
się, że inne krainy również są zagrożone.
Nie było mowy o negocjacjach.

Cała Equestria musiała zjednoczyć siły
w walce o ukochaną krainę.

Kucyki, Podmieńce, Księżniczki
walczyły dzielnie, ale miasta
i krainy upadały jedna po drugiej.

Stojąc w obliczu zagłady
Księżniczki zgodnie ustaliły,
że należy przenieść jednego z
poddanych w czasie aby zapiegł atakowi.
Bezskutecznie.

Gdy i to zawiodło postanowiono
użyć najsilniejszego czaru znanego,
tylko nielicznym. Tak starego, że
uznawanego za legendę.

Żaden kucyk nie mógł skrzywdzić
innej istoty. To było wbrew ich naturze,
Ale człowiek... Ktoś musiał przenieść się do
dawnej Equestrii pod postacią człowieka
i pozbyć najeźdźców raz na zawsze.
W LUDZKIM STYLU!

Decyzja nie była łatwa
Na ochotnika zgłosiła się...


 
Aktualnie
- Podmienić efekty wystrzałów na wersje HQ
 
Ewentualnie:
-To pewne: Będą Sami Swoi  :ajawesome: 

Edited by Triste Cordis
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ostatnio jestem otwarty na wszelkie modyfikacje dodające cokolwiek związane z kucykami do gier. Przymierzam się do pobrania moda do World of Tanks ale trochę mi się nie chcę na moim zabójczo szybkim internecie. 

 

Co do modyfikacji to chciałbym usłyszeć moją kochaną Flutterkę :rainderp:  Ciekawe jak by to wyszło  :fluttershy4:

Ogólnie pomysł bardzo dobry.

Edited by Arktez

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale HD ma zupełnie inną strukturę plików o ile pamiętam. Jest o wiele bardziej skomplikowane i modyfikacja plików to inna liga... widać to chociażby o edytorach, które różnią się tak, jak samolot braci Wright a Messerschmitt 262.

 

Świetny pomysł z tymi głosami! Sądzę, żę Daring Do zasługuje na udział! :)

 

 

BTW: kiedyś sporo siedziałem w edytorze (choć nie wiem ile pamiętam), przyda się jakaś pomoc?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do wersji HD - racja. To zupełnie inna gra jeśli chodzi o pliki. To raz. Po drugie nie mam jak jej testować (za słaby laptop).

 

Edytor nie ma tu nic do rzeczy. Po prostu grzebię w dwóch plikach za pomocą winrara. Niestety nie wiem dlaczego w menu głównym nie mam podmienionych poziomów trudności. Dzisiaj to sprawdzę.

 

Jeśli ktoś chce jakoś pomóc, to może znaleźć pliki dźwiękowe z tekstami kucyków. Wiem, że są na stronie/forum TF2 (lub L4D). Ale najpierw trzeba zapytać o zgodę na użycie (podstawy angielskiego). Na pewno je pobiorę. Nie wiem jak z innymi grami. Muszą być w formacie wav lub mp3. Może są jakieś strony z wyciętymi kwestiami? Na bank na YT, ale muszą pasować do gry np "AAAAAAAAAAAAAAAAA Yourself" i "Oh oh" zamienię na "aaaaa" i "oh my" (Fluttershy)

 

Na koniec jakiś serwer, który nie wywali pliku po 2 tygodniach. 

 

Pierwszy screen!

 

2wf07pg.jpg

Edited by Triste Cordis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, mały update. Trochę dobrych, trochę złych wieści. 

 

1. Strona tekstowa to kaszka z mleczkiem. 

 

ip75fd.jpg

 

2. Komentarze... od dwóch dni próbuję to rozpracować. Może uda mi się przerobić je na nieoficjalnym spolszczeniu nieznanego autora  :twilight6:

3. Nadal szukam gdzie się ukryły teksty z napisem poziomów trudności. Ale skoro robota idzie do przodu, a ja nadal mam zapał... Może coś z tego wyjdzie. 

