Skocz do zawartości

[Zabawa] [Opis] Opisz zaklęcie!


Kirara

Recommended Posts

Mamy nowego zwycięzcę! Klimuk777! I jego "Dewastacja" jako magia chaosu! Gratuluję! :twilight2:

Bądźcie zwarci i gotowi... oto bowiem jawi się kolejna magiczna formuła, która czeka na rozwinięcie...

Poznajmy jaką siłę ma... MGNIENIE...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mgnienie

Zaklęcie teleportacji. Działanie jest bardzo proste - rzucający czar natychmiastowo przenosi się w wybrane przez siebie miejsce, jeżeli ma je w zasięgu wzroku lub jest bardzo dobrze zapisane w pamięci i znajduje się stosunkowo niedaleko. (to zależy od mocy jednorożca) Wywołuje silny błysk światła zarówno w punkcie początkowym jak i docelowym. Możliwe jest przeniesienie także dotykanych obiektów, naturalnie może to być znacznie trudniejsze do wykonania.

Zasada działania nie jest znana. Mgnienie należy do trudnych zaklęć, ale większość jednorożców potencjalnie jest w stanie je opanować. Wymaga jednak ogromnej koncentracji i wyciszenia, lub też silnego bodźca emocjonalnego - w takim stanie kucyk chwilowo myśli tylko o jednej rzeczy, jego umysł jest "przezroczysty" i całkowicie zaabsorbowany. Zdarza się z tego powodu, że rzucają je nieświadomie nawet niewyszkolone jednorożce np. w sytuacji zagrożenia, gdy całym sobą pragną jedynie znaleźć się w innym, bezpiecznym miejscu.

