Rexumbra Napisano Grudzień 16, 2014 Share Napisano Grudzień 16, 2014 (edytowany) Nie możemy po prostu pozostać przy systemie z Magicznych pojedynków gdzie sami decydujemy z szacunku o powodzeniu ataku przeciwnika jak i stopniu zadanych przez niego obrażeń ? Według mnie jest to najlepsze rozwiązanie biorąc pod uwagę fakt że każda z postaci jest inna zarówno pod względem fizycznym jak i rodzajem umiejętności przez co każdy inaczej odczuwa obrażenia i ma inne sposoby na ich przeciwdziałania. Oczywiście jeśli zdecydujecie inaczej podporządkuję się. To tylko moje osobiste zdanie. Edytowano Grudzień 16, 2014 przez Rexumbra Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Advilion Napisano Grudzień 16, 2014 Share Napisano Grudzień 16, 2014 Magiczne pojedynki są 1v1, tu mamy walki dochodzące nawet do 22 uczestników, więc tamten system miałby tutaj słabe działanie. Oprócz tego, pewne osoby mają coś przeciwko „masochizmowi". Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rexumbra Napisano Grudzień 16, 2014 Share Napisano Grudzień 16, 2014 Jak dla mnie jedynie ten "masochizm" może stanowić dla niektórych problem. Styl pisania da się sensownie zaadaptować do walki grupowej. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cava Herondale Napisano Grudzień 16, 2014 Autor Share Napisano Grudzień 16, 2014 (edytowany) Ten temat powoli zmienia się w temat z sugestiami... Proszę tam się przenieść. Z wyrazami szacunku, Cava Schreave Edytowano Grudzień 16, 2014 przez Cava Schreave Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Burning Question Napisano Grudzień 16, 2014 Share Napisano Grudzień 16, 2014 (edytowany) Nie możemy po prostu pozostać przy systemie z Magicznych pojedynków gdzie sami decydujemy z szacunku o powodzeniu ataku przeciwnika jak i stopniu zadanych przez niego obrażeń ? To jest bardzo miłe i w ogóle, ale: - jeśli zaczyna się tura i user x pisze pierwszy co robi i NIE MA BLADEGO POJECIA co zrobiłby przeciwnik, to jaki jest sens w gdybaniu i zadawaniu sobie obrażeń "z uprzejmości" - inna sprawa jeśli już przeciwnik odpisze co zrobił, ale wtedy wkracza MG i ocenia sytuację - takie opisywanie nijak nikomu nie mówi w jakim stanie jest nasza postać, ile jej jeszcze zostało do przegrania walki, ile postaci w drużynie jeszcze w ogóle nadaje się do czegokolwiek. Mogą walczyć w nieskończoność podczas gdy tak naprawdę już dawno by omdlały pozwalając, by przeciwnik spokojnie pobiegł pomóc innemu kompanowi. - jeśli tego nie wiemy, walka może trwać w nieskończoność tylko po to, by potem jakiś człek sobie na oko ocenił które posty były fajniejsze i które wygrają... co wydaje mi się absurdem i nonsensem Takie są moje argumenty. Dziękuję za uwagę. Edytowano Grudzień 16, 2014 przez Burning Question Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rexumbra Napisano Grudzień 16, 2014 Share Napisano Grudzień 16, 2014 Chciałbym się zapytać w sprawie tworzonego systemu walki. Czy w jego mechanika będzie pozwalała mojej postaci w sytuacji kiedy ktoś ją zaatakuję na zablokowanie bądź zniwelowanie ataku korzystając z jej umiejętności ? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Emiel Regis Napisano Grudzień 16, 2014 Share Napisano Grudzień 16, 2014 (edytowany) Od was zaś zależy, czy chcecie pozostawić mechanikę walki mnie i Cavie, czy wolicie sami, ze zwyczajnego szacunku i uczciwości, opisywać swoje rany. Moim zdaniem powinniśmy sami opisywać swoje rany, w końcu my znamy nasze postaci najlepiej. Mistrz powinien tylko ogólnie napisać w co oberwała postać i jak bardzo a reszta powinna być w gestii gracza. To jest coś podobnego tylko pamiętaj, że MP to walka 1vs1, a tutaj mamy drużyny i kilka