 

 

EDIT. SUKCES! Wystarczyło pobrać spolszczenie, dorzucić do niego odpowiednie odgłosy i podmieniać co trzeba. Póki co mam:

 

-kilka tekstów Fluttershy

-Miniguna z Polką w tle

-Działo Pinkie Pie

-Wszystkie nazwy etapów i ich opisy zostały przetłumaczone (niezbyt poważnie)

-Większość uzbrojenia ma swoje opisy. 

-Lokacje, nazwy bóstw etc dostosowane do realiów MLP - Egipt to Ponygipt. 

Edited by Triste Cordis

Share this post


Link to post
Share on other sites

serioustwilight.jpg

 

 

 

Jeszcze trochę pokombinuję i nawet może coś z tego wyjdzie. Na razie udało mi się zrobić tyle, że zastąpiłem nogi bohatera (postać składa się z trzech części - nogi, tułów + ręce, głowa) modelem Twilight wziętym od KP-Shadowsquirrel.

 

Muszę jeszcze rozgryźć jak poprawnie załadować koordynaty UV, na razie Twilight nie jest oteksturowana, tylko po prostu różnym regionom modelu dałem różny kolorek.

 

Animacji nie ma i raczej nie będzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow! Dzięki! Jeśli powstała by finalna wersja to wrzucił bym to jako dodatek dla chętnych, bo fabuła kucykowej wersji SS jest jeszcze bardziej niepoważna niż oryginał (do Ponygiptu trafia humanizacja jednej z bohaterek... i "w wypadku wypadku" wygląda jak wygląda. Jako PDA ma SPIKE'a czyli "Smoczego Pomocnika Irytującego Kucyka E-mailami). Gdy skończę jedną postać - w tej chwili Fluttershy (opisy lokacji, potworów etc) reszta pójdzie szybciej - wystarczy zamienić kilka zdań. Mam zamiar dać inne dla każdej z Mane6. A jako bonus Big Maca i wkurzonego SPIKE'a, który non stop słyszy "ano" i "anie". 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh... już sobie wyobrażam jak Rarity będzie mieć ciężko ze SPIKE'm... chciałaby od niego dostać jakieś informacje o przeciwnikach albo o misji którą ma wykonać, a będzie zamiast tego dostawać listy miłosne albo co gorszego xD

 

Ogólnie odniosłem wrażenie, że Serious Sam niedużo mówi, więc nie wiem na ile będzie się dawało odczuć kucykowy klimat na podstawie samych głosów. Pozmieniane opisy i teksty już pewnie bardziej będzie szło odczuć. Natomiast pomyślałem, że faktycznie najbardziej by się poczuło kucykowe klimaty, jakby grać w kilka osób kucykami i tworzyć taką drużynę pierścienia grupkę przyjaciół wspólnie walczących z tym całym chaosem spowodowanym przez Discorda, czy inne eldrytchowe abominacje.

 

Taaak... Discord czułby się bardzo dobrze w świecie Serious Sama.

 

 

 

Poza tym jeśli miałbym zaproponować jeszcze jakiegoś kuca, to oczywistą oczywistością byłaby Daring Do, ale chyba niewiele odgłosów dla niej by szło znaleźć. Co do modelu, to w sumie Rainbow Dash ze zmienionymi kolorami i znaczkiem, więc to akurat szło by zrobić.

Edited by Xinef

Share this post


Link to post
Share on other sites

Discord? Kurcze serdeczne dzięki, nie pomyślałem o tym :) W tamtych czasach może mieć inne imię - być Mentalem, dowodzić wszystkim co złe, w tym pradawnymi Odmieńcami (nazwa celowa) i siać chaos. W końcu to robi. Oczywiście wprowadzenia do misji będą różnić się nieco dla każdego z kucyków. Ok, może to ulec zmianom, ale to taka robocza wersja wprowadzenia dla Fluttershy oraz intro. Całość starałem się pisać dość luźno, ale nie do przesady. 

 

 

Intro

Pewnego dnia kucyki z Ponyville 
dokonały wstrząsającego odkrycia.
 
Archeolodzy zamieszkujący
ciche i spokojne miasteczko znaleźli
na polanie w lesie Everfree szczątki obcej cywilizacji.
Starszej, lecz zaawansowanej technicznie.
 
Przez setki lat skrywany głęboko pod ziemią
portal z nieznanych powodów uaktywnił się.
Miasto zostało zaatakowane przez hordy
przerażających bestii. Wkrótce okazało
się, że inne krainy również są zagrożone.
Nie było mowy o negocjacjach. 
 
Cała Equestria musiała zjednoczyć siły
w walce z Syrianami - pradawnymi Odmieńcami, 
praprzodkami Podmieńców dowodzonymi 
przez Discorda, który w starożytności 
znany był jako Mental. 
 
Kucyki, Królowe i Księżniczki 
walczyły dzielnie, ale miasta 
i krainy upadały jedne po drugiej. 
 
Stojąc w obliczu zagłady 
Władczynie zgodnie ustaliły,że należy
użyć najsilniejszego i najpilniej 
strzeżonego czaru znanego, 
tylko nielicznym. Tak starego, że
uznawanego za legendę. 
 
Kucyki nie mogły skrzywdzić innej istoty. 
To wbrew ich naturze, każdy o tym wiedział. 
Ale mityczna, znana tylko Lyrze istota - człowiek... 
człowiek był zdolny do wszystkiego.
 
Ktoś musiał przenieść się do 
dawnej Equestrii pod postacią człowieka 
i pozbyć Syriańskich Odmieńców raz na zawsze. 
W LUDZKIM STYLU!
 
Na ochotnika zgłosiła się...

 

 

 

Pierwszy "list" od SPIKE'a, a raczej systemu SPIKE

 

SUBJECT

Witaj W SPIKE!
IMAGE
picture
TFNM Textures\Computer\Netricsa.tex
TEXT
 
Cześć,
 
Jestem SPIKE - Smoczy Pomocnik Irytujący Kucyki E-mailami. Pinkie to wymyśliła, Księżniczka Celestia zaakceptowała. Co prawda nadal jestem w Equestrii, w bibliotece, ale uważnie obserwuję Twoje postępy poprzez to coś, co nosisz na nadgarstku. Chwila... FLUTTERSHY? No dobrze. Skoro zgłosiłaś się, lub ktoś Cię zgłosił na ochotnika, to słuchaj czy tam czytaj uważnie. To właśnie te "zwierzątka" zaatakowały Equestrię. Jako człowiek straciłaś umiejętności pegaza i dar życzliwości. Moja rada? Bądź taka jak na Gali. Będę analizował przedmioty, nowe środowiska, napotkane "zwierzątka" i takie tam.   
 
Gdy pojawi się nowa wiadomość, a będzie ich trochę naciśnij - palcem, tak PALCEM - klawisz UŻYJ, aby ją przeczytać. Nawet nie wiesz jak Lyra Ci zazdrości. Gdy natkniesz się na dziwny artefakt, Twilight znajdzie coś w bibliotece. Na szczęście te przygłupy nie strzelały do drzew. Jesteśmy w bibliotece... wszyscy mieszkańcy Ponyville. Trochę tu tłoczno. 
 
I jeszcze jedno. Przykro mi, ale wbrew swojemu przeznaczeniu będziesz musiała skrzywdzić kilka "zwierzątek". Zamiast perswazji, spojrzenia i negocjacji naciskaj na spust i celuj w sam środek. To jak gra w rzutki! 
 
Powodzenia!