Czar nie jest groźny sam w sobie, jeżeli coś pójdzie nie tak przy rzucaniu, to po prostu nie zadziała - kawałki kucyka nie rozsypią się po wszechświecie ani nic w tym stylu. To pozwala swobodnie trenować aż do skutku.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mgnienie Zaklęcie czasoprzestrzenne z archiwów w Canterlot w skrzydle Star Swirla Brodatego. Czar ten powoduje spowolnienie upływu czasu dla wszystkich fizycznych obiektów z wyjątkiem użytkownika. Czas trwania zaklęcia trwa jedno mgnienie oka dla wszystkich, czyli z perspektywy rzucającego długość jego trwania jest zależna od ilości magicznej energii, która została użyta do zmiany upływu czasu. Zaklęcie Mgnienia zostało wymyślone przez Star Swirla Brodatego, który chciał z jego pomocą zdobyć jak największą moc w jak najkrótszym czasie. Zaklęcie to jednak bardzo szybko zostało dodane do indeksu czarów zakazanych ze względu na szereg efektów ubocznych, towarzyszących jego nadużywaniu. U Star Swirla pierwszy skutek uboczny pojawił się już po paru użyciach Mgnienia. Okazało się, że jednorożec używający zaklęcia starzeje się w w czasie jego trwania. Doszło więc do sytuacji w której Star Swirl z perspektywy innych kuców postarzał się o 30 lat w ciągu jednego dnia. W ten sposób mag zdobył przydomek "Brodaty". Najbardziej dotkliwym efektem ubocznym okazały się jednak szkody fizyczne wywołane wystawianiem ciała na działanie zwielokrotnionego promieniowania emitowanego w wyniku naginania praw natury. Przez używanie mgnienia Star Swirl podupadł na zdrowiu. Przez resztę swojego życia próbował znaleźć remedium na skutki uboczne Mgnienia, przez co powstało wiele nowych zaklęć, jak choćby zaklęcie zatrzymujące czas i zaklęcie pozwalające cofać się w czasie. Nie udało się jednak cofnąć skutków ubocznych Mgnienia, a Star Swirl zmarł w wieku 36 lat mając biologicznie 110 lat.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mgnienie Zaklęcie bardzo podobne do teleportacji, lecz wymagające mniejszej ilości energi. Jednakowosz za pomocą tego zaklęcia nie można przejść przez: ściane, drzwi, dziur w ziemi itp. Bardzo przydatne jeżeli ma się do przebycia prostą drogę w błyskawicznym czasie, nie chcąc marnować energi na teleportacje.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Teperia - poste zaklęcie, mylone często z czarem "ruchome piaski". Osłabia wiązania cząsteczek na danym obszarze, powodując że materia zmienia swą konsystencję w coś w rodzaju budyniu (patrz: ciecz nienewtonowska). Różni się od zaklęcia ruchomych piasków tym, że po jakimś czasie, lub na rozkaz rzucającego, materia wraca do poprzedniej formy, więżąc wszystko, co znajdzie się w środku.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teperia - zaklęcie, należące zarówno do grupy czarów telepatycznych, jak i do czarów ognia. Polega ono na zmianie właściwości ognia tak, aby wrzucony do niego list trafił do wybranej osoby. Efekt czaru zastosowanego na przykład na ognisku jest krótkotrwały. Można też użyć tego czaru na smoku, przez co otrzyma on umiejętność używania Teperi wedle swojej woli na czas nieokreślony. Zmieniony ogień zmienia swoją barwę na zieloną. Aby rzucić to zaklęcie, trzeba wyobrazić sobie duchowe połączenie pomiędzy magiem a odbiorcą wiadomości. Następnie użyć magii aby połączenie zostało nawiązane. I na końcu zastosować czar rozniecania płomieni albo czar błogosławieństwa (jeżeli chcemy obdarzyć smoka tą mocą).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Teperia to zaklęcie magii ziemi, zaklęcie to powoduje że w jednej chwili przed czarodziejem wyrasta kamienna ściana o dowolnej wysokości, używane było podczas obrony zamków by tymczasowo zastąpić zniszczony odcinek muru, lub podczas oblężeń by zapewnić osłonę wozom z zaopatrzeniem.Czar nie należy do łatwych, wymaga silnej koncentracji by mur powstał w wyznaczonym miejscu kształcie i rozmiarach.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teperia - inna nazwa "migocząca kula". Zaklęcie łączące w sobie wszelkie podstawowe dziedziny magii żywiołów. Rzucający zaklęcie musi skupić się na zgromadzeniu wielkich ilości energii zawartej w żywiołach znajdujących się dookoła niego. Im więcej żywiołów, tym więcej łączy się ich w kolorową kulę, która skupia w sobie po jednaj cząstce z każdego elementu (ziemia, woda, ogień, powietrze) Przykład: Jeżeli rzucający znajduje się w pobliży jeziora i ogniska, na pustyni w bezchmurny dzień, może połączyć ze sobą jedynie magię wody i ognia. Powstała kula jest niestabilna przez występujące w sobie żywioły różnego rodzaju. Nie ma więc ona konkretnego kształtu a jedynie przyjęto określenie "kula", gdyż w środku masy energii pojawia się zwykle niewielka kulka czystej energii ładu (nie zostało nigdy udowodnione, że rzeczywiście jest to czysty ład, jednak Ci, którzy używali Teperii, byli o tym przekonani). Gdy kula zostaje wystrzelona, przyspiesza coraz bardziej z każdą chwilą, aż napotka pierwszą przeszkodę. Gdy dojdzie do zetknięcia żywioł, który jako pierwszy uderzył w cel, przejmuje siłę innych magii potęgując swoja moc. Jest to więc najbardziej nieprzewidywalne zaklęcie ofensywne, jakie zostało stworzone, gdyż nawet rzucający nie wie czym uderzy... Korzystanie z Teperii wymaga wielkich umiejętności kontroli swej mocy oraz niesamowitego skupienia. Dodatkowo wymaga występowania przynajmniej dwóch rodzin magii żywiołów podstawowych. Ze względu na niestabilność została wpisana do Księgi Zaklęć Poziomu Wyższej Kontroli w Canterlot.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teperia - Zaklęcie powodujące zabarwienie się na biało wszystkiego co jest żywe i nie jest kucykiem(efekt subiektywny). Używane do wykrywania szpiegów oraz przyszłego jedzenia. W rejonach polarnych i w miejscach pełnych życia zaklęcie jest nieefektywne. Efektem ubocznym jest kilkukrotnie szybsze zużywanie pokarmu. Obecnie nikt nie umie go użyć. Według legend zwój wyjaśniający jak używać tego czaru istnieje w 2 kopiach. O pierwszej nic nie wiadomo, druga natomiast ma znajdować się gdzieś na północnej granicy Equestrii.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Groza Zaklęcie szkoły magii mroku, wzmianki w starych księgach opisujących zaklęcie i to że znajduje się w legendarnej czarnej bibliotece głęboko w północnych łańcuchach górskich. Zaklęcie działa na różne sposoby w zależności od stanu umysłowego ofiary, potężny czarnoksiężnik sprawia że miły sen może stać się najgorszym koszmarem, ofiara może widzieć różne potworności nie tylko we śnie ale także i na jawie, osoba zaczarowana będąca np. na dziedzińcu zamku może w jednej chwili zobaczyć rozgrywającą się tam masakrę lub płonące miasto efekty są najróżniejsze, urok wydziera z podświadomości najgłębiej skrywane lęki i nadaje im wizualny kształt. Zaklęcie jest to dość niezwykłe można zaczarować nim dowolny przedmiot np. koszmary można zacząć widzieć po założeniu z preparowanego amuletu lub po zjedzeniu zaczarowanej żywności, po ujawnieniu się objawów uroku należy natychmiast udać się do maga znającego dobrze sztuki magii światła gdyż z czasem narastające wizje wykończą nawet najdzielniejszych. Zostało zakazane zaledwie po 6 miesiącach od wynalezienia.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Groza - zaklecie ma swoje korzenie u prastarych przkodkow jednorozców, zaklecie uzywane przede wszystkim by torturowac lub wymuszac wyznanie prawdy na przesłuchiwanym. Samo zaklecie jest łatwe do wpowiedzenia lecz by opanowac je trzeba naprawde doswiadczonego jednorozca. Zaklecie wypowiedziane przez osobe nie kompetenta potrafilo przysporzyc wiele szkod ktore miały skutki katastrofalne na skale masowa, gdyz ofiara porazona zakleciem nie potrafiac obronic sie przed mrozaca krew w zyłach wizji śmierci (swojej lub bliskich) myslac o osobie ktora mogla by jej pomoc w tej sytuacji automatycznie zarazala ja (nie musiala znajdowac sie obok, czesto byly to osobe bliskie sercu, wybranki swojego zycia lub po prostu rodzina) reakcja łancuchowa ktora powstawala potrafila przysporzyc nie "małych " szkod byla praktycznie nie do opanoiwania. Dlatego zaklecie zostało wpisane do listy zaklec zakazanych w czasie XXII spotkania Najpotężniejszych magów na kucykowym Całym swiecie. Istnieje tylko kilka jednorozcow ktore potrafia opanowac perfekcyjnie to zaklecie by to nie wymklo sie spod kontrloli , ... jednak nigdy nie wiadomo gdyz zaklecie nie jest stabilne i potrafi zainfekowac rzucajacego czar (tzw samobój).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako nowy Avatar Twilight Sparkle, przejmuję i ożywiam tą zabawę.

