Jump to content

[Zabawa] [Opis] Opisz zaklęcie!


Kirara
 Share

Recommended Posts

Opętanie- Trudne i zakazane zaklęcie , błędne użycie go może spowodować utratę kontroli nad własnym ciałem. Zaklęcie polega na tym iż mag rzucając je opętuje innego kucyka , jeżeli kucyk ma silną wole walki może spod opętania uciec. Jeżeli mag rzuci je na innego równie potężnego maga może dojść do tak zwanego "wymienienia się duszami" oznacza to że magowie zamieniają się duszami (niesamowite nie ?) , kiedy mag rzuci je niewłaściwie może dojść do utraty kontroli nad własnym ciałem. Ciało mag zamienia się wtedy w kamień a jego dusza znika. Zaklęcie to zostało zakazane gdyż opętując innych mag może dokonywać kradzieży i przestępstw a wtedy zostanie za to ukarana osoba opętana.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ładnie się postaraliście, mimo że tym razem wpisów było jakby mniej... Ale to nieważne, w końcu liczy się jakość, a ta była wysoka. Za to lubię tę zabawę - zawsze jest trudno wybrać najlepsze podanie. Tym razem do gustu najbardziej przypadł mi opis Spromultisa i to on zostanie wpisany do Księgi.

Następnym Waszym zadaniem magicznym będzie opisanie czaru o dość tajemniczej nazwie Evera Multipla. Co tym razem dla nas wymyślicie?

Link to comment
Share on other sites

Evera Multipla to zaklęcie dla średnio-zaawansowanych magów. Polega ono na duplikowaniu siebie samego lub innego, określonego celu. Nie można jednak użyć tego zaklęcia na dwa cele jednocześnie. Ilość duplikatów zależy od siły koncentracji maga. Uwaga: Jeżeli jeden z duplikatów zostanie zraniony, wszystkie zostają osłabione. Jeżeli natomiast jeden z nich zostanie pozbawiony życia, wszystkie znikną. Magowi nic się nie stanie, ale potrzebuje on dużej koncentracji na powtórzenie zaklęcia.

Link to comment
Share on other sites

Evera Multipla Jeden z niewielu czarów które udało się przetłumaczyć z Tajemnej Księgi odnalezionej w ruinach kurhanu spod Canterlot. Prawdopodobnie stworzyli go Kultyści Alikornów w Mrocznej Erze Equestrii. Nie wiadomo do końca do jakich celów było używane ale prawdopodobnie* przywołuje demonicznego odpowiednika jednorożca który wspomniane zaklęcie rzucił. Pod zaklęciem jest dopiska aby nigdy nie ufać takiemu demonowi, ponieważ jego zachowanie jest nieprzewidywalne: może chcieć pomóc rzucającemu czar lub rzucić się na niego z chęcią zaciągnięcia go do swego królestwa. Jedyną pewną rzeczą jest to że będzie on zawsze Alikornem. Słowo "prawdopodobnie" jest użyte celowo. Do rzucenia zaklęcia jest potrzebna niewyobrażalna ilość mocy. Nawet księżniczka nie potrafi sprostać temu zadaniu. Nie wiadomo jak starożytne jednorożce sobie z tym radziły ale wokół Księgi odkryto wiele kryształów różnego rodzaju i koloru z wyrytymi na nich dziwnymi rysunkami przedstawiającymi twarze kucyków.

Link to comment
Share on other sites

Evera Multipla Zaklęcie ciekawe, przydatne, i wzmagające od użytkownika dużej ilości mocy magicznej. Ten czar pozwala na magiczne wytworzenie swoich kopi. Ich ilość zależy od ilości mocy magicznej jaką posiada użytkownik. Magiczne kopie posiadają wszystkie cechy psychologiczne, fizyczne, i doświadczenia jakie posiada użytkownik czaru. Nie posiadają jednak wspomnień, a ich wolna wola jest ograniczona wyłącznie do wypełniania poleceń swojego tworzyciela. Ten czar jest wykorzystywany przez czarodziejów-samotników, głównie w celach badawczych, porządkowych, pomagają w badaniach itp. Przeciętny czarodziej może wytworzyć do 3 kopii bez fizycznego osłabienia. Większa ilość kopii nie tylko słabia użytkownika, ale też powoduje że im więcej kopii ty są one gorszej jakości - są głupsze, niezdarne, zachowują się idiotycznie. Czar ten nie jest zakazany, nie wymaga lat doświadczeń, ale nie zadziała jeśli twoja moc magiczna będzie zbyt mała. Kopie utrzymują się w realnym świecie 24h, a potem wyparowywują. Użytkownik może odwołać je wcześniej. Wadą tego czaru, jest całkowity zanik mocy magicznej i niezdolność do rzucania czarów przez następne 12 godzin.

Link to comment
Share on other sites

I po raz kolejny... to najlepszym okazał się Spromultis!

Moi drodzy adepci magii... Co się dzieje? Do niedawna jeszcze zaskakiwaliście nas niesamowitymi formułami magicznymi... Czy to gorąco? A może rozprężenie wakacyjne...?

Tym niemniej, mam nadzieję, że przy opisywaniu następnego zaklęcia będzie tutaj znacznie więcej pomysłów... Uważajcie...

IGNITIO.

Link to comment
Share on other sites

IGNITIO - Czyżby ,, Zapalenie '' lub coś w tą stronę ? Czar wyższego stopnia znajdujący się na końcu księgi zaklęć, działa on w prostu sposób - Płonące iskry wypryskują nad celem, ale jeżeli się bardziej skoncentrujesz możesz wywołać bezpośrednie podpalenie celu .

Link to comment
Share on other sites

Ignitio. To zaklęcie to jedne wielka podpucha. Wymyślił je francuski piekarz.Zaklęcie to powodowało że pizza staje się cieńszą i ma ładnie przypieczoną skórkę.Włoski rząd wpadał na pomysł by wykorzystać to i rozesłał do wrogo nastawionych Niemiec swoich ludzi którzy wmawiali innym że to jest bardzo potężne zaklęcie do wali.Ludność kupiło to za co zapłaciła wysoką cenę, gdyż podczas walki pewni siebie Niemcy dziwili się dlaczego nic się nie dzieję.Mimo że zaklęcie szybko straciło swą przykrywkę Włochy wygrały wojnę. i tyle :-)

Link to comment
Share on other sites

IGNITIO Zaklęcie leczące używane często w szpitalach. Pozwala na wyleczenie lekkich ran u rannego typu rozcięcia,oparzenia lub przetarcia. W czasie zaklęcia róg czarującego zaczyna świecić później należy przytknąć go do rany, mniej więcej w ciągu minuty rana się zagoi. Przy większych ranach gojenie trwa dłużej.

Link to comment
Share on other sites

Ignitio - popularne zaklęcie terenowe dla wszystkich amatorów wspinaczki i podróżowania po niebezpiecznym terenie. Dodaje kopytom przyczepności i zwiększa docisk na zakrętach, w czasie poruszania się po pochyłym terenie lub mającym niskie właściwości przyczepne - śliskie, mokre itp. Odprowadza też spot kopyt nadmiar wody i innych płynów. Często stosowane przez kucyki mieszkające w górach. Jego wadą jest fakt, że w czasie korzystania kucyk nie powinien dotykać swojej grzywy lub ogona - może się to skończyć wieloma wyrwanymi włosami i bólem.

Link to comment
Share on other sites

Ignitio to zaklęcie pozwalające tymczasowo zwiększyć swoją siłę i wytrzymałość. Bardziej zaawansowany mag jest w stanie użyć czaru na drugą osobę. Może również zwiększyć czas jego działania. Zaklęcie to jest jednym z podstawowych, które już początkujący mag powinien opanować chociaż w niewielkim stopniu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

IGNITIO - prosty lecz przydatny czar polegający na zwiększeniu temperatury przedmiotu na którym czar jest używany. Zaklęcie podgrzewa przedmiot do temperatury określanej przez ilość many włożonej w zaklęcie. Wykorzystywany często do np. podgrzania wody, rozpalenia ogniska lub wymigania się od szkoły ( można podgrzać rtęć w termometrze ).