 
Co do kucyków innych niż Mane 6 i Big Mac. Po pierwsze kwestie muszą przynajmniej częściowo pokrywać się z tymi z gry. Po drugie w tle nie może być odgłosów z bajki. Po trzecie wycinanie pojedynczych kwestii to męczarnia. Mam gotowce dla Mane6, Big Maca (taki bonus irytujący SPIKE'a) oraz samego SPIKE'a, ale z oczywistych względów smok odpada. 
Edited by Triste Cordis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nigdy nie grałam w Serious Sam'a. Widziałam tylko jak wujek gra (Spec od gothic'a, dooma i wszystkiego innego ^^) Mam za słabe nerwy :ming: Ale ten mod jest po prostu świetny! Bardzo dobrze Ci idzie Triste. Nie mogę się doczekać wydania moda, będzie epicki :D Kurde, gdybym tylko umiała robić mody, już dawno gierki na mojej półce byłyby pełne kucy :rainderp:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za miłe słowa. Dokopałem się do muzyki. Wieczorem sprawdzę czy da się ją zamienić. Do tego nowe odgłosy niektórych broni (w końcu działają). A póki co mam wszystkie etapy dla Fluttershy i prawdopodobnie menu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tożto gra mojego wczesego dzieciństwa! Kibicuję z całego serca Triste. Z tego co widzę idzie Ci bardzo dobrze ( i szybko :rainderp:), więc tylko tak dalej.

A co do postaci innych niż Mane6, to właśnie Lyra pasowałaby idealnie, tylko byłby mały (taa. MALUSIEŃKI) problem z kwestiami. Ale z drugiej strony, już widzę ten komentarz po pokonaniu przeciwnika: "I just stabbed him!" :ming: Ale to chyba nie wypali :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety mam pewne problemy z poziomami trudności. Wymyśliłem nowe nazwy i podmieniłem (najtrudniejszy to Discord). Niestety wyświetlają się dwie losowe litery :/ Domyślam się, że wszelkie nazwy należy pisać DUŻYMI LITERAMI. Najważniejsze, że broń działa. Nie ma to jak strzelba "apsik" Rainbow Dash  :rainderp: czy Działo Imprezowe, że o "Lightsaber Canon" nie wspomnę (podmieniłem głos na odgłos miecza świetlnego, później znajdę odgłos miecza Hrabiego Dooku).  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z mojej strony sprawy tak się mają, że Twilight już trzyma broń na właściwej pozycji (lewituje po prawej stronie głowy, a jak masz dwa rewolwery, to lewy jest po lewej). Pozbyłem się też tułowia i głowy Serious Sama (zamiast nich są niewidzialne trójkąty, do których podpięta jest broń), więc ogólnie wygląda to już przyzwoicie.

Z negatywów z kolei:
- Ciągle nie udało mi się poprawnie nałożyć tekstur.
- W czasie ataków broń się nie przemieszcza (w końcu żadnych animacji nie dawałem), więc dziwnie to wygląda, zwłaszcza, jak walczysz nożem.
- Kuca widać tylko w trybie TPP, w trybie FPP widać po prostu broń trzymaną w ręce. Nie wiem czy da się coś z tym zrobić, żeby chociaż tej ręki nie było.




AKTUALIZACJA:
Modele Twilight i Fluttershy udostępniam do pobrania:
http://www.mediafire.com/download/hwvp68w0wojv05g/FlutterTwi.zip

Żeby zagrać kucykiem należy:
- rozpakować w katalogu głównym (tak, żeby katalog Models był bezpośrednio w katalogu Serious Sama)
- uruchomić grę
- options -> players and controls
- klikamy na obrazek postaci
- na liście postaci do wyboru powinny być teraz między innymi Fluttershy i Twilight (lista jest posortowana alfabetycznie)
- jeśli po kliknięciu jednej z nich gra wróciła do ekranu "player profile" i widzimy kucyka w miejscu obrazka postaci, to znaczy, że zadziałało
- cofamy się do głownego menu gry
- split screen -> new game -> start -> start

pamiętajcie, że kuca widać dobrze tylko w trybie widoku z perspektywy trzeciej osoby (przełącza się domyślnie klawiszem 'h' )

 

 

Jeśli coś nie działa, dajcie znać.

 

 

 

KOLEJNA AKTUALIZACJA:

Udało mi się wreszcie rozpracować dodawanie tekstur. Pliki .obj muszą mieć dość konkretną (i nie do końca zgodną ze standardem) strukturę, żeby to działało... no cóż, spróbuję jakoś w najbliższych dniach pododawać te tekstury.

Edited by Xinef

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście wrzucę modele stworzone przez Xinef'a (nie potrafię wyrazić wdzięczności... serio, wiem ile pracy zajmuje stworzenie modelu także dziękuję bardzo :fluttershy4:  ), ale pamiętajcie, że działają one tylko i wyłącznie w multi, a widać je w trybie TPP. To tak jak z nietypowymi modelami do UT2004. Można pobrać np velociraptora, ale broń będzie lewitować (ale w trybie FPP nie robi to różnicy). Ale wróćmy do Serious Pony (zmieniłem nazwę).

 

To co ja chcę osiągnąć to m.in:

 

-Podmiana wprowadzeń, analiz stworów etc w NETRISCA aka SPIKE - w zwykłej grze, każdy je pomijał, ale teraz zachęcam do czytania

-Nowe odgłosy broni - te które udało się "skucykować, skucykowałem": "apsik-shotgungun Rainbow Dash", armata Pinkie i mój faworyt mini-polka-gun (w trakcie strzelania leci polka Pinkie). Pamiętajcie, że nie wszystkie się da. Co zrobić z takim karabinem czy wyrzutnią rakiet? 

-Odzywki kucyków. 

-Ewentualnie potworów o ile znajdę pomysły i co najważniejsze pliki. Sam nie będę ich wycinał ponieważ potrzebuję czystych odgłosów, a nie odgłosów z bajką w tle.  

-Zmiana nazw poziomów trudności. Najłatwiejszy - Diamond Tiara. Najtrudniejszy - Discord

-Zmiana części potworów. Mental to praprzodek Discorda i przemówi jego głosem... o ile znajdę pliki. 

 

Niestety chwilowo mam małe problemy w menu głównym, ale spróbuję je naprawić. Jeśli nie to pozostaną takie jak w oryginale

 

Co udało mi się zrobić (co działa)

 

Broń:

-Nóż Rarity (ale wrócę do innego, z jakiejś gry bo brzmi głupio przy intensywnej walce)

-Pistolet - podmiana na dźwięk z innej gry. Mówiąc krótko HQ

-Strzelba - już o tym pisałem, ale: najpierw słychać kichnięcie Rainbow, a ułamek sekundy później strzał (przypadkowy strzał w wyniku kichnięcia? :rdderp:  )

-Armata Pinkie Pie -  :pinkie2:  (wygląd te sam, podmieniam jedynie odgłosy)

-Mój ulubieniec - Polka Minigun - w czasie strzelania słychać Polkę Pinkie  :pinkie3:

-Laser (tymczasowo) - testowałem na odgłosie miecza świetlnego, działa. Teraz zamienię go na wystrzał Twilight

 

Teksty:

 

-Napisy lecące na dole typu "ładowanie tekstur" podmieniłem na "humanizacja kucyka", "cofanie się w czasie" etc

-SPIKE dla Fluttershy - wprowadzenia do misji 100%, teraz opisy "co ma zrobić"

-Podmiana nazw lokacji: Dolina Królów = Dolina Księżniczek, Syrianie = Odmieńce (pisownia celowa, przodkowie Podmieńców wykorzystani i zmutowani przez Mentala w bestie... znaczy się zwierzątka"

 

Do zrobienia:

 

-Muzyka - nie wiem czy zadziała, nie testowałem tego (jeszcze). Nie znam za bardzo utworów fandomowych, ale jeśli ktoś zna porządne, metalowe - INSTRUMENTALNE kawałki byłbym wdzięczny. 

-Reszta uzbrojenia

-Reszta kucyków

-Opisy potworów

-I ogólnie reszta wszystkiego

 

-A jako bonus... Big Mac. Ten to będzie miał bogate kwestie, a SPIKE wyjdzie z siebie. 

 

Błędy:

-Kilka tekstów w menu głównym - poziomy trudności to pierwsza i ostatnia litera. Najwidoczniej muszą być pisane DUŻĄ LITERĄ  :ivXRI:

-Nowe odgłosy karabinu nie działają. Poszukam jakiegoś innego i metodą prób i błędów to naprawię. 

 

Priorytety:

 

1. Część tekstowa

2. Komentarze

3. Broń

4. Ewentualnie muzyka... o ile zadziała

5. Spakowanie tego w całość i test. 

 

Całość wrzucę pewnie na Google Drive. Kiedy? NIE WIEM  :rd7:

 

Ewentualna pomoc:

 

-Po zakończeniu prac mogę zrobić opisy lokacji dla Lyry, Daring Do, Babuni Smith i kogo tam chcecie, ale skąd ja wezmę kilkadziesiąt odgłosów?

 

A na serio to potrzebne są: 

-Pomysły na skucykowanie pistoletu, dwururki, granatnika, wyrzutni rakiet, 

-Znacie jakąś kucykową muzykę instrumentalną? TECHNO, DUBSTEP i cokolwiek z nimi związane ODPADA. Mile widziane instrumentalne wersje oryginałów, przeróbek (rock, metal). W razie czego linki do kanałów, pojedynczych utworów. 

 

Mówiąc krótko - wokalu niet...  :grumpybloom:

 

Chyba o niczym nie zapomniałem  :rd11:

Edited by Triste Cordis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście wrzucę modele stworzone przez Xinef'a (nie potrafię wyrazić wdzięczności... serio, wiem ile pracy zajmuje stworzenie modelu także dziękuję bardzo :fluttershy4: )

 

Gwoli ścisłości powtórzę, że nie ja stworzyłem te modele, tylko wziąłem gotowe od KP-ShadowSquirrel (napisał, że można je wykorzystywać bez pytania o zgodę).

http://kp-shadowsquirrel.deviantart.com/art/Pony-Model-Download-Center-215266264

 

Z mojej strony praca ogranicza się głównie do rozgryzienia jak z modelu będącego po prostu siatką trójkątów zrobić coś, co gra zaakceptuje jako grywalną postać. W praktyce oznacza to, że postać musi między innymi:

- składać się z trzech części (nogi, tułów, głowa)

- do nóg musi być podpięty tułów, do tułowia musi być podpięta głowa i broń (kilkanaście punktów zaczepienia dla różnych broni)

- każdy element musi mieć określoną bryłę do wykrywania kolizji np. ze ścianami albo z pociskami

- każdy element musi mieć zdefiniowane po kilkadziesiąt różnych animacji - dla uproszczenia wszystkie te animacje wykorzystują obecnie jedną i tą samą "klatkę" animacji, ale muszą być zdefiniowane.

- każda postać musi dodatkowo mieć plik opisujący które pliki modeli i tekstur wykorzystuje, plik z krótkim opisem postaci (widocznym przy wybieraniu bohatera) i plik z podglądem postaci

 

W dużym skrócie - moja praca ograniczyła się do paru godzin badania dokumentacji i forów Serious Sama, żeby się zorientować co trzeba zrobić, po czym samo stworzenie postaci to może pół godziny roboty na kuca. Tyle, w każdym razie, roboty żeby w ogóle stworzyć grywalnego kuca. Poza tym sporo czasu spędziłem nad kombinowaniem co zrobić, żeby kuce miały tekstury (głównie chodzi o znaczki na boku, źrenice w oku oraz dodatkowe kolory na grzywie np. Twilight czy Rainbow Dash, bo jak widać nawet bez tekstur kuce wyglądają nie najgorzej).  Jest jeszcze parę detali, które nie są wymagane, ale które poprawiają wygląd - chociażby sensowne określenie położenia trzymanej broni. Z tym akurat sobie dość szybko poradziłem.