osób może atakować jedną osobę i w celu uniknięcia ninja-mistrz uników Zaproponowałem ograniczenie ilości akcji w turze. -To prawda że nie powinno być „ninja uników” ale nie jestem pewien czy ograniczenie ilości akcji to dobre rozwiązanie. W sęsie, jeśli postać jest atakowana przez większą ilość osób ma mieć prawo bronić się tylko przed jedną? Niektóre postacie np z powodu swojej zwinności chyba powinny mieć większą szansę na obronę. Lub np sprawić by każde kolejne uniki były coraz trudniejsze. Właściwie, to czemu by nie uprościć tego maksymalnie a równocześnie zachować rozgrywkę opartą na jakości postów? Może ustalmy po ile punktów życia ma każdy gracz (Cadence i Sombra mieliby więcej) i po każdej turze MG czytałby posty, oceniał skuteczność ataków i pisał kto i ile obrażeń zadał któremu graczowi. byłaby to jakaś liczba w przedziale 1-10 lub 1-20 (zależy ile punktów życia dalibyście postaciom). Życie postaci i damage oparty na jakości posta brzmi świetnie ale co z obroną? (może tak samo jak z atakiem, w zależności od jakości opisu zmniejsza to zadane obrażenia. No i rozróżnienie ilości obrażeń i ich efektów od miejsca uderzenia jak najbardziej). Więźmy pod uwagę że postacie kilku użytkowników ( w tym moja ) nie są do końca że tak powiem "normalne". Nie utrudnia to w żaden sposób wyglądu statystyk ? Jak dla mnie rozróżnienie naszych postaci powinno się przejawiać po prostu w ilości życia i efektywność ciosów w niektóre części ciała (a to w którą częśc ciała nietypowych graczy najlepiej uderzyć i czym można by uzgodnić wcześniej z mistrzem w tajemnicy) Co do poszczególnych części ciała, prosty modyfikator x2 w przypadku głowy czy piersi (nie mylić z tułowiem) i powinno być ok. - To na pewno by uprościło sprawę. Ale Wspomniane wcześniej różne efekty sprawiłyby że walka stała by się bardziej taktyczna. Więcej było by satysfakcji z odpowiedniego potraktowania przeciwnika i wyłączenia go z walki niż z zatłuczenia go do 0 hp. Nie możemy po prostu pozostać przy systemie z Magicznych pojedynków gdzie sami decydujemy z szacunku o powodzeniu ataku przeciwnika jak i stopniu zadanych przez niego obrażeń ? MP to jednak bardziej zakamuflowany konkurs pisarski a nie sesja rpg, więc niezbyt tutaj pasują rozwiązania tam stosowane. Regisa (jakoś to lepiej brzmi od Emiela) Edytowano Grudzień 16, 2014 przez EmielRegis Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rexumbra Napisano Grudzień 16, 2014 Share Napisano Grudzień 16, 2014 Moim zdaniem powinniśmy sami opisywać swoje rany, w końcu my znamy nasze postaci najlepiej. Mistrz powinien tylko ogólnie napisać w co oberwała postać i jak bardzo a reszta powinna być w gestii gracza. Jestem za. 1 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Serox Vonxatian Napisano Grudzień 16, 2014 Share Napisano Grudzień 16, 2014 Emiel zważ na to, że jak atakuje cię trzech wrogów to tego nie zablokujesz, więc co robisz? Unik. I to też jest akcja. Mistrz bloków to też coś jak mistrz unikow Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Advilion Napisano Grudzień 16, 2014 Share Napisano Grudzień 16, 2014 RmieluEegisie, twój post jest pytaniem? Bo mi się wydaje, że propozycją. Cava przed chwilą napisała, że rozmowy na ten temat powinny być w odpowiednim wątku. Proszę unikać takich sytuacji w przyszłości. Moim zdaniem powinniśmy sami opisywać swoje rany, w końcu my znamy nasze postaci najlepiej. Mistrz powinien tylko ogólnie napisać w co oberwała postać i jak bardzo a reszta powinna być w gestii gracza. Mogę napisać „-3 HP od strzały w kolano", a wy sami to dostosujecie do postaci, tak? Ok, nie mam nic przeciwko, oczywiście jeśli w tym samym poście, w którym opisujecie