Link to comment
Share on other sites

IGNITIO - Zaklęcie światło pozwala rozświetlić róg rzucającego jednorożca do białości i "przeniknąć zasłony ciemności i rozjaśnieniu oczu" a tak w skrócie to po prostu daje dużo białego czystego światła ale kosztem dużej ilości many i rozgrzaniem rogu do temperatury nie szkodliwej dla rzucającego ale nie może go dotknąć ani kopytem on sam ani nikt inny częścią swojego ciała gdyż może to doprowadzić do poważnych poparzeń 4 stopnia Trudność tego zaklęć polega na tym że trzeba umieć kontrolować poziom światło ponieważ za duże może spowodować zbyt duże nagrzanie rogu i bolesne w skutkach konsekwencje

Link to comment
Share on other sites

Ignitio Lampion serca. Zarzewie ognia nie gasnącego. Nie jest to zwykłe zaklęcie światła. Korzystający z niego kucyk sięga wgłąb siebie, w otchłań własnego jestestwa, by znaleźć i wyprowadzić na świat iskrę nadziei. Obnaża własną duszę, a zebranych dookoła zalewa delikatna luminescencja. Doznają ciepła, rozchodzącego się promieniście po ich ciałach - nie jest to jednak ciepło fizyczne. Czują bowiem jak przyjazna im istota otula ich uczuciem, niosąc ukojenie okaleczonym, nadzieję zrozpaczonym, tam gdzie słowa zawodzą... oraz żegna tych, którym żadna magia nie jest już w stanie pomóc. Struktura tego zaklęcia nie szufladkuje go jako technikę transmigracji duszy. Polega ona bowiem nie na całkowitym zniesieniu barier oddzielających jestestwo kuca od reszty świata oraz jego bezpośredni transfer poprzez fluks materii magicznej. Zaklęcie to tworzy projekcję fragmentu myśli wzmocnionej siłą uczucia, pokrywającą okoliczny obszar. Partycja ta oddziałuje bezpośrednio na sferę istnienia, nie obejmując ją, a wchodząc w z nią w korelację - zakładając oczywiście, że natrafi na podatny grunt. Zaklęcie to jest bowiem nastawione na związek z kucami. Jego wpływ na kuco-podobne może być bowiem różny, zależny od stopnia różnicy psycho-mentalnej jednorożca oraz jego celu, a także specyfiki wewnątrzgatunkowej dotkniętego zaklęciem osobnika. Tradycja powiązuje to zaklęcie z obrzędami pogrzebowymi, jakie na przestrzeni dziejów odbywały się wśród rodzin jednorożców. Historia jego sięga daleko - korzeni bowiem można dopatrywać za czasów Wielkiej Wojny z Chaosem, jaka miała miejsce przed milenium. Działająca daleko w polu, widząca śmierć każdego dnia, doprowadzana do szaleństwa przez Lorda Nieładu formacja magów bitewnych opracowała to zaklęcie nie tylko jako sposób godnego uczczenia tych, którzy polegli - nie w boju jak bohaterowie, lecz w obłęd popadłszy popełniając samobójstwo w nadziei uwolnienia się od życia w ciągłym koszmarze... Ci magowie, którzy ramię w ramię stawali naprzeciw terrorowi, jaki nawiedził ich ziemię, obnażali własne serca, grzejąc blaskiem swej odwagi współbraci tak, by nie zapomnieli się w strasznym boju - nie zapomnieli kim są, czego pragną oraz tego, że nie są w tym celu odosobnieni.

Link to comment
Share on other sites

Ignitio - Płomyk lub Zapłon(zapiski w księgach nie są jednoznaczne) Czar nie wymaga ani wielkiego skupienia ani wielkiej mocy. Jego podstawowym zastosowaniem było zapalanie świeczek, lamp ulicznych i podsycanie ognia w kominku. Jednorożec musi tylko skupić odrobinkę energii i wyobrazić sobie zapalający się płomyk, by wytworzyć iskierkę zdolną rozpalić knot lub podpałkę(w kominku).

Link to comment
Share on other sites

Ignitio (Płomień) - Czar pozwalający na zwiększenie temperatury przedmiotu lub powietrza w określonym miejscu. Jest wykorzystywany do zapalania świec, ognisk, kominków. W przypadku niekontrolowania zaklęcia wśród bardzo potężnych jednorożców lub Alicornów to zaklęcie może być wykorzystane (celowo lub nie) do stworzenia niebezpiecznej burzy ognistej.

Link to comment
Share on other sites

Ignitio (Płomień)- Jest to jeden z zapomnianych czarów używanych przez jednorożce jeszcze za czasów gdy Equestria jeszcze nie istniała a śnieżyca i mróz panowały na świecie.Był on używany do roztapiania śniegu by utorować sobie drogę lub do odstraszania bądź też do walki z Śnieżnymi potworami. Obecnie nie używany.