 

Ogólnie, planuję tu napisać krok po kroku, co trzeba zrobić, żeby dodać własnego kuca, żeby podzielić się tą wiedzą i doświadczeniami które nabyłem, bo tak to w praktyce wygląda - dużo czasu schodzi na zbadanie jak coś zrobić, a potem każdy będzie mógł w krótkim czasie dodać nową postać postępując według takiego schematu. Zakładając, że znajdzie gdzieś gotowy model w formacie który da się zaimportować w Blenderze (do Blendera jest pełno importerów, a i domyślnie wspiera sporo popularnych formatów, więc nie powinno być z tym problemów). Zadania takie jak np. wzięcie modelu Rainbow Dash, podmiana koloru sierści i grzywy i podmiana znaczka będą dość łatwe.

 

A co do samych modeli... ogólnie, te stworzone przez KP-ShadowSquirrel są fajne, mają po kilka tysięcy trójkątów, czyli nadają się do gier (do tworzenia filmów animowanych używa się czasem modeli z milionami trójkątów), ale nie mają wstawionych kości, czyli żeby je zanimować trzeba by albo samemu je wstawić, albo wykorzystać inną technikę animacji, na przykład ręcznie przesuwając wierzchołki. Mógłbym to zrobić (mam trochę doświadczenia w animacji 3D), ale to już faktycznie byłoby bardziej czasochłonne przedsięwzięcie i wolałbym poczekać z tym do wakacji. Nawet jeśli wziąłbym modele już z szkieletem i animacjami (chociażby te wykorzystywane w Garry's Mod), to trzeba by dopasować animacje do wymagań silnika Serious Sama i to też byłaby robota na tygodnie. Dlatego na razie się tego nie podejmuję. Czy później się tego podejmę? Wątpię, bo mam pilniejsze rzeczy do roboty, ale może w międzyczasie wymyślę (albo ktoś inny kto się zna na rzeczy) wymyśli jakiś sposób, żeby to zrobić szybciej, to może coś z tego wyjdzie. Pewnie jak zwykle - jakby poświęcić trochę czasu na zautomatyzowanie procesu, to szłoby to zrobić szybciej, ale najpierw trzeba poświęcić ten czas na automatyzowanie xD

 

 

 

Aha i jeszcze jedno:

Przypuszczalnie da się zrobić, żeby modele kuców były i w trybie rozgrywki dla pojedynczej osoby... zasadniczo gra wykorzystuje model Serious Sama i nie da się wybrać innego modelu do rozgrywki jednoosobowej (tłumaczą to niby tak, że w trybie jednoosobowym są przerywniki w rodzaju "podnoszenia figurek, uruchamiania mechanizmów itp." i tylko model Serious Sama ma te animacje. ) O ile się nie mylę gdyby podmienić model Serious Sama na model kuca, to wtedy mielibyśmy kuca w rozgrywce jednoosobowej, ale kuc musi wtedy mieć zdefiniowane te dodatkowe animacje, a sam plik kuca musi się wtedy nazywać "SeriousSam.amc". Jeszcze nie testowałem, czy to zadziała, ale przypuszczanie tak. Problem jedynie taki, że wówczas z poziomu gry nie możemy przełączać pomiędzy różnymi kucami - trzeba to będzie robić ręcznie zmieniając nazwy plików.

 

Niemniej tryb rozgrywki jednoosobowej od trybu split screen z jednym graczem różni się tylko tym, że nie ma przerywników i jak zginiesz, to się respawnujesz zamiast wrócić do stanu z ostatniego zapisu gry.

