Honkai: Star Rail [PC]
Biorąc pod uwagę fakt, że wersja na PS5 wyjdzie jakoś w tym roku, a gra na moim tablecie działa co najwyżej poprawnie, to spróbowałem zagrać na laptopie. Co prawda działa na najniższych detalach, ale póki co wystarczy. A raczej musi wystarczyć. Po tych wszystkich latach konsolowego grania muszę przyznać, że granie na PC jest po prostu niewygodne. Co pad, to pad
Ukończyłem pierwszy rozdział historii i muszę przyznać, że nie mogę doczekać się kolejnych. Ta gra to cholerne mistrzostwo świata: świetna fabuła, znakomicie napisane postacie, a do tego znakomity system walki. Pojedynek z finałowym bossem to najbardziej epicka rzecz jaką widziałem od... sam nie wiem kiedy. Miałem wrażenie, że oglądam jakieś anime. I mowa tu o walce w turach! No i ta muzyka:
Jeśli ktoś nie grał, to polecam. Gra jest darmowa i ma śmiesznie niskie wymagania sprzętowe (działa płynnie na 10-letnim laptopie).
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
Po kilku godzinach grania muszę przyznać, że było na co czekać. Mam za sobą jakieś 5-6 godzin i jedyną poważną wadą są póki co problemy z płynnością animacji. Cała reszta to miód, megatony grywalności oraz mnóstwo nowości.
Od razu uprzedzam, jeśli ktoś odbił się od Breath of the Wild, to nie ma tu czego szukać. Rdzeń rozgrywki jest nadal taki sam: nastawienie na eksplorację, poszukiwanie kapliczek, dużo łamigłówek, brak prowadzenia za rączkę (za wyjątkiem "prologu") i fakt, że Link na początku jest "na jednego strzała" (osłabienie postaci ma swoje wytłumaczenie fabularne). O ile BotW na początku rzucało graczowi kłody pod nogi w postaci np. mrozu, to TotK rzuca płonące kłody ponabijane gwoździami: mróz, brak szybkiej podróży, "lotni", a do tego ta cholerna grawitacja... Tak, na początku zejście z góry na dół będzie stanowić wyzwanie.
A teraz coś o zarzutach, że Nintendo poszło na łatwiznę dając tę samą mapę. Bzdura wyssana z palca ludzi, którzy widzieli co najwyżej zwiastun. Po pierwsze, akcja gry rozgrywa się w tym samym królestwie. Trudno żeby robili nową mapę tego samego miejsca, prawda? Po drugie, wiele się na niej zmieniło. Aż chce się iść do znanych miejscówek i sprawdzić co nowego (jakie są konsekwencje "tego co stało się w prologu"). Po trzecie, dostaliśmy "archipelag" latających wysp na których jest co robić. Po czwarte, nowe moce, czyli...
Budowanie!
Link potrafi teraz ulepszać broń łącząc ją z innymi przedmiotami: motyka + głaz = młot. To samo tyczy się tarczy. No, ale to nic w porównaniu do możliwości sklejania ze sobą przedmiotów (przykłady widzicie na screenach). Dzięki realistycznej fizyce aż chce się eksperymentować tworząc najróżniejsze konstrukcje.
Podsumowując, TotK to sequel idealny, który polecam każdemu, kto nie odbił się od BotW.
A gdyby tak zbudować sobie pojazd?
"My name is Link, and welcome to Jackass!", czyli jak (nie) schodzić z wysokiej półki.
Nie da się tym sterować, ale ile to daje frajdy