Link to comment
Share on other sites

Ignito. Jedno z pierwszych zaklęć znanych jednorożcom, którego odkrycie jest przypisywane Ignatio Szalonemu, który wedle legendy był pierwszym jednorożcem którego specjalnym talentem było wywoływanie ognia. Działanie: W miejscu na którym skoncentruję się rzucający to zaklęcie jednorożec pojawia się otwarty płomień, który zachowuje wszystkie właściwości prawdziwego ognia; emituje światło i ciepło oraz jest wstanie wywołać zapłon innych łatwopalnych obiektów. Jego wielkość i temperatura silnie od koncentracji i mocy rzucającego. Zaklęcie choć stosunkowo proste do nauczenia jest zastrzeżone dla dojrzałych jednorożców, którzy w pełni nauczyli się kontrolować swoje umiejętności.

Link to comment
Share on other sites

Ignitio

Jedno z najstarszych i najbardziej podstawowych zaklęć Żywiołów. Uważa się, że może zostać użyte przez każdego jednorożca przy odpowiednim treningu i koncentracji. Rzucający czar musi skupić się na obiekcie lub punkcie, by gwałtownie zwiększyć jego temperaturę co prowadzi do zapłonu lub eksplozji. Początkujący mag musi utrzymywać kontakt wzrokowy z obiektem, by go podpalić. Wprawne jednorożce nie muszą patrzeć na cel i mogą podpalać wiele miejsc jednocześnie z większą mocą, co jednak jest trudne do opanowania. Dlatego też chociaż zaklęcie jest potencjalnie niebezpieczne, nie potrzeba na nie zezwolenia - większość jednorożców nie jest w stanie sama go opanować w stopniu zagrażającym wybuchem lub pożarem.

Nie tak powszechne jak telekineza, w niektórych domach jednak spotykane np. przy zapalaniu świeczki na torcie.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

IGNITO, najpotężniejsze i najbardziej tajemnicza forma magii. Ta niezwykle potężna magiczna sztuka bazuje na emocjach kuca który jej używa. W momencie niezwykle wielkiego napięcia jednorożec jest w stanie wyzwolić tak dużo magicznej energii, że potrafi osiągnąć moc niemal równą alicornom. W momencie uwolnienia zaklęcia, jego skóra zmienia kolor na biały, a grzywa przyjmuje postać ognia. Stan ten jest bardzo trudny do utrzymania przez dłuższy czas, ponieważ ciała śmiertelnych kuców nie są przystosowane do tak dużej ilości energii. Poza tym, tak duże zużycie energii doprowadza do bardzo szybkiego zmęczenia. W całej historii Equestrii tylko nieliczne kuce były w stanie osiągnąć ten niezwykły stan. Jednym z nich jest oczywiście Twilight Sparkle.

Krążą jednak pogłoski, że nie tylko jednorożce potrafią osiągnąć IGNITO. Również Pegazy posiadają pewne magiczne zdolności (kontrolowanie pogody etc). Jednak jeżeli pegaz posiada tak wielką moc, że jest w stanie tworzyć tęczę, istniej możliwość że i on będzie w stanie w niezwykłej sytuacji zmusić swój organizm do osiągnięcie IGNITO. Jest to jednak tak niezwykle osobliwe, że nie sposób natrafić na choćby jeden przypadek w całej dotychczasowej historii ... hmmm. A może jednak ?
Link to comment
Share on other sites

Nie ma co, podoba mi się to, co tutaj wypisaliście! Nie dość, że dużo różnych opisów, to jeszcze ciekawych. Lubię, kiedy mam ogromny problem z wybraniem tego jednego, idealnego wpisu.

Tym razem zwycięzcą zostaje... Plothorse! Brawo!

A kolejna zagadka magiczna dla Was to Dewastacja. Ciekaw jestem, co wymyślicie tym razem.

Link to comment
Share on other sites

O, to brzmi fajnie. ]:>

Dewastacja

Zaklęcie odkryte prawdopodobnie przypadkowo, rzadko znajduje bowiem praktyczne zastosowanie. Nazwa jego jest na swój sposób przewrotna, gdyż nie powoduje zamierzonej destrukcji, a właśnie niezależną od intencji "nosiciela".

Jest to urok, który może być rzucony na dowolny obiekt lub stworzenie - rozmiar i złożoność stanowią o trudności rzucenia czaru. Cel zostaje "obleczony" powłoką energii, która z ogromną siłą odpycha wszystko, czego dotknie. W praktyce wszystko, co wejdzie w kontakt z zaczarowanym obiektem odlatuje od niego z ogromną prędkością, co prawdopodobnie spowoduje... demolkę.

