Jump to content

Strona Główna  |  Ogłoszenia  |  Lista Fanfików  |  Fanpage  |  Feedback
Cipher 618

Proste mody do gier Triste Cordisa

Recommended Posts

Dodam tylko, że przez te lata dostałem kilka nie tyle ostrzeżeń co informacji o prawach autorskich: "...dopóki posiadacz praw autorskich nie zgłosi roszczeń, film może pozostać na kanale" (np Half-Life 2 Nova Prospekt + muzyka z Matrixa). Nawet jeśli był to link do innego kanału -  a tutaj? Blokada i usunięcie z dnia na dzień. Mogli napisać (nawet z generatora) list, że naruszam prawa autorskie i mam X dni na skasowanie tego filmu. Wiem, że inni takie dostawali. Sprawdzam maila 2x dziennie - nie dostałem żadnej wiadomości. 

Edited by Triste Cordis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może by pójść w Ponyty? Jak by im dać zdolność mowy i osobowość to byłyby w 90% takie jak MLP, i większość fanów by się z nich cieszyła tak samo, a Hasbro by Ci mogło naskoczyć.

077.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Double Rainboom - o zgodę pytali przed rozpoczęciem prac, poza tym na pewno fakt, że było to przedsięwzięcie uniwersyteckie miał tu znaczenie. I tak widać, że musieli na filmie dać teksty prawnicze w stylu "Wszystko w tym filmie jest własnością Hasbro i nigdy nie podważymy tego stwierdzenia"

 

Poza tym o wiele trudniej byłoby coś takiego przepchnąć z projektami które łączą kilka różnych znaków towarowych. Nawet skrzyżowanie MLP z Magic the Gathering nie przeszło i dostało bana, chociaż Wizards of the Coast należy do Hasbro. Z projektami które dotyczą czegoś co do Hasbro nie należy może być o wiele gorzej.

 

Jeśli chodzi o Fighting is Magic... akurat tutaj widziałem sporo sensownych argumentów czemu to zrobili. Głównie chodzi o fakt, że skrót nazwy gry to też MLP:FiM, więc na serio była duża szansa, że osoby szukające oryginalnego serialu w internecie zamiast tego trafią na grę z walczącymi kucykami. I gdyby z tego powodu przesadnie konserwatywni rodzice (ci sami, którzy zaatakowali Derpy), zrobili Hasbro shitstorm to faktycznie rozumiem czemu Hasbro wolało projekt zablokować. Można narzekać, że niestety zrobili to gdy był niemal ukończony, ale tak bywa. W każdym razie nazwa gry faktycznie może mieć duże znaczenie, bo wystarczy spojrzeć na nazwy paru innych przyblokowanych projektów: My Little Pony Online, Friendship is Magic: the Gathering... po prostu fragment nazwy się idealnie pokrywa z nazwami do których Hasbro ma prawa.

 

Wiem, że czasami chodzi wyłącznie o nazwę, bo chociażby jeden mój znajomy pisał grę Ninja Pong. Dostał od Atari list, że nazwa Pong jest zastrzeżona. Zmienił nazwę gry na Ninja Ponk i się odczepili. Tak, w prawach autorskich, znakach towarowych itp. chodzi o takie detale. I tak, gra Pong jest stara jak świat, a nadal jej zawzięcie bronią. Pomimo faktu, że niemal każdy programista gier kiedyś w życiu napisał klona tej gry, chociażby ucząc się programowania gier.

 

Jeśli zaś chodzi o YouTube, to opowiem swoje doświadczenia. Miałem parę animacji 3D, do których dodałem jako tło muzyczne po prostu utwory które mi pasowały, jakieś komercyjne piosenki. Znaczy się ich fragmenty przycięte do długości animacji. Poza tym miałem jeden film gdzie z kolegami kręciliśmy jako szkolny projekt, więc taki normalny "aktorski" film. Fragment filmu był wzbogacony o ścieżkę dźwiękową z filmu Lord of War (chociaż z tego co widzę ten utwór, "For What It's Worth" jest w zasadzie sporo starszym, niezależnym utworem... czyli chyba jednak nie jest muzyką filmową jak mi się wtedy wydawało). No w każdym razie przez jakiś czas YouTube się w ogóle nie czepiał, a potem tylko pooznaczał te moje filmy następująco:

 

Video blocked in some countries. - w przypadku animacji z tłem muzycznym. Widać są dostępne w tych krajach, których te prawa autorskie nie obejmują, a niedostępne pewnie w USA i paru innych.

 

Matched third party content. - w przypadku filmu aktorskiego. Efekt? Film nadaj można oglądać, ale bez ścieżki dźwiękowej. Pewnie mógłbym podmienić ścieżkę dźwiękową np. na tą samą ale z wyciętym fragmentem z tą muzyką i by się pewnie więcej nie czepiali.

 

Innymi słowy mój kanał został potraktowany dość łagodnie, ale w sumie to było też dość dawno temu. Może z 5-6 lat temu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za chwilę, lub jutro udostępnię link do modyfikacji UT2004, którą zrobiłem dużo wcześniej. Gdy po raz pierwszy uruchomił mi się program do tworzenia voice packów ( MIłwm  nim problemy) chciałem zrobić coś na szybkiego. Tak dla testu. Trafiło na MLP bo miałem "gotowce".
 
To taka wersja beta. U gracza komentarze działają zawsze, gorzej z botami. Od chwili wrzucenia innych VP pojawiają się losowo. Widzę dwa rozwiązania:
 
1. Trzeba przypisać głos każdej postaci z osobna... (odpowiednie menu)
2. Moje voice packi jakimś cudem zadziałały po dodaniu innych.
 
W paczce: instrukcja, komplet voice packów (miłośnicy gry Republic Commando się ucieszą) oraz podstawowa wersja w odrębnym archiwum.
 
Instrukcja. Po pobraniu pliku należy wypakować jego zawartość do folderu system (główny folder gry). Te drugie archiwum zostawcie w spokoju. To taki backup! Jeśli to zrobicie po prostu nadpiszecie wypakowane raz pliki. Mam nadzieję że rozumiecie co mam na myśli. Ostatni krok to wybór interesującego nas głosu w menu gracza oraz komentatora w audio. NIE POLECAM grania oba ma modami na raz. Co za dużo to nie zdrowo. Aha. W tle można puścić kucykową składankę, daje niezły klimat ;)
 
LINK: UT 2004 Pony Mod + dodatki

 

PS. Google będzie narzekać, że nie może przeskanować pliku... pobierajcie śmiało. Ewentualne alerty antywirusów to wina dziwnych rozszerzeń plików zamieszczonych w archiwum. 

Edited by Triste Cordis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zostawiłem Serious Sama. W tej chwili chcę podmienić odgłosy wystrzałów na te ze współczesnych gier. Nie wiem dlaczego, ale pewne pliki wav sprawiają, że gra przestaje działać. Inne podmieniają się bez problemów. Muszę znaleźć winnego. Możliwe, że jednym z nich jest strzelba. Zobaczymy. Możliwe, że dźwięki muszą być w mono.

 

Nowe głosy bohatera:

-JEŚLI znajdę jakieś ciekawe to może "na otarcie łez" Sam przemówi głosem Pazury, albo Waldka K.

 

EDIT. Plik stereo 44100Hz działa, porównam go z oryginałem z gry, a w razie czego przerobię w edytorze. 

Edited by Triste Cordis

Share this post


Link to post
Share on other sites


Możliwe, że dźwięki muszą być w mono.

 

Kojarzę silniki do gier, w których pliki .wav musiały mieć konkretną częstotliwość, liczbę kanałów (zwykle mono), głębię bitową i konkretny kodek (zwykle PCM, czyli bez kompresji), żeby silnik je zaakceptował.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz rację:

 

-wav, 22050Hz mono... ale inne też działają. No nic próbuję dalej bo szkoda takich dobrych odgłosów broni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Narrreszcie! Działa!  :yay: 

Broń - wszystkie wystrzały są w wyższej jakości (wyjątek nóż - ale kto tu będzie używał noża?). Minigun wymiata... 

Komentarze - Sami Swoi... może w wolnym czasie dodam alternatywną wersję - hmmm... Króla Juliana (problem w tym że potrzebuję ok 45 tekstów, brakuje ponad 20).

Co zostało do zrobienia? Muszę to zebrać do kupy (bo mam w różnych folderach), odinstalować grę i sprawdzić czy zadziała na czystej kopii. Jeśli tak... udostępnić.

Edited by Triste Cordis

Share this post


Link to post
Share on other sites


ale kto tu będzie używał noża?

 

Ja dość często używałem... a to z prostej przyczyny, że preferuję broń białą i nie jestem jakimś specjalnym zwolennikiem broni palnej. A poza tym nie mają tam łuków, kusz itp. Fajnie jakby była katana albo broń drzewcowa...

 

Ogólnie, to łatwo daje się nożem pokonać wszystkich bezgłowych oprócz kamikaze (tych czasem udawało mi się ciachnąć zanim wybuchli, ale to ciężka sztuka), Gnaary, Kleery, Sirian Werebulle (trochę skakania xD)

 

Z nożem nie bardzo sobie radziłem natomiast przeciwko Marsh Hopperom, Biomechanoidom i Arachnoidom. Znaczy się idzie ich pokonać, ale już raczej z dużymi stratami życia.

 

Nie sprawdzałem czy z harpiami jest jakiś dobry sposób na sprowadzenie ich na ziemię, ale czasem lądują, więc też powinno się dać je dość łatwo zanożować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W takim razie będę musiał znaleźć jakiś dźwięk machnięcia bronią białą (w czterech wersjach). Dwójka pójdzie znacznie szybciej bo pojawiło się tylko kilka nowości w arsenale. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mod działa, dźwięki broni są OK. Na dniach udostępnię na Google Drive. 

 

I tak z ostatniej chwili - trwa wyprzedaż. Na GOG można kupić obie części gry po 3$ każda. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do instalacji wymagany jest Winrar  :fluttershy3: 
 
Pobierz mod

 

Kliknijcie w Plik > Pobierz!
 
Poradnik w archiwum. Jeśli będziecie postępować krok po kroku - nie powinno być problemów.  

 

Kod na broń (tak aby sprawdzić je w działaniu)

 

1. Nacisnąć tyldę ("falowany" klawisz w pobliżu F1)

2. Wpisać please giveall

3. Zatwierdzić Enterem

4. Wcisnąć tyldę

 

Ukończyłem kilka poziomów i wszystko jest tak jak być powinno. Kilka uwag:
 
-Głos Sama podmieniony na komentarze z Samych Swoich
-Nie każda broń ma nowy dźwięk (np nóż lub wybuch - jest ich kilka, nie znalazłem wszystkich w plikach gry)
-Mod działa na wersji z serwisu GOG (chyba  łatka 1.04). Nie gwarantuję działania na innych wersjach. 
-Część komentarzy jest cichsza od pozostałych a część powtarza się
-Komentarze nie padają zbyt często (tak jest w oryginale)
-Nie wiem czy wszystkie pasują do sytuacji bo nie ukończyłem jeszcze gry. 
 
Powiedzmy, że to wersja 0.9

 

Jeśli macie propozycje co do podmiany głosów piszcie śmiało - pomyślę czy da się zrobić. 

Edited by Triste Cordis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukończyłem grę. Tylko dwa teksty pozostały z oryginału. Reszta działa. Jakby to kogoś interesowało biorę się za Drugie Starcie. Zastanawiam się nad powrotem do skucykowania gry (komentarze / teksty - bo broń już mam)

 

PS. Nie żebym się chwalił, ale odgłosy broni z moda brzmią lepiej niż te w wersji hd  :yay:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak. Ale jeszcze ją poprawię, bo jak już pisałem dwa teksty nadal są z polskiej wersji językowej, która była... jaka była. O ile instalacja spolszczenia i nowych dialogów jest dziecinnie prosta to wrzucenie nowej broni jest trochę pokręcone.

Dlatego radzę czytać instrukcję. Kopia wskazanego pliku .gro przyda się.

A żeby pobrać klikasz na link, następnie Plik > pobierz. Powinno być archiwum "tristemod". Czy jakoś tak.

EDIT. Spróbuję zrobić coś, żeby instalacja broni była taka sama jak tekstów. Ale to może potrwać o ile w ogóle się uda

Edited by Triste Cordis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli będą zainteresowani stworzę wersję broni do Drugiego Starcia. Brakuje jedynie odgłosów do tych nowych:

 

- Karabin snajperski

- Piła spalinowa

- Miotacz ognia

 

-Reszta działa bez zarzutów

 

Gorzej z tekstami, wszystkie są inne = mnóstwo roboty, a chciałbym posiedzieć nad fanficami, które obecnie są "w lodówce" (m.in Shylitude 2.0 czy "Dla Ciebie wszystko...")

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znalazłem plik rar z tekstami dla chyba wszystkich postaci. Wracam do pracy nad modem. Nie obiecuję szybkiego ukończenia prac, ale wiem już jakie rozszerzenie ma mieć plik (wav, mono). Dzięki temu prace pójdą szybciej. Będzie mam nadzieję ciekawie :)

EDIT Serious Sam 2 - też idzie podmienić.

Serious Sam 2 SE Classic - znalazłem teksty :yay:

Serious Sam HD - niestety nie da rady, a nawet jeśli to za słaby PC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pograłem sobie w Serious Sam 3: BFE (wyprzedaż na XBL - niecałe 8zł) i powiem tak. To nie jest ani Serious, ani Sam. Jeżeli przez 20... tak. DWADZIEŚCIA minut łażę po lokacji zrobionej metodą "kopiuj / wklej" i nikt, ani nic mnie nie atakuje to coś tu jest nie tak.

Tak jak w poprzednich starciach musimy wytłuc wszystkich, aby otworzyły się drzwi. Problem w tym, że przeciwnik - pozbawiony broni pająk wisi na suficie i czeka nie wiadomo na co  :yHRvV:  Łazisz jak głupi po całej mapie i szukasz "tego ostatniego". Wcześniej to my byliśmy atakowani bez względu na odległość, a nie podchodząc metr od przeciwnika. Poza tym pomagała nam NETRISCa, której tutaj nie ma. Tak jakby jest, ale tym razem możemy jedynie oglądać modele potworów i broni. Po co? Ja chcę wiedzieć co zrobić, żeby iść dalej. 

 

Przykład. Misja z zainfekowanym helikopterem. Trzeba zestrzelić dziada. Sam stwierdza, że potrzebuje czegoś mocniejszego. W całym mieście wiszą działka reagujące na ruch i strzelające do wszystkiego co się rusza. Pomysł? Włączyć działka i dobić to co zostanie. Genialny plan...NOT! :grumpybloom: Trzeba wyłączyć działka, znaleźć wyrzutnię rakiet i kilkoma strzałami rozwalić helikopter. Hurrra developerzy! NOT!  :grumpybloom:

Edited by Triste Cordis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pograłem sobie w Serious Sam 3: BFE (wyprzedaż na XBL - niecałe 8zł) i powiem tak. To nie jest ani Serious, ani Sam. Jeżeli przez 20... tak. DWADZIEŚCIA minut łażę po lokacji zrobionej metodą "kopiuj / wklej" i nikt, ani nic mnie nie atakuje to coś tu jest nie tak.

 

Matko aż tak potaniała ta gra? Jeszcze w lutym chyba kosztowała 40 zł. A co do nic nie robienia to zapewne chodzi ci o poziom milczący mistrz zagadek i łażenie po tym sekretnym przejściu.

 

Tak jak w poprzednich starciach musimy wytłuc wszystkich, aby otworzyły się drzwi. Problem w tym, że przeciwnik - pozbawiony broni pająk wisi na suficie i czeka nie wiadomo na co  :yHRvV:  Łazisz jak głupi po całej mapie i szukasz "tego ostatniego". Wcześniej to my byliśmy atakowani bez względu na odległość, a nie podchodząc metr od przeciwnika. Poza tym pomagała nam NETRISCa, której tutaj nie ma. Tak jakby jest, ale tym razem możemy jedynie oglądać modele potworów i broni. Po co? Ja chcę wiedzieć co zrobić, żeby iść dalej. 

 

Nie żebym był jakimś tam obrońcą ale nie przypominam sobie że w tej części trzeba było pokonywać potwory żeby otworzyć drzwii bo raczej tutaj chodziło wyłącznie o szukaniu kluczy i umieszczeniu w drzwii. Co do reakcji potworów to tutaj się zgodzę i te które stoją dalej od gracza (np. Harpie w poziomie Podcięte szkrzydła) powinny ruszyć na niego z pełną parą. Netrisca niestety imponuje jedynie wizualnie (nie mówiąc już o tym że w 3 jest w tych okularach zamiast tak jak było w 1 i 2 starciu wszczepiona do mózgu.)

 

Przykład. Misja z zainfekowanym helikopterem. Trzeba zestrzelić dziada. Sam stwierdza, że potrzebuje czegoś mocniejszego. W całym mieście wiszą działka reagujące na ruch i strzelające do wszystkiego co się rusza. Pomysł? Włączyć działka i dobić to co zostanie. Genialny plan...NOT! :grumpybloom: Trzeba wyłączyć działka, znaleźć wyrzutnię rakiet i kilkoma strzałami rozwalić helikopter. Hurrra developerzy! NOT!  :grumpybloom:

 

 

A tutaj to raczej był powód nie korzystania z działek. Sam nie mógł z ich skorzystać przeciwko helikopterowi ze względu na jego umiejętności regeneracji i naprawy sprzętu w którym przejmuje kontrole i tutaj mogła zadziałać tylko broń wybuchowa (tak jak Kukulkan w 2 starciu). To że mógł później zabrać wynikało raczej z awarii bronii która nie mogła cały czas strzelać a po jej wyjęciu miała mniejszą szybkosztrzelność.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wersja XBL to wersja na XBOXa. Co tydzień sprzedają coś na wyprzedaży. Trafiło na serię SS. Kupiłem wszystkie "starcia". Póki co dałem sobie spokój z BFE. Wrócę do tej gry i rozwalę śmigłowiec, ale tak czy inaczej szkoda, że nie da się wykorzystać działek przeciwko śmigłowcowi - w końcu strzelają też do wroga. A brak NETRISca to strzał w kolano. Opisy z drugiego starcia są świetne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W dalszych etapach jest nieco lepiej. Podkreślam - nieco. Pojawiają się hordy przeciwników więc jest dobrze. Ale to chyba jedyna zaleta, bo w tej grze wszystko jest niedorobione. Zacienione miejsca zbyt ciemne, oświetlone wręcz oczo... (wchodzisz pod wiadukt - zapada ciemność, wychodzisz - jeb po oczach - ok, chcieli zasymulować efekt gdy przez chwilę nic nie widzimy / jesteśmy oślepieni. Ale efekt nie znika w sekundę. W MYST IV był identyczny bajer. Działał. Gra ma 9 lat.)

 

Pierwsze/Drugie starcie w HD miało być prezentacją silnika, pokazać możliwości Serious Engine 3 (tak jak swego czasu SE1 - technologiczne demo było tak dobre, że powstała gra SS: Pierwsze Starcie). Niestety jest odwrotnie. Ba, SS3 może zniechęcić od znakomitych poprzedniczek (pomijam katastrofę jaką była SS2)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zabrałem się za Shadowgrounds w wersji Aliens. Oczywiście nie podmienię modeli postaci (aż taki dobry nie jestem), ale na dzień dzisiejszy mam:

- zwykły radar - dźwięki z filmu

- otwieranie drzwi - dźwięki z filmu

- jeden z kilkunastu potworów - odgłos atakującego aliena (muszę pokombinować nad resztą, żeby za bardzo się nie powtarzały)

- podmieniona muzyka

-nie wiem dlaczego nie mogę zmienić w plikach tekstowych nazw planet z Ganimedes na filmowe. Pokombinuję nad tym.

Póki co efekt jest taki, że klimat zwala z nóg, szczególnie gdy nic się nie dzieje i nagle detektor coś wykrywa (zalecenie, zmniejszyć jasność do tego stopnia by widzieć tylko to co ukazuje światło latarki).

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...