 

 

 

 

 

Co do kanałów z metalowymi kucykowymi utworami, to L-Train ma sporo bez wokalu i tylko kilka z wokalem.

http://www.youtube.com/user/TheLTrain9000/videos

 

W szczególności:

 

 

 

I jeszcze mam jeden pomysł jak SPIKE mógłby przekonać Fluttershy do agresji - "Przecież wysłannicy Mentala krzywdzili zwierzęta w Ponyville! Czy to nie wystarczający powód, żeby cofnąć się w czasie i skopać im "fabułę"?"

 

 

 

 

A co do wyrzutni rakiet, czy to się nada jakoś?

Edited by Xinef

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrzebne ci są odgłosy do ww. broni, czy same pomysły na opisy? Jeśli to drugie, to:

-pistolet - colt (pojedyńczy) i colt & mare, ale nie pamiętam, czy po znalezieniu drugiego zmienia się nazwa.

-nóż - tasak Pinkameny

-granatnik - wyrzutnia muffinów, ładowane specjalnie wypieczonymi muffinami Derpy

-dwururka - hm, nie mam pomysłu. Bismark? (skoro zwykła strzelba wydaje odgłos kichnięcia...)

-wyrzutnia rakiet - też nie mam pomysłu.

 

i do TSE, jakbyś potrzebował:

-piła mechaniczna - głupie pytanie. Piła Pinkie/Pinkameny

-miotacz ognia - przenośny Spike 2.0

-snajperka - nie mam pomysłu...

-bomba - albo coś w stylu Sonic Rainboom, albo Elementy Harmonii Instant

 

Tak przy okazji, jak załatwiłeś tommyguna?

 

Miałem pytać o dodanie Celestii/Luny, ale skoro Xinef ma napisać poradnik z cyklu zrób to, Sam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

OMG.... Triste... Spełniasz moje sny. Serious Sam to jedna z moich pierwszych gier, a jeszcze zagrać w wersję semi-kucykową ;3 Z całych sił ci kibicuję tak i duszą jak i ciałem. Gdybym coś ogarniał to bym pomógł... Ale nie ogarniam :despair:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chłopaki odwalacie tu kawał świetnej roboty. Oj daawno grałem w tą grę, nie pamiętam jak ona wygląda, fajnie będzie zobaczyć ją z zupełnie nowej perspektywy  :rd11:

Ciekawe czy mógłbym jakoś pomóc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chłopaki odwalacie tu kawał świetnej roboty. Oj daawno grałem w tą grę, nie pamiętam jak ona wygląda, fajnie będzie zobaczyć ją z zupełnie nowej perspektywy  :rd11:

Ciekawe czy mógłbym jakoś pomóc?

-Muzyka, muzyka i jeszcze raz muzyka.

-Ewentualnie tak jak napisał Xinef - odgłos do broni, ale to ciężka sprawa.

Biorę się do roboty. I dzięki za linki.   :flitter:

 

Ok, co do muzyki to - 55 plików w 18 folderach, format ogg. Część musi pozostać bez zmian (filmiki)

 

"A co do wyrzutni rakiet, czy to się nada jakoś?" - raczej nie, ale do granatnika... ideał.

 

Ale najpierw część tekstowa. 

 

Snajperka - przetestuję odgłos Sonic Rainboom, ale raczej pozostanę przy odgłosie karabinu 50cal

 

Tommy Gun - pracuję nad tym. Muszę porównać odgłosy wystrzałów starego i nowego dźwięku

Edited by Triste Cordis

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.mediafire.com/download/w7g5y11qfrgttcb/Twi.zip

 

Twilight oteksturowana i działająca w trybie single player! (Tak, wystarczyło zmienić nazwy trzech plików na SeriousSam.cośtam)

 

Polecam obejrzeć intro (konkretnie moment jak Twilight pojawia się w wehikule czasu), moim zdaniem robi wrażenie xD

 

I jeszcze takie pytanko - taki rozmiar kuca jest ok, czy powinna być na przykład mniejsza?

 

twi1.jpg

 

twi2.jpg

Edited by Xinef

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...