Mimo, że zaklęcie jest trudne do opanowania, historia zna przypadki, gdy było używane jako dowcip - niezbyt odpowiedzialny i zazwyczaj mało zabawny dla ofiary, a za to katastrofalny w skutkach. Zaczarowany kucyk z zadziwiającą skutecznością zniszczy cały dom lub nawet okolicę, może także zranić inne kucyki bezpośrednio - zwyczajnie wszystko, czego dotknie choćby włosem z ogona, stanie się pociskiem. Choć obserwacja jest zabawna, gdyż ofiara nie ma świadomości bycia zaklętym, ten Pinball musi się marnie skończyć. Jeżeli zaczarowany obiekt wejdzie w kontakt z czymś znacznie masywniejszym od siebie, to on sam "dostanie skrzydeł" i raczej będzie to bolesna wycieczka.

Jest to tym bardziej ryzykowne wobec żywej ofiary, że niedoświadczony mag może objąć powłoką także organy wewnętrzne (co skończy się zapewne śmiercią) lub spodnią część kopyt - to drugie spowoduje wycieczkę na księżyc, jeżeli kucyk stoi na ziemi.

Czas działania Dewastacji zależy od intencji i woli rzucającego, może trwać nawet godzinami. Wymaga podtrzymywania. Możliwe jest zaczarowanie samego siebie - lepiej nie wchodzić w drogę takiemu kucykowi.

Jako skrajnie niebezpieczne w niepowołanych rękach, jest zakazane. Umiejętność ta jest czasem poszukiwana przez małe kucyki, gdyż zaklęcie rzucone chociażby na piłkę czyni zabawę znacznie bardziej... interesującą.

Link to comment
Share on other sites

"Dewastacja" jest jednym z najniebezpieczniejszych zaklęć. Sprawia pono, że dookoła osoby wykonującej je, znikają bezpowrotnie wszystko i wszyscy. Czar jest bardzo trudny do opanowania. Zaklęcie to zostało użyte po raz pierwszy prawdopodobnie w czasie dużych sporów pomiędzy poszczególnymi gatunkami kucyków. Jeden z jednorożców, przypadkowo używając tego zaklęcia uratował swoje życie. Od tamtej pory zaczęto opanowywać nowy czar, który okazał się być jednym z najtrudniejszych oraz najniebezpieczniejszych. Mag nie jest w stanie określić konkretnego celu. Znika wszystko co mieści się w promieniu ok 15-20 metrów od osoby wykonującej zaklęcie.

Link to comment
Share on other sites

Dewastacja, łac.devastatio ''spustoszenie''. Zaklęcie wynalezione u schyłku epoki Discorda. Polega na manipulowaniu energią życiową w ten sposób, aby spowodować uschnięcie roślin. Geneza tego zaklęcia sięga czasów, gdy Discord nękał Equestrię różnymi plagami. Jedną z najczęstszych plag było spontaniczne, wykładnicze pojawianie się chwastów na polach uprawnych i w sadach. Zaklęcia dewastacji zostało wymyślone w celu pozbywania się niechcianych roślin. Zaklęcie to, chodź skuteczne, niosło ze sobą ryzyko zniszczenia roślin uprawnych. W dzisiejszych czasach nie stosuje się już tego zaklęcia, ponieważ odkryto inne mniej inwazyjne metody pozbywania się chwastów.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

:twilight2:Dewastacja - zaklęcie chuligańskie. Zaklęcie to zostało wymyślone w którejś z band zdemoralizowanych często nieletnich kuców. Służy ono ich dewastowaniu mienia publicznego lub prywatnego. Polega to na tym, że cel zaklęcia zostaje pokryty obraźliwymi tekstami czy obrazami, wywołującymi niesmak u większości obywateli. Ponieważ obraz nałożony jest iluzją jego podtrzymywanie ciągłe wykorzystywanie many rzucającego i choć to niewielka ilość podtrzymywanie -nastu obrazów zaczyna być męczące. Ciekawą "zaletą" zaklęcia jest to, że obraz dostosowuje się do patrzącej na niego osoby i generuje jak najbardziej obraźliwe i odstraszające słowa i obrazy. Zdjęcie tego zaklęcia jest proste choć bardzo czasochłonne.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...