Rexumbra Napisano Grudzień 20, 2014 Share Napisano Grudzień 20, 2014 (edytowany) Z początku byłem przeciwnym temu systemowi HP ale skoro już się na tak nagłowiliśmy z jego mechaniką, jak i ja z Advilionem z działaniem mojej postaci w tym systemie jestem gotów przez niego brnąć. Choć będąc szczerym nie podobają mi się w nim dwie rzeczy. - mechanika 2+1 ( te dwa ruchy strasznie ograniczają ). - fakt że Drużynę Cadence w trakcie jej symulacji ten system nie obowiązywał przez co mogli w pełni pokazać na co stać ich postacie ( nas ograniczają 2 akcje ). P.S: Fajny obrazek profilowy Cava. Edytowano Grudzień 20, 2014 przez Rexumbra Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BrokenRC Napisano Grudzień 20, 2014 Share Napisano Grudzień 20, 2014 Coś za coś, teraz drużynę Cadance ten system będzie dotyczył. Mnie za to nie pasuje system, że sami decydujemy czy trafił, czy nie trafił, moim zdaniem o tym powinien decydować MG, a nie gracz. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Advilion Napisano Grudzień 20, 2014 Share Napisano Grudzień 20, 2014 Nie wiem, gdzie i jakim cudem pojawiła się możliwość kontroli obrywania przez gracza. Będę musiał to dokładniej zaznaczyć w zasadach, bo ja takich ciekawostek nie planowałem. Nie mogliście składać zażaleń wcześniej? Wiem, że nie zawsze ma się czas, ale dlaczego dopiero teraz, a nie np. w momencie opublikowania dokumentu nt. ST? Bo gdy nikt się nie sprzeciwia, traktuję to jako zgodę. W każdym razie, sesja próbna Sombry do końca będzie posługiwać się obecnym systemem, co najwyżej po jej zakończeniu dokonamy poprawek i ewentualnych zmian. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rexumbra Napisano Grudzień 20, 2014 Share Napisano Grudzień 20, 2014 (edytowany) Cóż, wszak to symulacja więc można uznać to za test. Nie mam nic przeciwko bycia królikiem doświadczalnym, patrząc na obecny kierunek edukacji już nim jestem. Edytowano Grudzień 20, 2014 przez Rexumbra Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BrokenRC Napisano Grudzień 20, 2014 Share Napisano Grudzień 20, 2014 Nie mogliście składać zażaleń wcześniej? Ja szczerze przyznam, że nie wiedziałem o kontroli obrywania, dopiero dziś to zauważyłem i wypowiedziałem się na ten temat. W przyszłości na pewno będzie coraz mniej błędów, ponieważ są stopniowo usuwane( ja przynajmniej mam taką nadzieję). Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cava Herondale Napisano Grudzień 20, 2014 Autor Share Napisano Grudzień 20, 2014 (edytowany) Mnie się nie podoba to, iż MG decyduje o skutkach. Jeśli dany gracz zgodzi się na to, że oberwał, to niech wtedy będzie to zaliczone. Poza tym jeśli chcecie HP, to musicie teraz rozgrysować, za co odejmuje się ile punktów, bo jeśli to ma być randomowe na "odwal", to niech to zniknie mi z oczu... Edytowano Grudzień 20, 2014 przez Cava Schreave Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Serox Vonxatian Napisano Grudzień 20, 2014 Share Napisano Grudzień 20, 2014 Poza tym jeśli chcecie HP, to musicie teraz rozgrysować, za co odejmuje się ile punktów, bo jeśli to ma być randomowe na "odwal", to niech to zniknie mi z oczu... Mogę nad tym pomyśleć. Ale dajcie mi trochę czasu, bo wróciłem z maratonu Hobbita o 7 rano i jeszcze muszę myśleć nad sesją do działu AJ. ale postaram się jakoś sprawiedliwe rozbić progi obrażeń starając się poprzeć o poprzednią mechanikę, by całość była składna. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cava Herondale Napisano Grudzień 20, 2014 Autor Share Napisano Grudzień 20, 2014 Mogę nad tym pomyśleć. Ale dajcie mi trochę czasu, bo wróciłem z maratonu Hobbita o 7 rano i jeszcze muszę myśleć nad sesją do działu AJ. ale postaram się jakoś sprawiedliwe rozbić progi obrażeń starając się poprzeć o poprzednią mechanikę, by całość była składna. Jeśli wszystko będzie w porządku, HP będzie mogło pozostać. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Serox Vonxatian Napisano Grudzień 20, 2014 Share Napisano Grudzień 20, 2014 Może być, że po większych obrażeniach następuje jakiś efekt dodatkowy w postaci utraty przytomności na turę albo paraliż bólem. Dajmy na to 8-10 hp? Ew. zmniejszyć efekt do tego, by był zrzucalny dzięki zużyciu segmentów. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Advilion Napisano Grudzień 20, 2014 Share Napisano Grudzień 20, 2014 (edytowany) Liczę, że w niedługim czasie na moim (Cavy zresztą też) PW pojawi się wiadomość, w której wszystko dokładniej wyjaśnisz, bo takie rzucanie fragmentami pomysłów jest bez sensu, znacznie łatwiej będzie odnieść się do pełnego opisu. Ja jednak wciąż chcę, by kwestia tego, czy gracz otrzyma obrażenia, należała do MG. Zostawianie czegoś takiego graczom, może prowadzić do powstania sytuacji unikania 55438655 pocisków na raz, a tego raczej nie chcemy. Edytowano Grudzień 20, 2014 przez Advilion Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Emiel Regis Napisano Grudzień 20, 2014 Share Napisano Grudzień 20, 2014 Ja jednak wciąż chcę, by kwestia tego, czy gracz otrzyma obrażenia, należała do MG. Zostawianie czegoś takiego graczom, może prowadzić do powstania sytuacji unikania 55438655 pocisków na raz, a tego raczej nie chcemy. Też tak sądzę. Nie potrafię znaleźć jakichkolwiek zalet pozostawienia tego graczom. Chyba że zasady za tym stojące byłyby na tyle jasne że moglibyśmy sami rozstrzygnąć kwestię sporną. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Serox Vonxatian Napisano Grudzień 20, 2014 Share Napisano Grudzień 20, 2014 To co teraz powiem może wydawać się chamskie ale zostało potwierdzone wiele razy. Ja słucham to co mówią gracze ale odnoszę się tylko jako do pomysłów i propozycji, a nie pewnych i solidnych idei. Robię to dlatego, że gracze bardzo często nie wiedzą czego chcą, dopiero co na to wpadli i jeszcze tego nie przemyśleli, chcą mieć super bonusy/przewagi i przez to często zapominają o minusach i pomysł jest niedokończony i niedociągnięty. Każdy pomysł trzeba trochę przerobić i przetestować zanim wyjdzie zadowalająco. Sam mam 2-3 pomysły, które zamierzam niedługo w swoich sesjach wprowadzić i przetestować działanie. Ale z reguły robię jeden eksperyment jednocześnie lub ogólnie jeden na sesje. Ale ja mam możliwość wielu sesji i dużej ilości czasu. My tutaj tego nie mamy i musimy sprawdzać wszystko na szybko bez głębszego zastanowienia, na co zresztą się zgodziliśmy, gdy ruszała symulacja DS każdy stwierdził, że można mimo niedokończonego spisu Adviliona. Więc nie krzyczcie wszyscy aż tak o błędy, bo szansa na sprawnie działający test i do tego przyspieszony ma błędy tego się nie uniknie. Jeśli dobrze pamiętam cały ten Event jest eventem próbnym, bo Cava coś wspominała o takim Evencie międzydziałowym. I jeśli to wypali nam tu i teraz, to przyczynimy się do rozwinięcia tego pomysłu i kolejnych Starć. Obrywanie, które jest zależne od graczy jest polegające na honorze i ROZUMIENIU tej zasady, by nie było "Bicia się w twarz, by drugiemu było miło" Czyli zbytnim obrywaniu bezsensownym oraz by nie było "Nietykalnych postaci" Mój system 2+1 ma swoje wady fakt, nie ukrywam dziwnie się sprawdza przy różnych szybkościach postaci i pseudo bazuje na czasie. Ale jego głównym założeniem jest to na czas tury czas jakby zwalnia i każdy segment to kilka sekund na reakcję a kolejność postów to szybkość reakcji poszczególnych graczy. Najtrudniejszym jego elementem jest obrona przed atakami naraz przed i po swojej turze. Ponieważ wymaga ona dwóch postów. Z racji tego w moich sesjach tym sposobem daję im "Darmowe segmenty tylko i wyłącznie na obronę" ALE taka obrona jest trudniejsza i daje mniej za każdy blok/unik oraz występowanie segmentu ryzyka. Orientacyjnie wygląda to jak blok w ostatniej chwili. Po turze jest przyspieszenie czasu, by weszły wszystkie efekt, a pociski doleciały i znowu zwolnienie. Coś w tym stylu https://www.youtube.com/watch?v=ltFyEcoGnbQ Dodatkowo tutaj nie mamy kostek ani niczego takiego, więc system hp trzeba opracować od zera na potrzebę tej sesji i tych postaci. To dodatkowe eksperymenty