ranę będzie opis kontrataku, inaczej wydłuży to sesję dwukrotnie, a wszyscy będą mieli więcej roboty. -To prawda że nie powinno być „ninja uników” ale nie jestem pewien czy ograniczenie ilości akcji to dobre rozwiązanie. W sęsie, jeśli postać jest atakowana przez większą ilość osób ma mieć prawo bronić się tylko przed jedną? Niektóre postacie np z powodu swojej zwinności chyba powinny mieć większą szansę na obronę. Więcej może wyniknąć z tego absurdów niż pożytku, jestem przeciwny czemuś takiemu i w tej kwestii zupełnie popieram Seroxa. „W sęsie". - To na pewno by uprościło sprawę. Ale Wspomniane wcześniej różne efekty sprawiłyby że walka stała by się bardziej taktyczna. Więcej było by satysfakcji z odpowiedniego potraktowania przeciwnika i wyłączenia go z walki niż z zatłuczenia go do 0 hp. Taktyka jest wrogiem wszelkiej statystyki, nawet pojedynczych punktów HP. Nie wiem, co macie zamiar zrobić, ale „zatłuczenie do 0 HP" może być średnio skuteczne, gdy będziecie mieli ich około 50 (lub więcej, to wciąż nie jest ustalone), a wciąż będzie istniała możliwość ucieczki i kontrataku, na dodatek przeciwnika nie będzie można zabić, lecz tylko pozbawić przytomności (będę reagował, gdy zobaczę jakiekolwiek działania dążące do ostatecznego uśmiercenia przeciwnika) co komplikuje wam sprawę. Jak tak patrzę na to, co się tu zaczyna dziać, to chyba powinniśmy być z Cavą bardziej stanowczy, bo inaczej stanie się tu chaos. Jeśli wciąż będziecie kombinować, w końcu powrócimy do pierwotnej wersji, bo za bardzo zgłębiamy się w mechanikę, zapominając o samej grze. Robimy tu cRPG czy sesję RPG? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Burning Question Napisano Grudzień 16, 2014 Share Napisano Grudzień 16, 2014 Ja już swoje powiedziałam, a resztę zostawiam wam. Dostosuję się. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Emiel Regis Napisano Grudzień 16, 2014 Share Napisano Grudzień 16, 2014 (edytowany) Emiel zważ na to, że jak atakuje cię trzech wrogów to tego nie zablokujesz, więc co robisz? Unik. I to też jest akcja. Mistrz bloków to też coś jak mistrz unikow Prawda. RmieluEegisie, twój post jest pytaniem? Bo mi się wydaje, że propozycją. Cava przed chwilą napisała, że rozmowy na ten temat powinny być w odpowiednim wątku. Proszę unikać takich sytuacji w przyszłości. Cytuję na tyle dużo wypowiedzi z tego tematu że uznałem że walnięcie tego tam sprawiłoby nieco zamieszania. Ale masz rację, wszystko od teraz idzie do sugestii. RmieluEegisie :despair: Edytowano Grudzień 16, 2014 przez EmielRegis Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaenr Linnre Napisano Grudzień 16, 2014 Share Napisano Grudzień 16, 2014 Mam pytanie, które może zabrzmieć ponaglająco lub nieprzyjemnie, jednak nie chce by takim się stało. Skoro jest nas już ośmioro, to czekamy na pozostałą dwójkę czy zaczynamy wstęp? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cava Herondale Napisano Grudzień 16, 2014 Autor Share Napisano Grudzień 16, 2014 Mam pytanie, które może zabrzmieć ponaglająco lub nieprzyjemnie, jednak nie chce by takim się stało. Skoro jest nas już ośmioro, to czekamy na pozostałą dwójkę czy zaczynamy wstęp? Advilion może już zaczynać, ale to od niego zależy. Drużyną Sombry dowodzi właśnie on. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rexumbra Napisano Grudzień 16, 2014 Share Napisano Grudzień 16, 2014 (edytowany) Nie mam nic przeciwko rozpoczęciu jeśli reszta jest również skłonna zacząć. Ostatni dwaj uczestniczy zapewne niedługo się zgłoszą. Edytowano Grudzień 16, 2014 przez Rexumbra Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaenr Linnre Napisano Grudzień 16, 2014 Share Napisano Grudzień 16, 2014 Dziękuję za odpowiedź i mam kolejne pytanie i to dość ważne... Jak wynika z mojej karty, gram nekromantom, ponadto nieumarłym. Czy będę miał możliwość tworzenia, a jeśli tak to w jaki sposób będę kontrolował podległych mi nieumarłych? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rexumbra Napisano Grudzień 16, 2014 Share Napisano Grudzień 16, 2014 Właśnie, czy prócz postaci kontrolowanych przez graczy będą również jakieś postacie niezależne ( np żołnierze obu stron ) ? Przepraszam że pytam się tak późno ale dopiero teraz sobie to przypomniałem. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Advilion Napisano Grudzień 16, 2014 Share Napisano Grudzień 16, 2014 Mogę zaczynać, ale dokument otrzymacie niedokończony, jednak wciąż zawierający to, co najważniejsze, może tak być? Tak, będą postacie niezależne i może dam wam paru niewolników na wasze potrzeby... może... Inaczej po prostu będziecie usieli wykorzystywać żołnierzy Kryształowego Królestwa. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Emiel Regis Napisano Grudzień 16, 2014 Share Napisano Grudzień 16, 2014 Mogę zaczynać, ale dokument otrzymacie niedokończony, jednak wciąż zawierający to, co najważniejsze, może tak być? Czemu nie. Będzie można o nim podyskutować nawet jak nieukończony. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rexumbra Napisano Grudzień 16, 2014 Share Napisano Grudzień 16, 2014 Po pewnym czasie dokończysz ten dokument prawda ? Jeśli tak nie mam obiekcji. W sumie i tak bardzo miło będzie w końcu móc zacząć odgrywać postacie. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Advilion Napisano Grudzień 16, 2014 Share Napisano Grudzień 16, 2014 Już tworzę sesję, teraz zaś otrzymujecie link do dokumentu: https://docs.google.com/document/d/1pOH9pe9AuGFKmHoqi5xlMbFTAhTQx5syDPJiuecb-VY/edit Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaenr Linnre Napisano Grudzień 16, 2014 Share Napisano Grudzień 16, 2014 Wracając do mojego pytania i rozszerzając je. Jako nekromanta, mogę tworzyć nieumarłych i samemu ich kontrolować? Ponadto, czytając opis obrażeń, moja postać już jest martwa jednak jako medyk/wsparcie samodzielnie jest prawie niezdolna do zadawania obrażeń, a jedynie przez swoich sługów. Czy to że jestem martwy ma wpływ na moje HP i to jak zadaje mi się obrażenia? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BrokenRC Napisano Grudzień 16, 2014 Share Napisano Grudzień 16, 2014 Naprawdę trzeba pogrubiać? Na telefonie bez specjalnej aplikacji się nie da. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Advilion Napisano Grudzień 16, 2014 Share Napisano Grudzień 16, 2014 Naprawdę trzeba pogrubiać? Na telefonie bez specjalnej aplikacji się nie da. Ewentualnie można korzystać z Caps Locka. Wracając do mojego pytania i rozszerzając je. Jako nekromanta, mogę tworzyć nieumarłych i samemu ich kontrolować? Ponadto, czytając opis obrażeń, moja postać już jest martwa jednak jako medyk/wsparcie samodzielnie jest prawie niezdolna do zadawania obrażeń, a jedynie przez swoich sługów. Czy to że jestem martwy ma wpływ na moje HP i to jak zadaje mi się obrażenia? To wszystko jeszcze wymaga dopracowania, jak wspominałem, nie wszystko jest już ukończone i wymaga jeszcze dopracowania. Na dodatek mój internet postanowił spowolnić swoje ruchy i możliwe jest to, że nie będę zdolny już dziś odpowiadać. Ale sesję założę jeszcze dziś, obiecuję. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BrokenRC Napisano Grudzień 16, 2014 Share Napisano Grudzień 16, 2014 To ja z góry mówię, że Będę Używać Wielkich Liter Aby Zaznaczyć To Co Ważne. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts