Skocz do zawartości

Ogólna dyskusja na temat rozgrywki.


Cava Herondale

Recommended Posts

Z początku byłem przeciwnym temu systemowi HP ale skoro już się na tak nagłowiliśmy z jego mechaniką, jak i ja z Advilionem z działaniem mojej postaci w tym systemie jestem gotów przez niego brnąć. Choć będąc szczerym nie podobają mi się w nim dwie rzeczy.

- mechanika 2+1 ( te dwa ruchy strasznie ograniczają ).

- fakt że Drużynę Cadence w trakcie jej symulacji ten system nie obowiązywał przez co mogli w pełni pokazać na co stać ich postacie ( nas ograniczają 2 akcje ).

 

P.S: Fajny obrazek profilowy Cava.

Edytowano przez Rexumbra
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, gdzie i jakim cudem pojawiła się możliwość kontroli obrywania przez gracza. Będę musiał to dokładniej zaznaczyć w zasadach, bo ja takich ciekawostek nie planowałem.

Nie mogliście składać zażaleń wcześniej? Wiem, że nie zawsze ma się czas, ale dlaczego dopiero teraz, a nie np. w momencie opublikowania dokumentu nt. ST? Bo gdy nikt się nie sprzeciwia, traktuję to jako zgodę. W każdym razie, sesja próbna Sombry do końca będzie posługiwać się obecnym systemem, co najwyżej po jej zakończeniu dokonamy poprawek i ewentualnych zmian.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogliście składać zażaleń wcześniej?

Ja szczerze przyznam, że nie wiedziałem o kontroli obrywania, dopiero dziś to zauważyłem i wypowiedziałem się na ten temat. W przyszłości na pewno będzie coraz mniej błędów, ponieważ są stopniowo usuwane( ja przynajmniej mam taką nadzieję).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się nie podoba to, iż MG decyduje o skutkach. Jeśli dany gracz zgodzi się na to, że oberwał, to niech wtedy będzie to zaliczone. Poza tym jeśli chcecie HP, to musicie teraz rozgrysować, za co odejmuje się ile punktów, bo jeśli to ma być randomowe na "odwal", to niech to zniknie mi z oczu...

Edytowano przez Cava Schreave
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Poza tym jeśli chcecie HP, to musicie teraz rozgrysować, za co odejmuje się ile punktów, bo jeśli to ma być randomowe na "odwal", to niech to zniknie mi z oczu...

 

Mogę nad tym pomyśleć. Ale dajcie mi trochę czasu, bo wróciłem z maratonu Hobbita o 7 rano i jeszcze muszę myśleć nad sesją do działu AJ. ale postaram się jakoś sprawiedliwe rozbić progi obrażeń starając się poprzeć o poprzednią mechanikę, by całość była składna.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę nad tym pomyśleć. Ale dajcie mi trochę czasu, bo wróciłem z maratonu Hobbita o 7 rano i jeszcze muszę myśleć nad sesją do działu AJ. ale postaram się jakoś sprawiedliwe rozbić progi obrażeń starając się poprzeć o poprzednią mechanikę, by całość była składna.

Jeśli wszystko będzie w porządku, HP będzie mogło pozostać. :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczę, że w niedługim czasie na moim (Cavy zresztą też) PW pojawi się wiadomość, w której wszystko dokładniej wyjaśnisz, bo takie rzucanie fragmentami pomysłów jest bez sensu, znacznie łatwiej będzie odnieść się do pełnego opisu.

Ja jednak wciąż chcę, by kwestia tego, czy gracz otrzyma obrażenia, należała do MG. Zostawianie czegoś takiego graczom, może prowadzić do powstania sytuacji unikania 55438655 pocisków na raz, a tego raczej nie chcemy.

Edytowano przez Advilion
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ja jednak wciąż chcę, by kwestia tego, czy gracz otrzyma obrażenia, należała do MG. Zostawianie czegoś takiego graczom, może prowadzić do powstania sytuacji unikania 55438655 pocisków na raz, a tego raczej nie chcemy.

 

Też tak sądzę. Nie potrafię znaleźć jakichkolwiek zalet pozostawienia tego graczom. Chyba że zasady za tym stojące byłyby na tyle jasne że moglibyśmy sami rozstrzygnąć kwestię sporną.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co teraz powiem może wydawać się chamskie ale zostało potwierdzone wiele razy. Ja słucham to co mówią gracze ale odnoszę się tylko jako do pomysłów i propozycji, a nie pewnych i solidnych idei. Robię to dlatego, że gracze bardzo często nie wiedzą czego chcą, dopiero co na to wpadli i jeszcze tego nie przemyśleli, chcą mieć super bonusy/przewagi i przez to często zapominają o minusach i pomysł jest niedokończony i niedociągnięty. Każdy pomysł trzeba trochę przerobić i przetestować zanim wyjdzie zadowalająco. Sam mam 2-3 pomysły, które zamierzam niedługo w swoich sesjach wprowadzić i przetestować działanie. Ale z reguły robię jeden eksperyment jednocześnie lub ogólnie jeden na sesje. Ale ja mam możliwość wielu sesji i dużej ilości czasu. My tutaj tego nie mamy i musimy sprawdzać wszystko na szybko bez głębszego zastanowienia, na co zresztą się zgodziliśmy, gdy ruszała symulacja DS każdy stwierdził, że można mimo niedokończonego spisu Adviliona. Więc nie krzyczcie wszyscy aż tak o błędy, bo szansa na sprawnie działający test i do tego przyspieszony ma błędy tego się nie uniknie. Jeśli dobrze pamiętam cały ten Event jest eventem próbnym, bo Cava coś wspominała o takim Evencie międzydziałowym. I jeśli to wypali nam tu i teraz, to przyczynimy się do rozwinięcia tego pomysłu i kolejnych Starć. Obrywanie, które jest zależne od graczy jest polegające na honorze i ROZUMIENIU tej zasady, by nie było "Bicia się w twarz, by drugiemu było miło" Czyli zbytnim obrywaniu bezsensownym oraz by nie było "Nietykalnych postaci" Mój system 2+1 ma swoje wady fakt, nie ukrywam dziwnie się sprawdza przy różnych szybkościach postaci i pseudo bazuje na czasie. Ale jego głównym założeniem jest to na czas tury czas jakby zwalnia i każdy segment to kilka sekund na reakcję a kolejność postów to szybkość reakcji poszczególnych graczy. Najtrudniejszym jego elementem jest obrona przed atakami naraz przed i po swojej turze. Ponieważ wymaga ona dwóch postów. Z racji tego w moich sesjach tym sposobem daję im "Darmowe segmenty tylko i wyłącznie na obronę" ALE taka obrona jest trudniejsza i daje mniej za każdy blok/unik oraz występowanie segmentu ryzyka. Orientacyjnie wygląda to jak blok w ostatniej chwili. Po turze jest przyspieszenie czasu, by weszły wszystkie efekt, a pociski doleciały i znowu zwolnienie. Coś w tym stylu https://www.youtube.com/watch?v=ltFyEcoGnbQ Dodatkowo tutaj nie mamy kostek ani niczego takiego, więc system hp trzeba opracować od zera na potrzebę tej sesji i tych postaci. To dodatkowe eksperymenty wymagające dodatkowych prób i czasu. Wiem, że to co robimy z zasadami i decyzjami to trochę można powiedzieć Dyktatura ale demokracja jest niemożliwa. Bo wiele osób chce jednego, a druga połowa tego nie chce. Tak jak było z tą karczmą. Jedni dadzą sobie radę, a jedni nie i nikt nie ma ochoty potem się kłócić o to, że ktoś nie rozdzielił wątków i miał informację/porozumiewał się bez słów. Jak na razie naszym głównym celem jest unikanie problemów z mechaniką i stworzenie stabilnego, dobrego sposobu. Gdy to już będzie ukończone wtedy można zacząć zajmować umileniami i rozdzielanie, co można zostawiać i kiedy.

 

Od 9 lat jestem w świecie RPG, ucząc się go i poznając różne sposoby prowadzenia światów i wiele światów zwiedziłem. MG jestem od 3-4lat (Nie na forum tylko prywatnie) i do tego jestem samoukiem jeśli o to chodzi. Zaczynałem to wszystko od zera i doszedłem to mechaniki dobrej, choć nie idealnej. Ale nie mogę mieć jej tylko jednej, bo nie wszędzie się nada. Dlatego muszę myśleć i tworzyć też inne style prowadzenia gry jak np: 2+1. Nie chcę, abyście tylko narzekali i wytykali błędy jakie popełniamy, bo będziemy je popełniać, Chcę abyście razem z nami tworzyli tą grę wynajdując błędy i poddając je KONSTRUKTYWNEJ krytyce oraz podawali swoje pomysły do rozpatrzenia. Ale niech każdy z was będzie osobiście przemyślał propozycję nie tylko swoje ale i innych. Bo być może ktoś z was wpadnie na niekompletny pomysł, który zostanie ulepszony przez kogoś innego i my będziemy mogli go wprowadzić i patrzeć jak się dobrze przyjmuję.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście jestem za tym by MG decydował w kwestii "uniknął czy nie uniknął". Wydaje mi się to najbardziej sprawiedliwe bo inaczej unikanie 55438655 pocisków jest bardzo prawdopodobne (sam pewnie bym tak robił :twiblush2: ). A co do HP nie mam zastrzeżeń ale naprawdę trzeba ustalić jakąś sensowną skale by uniknąć czegoś w stylu "zadrasnął mu policzek -78 HP , przebił go na wylot -4 HP".

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzależnienie szybkości reakcji od tego kto szybciej napisze posta nie wydaje mi się dobrym pomysłem.   Powodowałoby  to pośpiech w pisaniu , błędy i niską jakość. Nie lepiej byłoby zrobić coś w stylu inicjatywy bazującej na opisie postaci? Te twoje tury bazowane na segmentach wydają mi się rozsądnym rozwiązaniem, choć dobrze  by było ustalić jak na serio będzie determinowany sukces/porażka w ataku lub uniku  skoro nie ma jak losować na forum. MG będzie u siebie rzucał kostką?

Edytowano przez EmielRegis
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko mój pomysł ale co powiecie na to żeby  po skończeniu symulacji każdy przedstawił swój pomysł jeśli taki posiada na prowadzenie rozgrywki. Przedstawiając przy tym opis, minusy i plusy ?

Edytowano przez Rexumbra
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o to się cały czas spieram... Bo aktualnie jestto z czetech liter wzięte.

Właśnie po to wczoraj przez dwie godziny analizowałem, myślałem i wnioskowałem, jak zrobić to tak, by wszystko wyglądało logicznie i realistycznie? Dziękuję.

System inicjatywy jest ciekawy, jednakże powoduje nielogiczności, gdy osoba, której postać jest wolniejsza, pierwsza zamieści posta. Zaś jeśli będziemy regulować kolejność wedle inicjatywy, sesja będzie sztucznie pocięta i spowolniona. Niemniej, zastanowię się nad tym, jak zrobić to tak, by wszystko było wygodne i intuicyjne.

Rexumbra, pomysł świetny, tylko dlaczego umieściłeś go w tym temacie?

Edytowano przez Advilion
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Emielu chodziło mi o czas reakcji na zasadzie takiej, że przecież jak pierwszy gracz atakuję, to drugi się przed tym po jego poście broni. To na tej zasadzie działa.

Problem na pewno się pojawi jak będzie ustalanie kto kiedy robi posta na podstawie postaci, bo dajmy na to czekamy na kogoś 3 dni i stwierdzamy, że jest pomijany ale drugi gracz po nim gdzieś wyjechał ale mógł odpisać w te trzy dni i tak mamy jedną turę na tydzień dwa.

To jest zasada pośpiechu, bo jak w walce też się śpieszysz, żeby pierwszy zadać cios wrogowi, nie?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rexumbra, pomysł świetny, tylko dlaczego umieściłeś go w tym temacie?

 

Będąc szczerym w przypadku niektórych pytań trudno określić gdzie mają trafić.

 

Choć po głębszym zastanowieniu przyznaję się do błędu. Powinienem to umieścić w "Pomysły i Sugestie".

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serox ja jeszcze w pełni nie ogarnąłem systemu w którym gramy więc istnieje możliwość że się mylę ale nie jestem pewny czy Wolfast mógł "zobaczyć że ktoś do niego mierzy i paść na ziemię". Oczywiście normalnie nie stanowiło by to większego problemu ale jesteś snajperem który jeszcze w tej samej rundzie 1-załadował, 2-wycelował (by zwiększyć szanse na trafienie) i 3-wystrzelił (trafi=ryzyko). Wolfast wykonał 3 akcję i nawet jeśli może wykonać jeszcze 2 (zobaczyć zagrożenie i uniknąć) powinno to także zależne od współczynniku ryzyka. Według mnie skoro wykonałeś 3 akcję związane z ryzykiem (a na pewno 2 wystrzał i unik) to szansa powodzenia tych akcji powinna być podzielona przez ilość ich wykonania. Takie jest moje zdanie ale decydujący głos zależy od MG, jeśli coś jest źle to proszę mnie poprawić.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka informacja - HP może sobie być do końca symulacji, ale potem, kiedy pojawi się WW, to nie będzie mowy o tym. Sesje bez HP również były i zawsze miały się świetnie. Teraz będzie trzeba opracowywać to osobno dla każdej postaci, a mówię - dojdą nowe osoby i nowe drużyny. Jak najbardziej możecie sobie zachować to, co już wymyśliliście, jednak będzie się to odbywać tradycyjnie. Zamiast tego wprowadzimy jakiś zamiennik.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.
×
×
  • Utwórz nowe...