wymagające dodatkowych prób i czasu. Wiem, że to co robimy z zasadami i decyzjami to trochę można powiedzieć Dyktatura ale demokracja jest niemożliwa. Bo wiele osób chce jednego, a druga połowa tego nie chce. Tak jak było z tą karczmą. Jedni dadzą sobie radę, a jedni nie i nikt nie ma ochoty potem się kłócić o to, że ktoś nie rozdzielił wątków i miał informację/porozumiewał się bez słów. Jak na razie naszym głównym celem jest unikanie problemów z mechaniką i stworzenie stabilnego, dobrego sposobu. Gdy to już będzie ukończone wtedy można zacząć zajmować umileniami i rozdzielanie, co można zostawiać i kiedy. Od 9 lat jestem w świecie RPG, ucząc się go i poznając różne sposoby prowadzenia światów i wiele światów zwiedziłem. MG jestem od 3-4lat (Nie na forum tylko prywatnie) i do tego jestem samoukiem jeśli o to chodzi. Zaczynałem to wszystko od zera i doszedłem to mechaniki dobrej, choć nie idealnej. Ale nie mogę mieć jej tylko jednej, bo nie wszędzie się nada. Dlatego muszę myśleć i tworzyć też inne style prowadzenia gry jak np: 2+1. Nie chcę, abyście tylko narzekali i wytykali błędy jakie popełniamy, bo będziemy je popełniać, Chcę abyście razem z nami tworzyli tą grę wynajdując błędy i poddając je KONSTRUKTYWNEJ krytyce oraz podawali swoje pomysły do rozpatrzenia. Ale niech każdy z was będzie osobiście przemyślał propozycję nie tylko swoje ale i innych. Bo być może ktoś z was wpadnie na niekompletny pomysł, który zostanie ulepszony przez kogoś innego i my będziemy mogli go wprowadzić i patrzeć jak się dobrze przyjmuję. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
J#42 Napisano Grudzień 20, 2014 Share Napisano Grudzień 20, 2014 Osobiście jestem za tym by MG decydował w kwestii "uniknął czy nie uniknął". Wydaje mi się to najbardziej sprawiedliwe bo inaczej unikanie 55438655 pocisków jest bardzo prawdopodobne (sam pewnie bym tak robił ). A co do HP nie mam zastrzeżeń ale naprawdę trzeba ustalić jakąś sensowną skale by uniknąć czegoś w stylu "zadrasnął mu policzek -78 HP , przebił go na wylot -4 HP". Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cava Herondale Napisano Grudzień 20, 2014 Autor Share Napisano Grudzień 20, 2014 A co do HP nie mam zastrzeżeń ale naprawdę trzeba ustalić jakąś sensowną skale by uniknąć czegoś w stylu "zadrasnął mu policzek -78 HP , przebił go na wylot -4 HP". Właśnie o to się cały czas spieram... Bo aktualnie jestto z czetech liter wzięte. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Emiel Regis Napisano Grudzień 20, 2014 Share Napisano Grudzień 20, 2014 (edytowany) Uzależnienie szybkości reakcji od tego kto szybciej napisze posta nie wydaje mi się dobrym pomysłem. Powodowałoby to pośpiech w pisaniu , błędy i niską jakość. Nie lepiej byłoby zrobić coś w stylu inicjatywy bazującej na opisie postaci? Te twoje tury bazowane na segmentach wydają mi się rozsądnym rozwiązaniem, choć dobrze by było ustalić jak na serio będzie determinowany sukces/porażka w ataku lub uniku skoro nie ma jak losować na forum. MG będzie u siebie rzucał kostką? Edytowano Grudzień 20, 2014 przez EmielRegis Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rexumbra Napisano Grudzień 20, 2014 Share Napisano Grudzień 20, 2014 (edytowany) To tylko mój pomysł ale co powiecie na to żeby po skończeniu symulacji każdy przedstawił swój pomysł jeśli taki posiada na prowadzenie rozgrywki. Przedstawiając przy tym opis, minusy i plusy ? Edytowano Grudzień 20, 2014 przez Rexumbra Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Advilion Napisano Grudzień 20, 2014 Share Napisano Grudzień 20, 2014 (edytowany) Właśnie o to się cały czas spieram... Bo aktualnie jestto z czetech liter wzięte.Właśnie po to wczoraj przez dwie godziny analizowałem, myślałem i wnioskowałem, jak zrobić to tak, by wszystko wyglądało logicznie i realistycznie? Dziękuję. System inicjatywy jest ciekawy, jednakże powoduje nielogiczności, gdy osoba, której postać jest wolniejsza, pierwsza zamieści posta. Zaś jeśli będziemy regulować kolejność wedle inicjatywy, sesja