Ze wszystkich trzech opisów czar Groza najbardziej urzekł mnie opis autorstwa Rixon'a. gratuluję pomysłu! Następne zaklęcie, jakie musicie opisać, to zaklęcie o nazwie Veritas. Więc do dzieła!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Veritas - zaklęcie stworzone u schyłku Ery Chaosu. Zostało zainspirowane działaniem jednego z Elementów Harmonii - Elementu Uczciwości. Zaklęcie to w języku starożytnych Equestrian znaczy tyle co "Prawda". Pozwala ono na bezinwazyjne przesłuchanie osoby w celu zdobycia zatajonych informacji. Używający go jednorożec musi przyłożyć róg do głowy przesłuchiwanej osoby, wtedy ukryte myśli i informacje zostaną wyświetlone w powietrzu w formie magicznego hologramu. Zaklęcie jest całkowicie bezpieczne zarówno dla użytkownika jak i dla osoby poddanej jego działaniu, jednak zauważono, że ukrywające informacje kuce które go doświadczyły czują wstyd i jest im przykro z powodu ich zatajania. Warto dodać, że ten czar działa tylko i wyłącznie w przypadku kiedy prawdę ukrywa ktoś zły. Jeżeli ktoś stara się dochować tajemnicy w słusznej sprawie, zaklęcie nie zadziała.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Veritas - zaklęcie wymyślone przez Veritas'a Dark. Z ziemi wydobywa się czarna kula, która zabija wszystko co do niej podejdzie. Może zostać unieszkodliwiona przez Słoneczny Promień (czy jak się nazywa ten promień Celestii) o niezwykłej mocy. Jedyne istoty mogące przeżyć w chmurze, to potomkowie rodu Dark. Jest znany tylko jeden, a mianowicie Shadow Veritas Dark.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybierając z tych dwóch opisów, to Razjel666 wykazał się pomysłowością, także wygrywa jego opis! Oto i następne zaklęcie o nazwie Perisulum!

@Nightmare, widziałem, co zrobiliście z działem Spike'a tym ''OCtowym spamem'', nie chcę widzieć żadnych OC w tym dziale!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Perisulum - czar z poziomu wyższej szkoły magii. Pochodzi z rodziny zaklęć chaosu. Podczas rzucania zaklęcia, przed magiem pojawiają się trzy czarne ostrosłupy, które zaczynają krążyć dookoła niego. Po chwili ostrosłupy zaczynają przybierać różne kolory i powoli przyspieszać. Gdy osiągną dostatecznie dużo prędkość, dookoła maga pojawia się kolorowa tęcza, która emituje barwy na zewnątrz (wyglądaj, jakby się rozpływała). Całość trwa około 3 minut, a po uzyskaniu maksimum prędkości, tęcza znika nie zostawiając po sobie żadnego śladu. Mag, który rzucił zaklęcie, staje się na trzy dni niewidzialnym, gdyż jego umaszczenie jest wielokolorowe (dosłownie staje się tłem). W porównaniu jednak do zwykłej niewidzialności, w tym wypadku mag jest tez w stanie przenikać przez wszystkie możliwe obiekty, poprzez połączenie się z nimi kolorami a następnie wyjście z nich z innej strony. Mimo tego, że formalnie mag nie ma cielesnej powłoki, wciąż jest w stanie używać zaklęć. Ze względu na zaawansowanie czaru i możliwości jego nadużywania (oraz liczne wypadki) zaklęcie to zostało wpisane do Rejestru Zaklęć Niebezpiecznych i Zakazanych w całej Equestrii.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

W porządku, zaklęcie Perisulum zostało opisane przez Stachula i znalazło się w Księdze Zaklęć. Dobra robota, dziękujemy!

Czas na kolejne zaklęcie, ponoć bardzo skomplikowane i niebezpieczne dla maga który zapragnie się nim posłużyć, aczkolwiek pozwala na wiele. A jest to zaklęcie...



Zamiana ciała w mgłę



Interesujące, doprawdy. Kto podejmie się opisania tego zaklęcia?


- Słyszałam, że nazwa jest bardzo myląca. Czar nie pozwala na kontrolowanie zachowań innych ani na umieszczaniu eterycznych postaci innych w jakichś specjalnych przedmiotach. Do czego może służyć to zaklęcie?
- Skoro sama nie jesteś pewna do czego służy, to oznacza, że potrzebny ci naprawdę dokładny opis!

Edytowano przez Hoffman
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eh to moza chocuaż na magi się słabo znam to opis tego zaklęcia podam

Responere Caligo - Zaklęcie należące do szkoły Iluzji. Pozwala Jednorożcowi zamieć swoje ciało w pseudo mgłę dzięki czemu staje się niewidoczny dla oczu postronnych. Czas trwania zaklęcia zależy od doświadczenia jednorożca, ale najwyżej utrzymuję się 7 godzin.

Nie wiadomo kiedy dokładnie zaklęcie powstało i kto jest jego Autorem, ale Equestriańskie podania mówią że zaklęcie to wymyślił Starswil Brodaty podczas swoich przygód w Królestwie Zebr.Niestety podania nie podają kiedy Starswill wyruszył do królestwa Zebr i w jakim celu jednak badacze kultury zebr natrafili na starą rymowańke która jak się wydaje opisuje wydarzenie podczas którego zaklęcie zostało stworzone a Brzmi ona mniej więcej tak:

Pewna wioska w naszej kranie mała

Bardzo duży problem miała

bowiem najbliższe źródło skąd wioska wodę brała

Zajęła dzika i okrutna mantikora

Wielu Wojowników bestię przegonić próbowało

lecz na nic się to zdało

Aż dnia pewnego

Wioska przywitała gościa dosyć dziwnego

Miał on kapelusz z kulkami co dzwoniły

oraz brodę długą co sięgała ziemi

kecz najdziwniejsze były słowa jego które skierował do wodza wioskowego

Wodzu widzę w twej wiosce znamiona problemu ogromnego Więc z radością uwolnię cię od niego

A w zamian pozwól mi się uczyć wiedzy ludu twego

a wódz zaśmiał się tak potężnie że zleciały z drzew wszystkie liście

Niestety dalszy tekst rymowanki jest nieczytelny, ale zebry mówią, że Starswil przez 6 księżyców zastanawiał się na rozwiązaniem problemu, a z pomocą przyszła mu mgła wówczas r podobno wpadł na pomysł aby stać się jej częścią. Zebry do dziś pamiętają dziwne błyski które były Efektem prób Starswila, aż jednego dnia zamiast błysku zauważyli szarą mgłę która kierowała się w stronę źródła, a następnie usłyszeli ryk bestii, która zaczęła ganiać mgłę i w końcu oddaliła się od źródła, Ale to tylko legenda zebr w którą wierzą tylko nieliczni

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiąc krótko, zaklęcie to pozwala w obliczu zagrożenia zmienić stan skupienia swego ciała ze stałego w gazowy. Wszystkie atomy kuczego ciała zmieniają się w parę wodną, choć są "naznaczone" - gdy zagrożenie minie, wracają one na swoje miejsce. Kuc nie odczuwa bólu związanego z utratą ciała, jest w pełni świadomy, a po powrocie na miejsce wszystkie narządy pracują dokładnie tak samo... Oczywiście jeśli czar się uda. Jeśli nie... Cóż, w najlepszym wypadku nic się nie stanie. O gorszych lepiej nie wspominać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiana ciała w mgłę - to zaklęcie zostało wynalezione w sposób nieumyślny.Pewien kucyk na wojnie w 1812 miał zginąć przez rzekomy dach który się walił na jego głowę.Kucyk spanikował użył zaklęcia teleportacyjnego lecz z niewiadomych przyczyn zamienił się w mgłę którą sterował jego umysł.Mógł się odmienić w dowolnym miejscu przez niego wybrane.Zaklęcie było używane na okrągło zamiast teleportacji.Lecz dowiedziano się,że tylko kucyk o wspaniałej wyobrazni umiał sterować mgłą.Kuc który nie podołał gdy zmienił się w mgłę po prostu wyparowywał i nikt go pózniej nie widział,zaklęcie było niebezpieczne u zostało ukryte,zabiezpieczone i wymazane z księgi zaklęć.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czar ten został napisany przez prababcie naszej Twilight Sparkle,Twilight.

Zaklęcie po ZASPIEWANIU GO,wyczarowuje nad ziemia mgle ,ktora przylega do ciala kucyka na 4 godz.

Wady:Nie dziala na stworzenia latajace i szybujace,oraz znajdujace sie tymczasowo w powietrzu.

Czar spiewa sie w kolko powtarzajac game C-dur do gory,a brzmi on:Gesta chmuro zejdz na ziemie,zmien me cialo w mgle i przez cztery dzwony na ratusze mnie trzymaj sie.

(Dlaczego tylko cztery godziny?,wieksza ilosc godzin powodowala przeziebienie,grype,krztusiec,gruzlice,biegunke i niestrawnosci,ze nie wspomne o anoreksji.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...