będzie sztucznie pocięta i spowolniona. Niemniej, zastanowię się nad tym, jak zrobić to tak, by wszystko było wygodne i intuicyjne. Rexumbra, pomysł świetny, tylko dlaczego umieściłeś go w tym temacie? Edytowano Grudzień 20, 2014 przez Advilion Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Serox Vonxatian Napisano Grudzień 20, 2014 Share Napisano Grudzień 20, 2014 Emielu chodziło mi o czas reakcji na zasadzie takiej, że przecież jak pierwszy gracz atakuję, to drugi się przed tym po jego poście broni. To na tej zasadzie działa. Problem na pewno się pojawi jak będzie ustalanie kto kiedy robi posta na podstawie postaci, bo dajmy na to czekamy na kogoś 3 dni i stwierdzamy, że jest pomijany ale drugi gracz po nim gdzieś wyjechał ale mógł odpisać w te trzy dni i tak mamy jedną turę na tydzień dwa. To jest zasada pośpiechu, bo jak w walce też się śpieszysz, żeby pierwszy zadać cios wrogowi, nie? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rexumbra Napisano Grudzień 20, 2014 Share Napisano Grudzień 20, 2014 Rexumbra, pomysł świetny, tylko dlaczego umieściłeś go w tym temacie? Będąc szczerym w przypadku niektórych pytań trudno określić gdzie mają trafić. Choć po głębszym zastanowieniu przyznaję się do błędu. Powinienem to umieścić w "Pomysły i Sugestie". Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cava Herondale Napisano Grudzień 20, 2014 Autor Share Napisano Grudzień 20, 2014 (edytowany) Od teraz chce mieć WSZYSTKIE pomysły umieszczane w odpowiednim temacie. I o jakiejkolwiek zmianie czy jego zarysie mam być natychmiastowo informowana. Nic nie wiem = nie jest to zatwierdzione. Proste. Edytowano Grudzień 20, 2014 przez Cava Schreave Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
J#42 Napisano Grudzień 21, 2014 Share Napisano Grudzień 21, 2014 Serox ja jeszcze w pełni nie ogarnąłem systemu w którym gramy więc istnieje możliwość że się mylę ale nie jestem pewny czy Wolfast mógł "zobaczyć że ktoś do niego mierzy i paść na ziemię". Oczywiście normalnie nie stanowiło by to większego problemu ale jesteś snajperem który jeszcze w tej samej rundzie 1-załadował, 2-wycelował (by zwiększyć szanse na trafienie) i 3-wystrzelił (trafi=ryzyko). Wolfast wykonał 3 akcję i nawet jeśli może wykonać jeszcze 2 (zobaczyć zagrożenie i uniknąć) powinno to także zależne od współczynniku ryzyka. Według mnie skoro wykonałeś 3 akcję związane z ryzykiem (a na pewno 2 wystrzał i unik) to szansa powodzenia tych akcji powinna być podzielona przez ilość ich wykonania. Takie jest moje zdanie ale decydujący głos zależy od MG, jeśli coś jest źle to proszę mnie poprawić. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Serox Vonxatian Napisano Grudzień 21, 2014 Share Napisano Grudzień 21, 2014 Też nie wiem czy mogę to zrobić, więc napisałem, że mogę to usunąć. Może być też tak, że padnę ale za to nie wystrzelę. I zmiana postawy jest darmowa, więc użyłem tego jako darmowego unik Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Advilion Napisano Grudzień 21, 2014 Share Napisano Grudzień 21, 2014 Mam drobne pytanie do Emiela (tym razem daruję sobie przekręcenie nicku. Tym razem). W twoim poście nie było jasno zaznaczone, o jakie kamienie chodzi i do kogo one mają polecieć. Czyżby chodziło ci o odłamki z granatu? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cava Herondale Napisano Grudzień 21, 2014 Autor Share Napisano Grudzień 21, 2014 Taka informacja - HP może sobie być do końca symulacji, ale potem, kiedy pojawi się WW, to nie będzie mowy o tym. Sesje bez HP również były i zawsze miały się świetnie. Teraz będzie trzeba opracowywać to osobno dla każdej postaci, a mówię - dojdą nowe osoby i nowe drużyny. Jak najbardziej możecie sobie zachować to, co już wymyśliliście, jednak będzie się to odbywać tradycyjnie. Zamiast tego wprowadzimy jakiś zamiennik. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rexumbra Napisano Grudzień 21, 2014 Share Napisano Grudzień 21, 2014 All Hail Cava !!! Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts